Урок - екскурсія з математики 3 клас " Закріплення прийомів складання і віднімання трицифрових чисел."

Про матеріал
Урок - екскурсія з математики 3 клас "Закріплення прийомів складання і віднімання трицифрових чисел." Мета: повторити і закріпити прийоми складання і віднімання трицифрових чисел. Завдання : - закріплювати знання дітей по нумерації багатозначних чисел; відпрацьовувати навички складання і віднімання трицифрових чисел, вправляти в перевірці дій складання і віднімання; розв'зувати завдання геометричного змісту; формувати уміння аналізувати завдання, пояснювати хід розв’язання, будувати план розв’язання задачі; відпрацьовувати обчислювальні навички, сприяти розвитку навичок самостійної роботи; - розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, підтримувати інтерес до уроків математики; - виховувати самостійність, охайність, почуття колективізму, прищеплювати любов до природи. Тип уроку : урок закріплення знань. Обладнання: комп'ютер, телевізор, підручники, зошити, картки-завдання для групової роботи, картки для диференційованої роботи, смайли.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Урок - екскурсія

з математики

3 клас

 

Тема уроку. Закріплення прийомів    складання і  віднімання трицифрових чисел.

 

 

 

Учитель початкових класів

 вищої кваліфікаційної категорії,

старший учитель

Романенко Інесса Володимирівна

 

 

 

 

Тема уроку.  Закріплення прийомів складання і віднімання трицифрових чисел.

Мета: повторити і закріпити прийоми складання і віднімання трицифрових чисел.

Завдання :

- закріплювати знання дітей по нумерації багатозначних чисел;

відпрацьовувати навички складання і віднімання трицифрових чисел,  вправляти в перевірці дій складання і віднімання; вирішувати завдання геометричного змісту; формувати уміння аналізувати завдання, пояснювати хід розв’язання, будувати план розв’язання задачі; відпрацьовувати  обчислювальні навички, сприяти розвитку навичок самостійної роботи;

 - розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, підтримувати інтерес до уроків математики;

- виховувати самостійність, охайність,  почуття колективізму, прищеплювати любов до природи.

Тип уроку : урок закріплення знань.

Обладнання: комп'ютер, телевізор, підручники, зошити, картки-завдання для групової роботи, картки для диференційованої роботи, смайли.

I. Організаційний момент                                             1 слайд

Заливається дзвінок

Він покликав на урок

добре працювати,

Математиці навчатись.

- Сьогодні ми відправимося на екскурсію. Немає школяра, який би не чув це слово. А як ви розумієте його лексичне значення? Що таке"екскурсія"? (Екскурсія - колективне або індивідуальне відвідування чогось: музею, виставки)

- А для чого проводять екскурсії? (Щоб знати історію і культуру свого міста, його культурну спадщину; бути освіченими, ерудованими людьми.)

- Як називають фахівця, що веде екскурсію? (екскурсовод, гід)                                                                                     Слайд 2

Вашим екскурсоводом сьогодні буду я.

-А як називають учасників екскурсії? (екскурсанти)

-Якими мають бути "хороші" екскурсанти? (уважними, спостережливими, допитливими, які вміють слухати). Але спочатку перевіримо, чи готові ви відправитися на екскурсію.

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання.                      слайд 3

Приготуйте сигнальні картки, перевірте, чи так у вас виконано домашнє завдання?

№ 720 - прочитайте відповіді.

881 885 881

781 785 875

№ 823

1) 12-5 = 7 (с.) - учениця.

2) 12 + 7 = 19 (с.) - разом.

3) 19 • 5 = 95 (с.)

(12-5 + 12) • 5 = 95 (с.)

Відповідь: 95 сорочок пошиють за 5 днів.

Молодці! Бачу, що ви готові до екскурсії.

III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку.

     Під час екскурсії ми виконаємо багато цікавих завдань, які допоможуть закріпити знання про трицифрові числа, про прийомах додавання і віднімання, вміння розв’язувати задачі, а також зустрінемося з цікавими експонатами. А куди будемо подорожувати і до кого ми дізнаємося, коли розшифруємо ребуси.

1. Робота в групах.

Працювати будете в групах. Але для початку згадайте правила роботи в групі. слайд 4

слайд 5

Розв’жіть приклади. Відповіді розташувати в порядку зростання.

       Е

160 + 120

  С

670-300

  В

750-540

А

510 + 230

 Н

890-440

 

 

 

 

 

 

-А де в першу чергу з'явиться Весна, дізнаємося, розшифрувавши наступне слово.

Розв'яжіть вирази и розташуйте відповіді в порядку убування.

 

І

150 + 72 : 8

С

135-45:9

Л

6 · 8 + 200

- Отже, ви здогадалися, що наша екскурсія - в ліс. Ми сьогодні під час екскурсії - гості лісу. Згадайте, як треба себе вести в лісі?

- Дотримуйтесь цих правил, і ви отримаєте задоволення від прогулянки лісом.

- Відгадайте, які птахи одними з перших повертаються з вирію?

Загадка. Він прилітає щороку

               Туди, де будиночок на нього чекає.

               Чужі пісні співати вміє,

               А все ж голос свій має.

                                      Шпак                            Слайд 6

- А де вони влаштовують своє житло? (В дуплах дерев, в шпаківнях)

В гості до лісу ми підемо зі шпаківнями і дуплянками зробимо подарунки для шпаків, (малюнки: шпак, шпаківня, дуплянка).                                                           Слайд 7

 

2. Усне розв’язання задач.                                         Слайд 8

Коли перелітні птахи пролітали над лісом, вони дізналися деякі новини, і принесли їх на крилах нам. Усне розв’язання задач.

(Візьміть планшети, запишіть відповідь і покажіть мені).

 а) Щоб повечеряти, вовкові достатній 2 кг м'яса, але якщо ВІН  голодував, то може

     з'їсти в 5 разів більше. Скільки кг м'яса може з'їсти голодний вовк? (10)

 б) Маленька мишка, яка живе під корінням дерев, робить запаси на зиму. У нірці

     однієї мишки було знайдено 5 кг насіння. скільки кг насіння перенесут в свої

     нірки 6 мишей? (30)

 в) Бабак спить 6 місяців в році, це в 2 рази більше часу сну їжачка. Скільки місяців

     спить їжачок? (3)

 г) Маса яйця сороки 9 грамів, це в 3 рази менше маси яйця фазана. Яка маса яйця

     фазана? (27)

д) На уроках праці школярі виготовили для птахів 18 шпаківень, це в 3 рази

    більше, ніж дуплянок. Скільки дуплянок виготовили школярі? (6)

    Скільки усього виготовили шпаківень и дуплянок? (24)

III. Робота над матеріалом уроку.

1. Зустріч з «Струмочком».  Слайд 9     

Ми підійшли до струмка. Щоб перейти струмочок, потрібен місток. Для його будівництва нам знадобляться дошки. Якої довжини вони будуть, ми дізнаємося, розв’язавши приклади.

Працювати будете в парі. Згадайте правила роботи в парі.

Робота в парі.                                                  Слайд 10

439 + 275 = 714

900-186 = 714 = 7 м 14 см

(У дітей картки, приклади записують в зошит, одна пара за дошкою)

Висловіть довжину дошки в метрах і сантиметрах. Слайд 11

Молодці! Ми знайшли дошки і можемо можем вирушати в дорогу.

Слайд 12

2. Зустріч з «Совою» і «Шпаком».

Зайшли в ліс, розвісили шпаківні і побачили на гілці сову і шпака, які сперечалися, хто з них приносить більше користі природі.

- Яку користь приносить Шпак? (Очищає дерева від гусениць)

-А яку користь приносить Сова? (Знищує гризунів, зберігає зерно). Давайте допоможемо їм вирішити їхню суперечку. Слайд 13

Розділимося на дві бригади:

«Шпак»                                                                   «Сова»

                                                     Розв’язання рівнянь.

Скільки шкідників знищує                        Скільки гризунів знищує Сова

1 шпак за 1 місяць?                                      за 1 місяць?

Х + 120 = 680                                                  X-220 = 340

X = 560 (г)                                                       X = 560 (г)

-Виразіть в грамах.

3. Фізкультхвилинка.

Ми вийшли на галявину, де веселилися лісові жителі - раділи наближенню

Весни. Ми повеселимося теж. (Музична фізкультхвилинка.  ) Слайд 14

3. Зустріч з «Зайчиком». Слайд 15

А) Зайчик дуже засмучений, він забув назви геометричних фігур, з яких складається. Назвіть фігури. (Багатокутники, квадрат, прямокутник, трикутник, коло, промінь, відрізок, овал)

- Як назвати, одним словом прямокутник, квадрат, трикутник? Багатокутники

- Які геометричні фігури не відноситься до багатокутників?

Б) Але це ще не все. Він не може розв’язати задачу, яку йому задали в лісовій школі.

(Розв’зуємо колективно)                                Слайд 16  

1) 307-295 = 12 (кг) - заєць.

2) 262-12 = 250 (кг) - ведмідь.

3) 295-250 = 45 (кг) - вовк

2 спосіб

1) 307-262 = 45 (кг) - вовк

2) 295-45 = 250 (кг) - ведмідь.

3) 262-250 = 12 (кг) - заєць.

Молодці! Зайчик говорить вам спасибі, за допомогу. Вирушаємо далі. Нас зустрічає лісник. Слайд 17

4. Геометричний матеріал. Зустріч з Лісником.

- Хто такий лісник?

Бригада «Дубок» підготувала повідомлення про професію ліснік. Ліснік - це людина, яка садити, доглядає, вірощує, підбірає рослини и лишь потім утворюється ліс.

Він попросив нас допомогти йому знайти периметри ділянок, на яких ростуть молоді саджанці.

Знаходження периметра різних геометричних фігур.

Робота в групах.

Учні іляться на шість бригад. (Завдання кожній бригаді різні на окремих картках).

1. Бригада «Липка» - 22 м

2. Бригада «Осинка» - 24м

3. Бригада «Берізка» - 28м

4. Бригада «Горішок» - 26м;          Слайд 18

5. Бригада «Ялинка» - 20м

6. Бригада «Дубок» -24м

 -Що таке периметр?

(Бригадир кожної бригади повідомляє результат)

Лісник залишився дуже задоволений нашою допомогою.

- А нам пора повертатися додому.

IV. ПІДСУМОК УРОКУ. Слайд 19

- Діти, вам сподобалася наша екскурсія?

- Ви були дуже хорошими, розумними, уважними екскурсантами.

- Ви молодці! Дякую за роботу! Урок закінчено.

docx
Додано
4 вересня
Переглядів
114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку