Урок - гра з української мови у 4 класі "Повторення вивченого про числівник"

Про матеріал

Актуалізувати знання учнів про числівник, вчити розпізнавати числівники, які відповідають на питання скільки? який? котрий? Забезпечити засвоєння термінів. Формувати вміння вживати числівники в усному і писемному мовленні.

Перегляд файлу

 

 Тема. Повторення вивченого про числівник.

Мета: актуалізувати знання учнів про числівник, вчити розпізнавати числівники, які відповідають на питання скільки? який? котрий? Забезпечити засвоєння термінів. Формувати вміння вживати числівники в усному і писемному мовленні. Виховувати бажання краще знати українську мову.

                                                         Хід уроку

І. Організаційна частина

Щоб про частини мови все знати, починаймо працювати!

ІІ. Мотивація навчання. Повідомлення теми й мети уроку.

-Діти, до нас надійшла телеграма з країни Казок. Давайте її прочитаємо.

 

ТЕЛЕГРАМА

Один, два, три, чотири, п’ять – просим в гості завітать.                                                                           Десять, дев’ять, вісім, сім – будем щиро раді всім.                                                                                            Чекати будемо в країні о вісімнадцятій годині.

 

-Як бачите, казкові герої, які нас запрошують до своєї країни, товаришують з числами. Вони навіть у телеграмі лічилочку написали.

-О котрій годині чекатимуть нас казкові герої? 

- А як будуть розташовані стрілочки годинника?                                                                                                   -Казкові герої можуть не хвилюватися. Ми не запізнимося,бо ви добре орієнтуєтесь у часі. Але, щоб не забути, коли маємо бути у країні Казок, запишемо це в зошиті.

Хвилинка каліграфії

Запишемо буквосполучення та останнє речення із телеграми.                                                               Че  ат  бу  ем  кр  дц  од  ві  ця                                                                                                                                        -Підкресліть числівники.

ІІІ. Узагальнення та систематизація знань

-У країні Казок, куди ми з вами помандруємо, має відбутися бал. Він буде проходити у палаці. А щоб швидше туди потрапити,скористаємося машиною часу. Хочете? 

- Але спершу запам’ятайте правила польоту:

1. ми повинні зробити не більше 16 обертів;

2. на політ витратити не менше 13 секунд;

3. машина вміщує не більше 30 пасажирів.

- Запишіть ці числа словами.

 Ось ми вже у Казковій  країні. Але знайте, до палацу зможуть потрапити лише ті діти, які виконають таке завдання : прочитати вірш, замінити слова в дужках так, щоб вони означали порядок предметів при лічбі.

Посадив ведмідь в лісочку  шість берізок, три дубочки.                                                                                   Деревця став рахувати: (один, два три, п’ять)  .(перше, друге, третє, п’яте)                                                      Ану ж ви допоможіть!  (Запис у зошити)

-Які питання поставимо до числівників? 

(Відповіді дітей. Підвести до висновку, що на запитання скільки? відповідають числівники, які означають кількість предметів, а на питання який? Котрий? – числівники, які означають порядок предметів при лічбі.)

-Молодці! Правильно виконали завдання. Таким чином, ми обов’язково потрапимо до палацу, де буде проходити бал. Вже починають надходити гості – це казки, у назвах яких є цифри. А які саме – ви відгадаєте, послухавши уривки.

«З одного берега йде до річки білий цапок, а з другого берега підходить чорний цапок. І той хоче через річку перебратися, і другий…»                                                   («Два цапки»)

«Я виглядала тебе, вишневий садок виглядає соловейка»,- сказала шоста. А остання дочка нічого не сказала. Вона зняла з ніг матусі взуття й принесла їй води в мисці – помити ноги»                                                                                                                                                                                                                             (  «Сьома дочка»)

«Як ви встигаєте все поробити?» - питаю.  А вона каже:                                                                                      - А як то мені не встигнути? У мене служать аж 10 робітників. Вони мене слухають: що не скажу – зроблять, один одному допоможуть!...»        («Десять робітників»)

Скласти речення із цими словосполученнями. Числівники підкреслити.  

-Бачите, як багато відомих нам казок прийшло на це свято. А ось одна казка прийде лише через загадки. Послухайте її і відгадайте назву гостя.

Летів птах на 12 ногах та одне яйце зніс. (Рік, 12 місяців)

12 братів один за одним ходять, один одного не бачать. (12 місяців)

-Діти , запишіть назву цієї казки.

-Ось на свято ще під’їжджають гості з країни Загадок і Прислів’їв. Але, напевно, ви зрозуміли,що під’їжджають лише ті гості, у змісті яких є числа. Пригадайте, будь ласка, прислів’я, у яких є числа.

-А загадка?

Робота в групах

Із розсипаних слів скласти прислів’я. Пояснити значення . Загадку відгадати. Підкреслити числівники.

ПРИСЛІВ’Я

За двома зайцями поженешся – жодного не спіймаєш.

Заблукав між трьох дубів.

Мак сім років не родив і голоду не було.

На двох стільцях не всидиш.

Одна бджола багато меду наносить.

Потрібний, як п’яте колесо до воза.

Семеро одного не ждуть.

Усім по сім, а мені вісім.

Сім разів відмір, один раз відріж.

ЗАГАДКИ

Дві нова кленові підошви двометрові. На них поставиш дві ноги – не страшні тобі сніги. (Лижі)

Де йшла сотня косарів – вийшло  п’ять богатирів: косять, в’яжуть заодно і молотять на  зерно.  (Комбайн)

Один баранець пасе тисячі овець. (Місяць і зорі)

Таки – туки -  ходарики  йдуть над ліжком в Одарочки, йдуть годину, сто і двісті, а самі стоять на місці. (Годинник)

Є деревце – не полінце, шість дірочок має,весело співає. (Сопілка)

РОЗГАДУВАННЯ РЕБУСІВ

-Казкові герої добрі і гостинні. Запросили до себе на бал велику кількість гостей. Ось поважно заходять ребуси. Давайте спробуємо їх розгадати. (Діти розгадують ребуси)

-Молодці. Правильно виконали завдання. А зараз і ми станемо чарівниками. Складемо свої ребуси, використовуючи таблиці із завданням. (Складання ребусів)

-Діти, подобається вам  в гостях у казок?

-Ми з вами зустрілися з маленькою частинкою гостей, які приїхали на це свято. Але настав час повертатися до рідної школи. А тепер вмощуйтесь зручніше.  І… Ой , забула сказати, що потрібно заправити нашу машину часу. А заправляється вона скоромовками в яких є  числівники.

СКОРОМОВКИ

-Які скоромовки із числівниками ви знаєте?

(Хитру сороку  спіймати морока, а на сорок сорок сорок морок.

Сім дочок сіроочок  вишивають сім сорочок…..)

-Які числівники були в скоромовках? На які запитання вони відповідають?

-Ух ти! Оце швидкість! Аж дух перехопило! Нарешті приземлились!

ІY. Підсумок уроку

-Чи важко було під час подорожі? Яке завдання вам сподобалося найбільше і було найцікавішим? (складним?)

ВУЗЛИКИ НА ПАМ’ЯТЬ

Знання ціняться лише тоді, коли здобуваються трудом.

Y. Домашнє завдання

Вдома вам потрібно знайти казки, прислів’я, загадки, які дружать з числівниками. На наступному уроці ми проведемо конкурс на тему «Який ряд запросив найбільше гостей на свято» .  А записати все це у книжку – малютку, яку ми виготовили на уроці трудового навчання.

-Бачу, що ви дуже потоваришували з числівниками. На прощання дозвольте дати вам пораду. В ній є наші друзі – числівники. Знайдіть їх і запам’ятайте.

Щоб чимало в житті добра вчинити,

Треба безліч книг перегорнути,

Розуму багато літ учитись.

docx
Додано
19 квітня 2018
Переглядів
3348
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку