Сума розрядних доданків. Задачі геометричного змісту.
Мета: удосконалювати вміння учнів розкладати числа на суму розрядних доданків, розв¢язувати задачі геометричного змісту; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій; виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики; створити мотивацію до подальшого вивчення предмета.
Обладнання: мультимедійний комплект, картки з цифрами
Хід уроку
І. ОК (організація класу)
1.Створення позитивного психологічного клімату класу.
2.Перевірка домашнього завдання.
ІІ. МНД (мотивація навчальної діяльності)
ІІІ. АОЗ (актуалізація опорних знань)
1.Усна лічба. Математичний футбол
2. Хвилинка каліграфії.
3.Вправа «Розрахуйсь»
ІV/ВНМ (вивчення нового матеріалу)
1.Робота з підручником.
Розклади на розрядні доданки числа. № 560
789, 346, 503, 270, 444, 901
2.Вправа «Футбол» ( №563)
Клас ділиться на дві команди. Учень з першої команди називає приклад з даного номеру і вказує учня з другої команди, який буде відповідати. Якщо відповідь правильна, то гравець, який відбив "удар", дає завдання першій команді. Якщо відповідь неправильна то "нападаюча" команда дає правильну відповідь і хором говорить "Гол". Учень, якого викликали, може звернутись за допомогою до одного з членів своєї команди. Перемагає команда, яка заб`є більше "голів"
Знайди значення кожної суми.
3.Руханка.
VI.ЗВ (закріплення вивченого)
2.Групова робота. Вправа «По заметах»
(Із білого паперу виготовляємо невеликі картки, з одного боку яких записуємо приклади табличних дій.
Картки розкладаємо на підлозі білим вверх. Кожна картка — це замет.
Виходить двоє учнів. Вони по черзі піднімають картки, роблять крок вперед (крокують по заметах) і називають відповіді. Клас слідкує за відповідями цих двох учнів. Той, хто назвав відповідь неправильно, провалюється в замет. Учень, який провалився, назначає собі заміну.
100грн. – 20грн 200грн – 30грн
200грн – 100грн – 40грн 300грн – 100грн – 60грн
50грн : 5 + 35грн 100г : 10г +68
50т : 10 40т : 20
На маркерній дошці зробити записи невірних рівняньі запропонувати учням знайти помилку.
32 : м = 8 45 : k = 5 100 – n = 72
m = 32 :8 k = 45 : 5 n = 100 + 72
m = 4 k = 8 9 n = 172 28
Довжина – 6км
Ширина - ?, у 2 р. менше ніж довжина
Р - ?
Формула периметра – Р = ( а + в ) ▪ 2
Розв’язання
Вправа «Виручай»
Учні кожного ряду отримують по картці. У першого учня в ряду завдання записане повністю, а в усіх решти замість першого числа - пропуск. Що ховається за ним учень дізнається тільки тоді, коли його товариш, що сидить попереду, повідомляє йому відповідь у своєму завданні. Ця відповідь і буде числом якого бракує. У такій грі діти мають бути гранично уважні, оскільки помилка одного учасника перекреслює роботу всіх.
: 9 – 2 - ( 9 ▪ 8 )
▪ 6 + 20 ▪ 4 + 36
( - 35 ) ▪ 6 : 8 ▪ 5
VI.Підсумок
Домашнє завдання № 568, 569
Рефлексія
.