ПОГОДЖЕНО
Заступник директора
з НВР
_____________Г. Нараївська « ___» вересня 2022 року
Календарно-тематичне планування уроків
геометрія для 8 класу на 2022-2023 навчальний рік
за оновленою програмою 2017 року
(70 год, 2 год на тиждень, резерв — 24 год)
Розроблено на основі програми
Програма Математика 5-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів.Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Підручник: Геометрія : Підручник для 8кл. закладів заг. сер. освіти /О.С. Істер. – 2-ге вид., переробл.-Київ:Генеза, 2021.-240с.
Тематичний план
№ |
Тема |
Кількість годин |
Контрольні роботи |
||
за програмою |
за планом |
|
|||
1. |
Чотирикутники |
22 |
22 |
2 |
|
2 |
Подібність трикутників |
10 |
10 |
1 |
|
3 |
Розв’язування прямокутних трикутників |
14 |
14 |
1 |
|
4 |
Многокутники. Площі многокутників |
12 |
16 |
1 |
|
5 |
Резерв |
12 |
- |
- |
|
6 |
Повторення і систематизація навчального матеріалу |
- |
12 |
1 |
|
Усього |
70 |
74 |
6 |
||
Контрольні роботи |
6 |
6 |
6 |
||
№ уроку |
Тема уроку |
Дата запланована |
Дата фактична |
Примітка |
Тема 1. ЧОТИРИКУТНИКИ (22 год) Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: чотирикутник; опуклий і неопуклий чотирикутник; елементи чотирикутника; формулює: · означення і властивості вказаних у змісті чотирикутників; центральних і вписаних кутів; вписаного і описаного чотирикутників; середньої лінії трикутника і трапеції; · ознаки паралелограма; вписаного і описаного чотирикутників; · теорему: Фалеса; про суму кутів чотирикутника; класифікує чотирикутники; зображує та знаходить на малюнках чотирикутники різних видів та їх елементи; обґрунтовує належність чотирикутника до певного виду; доводить: властивості й ознаки паралелограма; властивості прямокутника, ромба, квадрата; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту |
||||
|
Повторення і узагальнення матеріалу з курсу геометрії 7-го класу |
01.09 |
|
Ст.226 № 2,6,9 |
|
Чотирикутник, його елементи. Сума кутів чотирикутника |
06.09 |
|
Вивчити параграф 1, №8,10 |
|
Чотирикутник, його елементи. Сума кутів чотирикутника |
08.09 |
|
Розв’язати № 13, 19 |
|
Паралелограм, його властивості й ознаки |
13.09 |
|
Вивчити параграф 2, Розв’язати №42, 44 |
|
Паралелограм, його властивості й ознаки. Самостійна робота |
15.09 |
|
№64,68 |
|
Прямокутник і його властивості |
20.09 |
|
Вивчити параграф 3, Розв’язати № 82,90,97 |
|
Ромб і його властивості |
22.09 |
|
Вивчити параграф 4, № 127,129,135 |
|
Ромб і його властивості |
27.09 |
|
№ 138,144,155 |
|
Квадрат і його властивості |
29.09 |
|
§5 вивчити теореми та означення № 176,181 |
|
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи. Самостійна робота |
04.10 |
|
§1-5 повторити Ст.38 виконати д.с.р. |
|
Контрольна робота № 1 «Чотирикутник, його елементи. Паралелограм та його види» |
06.10 |
|
|
ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА |
||||
|
Трапеція |
11.10 |
|
§6 вивч. Теореми,означення №195,197 |
|
Трапеція |
13.10 |
|
№210,214 |
|
Центральні і вписані кути |
18.10 |
|
§7 №238, 243 |
|
Вписані та описані чотирикутники |
20.10 |
|
§8 №262,264 |
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
01.11 |
|
№266,273 |
|
Теорема Фалеса. Середня лінія трикутника |
03.11 |
|
§9 №282,284 |
|
Середня лінія трикутника. |
08.11 |
|
§10 №297,301307 |
|
Середня лінія трапеції |
10.11 |
|
§11 №326,328,331 |
|
Середня лінія трапеції |
15.11 |
|
№337,339,345 |
|
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи. Самостійна робота |
17.11 |
|
§ 6-11 повторити Ст.71 виконати д.с.р. |
|
Контрольна робота № 2 «Трапеція. Центральні та вписані кути. Вписані та описані чотирикутники. Теорема Фалеса». Середні лінії трикутника і трапеції» |
22.11 |
|
|
ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА |
||||
Тема 2. ПОДІБНІСТЬ ТРИКУТНИКІВ (10 год) Учень/учениця: наводить приклади подібних трикутників; пояснює зв’язок між рівністю і подібністю геометричних фігур; формулює: · теорему: про медіани трикутника; про властивість бісектриси трикутника; · означення подібних трикутників; · ознаки подібності трикутників; · узагальнену теорему Фалеса; зображує та знаходить на малюнках подібні трикутники; обґрунтовує подібність трикутників; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач, зокрема при знаходженні відстаней на місцевості |
||||
|
АКР. Узагальнена теорема Фалеса |
24.11 |
|
§12 №447,449,451 |
|
Подібні трикутники. |
29.11 |
|
§13 №466,469,474 |
|
Ознаки подібності трикутників |
01.12 |
|
§14 №485,487,489 |
|
Ознаки подібності трикутників. Самостійна робота |
06.12 |
|
№493,495,502 №505, 507,515 |
|
Середні пропорційні відрізки у прямокутному трикутнику |
08.12 |
|
§15 №539,543,549 |
|
Властивість бісектриси трикутника |
13.12 |
|
§16 №564,568,572 |
|
Застосування подібності трикутників до розв’язування задач |
15.12 |
|
§17 №582,584,586 |
|
Застосування подібності трикутників до розв’язування задач. Самостійна робота |
№ 588,590,593 |
||
|
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
20.12 |
|
§12-17 повторити Ст. 119 виконати д.с.р. |
|
Контрольна робота № 3 «Подібність трикутників» |
22.12 |
|
|
ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА |
||||
Тема 3. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ПРЯМОКУТНИХ ТРИКУТНИКІВ (14 год) Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур та співвідношень, указаних у змісті; пояснює: що таке похила та її проекція; що означає «розв’язати прямокутний трикутник»; формулює: · властивості перпендикуляра і похилої; · означення синуса, косинуса, тангенса гострого кута прямокутного трикутника; · теорему Піфагора; · співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника; знаходить на малюнках сторони прямокутного трикутника, відношення яких дорівнює синусу, косинусу, тангенсу вказаного гострого кута; обчислює значення синуса, косинуса, тангенса для кутів 30°, 45°, 60°; доводить теорему Піфагора; розв’язує прямокутні трикутники застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту |
||||
|
Теорема Піфагора |
10.01 |
|
§18 №651,653,657 |
|
Теорема Піфагора |
12.01 |
|
№661,663,678 |
|
Теорема Піфагора |
17.01 |
|
№680,684, 689 |
|
Перпендикуляр і похила, їх властивості |
19.01 |
|
§19 №715,717,720 |
|
Перпендикуляр і похила, їх властивості |
24.01 |
|
№ 722,726,728 |
|
Розв’язування задач. Самостійна робота |
26.01 |
|
№730,734 |
|
Співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника |
31.01 |
|
§20 №737, 739, 741 |
|
Співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника |
02.02 |
|
№747,751,753 |
|
Співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника |
07.02 |
|
№759,763,774 |
|
Розв’язування прямокутних трикутників |
09.02 |
|
§21 №783, 785,789 |
|
Розв’язування прямокутних трикутників |
14.02 |
|
№793,795,797 |
|
Розв’язування задач. Самостійна робота |
16.02 |
|
800,801,802 |
|
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
21.02 |
|
§18-21 повторити Ст. 163 вик.д.с.р. |
|
Контрольна робота № 4 «Розв’язування прямокутних трикутників» |
23.02 |
|
|
ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА |
||||
Тема 4. МНОГОКУТНИКИ. ПЛОЩІ МНОГОКУТНИКІВ (16 год) Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: многокутник та його елементи; площа многокутника; многокутник, вписаний у коло та описаний навколо кола; формулює: · означення: многокутника, вписаного у коло; многокутника, описаного навколо кола; · теорему: про площу прямокутника, паралелограма, трикутника, трапеції; записує та пояснює формули площі геометричних фігур, указаних у змісті; зображує та знаходить на малюнках: многокутник і його елементи; многокутник, вписаний у коло; многокутник, описаний навколо кола; співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності вказані у змісті фігури; обчислює площі вказаних у змісті фігур; застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач, зокрема знаходження площ реальних об’єктів; розв’язує задачі на: розбиття многокутника на рівновеликі; дослідження рівноскладеності многокутників тощо |
||||
|
АКР. Многокутник і його елементи. Сума кутів опуклого многокутника. Многокутник, вписаний у коло, і многокутник, описаний навколо кола |
28.02 |
|
§22 №843,850,857 |
|
Многокутник і його елементи. Сума кутів опуклого многокутника. Многокутник, вписаний у коло і многокутник, описаний навколо кола |
02.03 |
|
№ 860, 862,865 |
|
Поняття площі многокутника. Площа прямокутника |
7.03 |
|
§23 №874,878,881 |
|
Поняття площі многокутника. Площа прямокутника |
9.03 |
|
№ 884, 886, 896 |
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
14.03 |
|
№890,900,904 |
|
Площа паралелограма |
16.03 |
|
§24 №914,916,918 |
|
Площа паралелограма |
28.03 |
|
№922,926,931 |
|
Площа трикутника |
30.03 |
|
§25 №941,943,945 |
|
Площа трикутника |
04.04 |
|
№947, 949,953 |
|
Площа трикутника |
06.04 |
|
№956, 958, 965 |
|
Площа трапеції |
11.04 |
|
§26 №977,981,989 |
|
Площа трапеції |
13.04 |
|
№991,994,996 |
|
Площа трапеції |
18.04 |
|
№999,1001,1003 |
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
20.04 |
|
§22-26 повторити Ст.199виконати д.с.р |
|
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
25.04 |
|
Ст. 201 №1-9 |
|
Контрольна робота № 5 «Многокутники. Площі многокутникі» |
27.04 |
|
|
ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА |
||||
Тема 5. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (8 год) |
||||
|
АКР. Чотирикутники |
02.05 |
|
Ст.213 №1,2 |
|
Чотирикутники |
04.05 |
|
Ст. 213 №3 |
|
Подібність трикутників |
11.05 |
|
Ст.213 №4,5 |
|
Розв’язування прямокутних трикутників |
Ст.214 №6,7 |
||
|
Розв’язування прямокутних трикутників |
16.05 |
|
Ст.214 №8 |
|
Розв’язування прямокутних трикутників |
18.05 |
|
|
|
Многокутники. Площі многокутників |
23.05 |
|
Ст.214 №9,10 |
|
Многокутники. Площі многокутників |
25.05 |
|
Ст.215 №12,13 |
|
Розв’язування вправ |
30.05 |
|
Ст.226 №10,12 |
|
Підсумкова контрольна робота за рік №6 |
01.06 |
|
|
|
Підсумковий урок |
06.06 |
|
|
|
Підсумковий урок |
08.06 |
|
|
ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА |