Урок-казка
1 клас Тема: Додавання і віднімання в межах 10. Усні задачі. Мета: Розширити знання учнiв, розвивати мислення, увагу, пам’ять; виховувати зацікавленiсть, допитливість, інтерес до математики. Обладнання: відео до казки «Гуси-лебеді», записи на дошці, малюнок тварин з рослинами, таблиця з геометричним матеріалом.
Хід уроку 1. Вступне слово вчителя. — Дiти, чи любите ви слухати казки? — А які казки ви вже знаєте? — Яка казка є вашою улюбленою? Чому? — Сьогоднi ми також потрапимо у вiдому вам казку «Гуси-лебеді», але будемо її не просто слухати.
ІІ. Основна частина уроку. Розпочнемо казку. Жили собi дід та баба. І були у них донька та синок маленький. Якось дочка посадила братика на травичку під вiконцем, а сама побiгла гуляти на вулицю. Налетіли тут гуси-лебеді, пiдхопили на крила хлопчика й понесли. Кинулася дiвчинка доганяти. Бачитъ — стоїтъ пiчка. — Пiчко, пiчко, куди гуси-лебедi полетіли? — Виконай моє завдання — тодi скажу. — Дiти, допоможемо дiвчинцi виконати завдання?
Вставити потрібнi знаки дiй. 10... 1=9 3...2=1 2...2=0 7...3 = 10 7... 1=6 1...1=0 5...3=8 4...2=6 6...2=4 8...3=5
Пiчка сказала, що гуси-лебеді полетіли до яблунi. Бiжить дiвчинка далі — стоїтъ яблуня. — Яблуне, яблуне, куди гуси-лебеді полетіли? — Виконай моє завдання — тоді скажу!
- Діти, давайте знову допоможемо дівчинці.
Що рахувала кожна тваринка? (На малюнку тваринки тримають цифри: миша – 3, їжак – 4, білка – 7. На другому малюнку зображено 3 квітки, 4 грибочка, 7 горішків).
Яблуня сказала, що гуси-лебедi полетiли до молочної ріки. Бiжить дівчинка далi. Дивиться — тече лугом молочна річка з кисільними берегами. — Рiчко, рiчко, скажи, куда гуси-лебедi полетiли? — Виконай завдання — тодi скажу!
— Дiти, знову потрiбно допомогти дiвчинцi.
Треба розв’язати задачi. 1. У бiлочки було 5 горіхів i 2 гриби. Вона з’їла всi гриби i 3 горiхи. Скiльки горіхiв у неї залишилося? (2). 2. У квартирi було З кiмнати. З однієї кімнати зробили дві. Скiльки кімнат стало у квартирi? (4). 3. На подвiр’ї гралися 7 хлопчикiв i 3 дiвчинки. Петро, Галинка i Юрко пiшли у клас. Скiльки хлопчиків залишилося на подвір’ї? (5). 4. Щука важить бiльше від карася. А карась — бiльше від в’юна. Хто найлегший? (В’юн). 5. У Тані було 5 горiхiв. Один вона вiддала братовi, i горiхiв у них стало порівну. Скiльки горіхiв було в брата спочатку? (3). 6. У вазi було 6 бiлих i 7 оранжевих лiлiй. Дiвчинка взяла 4 оранжевi лiлiї. Скiльки оранжевих лiлiй залишилося? (3). 7. На заняттi танцювального гуртка було 7 хлопчикiв i 4 дiвчинки. Усi дiвчатка пішли танцювати в парах iз хлопчиками. Скiльки хлопчикiв не танцювало? (3). 8. На обiд запрошено 7 чоловiк. Нiна поклала на стiл 5 ложок і 3 виделки. Скiльки ще треба покласти ложок? Скiльки виделок? (2 ложки, 4 виделки). 9. Бабуся купила десяток яєць. Три пари вона вже поклала до кошика. Скiльки яєць їй ще треба покласти? (4). 10. У крамницi було 3 м’ячi. Продали м’ячiв менше, ніж залишилося. Скiльки м’ячiв було продано? (1).
Рiчка сказала, що гуси-лебедi полетiли до хатинки на курячих нiжках. Побiгла дiвчинка до хатинки на курячих нiжках. Бачитъ у вiкно — Баба Яга пряде кужiль, а на лавцi братик сидить, срiбними яблучками грається. Дiвчинка ввiйшла у хатинку, привiталася i попросила дозводу вiдпочити. Дала Баба Яга їй веретено, а сама вийшла. Раптом вибiгає мишка i говорить: — Баба Яга пiшла лазню топити. Вона тебе вимиє, підсмажить i з’їсть, а сама на твоїх кiстках покатається. Але я тобi допоможу, коли ти виконаєш моє завдання.
— Діти, допоможемо дівчинці?
Потрiбно виконати такі завдання: 1. Збільшити на 4. 1, 6, 5, 4, 3, 2. 2. Зменшити на 4. 9, 8, 5, 6, 7, 10. 3. Розв’язати кругові приклади. 5+5 4+4 7—2 2+5 3+6 9—5 10—7 8—6 4. Порівняти і поставити знаки > < = 7—3...4 6+3... 10 7—2...4 9—2...б 7—4...4 9—3...6
5. Скiльки на малюнку прямих ліній? Кривих? Скільки відрізкiв?
Працюють за малюнком.
Дiвчинка схопила братика i добiгла, а мишка кужiль пряде. Баба Яга підiйде до віконця i запитує: — Чи прядеш, дiвчино? Мишка й вiдповiдає: — Пряду, бабусю! Витопила Яга лазню i пішла за дiвчинкою. Бачить — у хатинцi нікого. Тоді вона послала навздогін гусей-лебедiв. Добiгає дівчинка до пічки: — Пiчко, пічко, врятуй нас! — А з’їж мого житнього пиріжка! Дiвчинка з’їла i спасибi сказала. Пiчка сховала їх.
Так само було i з яблунькою, i з рiчкою. Усе покуштувала дівчинка i за все подякувала.
Так i не наздогнали втікачiв гуси-лебедi.
А дiвчинка з братиком саме добiгли до будинку, а тут i батъко з матiр’ю прийшли.
Ось i все, казка закiнчилася. Дiвчинка знайшла братика Але заслуга у цьому є i ваша, адже ми допомагали дiвчинцi виконувати завдання.
III. Підсумок уроку
|
|