Урок - гра у формі КВК підтримає зацікавленість учнів до уроків літератури. Діти працюватимуть у командах, відповідатимуть на цікаві питання, виконуватимуть творчі завдання.
Сторінками казок Ганса Крістіана Андерсена
літературна гра (КВК)
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів,перевірити рівень знань учнями казок Андерсена,сприяти активізації самоосвітньої активності, розвивати уміння працювати з текстом художнього твору, вдосконалювати логічне мислення, уміння робити висновки, формувати навики групової роботи, стимулювати творче мислення, виховувати відповідальне ставлення до результату колективної праці, підтримувати зацікавленість учнів до уроків літератури.
Обладнання: портрет Г. К. Андерсена ілюстрації до казок письменника, презентація матеріалу «Андерсен і світ казок», відеозаписи мультфільмів, знятих за казками та записи музичних творів, виставка книжок казкаря.
Казка кличе нас у мандри,вчить бути в житті
сміливими й мудрими, долати перешкоди
і біди і не забувати добра світового, бо тільки
цим і вимірюється наша людська сутність.
В. Шевчук
Зміст
I. Підготовчий етап
1.Звучить музика пісні В. Дашкевича та Ю. Кіма «Приходьте в гості до нас»
2. Заочна екскурсія: «Виставкою казок»
3. Презентація матеріалу: «Андерсен і світ казок»
4. Вступне слово вчителя
Казки Андерсена чудові та неповторні. Ми мандруємо разом з Дюймовочкою на листі лататті, проходимо нелегкий шлях з Гердою, спостерігаємо за Каєм у палаці Снігової королеви та намагаємося йому допомогти, жаліємо Гидке каченя та відчуваємо гордість за прекрасного Лебедя. А як радіємо, коли бачимо перемогу Стійкого олов’яного солдатика. В казках Андерсена живуть природа, любов, добро, справедливість. Нас захоплюють звичайні та незвичайні пригоди,автор захищає ображених та вступає в боротьбу зі злом. Андерсен вчить нас розбиратися в людях, допомагає зрозуміти, що таке Правда, Любов,Честь.
І сьогодні ми з вами завітаємо в гості до «великого казкаря», де будемо мандрувати сторінками його казок.
Учень Чудовий світ з героями казок…
І чарівні події та пригоди…
Тут вчать нас бути добрими завжди
І вірити у силу перемоги.
5. Звучить Пісня Казкаря «Якось в старій Данії» ( музика М. Мінкова, слова В. Коростильова)
II. Змагання.
Приймають участь дві команди, які вдома готували назву команди, девіз,емблему, інсценування казки, п’ять питань за змістом казок Андерсена.
Враховується оригінальність, артистизм, організованість виступу
10 балів.
Кожна команда задає по черзі п’ять запитань за змістом прочитаних казок. Правильна відповідь – 1 бал.
Інсценування уривків із прочитаних казок (Учні повинні знати текст, показати артистизм, використати костюми та декорації)
Визначити до якої казки належать слова, за кожне питання – 1 бал.
Запитання першій команді:
Запитання другій команді:
5. Відеоконкурс
Командам пропонуються відео фрагменти з мультфільмів за казками Андерсена; необхідно вказати казку і переказати те, що було до епізоду, який проглянули, і що буде далі. 5 балів.
Діти повинні впізнати героїв казок за прочитаними уривками.
Одне питання – 1 бал.
Запитання першій команді:
Запитання другій команді:
«Багаті вбрання так лічили їй, вона була в них така гарна, що весь двір прихилявся перед нею» (Еліза з казки «Дикі лебеді»)
7.Конкурс «Ерудит»
Встановити зв’язок афоризмів та цитат з героями казок Андерсена, назвати казку.
6 балів
а) « Піснями ситий не будеш, цвірінчанням зимою не зігрієшся» |
а)Дитина «Нове плаття короля» |
б) «А король голий» |
б)Герда «Снігова королева»
|
в) «Не біда з’явитись на світ в качинім гнізді, якщо вилупився з лебединої крашанки» |
в) Кріт «Дюймовочка» |
г) «Які добрі всі люди та всі тварини» |
г) Штопальна голка героїня з однойменної казки
|
д) «Всі ми повинні ділитись із світом кращим, що є в нас» |
д)Трояндовий кущ, «Равлик і трояндовий кущ»
|
е) «Я дуже тонка, я не створена для цього світу»
|
е)Автор, «Гидке каченя»
|
Музична пауза
Звучить Пісня казкаря « І в казках настає ніч» (М. Мінков – В. Коростильов).
8. Конкурс «Я знаю все»
Учням пропонується уривок з казки,в якому вони повинні знайти помилки.
3 бали
Завдання першій команді
Текст із казки «Русалонька»:
На самому дні батька – царя жили п’ять принцес – русалок. Сама гарна з них була наймолодша русалонька. З дитинства любили вони плавати на поверхні води, коло берега і спостерігати за людьми. В одну з бур русалка врятувала юного принца та покохала його Морський відьмі Русалонька віддає за її чаклунство своє чудове волосся. Русалка знає, що принц одружується з іншою, тому вона повертається у море до сестер .( 4 помилки)
Завдання другій команді
Текст із казки «Снігова королева»:
В одому невеликому містечкові жили хлопчик та дівчинка, Кай і Герда. Вони часто сиділи на балконі, де росли чудові троянди. Одного разу Кая, який катався на ковзанах, украла Снігова Королева. Герда дуже любила Кая та вирішила його знайти. В цім дівчинці допомогли вчені галки, принц з принцесою, які дали Герді теплу одежу і рукавиці, маленька розбійниця та олень. Снігова Королева зачарувала серце Кая і перетворила його в грудку снігу. Але гарячі сльози Герди і її любов врятували хлопчика. (5 помилок).
9. Конкурс для уболівальників
Вікторина
1.В казці «Принцеса на горошині» є епізод: увечері в міські ворота постукали, хто пішов відчиняти?(Старий король)
2. Якого росту була Дюймовочка? ( З дюйм)
3.Скільки принцес було в підводному царстві, яке описує Андерсен у «Русалоньці» (Шість)
4. Який документ вимагав щур у Стійкого олов’яного солдатика? (Паспорт)
5. Хто хазяйнував у царстві морського царя з казки «Русалонька»? (Стара мати)
6. За якою ознакою здогадалася качка, що її несхожий на каченят син все ж таки не індича? (Не боїться води, гарно гребе лапками та при цьому прямо держиться)
7. Героїня казки «Снігова королева» - лапландка, написала своїй знайомій – фінці, листа. На чому вона його писала? (На сушеній трісці)
8. Які парасольки носить з собою Оле – Лукойє? (Різнокольорову і чорну)
9. Хто врятував Дюймовочку від заміжжя? (Ластівка)
Продовжіть назву
Звучить фонограма пісні «Маленькая страна»
Ш. Підсумки гри
IV. Нагорода переможців