Урок - гра "Чотирикутники"

Про матеріал
Даний матеріал можна використати, як під час проведення уроку, так і в позакласній роботі
Перегляд файлу

 

 

Картинка 4 из 77Урок - гра

Брейн – ринг «Чотирикутники»

Картинка 56 из 778 клас

 

 

 

 

 

 

Тема:Чотирикутники

Мета:Повторити навчальний матеріал з теми, розвивати навички використання теоретичного матеріалу до розв’язання задач; сприятирозвиткууваги, кмітливості, логічногомислення та уяви

Напис на дошці:

Ширше двері відчиняйте Розуму й Кмітливості! Всі старанність докладайте й максимум сміливості.

Хід уроку:

I. Організаційнийетап

Повідомлення теми та мети, правил  гри, умов оцінювання, а також розділено клас на три команди, обрано членів журі з трьох осіб.

Правила гри: Зачитується запитання чи умова задачі.  Першою має право відповісти та команда, учні якої перші піднімуть руку. Кожна правильна та чітка відповідь на запитання 1 туру оцінюється в 2 бали, а правильно розв’язана задача 2 туру – у 3 бали. Неточна або неповна відповідь зменшує кількість балів. Різницю отримує команда, яка доповнила чи уточнила відповідь.

II. Мотивація навчальної діяльності

Учитель: Французький математик, фізик і філософ Блез Паскаль вважав: «Предмет математика такий серйозний, що корисно не нехтувати нагодою робити його трохи цікавішим».

III. Актуалізаціяопорних знань (1 тур)

1. Що таке чотирикутник?

2. Які вершини чотирикутника називають сусідніми? Протилежними?

3. Які сторони чотирикутника називають сусідніми? Протилежними?

4. Що таке діагональ чотирикутника?

5. Що таке периметр чотирикутника?

6. Що таке зовнішній кут чотирикутника?

7. Який чотирикутник називається паралелограмом?

8. Що таке висота паралелограма?

9. Сформулювати властивості сторін і кутів паралелограма.

10. Сформулювати властивості діагоналей паралелограма.

11. Сформулювати ознаки паралелограма.

12. Що таке прямокутник?

13. Сформулюйте властивості діагоналей прямокутника.

14. Як встановити, що даний паралелограм є прямокутником?

15.Що таке ромб?

16. Сформулюйте властивість діагоналей ромба.

17. Що таке квадрат?

18. Назвіть властивості квадрата.

19. Сформулюйте теорему Фалеса.

20. Що таке середня лінія трикутника?

21. Сформулюйте теорему про властивість середньої лінії трикутника.

22. Що таке трапеція?

23. Що таке середня лінія трапеції і чому вона дорівнює?

24. Який чотирикутник називається вписаним у коло?

25. Який чотирикутник називається описаним навколо кола?

26. Сформулюйте теорему про властивість кутів вписаного чотирикутника.

27. Сформулюйте властивість сторін описаного чотирикутника.

 

IV. Узагальненняі систематизація знань (2 тур)

Умови задач роздаються на картках

1. Чи може чотирикутник мати сторони:

а) 1 см;  2 см;  3 см;  4 см

б) 2 см;  3 см;  5 см;  10 см?

2. Знайдіть кути чотирикутника, якщо вони пропорційні числам: 4, 6, 12, 14.

3. Сторони паралелограма дорівнюють 3 см і 5 см. Чи може його діагональ дорівнювати 10 см?

4. З довільної точки внутрішньої області кута проведено прямі, паралельні сторонам кута. Чи є утворений чотирикутник паралелограмом? Поясніть відповідь.

5. Діагоналі паралелограма утворюють рівні кути з його стороною. Доведіть, що цей паралелограм є прямокутником.

6. Знайдіть кути ромба, якщо його висота зі стороною утворює кут 150.

7. Висота ромба у 8 разів менша від його периметра, знайдіть кути ромба.

8. У рівнобедрений прямокутний трикутник вписано квадрат, який має з ним спільний кут. Знайдіть периметр квадрата, якщо катет трикутника дорівнює 8 см.

9. Сторони трикутника відносяться як 7:8:9. Периметр трикутника, вершинами якого є середини сторін даного, дорівнює Р. Знайдіть сторони даного трикутника, якщо Р = 48 дм.

10. Знайдіть кути рівнобічної трапеції, якщо протилежні кути відносяться як 1:4.

11. Чи можна описати коло навколо довільного ромба?

12. АД і ВС – діаметри кола. Доведіть, що АВСД – прямокутник.

13. Сума двох протилежних кутів описаного чотирикутника 20 см. Знайдіть периметр чотирикутника.

14. Чи можна вписати коло у довільний ромб?

15. Як треба розмістити два рівних різносторонніх трикутники, щоб в утворений ними чотирикутник можна було вписати коло?

 

V. Підсумок уроку

Журі визначає команду – переможця, а вчитель виставляє оцінки учням із врахування кількості балів, набраних кожною командою у грі і особистого внеску кожного учня.

 

 

docx
Додано
17 серпня 2022
Переглядів
571
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку