Урок з математики на тему : Віднімаємо числа 6, 7, 8, 9. Сума зручних доданків.

Про матеріал
За підручником і зошитом С.О. Скворцова, О.В. Онопрієнко. Мета: формувати в учнів обчислювальні навички; вміння розв’язувати прості задачі.
Перегляд файлу

Тема уроку. Віднімаємо числа 6, 7, 8, 9. Сума зручних доданків.

 Мета: формувати в учнів обчислювальні навички; вміння розв’язувати прості задачі.

 Дидактична задача:  актуалізувати знання складу чисел і вміння подавати число у вигляді суми двох доданків; вчити складати короткий запис до задачі, вчити розв’язувати задачі; ознайомити із коротким записом задач на знаходження невідомого доданка.

 Розвивальна задача: розвивати в учнів логічне мислення під час відновлення знаків арифметичних дій, шляхом виконання завдань з логічним навантаженням.

Хід уроку

І. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

Сьогодні ми готуємося до вивчення віднімання чисел 6, 7, 8, 9; опануємо складові цього прийому обчислення. Тому  потрібно бути уважним  на уроці.

ІІ. Актуалізація опорних знань і способів дії

1. Усне опитування.

Як називаються числа при додаванні?

Чи може сума дорівнювати одному з доданків? У якому випадку?

 Знайдіть невідомі числа.

 

 

2. Актуалізація вміння подавати число у вигляді суми двох доданків

- Завдання №1 (робочий зошит). Виконується самостійно.

- Завдання № 1 (підручник , с.96 ). Виконується з коментованим письмом.

3.Актуалізація розуміння взаємозв’язку додавання і віднімання. Для колективної роботи.

- Що залишиться , якщо від суми двох чисел відняти один доданок? Знайдіть значення виразів.

ІІІ. Формування нових знань і способів дії

 Ознайомлення з поняттям «сума зручних доданків» і окремими діями прийому віднімання чисел на основі взаємозв’язку додавання і віднімання

1. Ви помітили, що дуже легко віднімати від суми двох чисел один із доданків.

Зіставте вирази в кожному стовпчику. Що в них спільного? Чим вони відрізняються? Обчисліть значення першого виразу. Чи допоможе цей результат обчислити значення другого виразу?

6+4 –6                                                     4+5 –4

    10–6                                                         9–4

Дійсно, значення першого виразу допоможе обчислити значення другого, тому що значення суми в першому виразі дорівнює зменшуваному в другому виразі. Отже, якщо зменшуване замінити сумою двох чисел, одне з яких дорівнює від’ємнику, то можна дуже легко обчислити значення різниці. Але замінювати зменшуване треба не аби якою сумою, а сумою зручних доданків!

- Виконаємо завдання № 2 у підручнику на с. 96 з коментарем.

Це завдання  подання числа у вигляді суми двох чисел, одне з яких відомо; віднімання числа із суми двох чисел, — тому його виконання

не викликає утруднень. Учні коментують кроки розв’язування і обчислюють результат.

- Завдання №2 (робочий зошит). Виконується з коментарем.

- Завдання №3 ( підручник). Самостійно.

ІV. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок

1. Закріплення поняття короткого запису задачі. Завдання № 4 (підручник). Це завдання — на вибір короткого запису до задачі.

2.Формування вмінь розв’язувати задачі

- Завдання №3 (робочий зошит). Колективно.

     Перекажіть умову задачі. Повторіть запитання. Про кого йдеться в задачі? Сашко і Тарас – це ключові слова.

     Обведіть у кружок числові дані задачі. Назвіть числові дані. Яке число є шуканим?

      Чи знаємо ми, скільки олівців заструмив Сашко? Запишіть це число у «віконечко». А скільки Тарас? Запишіть це число у «віконце». Що потрібно дізнатися? Зверніть увагу: замість відповідного числа стоїть знак питання!

      Ми одержали короткий запис задачі. За коротким записом поясніть, що позначає число 7; число 4. Яке запитання задачі?

        Розв’яжіть задачу, міркуючи за пам’яткою «Працюю над задачею».

Згадаємо подані в ній кроки роботи над задачами.

«Мені відомо: ...» — називаємо умову задачі.

«Треба дізнатися: ...» — називаємо запитання задачі.

«Складаю схему: …», «Пояснюю розв’язання: ...» — складаємо схему і за нею встановлюємо,більшим чи меншим числом за дане є шукане; відповідно до цього вибираємо арифметичну дію.

«Розв’язую: ...» — записуємо розв’язання.

«Відповідаю: ...» — називаємо відповідь.

3.Графічні врави. Завдання № 4 в робочому зошиті.

4. Розвиток логічного мислення.

      У кошику лежать 2 яблука та 6 груш. Не дивлячись, Іван бере із кошика 4 фрукти. Поміркуй, які це можуть бути фрукти?

[Відповідь: 1 яблуко і 3 груші; 2 яблука і 2 груші; 4 груші.]

V. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів

Як ви розумієте поняття «сума зручних доданків»?

На що слід орієнтуватися при відніманні, замінюючи зменшуване сумою зручних доданків?

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 березня
Переглядів
932
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку