Урок – гра «Зоряний час»
Тема: Казки народів світу. Літературні казки
Мета: перевірити знання, вміння і навички учнів у засвоєнні народних та
літературних казок; розвивати вміння висловлювати власні думки;
виховувати моральні чесноти.
Хід гри:
Ведучий: Чи знайдеться на світі людина, яка хоч раз на віку мандрувала б чарівною країною казки?! Багато хто вирушав до неї, дивовижної, таємничої й нелукавої, мудрої і справедливої, ще крихітним малям, міцно вхопивши за руку свою бабусю чи дідуся, тата чи маму.
Напевно, кожен пам’ятає і свою першу самостійно прочитану казку. От і сьогодні ми знову запрошуємо вас, дітей і дорослих у мандрівку в чарівну країну казок.
Презентація команд:
Команда «Веселка»:
Веселкова Казочка, як сонечко,
Дивиться на діток у віконечко.
Всіх добром нас зігріває,
Душу й серце звеселяє.
Команда «Джерельце»:
Із краплинок джерела
Починається ріка.
А від Казки стане скрізь
Всім тепліш і всім миліш.
Розминка команд. Естафета. Команди мають скласти вислів про казку.
У протилежних кінцях класу розставлені два столи для одної та для другої команди. На одному столі аркуші з цифрами, а на іншому – з цифрами і літерами. Один із учасників команди бере аркуш з цифрою, передає наступному, той бере з столу аркуш з літерою та тією самою цифрою і прикріпляє на дошку і т. д.
(Обидві команди виконують завдання одночасно)
Виграє команда, що швидше складе слово: казковий, чарівний.
1 гейм «Упізнай героя та казку». Діти по черзі із однієї та другої команди витягують завдання. Зачитує вчитель.
(Малян. «Пензлик Маляна»)
«Мабуть, дуже смачний!» — подумала баба і, виловивши персик з води, понесла додому.» (Момотаро. «Хлопчик – персик»)
4 гейм. Бліц - турнір. Діти жеребкуванням вибирають казку «Непохитний олов’яний солдатик» або «Хлопчик – Зірка».
Команда І |
Команда ІІ |
1.Хто написав казку « Хлопчик – Зірка»? |
1.Хто написав казку «Непохитний олов’яний солдатик»? |
2. Де знайшли Хлопчика – Зірку? |
2.Скільки солдатиків жило у коробці? |
3. У чиїй сім’ї виховувався головний герой? |
3. З чого були зроблені солдатики? |
4.З якими квітами автор порівнює хлопчика? |
4.Якого кольору були мундири у солдатиків? |
5.На кого він перетворюється? |
5.З якого поверху впав солдатик? |
6.Скільки років його шукала рідна мати? |
6. Хто його знайшов? |
7. Що він зробив із кротом? |
7.Що вимагав у солдатика щур? |
8.Чому пішов з дому? |
8.З чого була зроблена балерина? |
9.Скільки років блукав Хлопчик-Зірка? |
9. Чим були схожі балерина і солдатик? |
10.Хто давав завдання Хлопчику знайти монети? |
10.На що перетворилися у пічці солдатик і балерина? |
11.Скільки монет треба було знайти? |
11. Балерина полетіла у пічку як… |
12.Якого кольору були монети? |
12. О котрій годині з’явився гном? |
13.Хто допоміг хлопчику у пошуку монет? |
13.З чого хлопчики зробили човника? |
14. У чому полягає найбільший гріх Хлопчика – Зірки? |
14.Як потрапив у пічку солдатик? |
15.Хто його справжні батьки? |
15.На яке свято хлопчик отримав солдатиків? |
16.Скільки років правив Хлопчик – Зірка? |
16.Чого найбільше боявся солдатик? |
5 гейм «Я – тобі, ти – мені» Супергра (2 учасника) Завдання виконується за 2 хвилини.
Завдання: Перед гравцем набір складів (МА, ЧУ, ХА, ПАД, ЧІР, КА, МЕ, ТЕ, ЛИ, ЦЯ, МА, ЛЯН, СИ, НД, БАД, КО, ЩЕЙ, СОЛ, ДА,ТИК, БА, ЛЕ, РИ, НА ). Скласти з них імена героїв казок, які вивчали на уроках зарубіжної літератури.
6 гейм Станцювати вальс принца з Попелюшкою з протилежної команди.
(С. Прокоф’єв «Попелюшка»)