Урок - гра "Солов'їне шоу"

Про матеріал
Мета: Формувати всебічно-розвинену особистість з патріотичною позицією; формувати любов до рідної мови; формувати вміння працювати з іншими, дотримуватись основ толерантності. Всі ми знаємо і це не секрет, що знання це сила, а знання мови-це подвійна сила і зараз на ваших очах будуть мірятися своїми силами учні нашого класу.
Перегляд файлу

                                             Солов’їне шоу

Мета:

Формувати всебічно-розвинену особистість з патріотичною позицією;

формувати любов до рідної мови;

формувати вміння працювати з іншими, дотримуватись основ толерантності.

Всі ми знаємо і це не секрет, що знання це сила, а знання мови-це подвійна сила і зараз на ваших очах будуть мірятися своїми силами учні нашого класу.

Правила гри

А для того щоб перевірити ваші знання, у вас буде 3 раунди.

За І раунд ви отримуєте-1 бал, за ІІ раунд-2 бали і за ІІІ раунд-відповідно-3 бали.

-Я вам зичу успіхів і нехай переможе найерудованіший або найерудованіша.

(Заставка пісня солов’їна мова)

І раунд

- Я буду зачитувати вам фразу, слово, речення і вам треба буде сказати так чи ні, тобто правильно чи неправильно (по черзі). Отож розпочинаємо!

- Але хочу спочатку спитати, яка літера українського алфавіту вам на вигляд подобається найбільше? Чому?(Відповідь учасника)

- Отож,запитання.

1)- Слова брильянт і діамант обидва вживаються в українській мові?(Ні) Тому що лише діамант!

2) -У словах “менший”,”тонший”,”кущ” пишемо м’який знак?(Ні)

-Чудово впоралися, відповіли правильно ,проте дуже часто саме у цих словах припускаються помилки. Запам’ятайте, що м’який знак ми не ставимо якщо у нас після букви «єн» йдуть букви  ж, ч, щ.

   Не будемо ставити ь у словах типу інший, уманщина .Також не ставимо ь у кінці слова, після шиплячих, тому у нас дощ, йдеш пишуться без  ь. Справа у тому, що шиплячі звуки у нас не можуть бути м’якими, тільки пом’якшеними.

Наступне запитання для Вас.

1)- Море, ділянка, планета-це власні назви?(Ні).

-Абсолютно вірно, тому ці слова є загальновживаними і не є іменами .

- Продовжуємо, поїхали.

2) -Слова “витрачати ”і “гаяти”- це антоніми?(Ні)

-Ці слова мають близьке значення і вони синоніми.

1) -Букви ми бачимо і пишемо?(Так)

-Неймовірно, правильно.

2) - Звуки бувають м’які та приголосні?(Ні)

-Звуки в українській мові бувають голосні та приголосні.

1) -М’який знак звука не позначає?( Так)

2) -Скільки голосних звуків у слові –стільки ж і складів?(Так)

1) -Сполучення дж позначає 2 звуки?(Ні)

За правилом укр.мови сполучення дж позначає 1 звук.

2) - У слові «десять» є апостроф? (Ні)

1) - Звук «і» пом’якшує попередній приголосний ? (Так)

2) - В українській мові 4 голосних звуки? (Ні)

В українській мові 6 голосних звуків. На письмі вони позначаються 10 буквами.

1) -Буква я завжди позначає 2 звуки?(Ні, не завжди)

2) -Звертання на письмі виділяють комами. (Так)

Якщо звертання у середині речення, то його виділяють комами з обох боків. Після звертання, яке стоїть на початку речення і його ми вимовляємо з окличною інтонацією, ставимо знак оклику.

1) - Зв’язані за змістом речення називаться текстом. (Так)

2) -Будь ласка пишемо разом. (Ні)

Мовна вікторина для вболівальників

-Підбиваємо підсумки І раунду.

-І звичайно ми щиро дякуємо нашим захисникам, які тримають мирне небо над нашими головами. І ми дякуємо їм за те,  що ми маємо можливість проводити солов’їне шоу. Ми дякуємо їм за те, що маємо можливість жити в такому ритмі до якого ми звикли.

