Урок - гра "Синій птах"

Про матеріал
Урок для 10 класу з курсу Зарубіжна література за твором М.Метерлінка "Синій птах". Урок в формі гри, яка складаєтся з трьох етапів.
Перегляд файлу

Тема: Узагальнення знань на уроках зарубіжної літератури за повістю

М. Метерлінк « Синій птах»

Мета: здійснити контроль знань та розумінь творів, вивчених на уроках; розвивати читацький інтерес, увагу та пам’ять; створювати мотивацію навчальної діяльності учнів. Тип уроку: узагальнення та систематизація набутих знань та навичок

Форма проведення: гра

Хід уроку:

І. Організаційний етап

Учні по черзі з кошика витягують листи, на яких вказано назву команди.

Гуртуються в команди та обирають свого капітана.

Вчитель роз’яснює правила гри.

Гра складається з трьох турів:

  1. «Так чи ні»
  2. «Один з трьох»
  3. «Свій варіант»

За правильну відповідь у першому турі команда отримує 1б.

За правильну відповідь у першому турі команда отримує 2б.

За правильну відповідь у першому турі команда отримує 3б.

ІІ. Гра

Перший тур: «Так чи ні». На відповідь команді дається час 30 секунд.

Твердження:

  1. Драму театру створено за реалістичною концепцією. Так? ( Ні. Символістський)
  2. За сутністю та художню своєрідністю драм Метерлінка називають «Театром мовчання» ( Так)
  3. «Синій птах» – це народна казка. ( Ні. Філософська драма-казка )
  4. Головні герої п’єси «Тільтіль і Мітіль» вирушають на пошуки Синього Птаха, щоб допомогти хворій онуці Феї. (Так)
  5. Магічне скло допомагає дітям в пошуках (Ні. Зелена шапочка).

Вчитель підбиває підсумки 1 туру та обговорює з учнями їхні помилки (якщо вони є)

 

Другий тур: «Один з трьох» На відповідь команді дається час 1 хвилина.

Твердження:

  1. Наділяючи душами навколишній світ, Метерлінк використовує:

А) особливість дитячого світосприйняття – бачити казку за найбуденнішими предметами;

Б) думку про неможливість пізнання таємниць природи;

В) страх людини перед невідомим.

2. З якою метою Ніч і Кішка Пілета намагаються перешкодити Тільтіллю і Мітіль упіймати Синього Птаха:

А) з нелюбові до Феі Берилюни;

Б) зберегти зачинені двері;

В) завадити оволодіти таємницями природи, щоб не втратити власної незалежності.

3. Сцена Цвинтаря підтверджує, що:

А) страх людини – від незнання;

Б) потойбічне життя – прекрасне;

В) діти не здатні сприймати світ реально.

4. Яку думку підкреслює автор тим, що Тільтіль не знаходить казкового Синього Птаха, а допомагає одужати сусідці, подарувавши звичайну сіру горлицю, яка ощасливила її:

А) кожній предмет можна перефарбувати силою уяви;

Б) «лучше синица в ладони, чем журавль в полёте»;

В) щастя – в добрих справах, які слід робити для ближніх.

Вчитель підбиває підсумки 2 туру та обговорює з учнями їхні помилки (якщо вони є)

 

Третій тур: «Свій варіант» На відповідь команді дається час 2 хвилини.

Запитання:

1. Символом чого є казковий Синій птах:

2. Наведіть приклади того, що уособлює в п’єсі добро:

3. Що в драмі символізує боягузтво, фальшивість, самовдоволене і тупе міщанство.

Вчитель підбиває підсумки 3 туру та обговорює з учнями їхні відповіді.

 

ІІІ. Підсумок уроку

Капітани команд і окремі учні (за бажанням) висловлюють свій погляд на проведену гру, свої досягнення в грі та побажання один одному.

 

 

 

 

docx
Додано
2 березня 2021
Переглядів
636
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку