Урок - гра для 6 класу. Тема "Розв'язування рівнянь"

Про матеріал
Урок з елементами гри. На уроці вдосконалюються навички розв’язування рівнянь, уміння розв’язування задач з допомогою рівнянь, розвивається креативне і критичне мислення,формуються вміння працювати у команді, активізується пізнавальна діяльність, розвивається інтерес до математики.
Перегляд файлу

Урок – гра

математика в 6 класі:

 

Тема уроку «Розв’язування рівнянь»

Цілі і завдання уроку :

Вдосконалення навичок розв’язування рівнянь, уміння розв’язування задач за допомогою рівнянь, розвивати креативне і критичне мислення,формувати вміння працювати у команді, активізувати пізнавальну діяльність, розвивати інтерес до математики

Тип уроку: урок формування  знань.

Обладнання: Мультимедійний проєктор, презентація -супровід, картки з геометричними фігурами двох кольорів для поділу на команди, картки (червона, жовта, зелена) для оцінювання.

Хід уроку:

  1. Мотивація навчальної діяльності

Тема  уроку: «Розв’язування рівнянь».

Багато  задач, з якими ми зустрічаємося у повсякденному житті, можна розв’язати за допомогою рівнянь.   Тому важливо знати правила розв’язування рівнянь, властивості рівнянь. Сьогодніщній урок ми проведемо у вигляді гри, змагання. Впродовж уроку нам знадобиться ваша кмітливість, знання правил, винахідливість. Коли ви заходили у клас на урок, ожен з вас обрав фігурку одного із двох запропонованих кольорів – блакитну і жовту. Це кольори нашого прапора.

 

 Отож, клас розділений на дві команди – Блакитні і Жовті.

Пригадай

Розв’яжи рівняння

Тест

Чорна скринька

Авторська задача

Лист з минулого

 

 

  1. Актуалізація опорних знань

Конкурс «Пригадай». «Хто швидше?»

Ведучий задає перше запитання. Учні розв’язують . Справився – піднімає руку. Відповідає перший. Зараховується повна відповідь – зелена картка ( 2 бали ), неповна відповідь – жовта картка  ( 1 бал), червона – неправильна відповідь ( 0 балів). Картки отримують ті, хто відповідає, решта учнів відзначають у зошитах відповідним кольором кружечки. Команді, учасники якої набрали більшу кількість балів, дораховується бонус – два бали.

 

№1. Знайди корінь рівняння: 5+2х=3. (х=-1)

Яку властивість ви застосували?

№2.Перевірте чи буде число 1 коренем рівняння: 2х+2=х+36? (так)

Що називається коренем рівняння?

№3. Знайти корінь рівняння: m +73,5=2/3+73,5  (2/3)

№ 4.Знайти значення змінної, при якому рівняння х-(-2) = 5      перетворюється у правильну рівність, 

        (х=3)

        Що означає розв’язати рівняння?

№ 5. Замість       вставте число:

             : 2+4=                (8)

 

 

  1. Закріплення.

Конкурс «Тест» ( виконують у зошитах).

 

    Після виконання відкриваються відповіді ( презентація)  , підраховуються бали . Кожна правильна відповідь – 1 бал.

Вибери правильну відповідь, розв’язавши рівняння:

 В – І                                                                               В-ІІ

№1 Корінь рівняння

      5х - 60=2х                                                             8х – 9 – х =6х

1) 10;  2) 15; 3) 20; 4) 5.                                         1) 20; 2) 9; 3) 4; 4) 25.

 

№2 У якому випадку при перенесенні доданків зроблено помилку:

1) 5-х=25-6х; 6х-х=25-5;                                      1) 3-х=18=4х; 4х-х=18-3

2) 3+6х=9-3х; 6х+3х=9+3;                                   2) 25+7х=9+3х; 7х-3х=9-25;

3) 2х-1=1-4х; 2х+4х=1+1;                                    3) 4х-1 = 1-3х; 4х+3х =1+1;

4) – 3х-10=5х-х; -3х-5х=10-1;                              4) – 2х+1=3х-2; -2х+3х=1-2;

 

№3. Знайдіть суму коренів рівняння.

5(10-4х)=50 и -3(-2х)=-9;                                      3(10+3х) = 30 и -4(2+х)=-8

1) 2,5; 2) 0; 3) -1; 4) 5                                              1) 3,5; 2) -5; 3) 0; 4) 6.

№4. Корінь якого рівняння дорівнює 0?

1) 3х-6=6-3х;                                                           1) 7х – 3 =3 – 7х;

2) 6+3х = 3х – 6;                                                      2) 3 + 7х =7х-3;

3)6х +3 = 3 – 6х;                                                      3) 7-3х =3х-7;

4) 3 – 6х =-3 – 6х;                                                    4) 3х+7=7 - 3х;

Ответ: 3,2,3,3                                                           Ответ 2,4,3,4

 

Конкурс «Розв’яжи рівняння»

Представники обох команд розв’язують рівняння на дошці. Члени їх команд розв’язують рівняння команди- суперника. За правильне розв’язання – 2 бали.

                    Блакитні                                                        Жовті

0,3(х - 2) – 0,2х + 2                                        2,7 + 0,3у = 0,2(у-2)

Відповідь : 26                                                        Відповідь: - 31

 

 

 

Лист з минулого

Ведучий розповідає коротко про Піфагора і Діофанта (слайди презентації)

 Конкурс капитанів.

 Лист з минулого капітану Блакитних

 

Стародавня грецька задача. На запитання, скільки учнів навчається в школі, Піфагор відповів: "Половина всіх учнів вивчають математику, чверть - музику, сьома частина - мовчать, і, крім того, є ще три жінки".Скільки тоді було учнів у Піфагора?

Лист з минулого капітану Жовтих

 

 Прах Діофанта

 Тут знаходиться прах Діофанта, зупинись й дізнайся яким був його вік.

Шоста частина його життя була по дитячому безхмарною,

А половину тієї частини він зустрів з пушком на щоках.

Минула сьома, він зустрів наречену.

Пройшло п`ять щасливих років, народився син.

Але прожила дитина тільки половину батьківського віку.

Чотири роки батько оплакував своє горе, доки не забрали його небеса.

Скільки років прожив Діофант?

 

 Ці задачі учасники розв’язують вдома.

Авторська задача ( 3 бали)

     Цей конкурс творчий. Командам пропонується скласти задачу за рівнянням і розв’язати її.

I. 2х – 47 = х

II. 3х = х+48

 Представники команд зачитують складені ними задачі.

 

Конкурс «Чорна скринька»

З  ящика дістаются конверти  і  команди разом розв’язують задачі і здають учителю на перевірку. Правильне розв’язання – 3 бали.

 1. Бригада робітників  за два тижні виготовила

396 деталей, причому за другий тиждень деталей було в 3 рази                

    більше, ніж за перший. Скільки               

    деталей виготовили за кожний тиждень?                  

 Відповідь: 297 деталей                                            

2.У двох ящиках було 393 кг яблук. У першому вдвічі більше, ніж у другому.Скільки яблук було у кожному ящику?

Підсумки гри, оцінювання.

  1. Домашнє завдання

Скласти дві цікаві задачі на рівняння для сусіда по парті.

 

 

 

Рефлексія

- Які властивості рівнянь застосовували? Що нового дізналися? Які завдання викликали труднощі?

 

doc
Додано
9 листопада
Переглядів
200
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку