Мета уроку. Ознайомити учнів з таблицями додавання і віднімання числа 5, удосконалювати обчислювальні навички, закріпити знання складу чисел, вміння розв'язувати задачі на збільшення й зменшення числа на кілька одиниць.
Розвивати логічне мислення, уяву, творчі здібності учнів.
Виховувати культуру оформлення письмових робіт, поглиблювати інтерес до вивчення математики через дидактичні ігри, вчити працювати із мультимедійною дошкою; формувати інформаційно-клмунікаційну компетентність.
Обладнання: інтерактивна дошка, навчальні матеріали та програмне забезпечення із освітніх сайтів LearningApps.org, Самоучка, Міксіке; презентація, картки з прикладами, картки для парної та групової роботи.
Тема. Таблиці додавання і віднімання числа 5. Розв’язування задач на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць.
Мета. Ознайомити учнів з таблицями додавання і віднімання числа 5, удосконалювати обчислювальні навички, закріпити знання складу чисел, вміння розв'язувати задачі на збільшення й зменшення числа на кілька одиниць.
Розвивати логічне мислення, уяву, творчі здібності учнів.
Виховувати культуру оформлення письмових робіт, поглиблювати інтерес до вивчення математики через дидактичні ігри, вчити працювати із мультимедійною дошкою; формувати інформаційно-клмунікаційну компетентність.
Обладнання: інтерактивна дошка, навчальні матеріали та програмне забезпечення із освітніх сайтів LearningApps.org, Самоучка, Міксіке; презентація, картки з прикладами, картки для парної та групової роботи.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Наш девіз − усе узнати,
Вміти добре рахувати.
То ж стараймось − і у путь.
Хай знання із нами йдуть!
- Діти, сьогодні на уроці нам з вами знадобиться такий вантаж: математичні знання, світлий розум, кмітливість і хороший настрій. Давайте посміхнемось один одному та будемо працювати.(Слайд № 1).
Урок – це країна знань, будьте ж допитливими, цікавими, але тільки не байдужими.
ІІ. Підготовка до вивчення нового матеріалу
Слайд № 2.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1.Оголошення теми уроку і мотивація навчальної діяльності.
— З яких чисел складається число 5?
Слайд № 3.
3. Каліграфічна хвилинка. Письмо цифри 5.
- Три грибочки у лісочку
Капелюшки одягнули.
Ось грибок і ще грибок.
Скільки ж їх разом було?
Діти записуються рядочок цифри 5, промовивши віршик:
Зошит свій я відкриваю,
Навскоси його кладу.
Ручку я ось так тримаю,
Сяду рівно не зігнусь.
Буду я писати вправно,
До роботи вже берусь
4. Самостійна робота
- А зараз відновіть натуральний ряд чисел:
Слайд № 4.
1 . . .4 . . . 8. .
. 9 . . 6 . . 3 . .
Інтерактивна вправа «Кольорова мозаїка» (http://www.samouchka.com.ua/ukr/_1des/06/)
IV. Закріплення нового матеріалу
Завдання 1
— Розгляньте таблицю додавання числа 5.
— Що ви помітили? (Перший доданок збільшується на 5, другий залишається без зміни, результат дії — сума — теж збільшується на 5.)
— Прочитайте всі приклади. Яке число додавали в кожному прикладі? (5)
— Тому таблиця й називається «Додати 5».
— У цій таблиці кожна наступна відповідь на 1 більша від попередньої.
— Розгляньте таблицю віднімання числа 5.
— Прочитайте кожний приклад. Порівняйте відповідь із числом, від якого віднімали 5. Яке число віднімали в кожному прикладі? (5)
— Тому таблиця й називається «Відняти 5».(Слайд № 5).
— У цій таблиці перший приклад таблиці віднімання можна скласти з першого прикладу таблиці додавання і т. д.
Завдання 2
— Розгляньте числовий промінь. (Слайд 6).
Від якого числа летіло сонечко? На якому числі сіло спочатку? А потім? Прочитайте приклад. Яка відповідь прикладу?
— Скільки всього додали? Як саме? Скільки всього відняли? Як саме?
Завдання 3
— Розгляньте таблиці. Що треба зробити з числами першої таблиці? Яку дію виконати? Що треба зробити з числами другої таблиці? Яку дію виконати?
Завдання 4
— Обчисліть значення виразів. Прочитайте вирази з однаковими відповідями. (7 - 5; 5 – 3; 6 + 4; 5 + 5; 8 + 2; 1 + 5; 9 - 3)
Решту прикладів прочитайте так, щоб відповіді звучали у порядку спадання. (4 + 5; 3 + 5; 2 + 5; 8 — 5; 6 — 5)
Завдання 5
— Розгляньте малюнок. (Слайд 7).
—Скільки грибочків під березою? Це на 2 грибочки більше, ніж під ялинкою. Що можна сказати про грибочки під ялинкою? Їх більше чи менше?
— Складіть і розв’яжіть задачу за малюнком.
6. Геометрична хвилинка. Робота з інтерактивною дошкою
(Відео додається)
7. Гра. «Упізнай геометричну фігуру»
На мультимедійній дошці будую геометричні фігури, а діти їх озвучують.
8. Гра «Яка фігура зайва»
Діти відповідають на питання: чому ця фігура зайва?
V. Підсумок уроку. Рефлексія
1. Гра «Хто швидше?»
2. Поставте знаки >,<,=.
2 + 2 _ 7 4 + 2 _ 6 9 _ 6 + 1
3 + 2 _ 4 7 + 1 _ 5 7 _ 9 + 1
- Зробимо останній крок: п ідсумуємо урок.
Рефлексія (Слайд 8).
Відповіді учнів на запитання.
- Пригадаємо, що ми навчилися робити на уроці?
- Які таблиці вивчили?
- Чи справились з завданнями?
- Що вам сьогодні здалось найцікавішим?
- Що вам здалося найважчим?
- Що вам сподобалось на уроці?
Молодці, мої малята,
Любі хлопчики й дівчата
Усі завдання розв’язали,
Дружно всі попрацювали (Слайд 9).