Тема: Склад числа 7. Дні тижня. Обчислення значень виразів.
Мета: розглянути всі варіанти складу числа 7; вчити складати, розв'язувати й записувати приклади на додавання в межах 7; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати мислення; виховувати старанність.
Обладнання: Демонстраційний матеріал: предметні малюнки, цифри від1 до 7, математичне віяло,електронна презентація, телевізор.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
ХІД УРОКУ
Пролунав дзвінок – починаємо урок.
II. Повторення вивченого матеріалу
1 Лічба предметів від 1 до 10, від 10 до 1; від 1 до 7, від 7 до 1;
• Покажіть число, наступне до числа 1 ; 5 .
• Покажіть число, попереднє до числа 4 ; 2 .
• Покажіть сусідів числа 6.
– Яке число наступне за числом 6?
3 Гра «Засели будиночки»
повторити склад чисел : 5 6 4
III. Ознайомлення з новим матеріалом
ІІ Актуалізація опорних знань.
1.- З яким числом ви познайомились на попередньому уроці?
- А кому з вас вже виповнилось 7 років?
- Ви знаєте, що число 7 – магічне?
- Магічне – це чарівне. -
Відгадати загадки
У музиці ноти є
Хто їх порахує,
Той одразу скаже всім
У музиці цих нот аж … (7)
А у веселки скільки кольорів?
Не соромтесь, а скажіть,
Їх, напевно, також … (7)
Тобі відомо і усім –
Днів у тижні рівно … (7)
Є- 7 чудес світу.
- 7 нот в музиці.
- 7 кольорів у веселки.
- І число 7 зустрічається в казках. В яких?
- А ще 7 днів має тиждень.
2 Ознайомлення з назвами днів тижня
Загадка
• Нас 7 братів.
Роками всі рівні,
На ім’я різні.
Відгадайте, хто ми? (Дні тижня)
— Скільки днів у тижні?
Скільки робочих днів?
А скільки вихідних?
Який сьогодні день?
А який був учора?
А який буде завтра?
— Покажіть на числовому віялі цифру, що позначає кількість днів у тижні.
— цифрою 1 позначений понеділок. — який день тижня позначений цифрою 2; 3; 7?
3. Складання прикладів на додавання за віршами:
На траві навколо хати
Метушились каченята.
П’ять білесеньких, як сніг
Двоє чорних. Скільки всіх? 5+2=7
У Оксаночки в руці
Три новенькі олівці
А у другій ще чотири.
Скільки разом, полічи? 3+4=7
4 Фізкультхвилинка ( муз )
IV. Закріплення вивченого матеріалу
1 Робота з підручником
2 Складання прикладів (за допомогою лінійки)
3 Самостійна робота у зошитах
— Порівняй постав знаки «>», «<».
1 □ 2 4 □ 2 5 □ 6
3 □ 2 5 □ 4 6 □ 4
● Пальчикова гімнастика
Так, усе наше життя підпорядковане певному розпорядку, що називається тижнем, а в ньому 7 днів. Згадаймо їх:
Вранці ми із добрим ділом
День вітали – понеділок.
Ніченька минула скоро,
Зустрічаємо вівторок.
Далі спритна, молода
Поспішає середа.
А четвертий день тепер
Називається четвер.
Діло добре ладиться
Як настане п’ятниця.
Дома скрізь кипить робота,
Як почнеться день субота.
А субота з хлібом-сіллю
Привела сестру неділю.
Ось і тижневі кінець,
Хто трудився – молодець!
ГРА «Так чи не так»
Тиждень має 8 днів?
Понеділок – початок тижня?
Якщо сьогодні середа – вчора був вівторок ?
Якщо сьогодні п’ятниця – завтра буде субота?
Перед середою іде четвер?
Після суботи настає неділя?
Вихідний день – неділя?
V. Підсумок уроку. Рефлексія
— Чого вчилися на уроці?
— Що нового дізналися?
— Що повторили?