Урок - гра "Зоряний час"

Про матеріал
Урок-гру "Зоряний час" можна провести з учнями 5 класу після вивчення теми "Казки народів світу". Дібрані цікаві завдання для інтелектуальних .змагань.
Перегляд файлу

                    Урок – гра «Зоряний час»

Тема: Казки народів світу. Літературні казки

Мета: перевірити знання, вміння і навички учнів у засвоєнні народних та

            літературних казок; розвивати вміння висловлювати власні думки;

            виховувати моральні чесноти.

Хід гри:

Ведучий: Чи знайдеться на світі людина, яка хоч раз на віку мандрувала б чарівною країною казки?! Багато хто вирушав до неї, дивовижної, таємничої й нелукавої, мудрої і справедливої, ще крихітним малям, міцно вхопивши за руку  свою бабусю чи дідуся, тата чи маму.

      Напевно, кожен пам’ятає і свою першу самостійно прочитану казку. От і сьогодні ми знову запрошуємо вас, дітей і дорослих у мандрівку в чарівну країну казок.

Презентація команд:

Команда «Веселка»:

                                      Веселкова Казочка, як сонечко,               

                                      Дивиться на діток у віконечко.

                                      Всіх добром нас зігріває,

                                      Душу й серце звеселяє.

Команда «Джерельце»:

                                       Із краплинок джерела

                                       Починається ріка.

                                       А від Казки стане скрізь

                                       Всім тепліш і всім миліш.

 

Розминка команд. Естафета. Команди мають скласти вислів про казку.

У протилежних кінцях класу розставлені два столи для одної та для другої команди. На одному столі аркуші з цифрами, а на іншому – з цифрами і літерами. Один із учасників команди бере аркуш з цифрою, передає наступному, той бере з столу аркуш з літерою та тією самою цифрою і прикріпляє на дошку і т. д.

(Обидві команди виконують завдання одночасно)

 Виграє команда, що швидше складе слово: казковий, чарівний.                        

 

1 гейм «Упізнай героя та казку». Діти по черзі із однієї та другої команди витягують завдання. Зачитує вчитель.

  1. «У віконце визирала стара баба. В неї стирчали такі великі зуби, що дівчина хотіла тікати. Але, як почула ласкаві слова, їй відлягло від серця». («Пані Метелиця»)
  2. «…була вирізана з паперу і зодягнена в спідничку з найтоншого батисту» (балерина. «Непохитний олов’яний солдатик»)
  3. «Хлопчик зовсім посинів, майже почорнів від холоду, його серце було крижинкою. Він сидів на одному місці такий блідий, непорушний, ніби неживий». ( Кай. «Снігова королева»)
  4. «Жив колись бідний хлопець. З самого малечку він мріяв про те, щоб навчитися малювати. Та от біда: не було в нього за що купити пензлика.»

 (Малян. «Пензлик Маляна»)

  1.  «Забачивши дивовижного звіра із синьою, як у самого бога Шіви, шиєю, лісові мешканці — леви, тигри, пантери, вовки та й усі решта — із жахом кинулися тікати.» (Чандарава. «Фарбований шакал»)
  2. «Отож накупив я різних товарів і всього, що могло б знадобитися мені в мандрівці, сів на корабель і разом з іншими купцями поплив до міста Басри. Потім ми пливли морем чимало днів і ночей. Ми проминали острів за островом і нарешті пристали до одного, схожого на райський сад.» (Синдбад – Мореплавець.)
  3. «Пере вона білизну, пере, коли дивиться — злегка погойдуючись, пливе річкою великий-великий персик.

«Мабуть,  дуже смачний!» — подумала баба і, виловивши персик з води, понесла додому.» (Момотаро. «Хлопчик – персик»)

  1. «Бідна дівчинка, не знаючи, що дуже небезпечно зупинятися в лісі і слухати вовка, відповідає йому: «Я йду навідатись до своєї бабусі й несу їй пиріжок та горщичок масла, які матуся передала їй.» (Червона Шапочка)

 

  1. гейм. Конкурс  слідопитів. Кому належать ці предмети
  • хліб, яблука, подушка
  • корж, шаровари, меч, хустина
  • пензлик, кінь, лук, стріли
  • рушниця, мундир, коробка
  • спідничка, троянда, дзеркальце
  • веретено, починок, колодязь

 

  1. гейм.  Конкурс акторських проб. Інсценізація уривку з казки (за власним вибором).

 

4 гейм. Бліц - турнір.  Діти жеребкуванням вибирають казку «Непохитний олов’яний солдатик» або «Хлопчик – Зірка».

Команда І

Команда ІІ

1.Хто написав казку « Хлопчик – Зірка»?

1.Хто написав казку «Непохитний олов’яний солдатик»?

2. Де знайшли Хлопчика – Зірку?

2.Скільки солдатиків жило у коробці?

3. У чиїй сімї виховувався головний герой?

3. З чого були зроблені солдатики?

4.З якими квітами автор порівнює хлопчика?

4.Якого кольору були мундири у солдатиків?

5.На кого він перетворюється?

5.З якого поверху впав солдатик?

6.Скільки років його шукала рідна мати?

6. Хто його знайшов?

7. Що він зробив із кротом?

7.Що вимагав у солдатика щур?

8.Чому пішов з дому?

8.З чого була зроблена балерина?

9.Скільки років блукав Хлопчик-Зірка?

9. Чим були схожі балерина і солдатик?

10.Хто давав завдання Хлопчику знайти монети?

10.На що перетворилися у пічці солдатик і балерина?

11.Скільки монет треба було знайти?

11. Балерина полетіла у пічку як…

12.Якого кольору були монети?

12. О котрій годині з’явився гном?

13.Хто допоміг хлопчику у пошуку монет?

13.З чого хлопчики зробили човника?

14. У чому полягає найбільший гріх Хлопчика – Зірки?

14.Як потрапив у пічку солдатик?

15.Хто його справжні батьки?

15.На яке свято хлопчик отримав солдатиків?

16.Скільки років правив Хлопчик – Зірка?

16.Чого найбільше боявся солдатик?

 

 

5  гейм «Я – тобі, ти – мені» Супергра (2 учасника) Завдання виконується за 2 хвилини.

Завдання: Перед гравцем набір складів (МА, ЧУ, ХА, ПАД, ЧІР, КА, МЕ, ТЕ, ЛИ, ЦЯ, МА, ЛЯН, СИ, НД, БАД, КО, ЩЕЙ, СОЛ, ДА,ТИК, БА, ЛЕ, РИ, НА ). Скласти з них імена героїв казок, які вивчали на уроках зарубіжної літератури.

 

6 гейм Станцювати вальс принца з Попелюшкою з протилежної команди.

            (С. Прокоф’єв  «Попелюшка»)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Глушина Надія
Додано
25 лютого 2020
Переглядів
845
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку