Урок математики у 1 класі на тему "Таблиці додавання і віднімання числа 5. Розв’язування задач на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць"

Про матеріал

Мета уроку. Ознайомити учнів з таблицями додавання і віднімання числа 5, удосконалювати обчислювальні навички, закріпити знання складу чисел, вміння розв'язувати задачі на збільшення й зменшення числа на кілька одиниць.

Розвивати логічне мислення, уяву, творчі здібності учнів.

Виховувати культуру оформлення письмових робіт, поглиблювати інтерес до вивчення математики через дидактичні ігри, вчити працювати із мультимедійною дошкою; формувати інформаційно-клмунікаційну компетентність.

Обладнання: інтерактивна дошка, навчальні матеріали та програмне забезпечення із освітніх сайтів LearningApps.org, Самоучка, Міксіке; презентація, картки з прикладами, картки для парної та групової роботи.

Перегляд файлу

я7

 

  1. Математика 1 клас

 

Тема. Таблиці додавання і віднімання числа 5. Розв’язування задач на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць.
 

Мета. Ознайомити учнів з таблицями додавання і віднімання числа 5, удосконалювати обчислювальні навички, закріпити знання складу чисел, вміння розв'язувати задачі на збільшення й зменшення числа на кілька одиниць.

Розвивати логічне мислення, уяву, творчі здібності учнів.

Виховувати культуру оформлення письмових робіт, поглиблювати інтерес до вивчення математики через дидактичні ігри, вчити працювати із  мультимедійною дошкою; формувати  інформаційно-клмунікаційну компетентність.

Обладнання: інтерактивна дошка,  навчальні матеріали та програмне забезпечення  із освітніх сайтів    LearningApps.org,        Самоучка,   Міксіке;   презентація, картки з прикладами, картки для  парної та групової роботи.

 

Хід уроку

 
І. Організаційний момент


Наш девіз − усе узнати,
Вміти добре рахувати.
То ж стараймось − і у путь.
Хай знання із нами йдуть!
 

- Діти, сьогодні на уроці нам з вами знадобиться такий вантаж: математичні знання, світлий розум, кмітливість і хороший настрій. Давайте посміхнемось один одному та будемо працювати.(Слайд № 1).

Урок – це країна знань, будьте ж допитливими, цікавими, але тільки не байдужими.
 

ІІ. Підготовка до вивчення нового матеріалу

  1. Усна лічба.

Слайд № 2.

839

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1.Оголошення теми уроку і мотивація навчальної діяльності.

  1. Повторення складу числа 5

— З яких чисел складається число 5?

Слайд № 3.

3. Каліграфічна хвилинка. Письмо цифри 5.

- Три грибочки у лісочку

Капелюшки одягнули.

Ось грибок і ще грибок.

Скільки ж їх разом було? 

Діти записуються рядочок цифри 5, промовивши віршик: 

Зошит  свій я  відкриваю,

Навскоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно не зігнусь.

Буду я писати вправно,

До роботи вже берусь

4.  Самостійна робота

- А зараз відновіть натуральний ряд чисел:

Слайд № 4.

1 . . .4 . . . 8. .

. 9 . . 6 . . 3 . .

  1.  Робота з інтерактивною дошкою. (Відео додається)

Інтерактивна вправа «Кольорова мозаїка» (http://www.samouchka.com.ua/ukr/_1des/06/)

 

IV. Закріплення нового матеріалу

Завдання 1

— Розгляньте таблицю додавання числа 5.

— Що ви помітили? (Перший доданок збільшується на 5, другий залишається без зміни, результат дії — сума — теж збільшується на 5.)

— Прочитайте всі приклади. Яке число додавали в кожному прикладі? (5)

— Тому таблиця й називається «Додати 5».

— У цій таблиці кожна наступна відповідь на 1 більша від попередньої.

— Розгляньте таблицю віднімання числа 5.

— Прочитайте кожний приклад. Порівняйте відповідь із числом, від якого віднімали 5. Яке число віднімали в кожному прикладі? (5)

— Тому таблиця й називається «Відняти 5».(Слайд № 5).

— У цій таблиці перший приклад таблиці віднімання можна скласти з першого прикладу таблиці додавання і т. д.

Завдання 2

— Розгляньте числовий промінь. (Слайд 6).

Від якого числа летіло сонечко? На якому числі сіло спочатку? А потім? Прочитайте приклад. Яка відповідь прикладу?

— Скільки всього додали? Як саме? Скільки всього відняли? Як саме?

Завдання 3

— Розгляньте таблиці. Що треба зробити з числами першої таблиці? Яку дію виконати? Що треба зробити з числами другої таблиці? Яку дію виконати?

Завдання 4

— Обчисліть значення виразів. Прочитайте вирази з однаковими відповідями. (7 - 5; 5 – 3; 6 + 4; 5 + 5; 8 + 2; 1 + 5; 9 - 3)

Решту прикладів прочитайте так, щоб відповіді звучали у порядку спадання. (4 + 5; 3 + 5; 2 + 5; 8 — 5; 6 — 5)

Завдання 5

— Розгляньте малюнок. (Слайд 7).

—Скільки грибочків під березою? Це на 2 грибочки більше, ніж під ялинкою. Що можна сказати про грибочки під ялинкою? Їх більше чи менше?

— Складіть і розв’яжіть задачу за малюнком.

6.  Геометрична хвилинка. Робота з інтерактивною дошкою

(Відео додається)

7. Гра. «Упізнай геометричну фігуру»

На мультимедійній дошці будую геометричні фігури, а діти їх озвучують.

8. Гра «Яка фігура зайва»

Діти відповідають на питання: чому ця фігура зайва?

 

V. Підсумок уроку. Рефлексія

1. Гра «Хто швидше?»

http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics1/mathematics1.files/image094.jpg

2. Поставте знаки >,<,=.

2 + 2 _ 7                     4 + 2 _ 6                       9 _ 6 + 1

3 + 2 _ 4                     7 + 1 _ 5                       7 _ 9 + 1

 

- Зробимо останній крок: п ідсумуємо урок.

Рефлексія (Слайд 8).

Відповіді учнів на запитання.
- Пригадаємо, що ми навчилися робити на уроці?
- Які таблиці вивчили?
- Чи справились з завданнями?
- Що вам сьогодні здалось найцікавішим?
- Що вам здалося найважчим?
- Що вам сподобалось на уроці?
Молодці, мої малята,
Любі хлопчики й дівчата
Усі завдання розв’язали,
Дружно всі попрацювали (Слайд 9).

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\фото 2018 січень-лютий\DSCN6094.JPG

docx
Додано
20 березня 2018
Переглядів
6117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку