Урок - казка .Додавання і віднімання в межах 10. Усні задачі.

Про матеріал
Розширити знання учнiв, розвивати мислення, увагу, пам’ять; виховувати зацікавленiсть, допитливість, інтерес до математики.
Перегляд файлу

Урок-казка

 

1 клас

 Тема: Додавання і віднімання в межах 10. Усні задачі.

Мета: Розширити знання учнiв, розвивати мислення, увагу, пам’ять; виховувати зацікавленiсть, допитливість, інтерес до математики.

Обладнання: відео до казки «Гуси-лебеді», записи на дошці, малюнок тварин з рослинами, таблиця з геометричним матеріалом.

 

Хід уроку

1. Вступне слово вчителя.

— Дiти, чи любите ви слухати казки?

— А які казки ви вже знаєте?

— Яка казка є вашою улюбленою? Чому?

— Сьогоднi ми також потрапимо у вiдому вам казку «Гуси-лебеді», але будемо її не просто слухати.

 

ІІ. Основна частина уроку.

Розпочнемо казку.

Жили собi дід та баба. І були у них донька та синок маленький.

Якось дочка посадила братика на травичку під вiконцем, а сама побiгла гуляти на вулицю.

Налетіли тут гуси-лебеді, пiдхопили на крила хлопчика й понесли. Кинулася дiвчинка доганяти. Бачитъ — стоїтъ пiчка.

— Пiчко, пiчко, куди гуси-лебедi полетіли?

— Виконай моє завдання — тодi скажу.

— Дiти, допоможемо дiвчинцi виконати завдання?

 

Вставити потрібнi знаки дiй.

10... 1=9       3...2=1

2...2=0          7...3 = 10

7... 1=6         1...1=0

5...3=8          4...2=6

6...2=4          8...3=5

 

Пiчка сказала, що гуси-лебеді полетіли до яблунi.

Бiжить дiвчинка далі — стоїтъ яблуня.

— Яблуне, яблуне, куди гуси-лебеді полетіли?

— Виконай моє завдання — тоді скажу!

 

-         Діти, давайте знову допоможемо дівчинці.

 

Що рахувала кожна тваринка?

(На малюнку тваринки тримають цифри: миша – 3, їжак – 4, білка – 7. На другому малюнку зображено 3 квітки, 4 грибочка, 7 горішків).

 

Яблуня сказала, що гуси-лебедi полетiли до молочної ріки. Бiжить дівчинка далi. Дивиться — тече лугом молочна річка з кисільними берегами. 

— Рiчко, рiчко, скажи, куда гуси-лебедi полетiли?

— Виконай завдання — тодi скажу!

 

— Дiти, знову потрiбно допомогти дiвчинцi.

 

Треба розв’язати задачi.

1. У бiлочки було 5 горіхів i 2 гриби. Вона з’їла всi гриби i 3 горiхи. Скiльки горіхiв у неї залишилося? (2).

2. У квартирi було З кiмнати. З однієї кімнати зробили дві. Скiльки кімнат стало у квартирi? (4).

3. На подвiр’ї гралися 7 хлопчикiв i 3 дiвчинки. Петро, Галинка i Юрко пiшли у клас. Скiльки хлопчиків залишилося на подвір’ї? (5).

4. Щука важить бiльше від карася. А карась — бiльше від в’юна. Хто найлегший? (В’юн).

5. У Тані було 5 горiхiв. Один вона вiддала братовi, i горiхiв у них стало порівну. Скiльки горіхiв було в брата спочатку? (3).

6. У вазi було 6 бiлих i 7 оранжевих лiлiй. Дiвчинка взяла 4 оранжевi лiлiї. Скiльки оранжевих лiлiй залишилося? (3).

7. На заняттi танцювального гуртка було 7 хлопчикiв i 4 дiвчинки. Усi дiвчатка пішли танцювати в парах iз хлопчиками. Скiльки хлопчикiв не танцювало? (3).

8. На обiд запрошено 7 чоловiк. Нiна поклала на стiл 5 ложок і 3 виделки. Скiльки ще треба покласти ложок? Скiльки виделок? (2 ложки, 4 виделки).

9. Бабуся купила десяток яєць. Три пари вона вже поклала до кошика. Скiльки яєць їй ще треба покласти? (4).

10. У крамницi було 3 м’ячi. Продали м’ячiв менше, ніж залишилося. Скiльки м’ячiв було продано? (1).

 

Рiчка сказала, що гуси-лебедi полетiли до хатинки на курячих нiжках. Побiгла дiвчинка до хатинки на курячих нiжках. Бачитъ у вiкно — Баба Яга пряде кужiль, а на лавцi братик сидить, срiбними яблучками грається.

Дiвчинка ввiйшла у хатинку, привiталася i попросила дозводу вiдпочити.

Дала Баба Яга їй веретено, а сама вийшла. Раптом вибiгає мишка i говорить:

— Баба Яга пiшла лазню топити. Вона тебе вимиє, підсмажить i з’їсть, а сама на твоїх кiстках покатається. Але я тобi допоможу, коли ти виконаєш моє завдання.

 

— Діти, допоможемо дівчинці?

 

Потрiбно виконати такі завдання:

1. Збільшити на 4.

1, 6, 5, 4, 3, 2.

2. Зменшити на 4.

9, 8, 5, 6, 7, 10.

3. Розв’язати кругові приклади.

5+5          4+4           7—2           2+5

3+6          9—5         10—7         8—6

4. Порівняти і поставити знаки > < =

7—3...4           6+3... 10

7—2...4            9—2...б

7—4...4            9—3...6

 

5. Скiльки на малюнку прямих ліній? Кривих? Скільки відрізкiв?

 

Працюють за малюнком.

 

Дiвчинка схопила братика i добiгла, а мишка кужiль пряде. Баба Яга підiйде до віконця i запитує:

— Чи прядеш, дiвчино?

Мишка й вiдповiдає:

— Пряду, бабусю!

Витопила Яга лазню i пішла за дiвчинкою. Бачить — у хатинцi нікого.

Тоді вона послала навздогін гусей-лебедiв.

Добiгає дівчинка до пічки:

— Пiчко, пічко, врятуй нас!

   А з’їж мого житнього пиріжка!

Дiвчинка з’їла i спасибi сказала. Пiчка сховала їх.

 

Так само було i з яблунькою, i з рiчкою. Усе покуштувала дівчинка i за все подякувала.

 

Так i не наздогнали втікачiв гуси-лебедi.

 

А дiвчинка з братиком саме добiгли до будинку, а тут i батъко з матiр’ю прийшли.

 

Ось i все, казка закiнчилася. Дiвчинка знайшла братика Але заслуга у цьому є i ваша, адже ми допомагали дiвчинцi виконувати завдання.

 

III. Підсумок уроку

 

  • На уроці я дізнався..
  • На уроці я зуміла…
  • Мене найбільше зацікавило..

                        

                               

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 січня 2022
Переглядів
509
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку