Урок - гра з географії в 7 класі.
Тема. « Антарктида і Антарктика».
Мета. Систематизувати і узагальнити знання учнів про материк Антарктиду і прилеглу територію - Антарктику. Вдосконалювати вміння учнів використовувати набуті знання на практиці . Розвивати пізнавальний інтерес, уміння аналізувати і робити висновки. Формувати критичне мислення,навички самостійної навчально-пізнавальної діяльності. Виховувати поважне ставлення до природи, екологічну культуру, колективізм.
Тип уроку. Урок узагальнення і систематизації знань, урок-гра.
Обладнання. Карта півкуль, роздаткові та сигнальні картки,атласи, призові фішки,мультимедійна дошка.
Хід гри.
І. Організаційний момент.
ІІ. ІІ. Актуалізація опорних знань та умінь учнів.
Ведучій1. Сьогодні в нас пройде незвичайний урок-гра присвячений до 200 річчя відкриття найвіддаленішого материка Світу Антарктиди.
Відеоролик про станцію Академік Вернадський
Ведучій2. Сьогодні у нас урок-узагальнення у вигляді гри по темі « Антарктида і Антарктика». Під час різних ігрових прийомів і конкурсів ви зможете отримати за правильні відповіді нагороди та призи . Оцінювати ваші відповіді буде компетентне журі: на чолі з учасником ХІХ Української
полярної експедиції в Антарктиду 2014-2015 років Павлом Станіславовичем Ковальовим.( та інші члени журі)
Ведучій1. Тому символічно давайте надамо перше слово нашому справжньому полярнику, котрий коротко розповість про життя в Антарктиді.
Виступ Полярника з фотографіями та своєю презентацією
ІІІ . Систематизація і узагальнення знань
Ведучій 2. - Отже переходимо до гри." Перший конкурс : Відгадай загадку"
Ведучій 1.У 7 класі ми вивчаємо географію материків і океанів. Ми вже з вами багато подорожували і багато знаємо про особливості кожного з них. Ми загадуємо загадки, а ви відгадаєте, про які саме материки йде мова. (кожна правильна відповідь 1 бал)
1.На екватор на гарячий
Животом лягла і плаче,
Що у неї невеселі
Простягнулися пустелі.
А в лісах густих гілеї
Нишпорять малі пігмеї.
(Африка)
2.Цей маленький материк
До тепла, мов кішка, звик.
Океан навкруг синіє,
Жаркий тропік землю гріє.
І навкруг на сотні миль –
Безгоміння темних хвиль.
(Австралія)
3.На екватор голову схилила,
Тропік оторочив тонкий стан.
Зливи теплі щічки її вмили,
Щоб любив красунчик океан.
(Південна Америка)
4.Цей материк від горя посивів,
Під товстелезними льодами занімів.
Найхолоднішу шапку на Землі
На нього одягнули тіні злі.
(Антарктида)
Ведучій 1 Другий конкурс «Ланцюг асоціацій». Гравці команд по черзі по черзі називають асоціації,які в них викликає назва Антарктида . Журі підкреслює наскільки більш складними і досконалими стали їх асоціації. (Оцінюється від 1 до 10 балів)
Ведучій 2. Третій конкурс «Мікрофон». Учні за допомогою мікрофона продовжують тезу « Антарктиду називають «полюсом холоду планети» тому що…»( Відповіді оцінюються від 1 до 10 балів)
Ведучій 1. Четвертий конкурс. «Вірю-не вірю». (Учні використовують сигнальні картки , Зеленого кольору - це Так, а Червоного Ні) Кожна вірна відповідь 1 бал.
Ведучій 2. П'ятий конкурс «Аукціон». (У кожної команди на парті лежать картки з правильними відповідями на запитання, яке «продається» (лот)). (Кожна правильна відповідь 2 Бали)
Ведучій 1. Шостий Конкурс « Географічний" .
(Журі оцінює відповіді учнів від 1 до 10 балів)
І група- кліматологи. Завдання: довести, що Антарктида найхолодніший материк.
ІІ група-геологи. Завдання: розповісти про корисні копалини материка і пояснити чому неможливий їх видобуток.
Ведучій 2. Сьомий Конкурс «Задай питання полярнику» (домашнє завдання). Учні по черзі задають питання нашому сьогоднішньому гостю полярнику по три питання від класу (Відповіді учнів оцінює сам полярник від 1 до 12 балів)
ІV Оцінювання учнів (за кількістю отриманих балів. Підведення підсумків та нагородження команд).