Боротьба продовжується.

(Заставка солов’їне шоу)

- І от так швидко та динамічно ми переходимо до ІІ раунду. Який називається хвилинка!

Раунд ІІ.

- Суть дуже проста, я буду ставити вам питання і вам потрібно дати якнайбільше відповідей за 1 хвилину. Отож починаємо з переможця …  першого раунду.

Ви готові?

1. Який знак ставимо в кінці розповідного речення? (Крапку)

2. Антонім до слова «питання» (Відповідь)

3. Слова з однаковим коренем називаються  (Спільнокореневі)

4. На які питання відповідає іменник (Хто? Що?)

5. Скільки букв о у слові «богомол»? (Три)

6. Частина слова, що стоїть перед коренем? ( Префікс)

7. Як правильно перенести слово «кущ» на наступний рядок? (Ніяк)

8. Близькі за значенням слова це - ?(Синоніми)

9. Підмет і присудок це – (Головні члени речення)

10. Назвати слово «друг» в множині (Друзі)

11. У питальних реченнях в кінці ставимо…(?)

12. Квіти, листя, гілки, сплетені в коло, яким зазвичай прикрашають голову дівчата? (Вінок)

13. Розмова двох і більше  осіб? (Діалог)

14. Частина слова без закінчення. (Основа)

15. Займенник з однієї букви .(Я)

16. Утвори прикметник від слова « Україна».

17. Скільки літер «б» у слові бобер? (2)

18. Літера «ї» завжди позначає…(Два звуки)

19. Скільки складів у слові автобус? (3)

20. Назвіть антонім до слова говорити (Мовчати)

 

1. Скільки букв у слові «кошик»? (П’ять)

2. Змінна частина слова? (Закінчення)

3. Остання літера алфавіту? ( Я)

4. Музикальна школа- не правильно, а як правильно?(Музична)

5. Визначте префікс у слові «безпека» ( Без)

6. Як правильно перенести з рядка в рядок слово «район» ( Ра-йон)

7. Якою частиною мови є слово «зелений»? (Прикметник)

8. З якої літери пишемо імена людей? (Великої)

9. Якою частиною мови є слово «мандарин»? (Іменник)

10. Скільки голосних в українській мові? (Шість)

11. Скільки звуків в слові «дощ»?( Чотири)

12. Український народний танець? (Гопак)

13. Назвіть синонім до слова хата (Будівля, житло, оселя, дім)

14.   Закінчення у слові « вітер».(Нульове)

15. Якого часу дієслово працюю?(Теперішній)

16. Що виражає закінчену думку.(Речення)

17. Літера «ї» завжди позначає… (Два звука)

18. Що таке антоніми? (Слова, протилежні за значенням)

19. Скільки складів у слові телефон? (3)

20. На які питання відповідає прикметник? (Який?, Яка? Яке? Які?)

Конкурс вболівальників

Я вам зачитую фразу,   а ви рухами показуєте все навпаки, виконуєте протилежні за значенням дії.

Сядьте, опустіть руки, відведіть їх назад,  опустіть праву руку, опустіть ліву руку,  підніміть руки вгору,  поверніться направо, поверніться наліво,  підведіться.

-Підбиваємо підсумки І раунду.

Раунд ІІІ.

 «Склади прислів’я»

Хто мови своєї цурається, хай сам себе стидається.

Від теплого слова і лід розмерзається.

Слово – не горобець, вилетить – не піймаєш

Більше діла – менше слів.

Бджола мала, а й та працює.

Книга вчить, …як на світі жить.

Пісня «Гімн рідній мові».

Вручення грамот

 У нас немає переможців чи переможених – усі ми незламний народ, такої сильної і мудрої нації. Усі ми сьогодні вкотре довели, що знаємо свою мову, а якщо і часом помиляємось, то не здаємось, а будемо вивчати її досконало.

Дякую усім вам за активність, гарну атмосферу, любов і знання рідної мови. Бажаю миру та безпеки!

Запрошую усіх на фінальну пісню. 

 Пісня «Гімн рідній мові».

 

docx
Додав(-ла)
Іванова Ірина
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 жовтня 2023
Переглядів
890
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку