Урок – концерт з читання
«Повторення та закріплення вивченого
в першому класі»
Підготувала та провела
вчитель НВК №12 м. Рівного
Сирочук Ніна Петрівна
Урок – концерт присвячений мамам та бабусям.
Тема: Повторення та закріплення вивченого в 1 класі.
Мета: Вправляти учнів в виразному читанні віршованого тексту.
Формувати уміння складати речення, розвивати пам’ять, мислення, бажання працювати творчо, збагачувати словниковий запас,
Розвивати навички швидкого читання , культуру мовлення.
Виховувати любов до мами, бабусі; толерантність, допитливість, спостережливість, інтерес до читання.
Очікувані результати. Після цього уроку діти закріплять уміння з читання напам’ять скоромовок, розказування прислів’їв та віршів, побудови речень, навчаться шанувати рідних.
Методично-дидактичне забезпечення уроку: плакат з алфавітом, малюнок панамки, фонограма пісні про маму,текст вірша Т. Коломієць Наймиліше слово
Використані методики: робота в парах,« Мікрофон ».
1. Актуалізація опорних знань.
1) Організація класу.
Добрий день вам люди добрі,
Що сидять в нашій господі.
Раді з святом Вас вітати
Щастя і добра бажати.
- Дорогі діти поверніться до наших гостей і привітайтеся.
- Доброго ранку, доброго дня,
Ми вам бажаємо щастя й добра.
Хай плещуть долоньки
Хай тупають ніжки
Працюють голівки
І сяють усмішки.
2. Повторення вивченого.
До нас на урок запрошені ваші мами та бабусі. Вони побачать, як ви працюєте, чи знаєте скоромовки, чи вмієте складати речення, читати, чого навчилися під час відвідування школи.
- Давайте повторимо алфавітні назви вивчених букв.
(Діти розказують скоромовки вивчені на уроках.)
3. Робота з скоромовками.
- Які скоромовки ви знаєте?
(Діти розказують скоромовки вивчені на уроках.)
4. Робота з буквами.
На дошці виставлені букви
П В К Б Е РО Д Г К З Р Д Ш О Г С З Н Ч Б П А Ч Ш
- Яке слово заховалося серед букв?
(Діти забирають однакові букви , залишається слово - весна)
- Підібрати слова – родичі.
- Які весняні місяці ви знаєте?
БЕРЕЗЕНЬ КВІТЕНЬ ТРАВЕНЬ
- Підібрати схему звукового аналізу до слів:
[- = o-o=] [--o-o=] [-o-o-o=]
- Скласти речення з даними словами.
ІІ. Робота по темі
1. Робота з загадкою.
-Діти! Спробуйте відгадати загадку.
Найрідніша, наймиліша,
Всіх вона нас пестить, тішить,
Завжди скрізь буває з нами.
Відгадайте, хто це?...
- Підберіть слова - родичі .
- Чому так ласкаво і ніжно говорять про маму?
Висновок. Так, адже для будь – кого немає людини ближче, ніж рідная мама. Вона подарувала вам життя, ввела в цей чудовий світ, першою навчила рідної мови, допомогла вперше стати на ніжки й зробити перші кроки.
2. Сьогодні ми з вами прочитаємо чудовий текст , який називається
«Наймиліше слово» Т. Коломієць.
Метод « Мікрофон ».
- Як ви думаєте , про кого чи про що буде іти мова в тексті ?
( Діти висловлюють свої думки )
- Яке ж це слово ви дізнаєтесь прослухавши текст.
- Пояснення слів панама(малюнок)- шапка, стояк – стовп , гайда - побігли
3.Слухання твору (Виразне читання вчителем) - Запам ' ятайте, які тварини згадуються у творі?
( Діти відповідають )
Аналіз тексту за питаннями.
- Хто був учителем?
- Які учні прийшли до школи.
Як називаємо таку школу?
4. Словникова робота.
Щонайголовніше працювали стояк
Якнайголосніше збудували малишня
Наймиліше повсідалась гайда
Візьмемось розпочина панама
(Читання слів з вчителем повільно, швидше, скоромовкою.
5.Читання учнями тексту.
1в.-читати 1 колонку
2в. – читати 2 колонку
- Читаєте і олівцем ділите на склади слова важкі для читання (так як на дошці)
6. Завдання для батьків.
Ішли чоловік і жінка вулицею, підходять до своєї домівки, побачила їх у вікно дитина й гукнула:
-Добрий день вам, татусю й мамусю!
Одначе то була не дочка. А хто то був? Як ви гадаєте?
(Відповіді батьків)
7.Фізкультхвилинка
Встаньте , діти, поверніться
Рідним нашим поклоніться.
За щасливі дні дитячі.
Всі до сонця потягніться
В різні боки нахиліться.
Веретеном покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте.
І за парти тихо сядьте.
8.Читання учнями тексту.
Робота над вдосконаленням техніки читання.
- Гра «Продовж речення».
- Читання парами.
- Читання ланцюжком.
9. Робота з прислів’ями.
- Які прислів’я про маму ви знаєте?
( Діти розповідають )
10. Правила, яких треба дотримуватися в спілкуванні з батьками:
- А тепер складемо правила , яких треба дотримуватися в спілкуванні з батьками і ви будете їх виконувати.
( Діти розказують, а батьки доповнюють, адже у них є також мами )
-З батьками завжди говори чемно.
- Брати у мами, бабусі, сестрички пальто, сумку, коли вони приходять додому.
- Подавати хатнє взуття, допомагати роздягатися.
- Радісно і старанно виконувати їх доручення і прохання.
- Бути завжди ввічливими, охайними стриманими, підтягнутими.
- Подавати мамі, сестричці, бабусі руку при виході з транспорту.
- Бажати їм «доброї ночі» коли вони ідуть спати.
- Бажати «приємного апетиту» під час їжі.
11.Вчитель підводить підсумок.
- Весна дарує нам багато свят. А серед них, гарне й радісне свято мам, бабусь, сестричок, дівчаток.
Де б не були ви, що не робили, яка біда б вас не досягла, мама завжди поруч. Щедра, ласкава, осяяна променем небесної благодаті, не забудьте їй подякувати, принести втіху добрим вчинком.
Дорогі мами і бабусі ! До Вас звертаються Ваші діти та внуки.
МАМИНЕ СВЯТО
1.Зібрались в цьому класі ми
Сьогодні всі на свято,
Щоб рідную матусеньку
З весною привітати.
2.Вітаємо, вітаємо
І щиро всім бажаєм
Здоров'я щастя й сили
На довгії літа.
3.— Що то є за днина,
Що то є за свято,
Що сюди зійшлося
Мамусь так багато?
4.— Знаю, що за днина,
І всім варто знати:
То прийшли всі діти
Мамам честь віддати.
5.— Хай дзвенить повсюди пісня
Про найкращих наших мам
Ми за все, за все на світі
Дуже дякуємо вам!
Пісню про маму співають всі діти.
6. -Як люблю тебе, матусю,
Ніжну, дорогеньку
Все найкраще я дарую
Для тебе, рідненька.
7. Від усіх ти наймиліша,
Лебідонька мила.
Щиро дякую тобі я,
Що мене зростила.
8. Над колискою моєю
Пісеньку співала.
І в любисточку духмянім
Перед сном купала.
9.В любисточку ти купала
Ніжно цілувала,
Тепло мене пригортала
Щастя закликала.
10.— Дорога моя матусю,
Добра моя ненько!
Ти у мене найкращая,
Рідна, дорогенька!
11. Рано-вранці ти спішиш
Щодня на роботу.
Дякую тобі, матусю,
За твою турботу.
12. — Дякую тобі, матусю,
За твою турботу.
За вареники смачні,
За борщі та каші.
13. Світить посмішка твоя,
Як сонце ясненьке.
Будь здорова, моя ненько,
Радуйся усьому.
14. Ти ж у мене найкращая,
Як на небі зірка.
— Люба мамочко моя,
Я ж тебе вітаю.
У весняний день святковий
Успіхів бажаю.
15. Будь завжди матусю рідна,
Весела, щаслива,
Ти ж у мене найкращая,
Добра і вродлива.
16. - Ти умієш все робити
Мамко дорогенька,
Поцілую я тебе
Гарно і міцненько.( цілує неньку)
17. Хай щастить тобі, любенька,
Матусю співуча!
Щоб співала ти щодня
«Яка ж я везуча!»
18. — Я кажу, що більше я
Мамочку кохаю,
Мама любить мене й брата
— Це я точно знаю.
19. Цілий день моя матуся
Бігає, клопочеться.
Ось чого мені матусю
Цілувати хочеться.
20 . — І у мене мама гарна,
Роботяща дуже,
Все турбується вона,
Ніде не байдужа.
І наварить й напече,
І квіти догляне.
І на мене так любенько
Щоденно погляне.
21. —І моя матуся добра,
Вчить мене вона й сестричку,
Як на світі жити,
Будемо тебе рідненька,
Увесь вік любити.
22. Проживай багато літ
В радості та мирі
Отакі у мене, мамо,
Побажання щирі.
23. — Ні, моя матуся рідна,
Наймиліша. в світі.
Молода і дуже гарна.
Як вишня у цвіті.
24.Як та ластівка вона -
Вправна і проворна.
Очі в неї такі чисті,
Та ще й коси чорні.
25. Хай тобі щастить, матусю,
І хай здоровиться.
Від душі це і сердешно,
Слово моє ллється.
26. Й ти прийми в цей день весняний
Найкращі вітання,
- Найкрасивіша у світі
Моя мама — Валя.
27. Всі матусі дуже гарні.
Згідна я із вами..
Але кращої, як в мене,
Не знайдете мами.
Добра, мила, працьовита,
Прибере скрізь і наварить
Вся сімейка сита.
Працьовита на роботі,
Тебе поважають.
«Ти найкраща!» — я кажу,
Хай про це всі знають.
28. З святом мамочко хороша,
- З святом тебе, рідна.
Ти — найкраща, а тому
Слів сердечних гідна.
—Величаю тебе, мамо,
В цю святкову днину.
Величаю за ту працю,
Яку ти підняла.
Щоб малий я від колиски
На ніженьки сп'явся.
Величаю за той догляд
Пильний, і невсипущий,
Щоб собі що не накоїв
Я, непосидющий.
29.— Величаю тебе, мамо.
За тривожні дні і ночі,
Як недуга заглядала
Мені прямо в очі.
Величаю за опіку
У житті зарані
І за те перед тобою
Вклоняюсь в пошані.
30.— Мамусю моя дорогенька,
Присяду до тебе близенько
І ніжно отак пригорнуся,
На руки твої подивлюся.
Все вміють ці руки робити
Хустиночку випрати,
Сніданки й обіди варити,
І ніжно голівку погладять,
В колисці мене колисали.
За все тобі вдячна, матусю!
31.Є в мене найкраща у світі матуся.
За неї Пречиста, до Тебе молюся
Пошли їй не скарби, а щастя і долю,
Щоб дні її минали, без смутку, та без болю.
32. Ми знову вклоняюся мамо, тобі,
Натруджені руки цілую ласкаві,
Щоб горя не знали ніколи в житті
І від неуваги дітей не страждали..
На уроці присутні і бабусі.
Дорогі бабусі ! За щоденними турботами ми не маємо часу подякувати вам за добро, яке ви зробили для онуків. Ніжні і щирі слова вам говорять онуки.
(Розказують слова діти чиї бабусі є на святі)
Ой, бабусенько, рідненька,
Чарівниченько любенька,
Твої руки золоті,
В невсипущому труді.
Твою працю я шаную,
Твоє серце добре чую,
І тебе я поважаю,
Сонечко тебе вітає!
Ой , яка ж бо ти, бабусю,
Дорога та мила,
Того словом сказати,
Не моя ще сила.
То не сонечко на небі,
В лузі квітка красна,
То бабуся в нашій хаті,
Добра все та ясна…
Без журби та у здоров‘ї,
Жити дай вам Боже,
А віддячити бабусі,
Бог нам допоможе
Нехай хоч і в маленькім ділі,
Та руки у нас вже умілі.
Для вас, наші славні бабусі і мами
Ростемо помічниками.
І подарунки змайстрували
Своїми власними руками.
Всі говорять хором слова
Тож щасливим хай буде
Життєвий Ваш шлях.
Хай Вам радісно в світі живеться,
А це свято у Ваших серцях
Добрим спогадом озветься.
Діти дарують подарунки.
Матеріал до уроку:
НАЙМИЛІШЕ СЛОВО
Будівельники-бобри Добре працювали . У бору для дітвори Школу збудували.
Повсідалась малишня На колодах проти пня. Сам ведмідь ступив на пень, Лоб кошлатий витер І промовив: — Добрий день! Візьмемось до літер!
Намалюю на пеньку, Щоб завчить могли ми, По боках — по стояку, Гойдалку між ними.
Хто цю літеру не зна, Вчіть обов'язково: Це вона розпочина Всім відоме слово.
Між словами усіма Що найголовніше ? Кицька лапу підніма: — Це, звичайно, миша! |
— Морква! — квапиться зайча З грядки соковита, —
Ведмежа із-за плеча: — Мед, — бурчить сердито.
Білченя ж мале-мале В лопушку-панамі, Хоч соромилось, але вимовило: — Мама!
— Мама! — крикнули малі Якнайголосніше
Слово наймиліше! Засміявсь ведмідь: — Воно! Вивчили, нівроку...
— От і все. Дзвенить дзвінок З першого уроку. У квача гайда гулять Поміж стовбурами. Світить сонце між гілляк. Ждуть додому мами. |
Т. Коломієць
Плакат із написом
« Якщо твої наміри на рік – сій насіння,
На десятиліття – саджай дерево,
На вік – виховуй дітей»
Скоромовки до уроку:
Бабин біб розцвів у дощ -
Буде бабі біб у борщ.
***
Бобер на березі з бобренятами бублики пік.
***
Босий хлопець сіно косить,
Роса росить ноги босі.
***
Був господар, був господар,
Та й розгосподарився.
***
Бурі бобри брід перебрели,
Забули бобри забрати торби.
***
В сіренької горлички туркотливе горлечко.
***
Водовоз віз воду з водопроводу.
***
Ворона проворонила вороненя.
***
Ішов Прокіп, кипів окріп, прийшов Прокіп - кипить окріп, як при Прокопі, так і при Прокопі і при Прокопенятах.
***
Їхав Прокіп мимо кіп.
Лічив снопи по три копи:
Одна копа ковпаком,
Друга копа ковпаком,
Третя копа ковпаком.
***
Їла Марина малину.
***
Коваль кулю кував, кував і перековував.
***
Ковпак на ковпаку, під ковпаком - ковпак.
***
Кричав Архип, Архип охрип,
Не треба Архипу кричати до хрипу.
***
Летів горобець, сів на хлівець,
А як вийшов стрілець, то утік горобець.
***
Летіла лелека, заклекотіла до лелеченят.
***
Лежить п'ять п'ятаків.
На кожному п'ятаку
Ще по п'ятаку.
***
Летів горобець через безверхий хлівець.
Ніс четверик гороху, без червотоку,
Без червоточини, без почервоточини.
***
На возі коза, під возом лоза.
***
На річці Лука спіймав рака в рукави.
***
На кому шапка найковпакуватіша.
***
Наш садівник розсадівникувався.
***
На дворі трава, на траві дрова.
***
Не клюй, курко, крупку, не кури, котику, люльку.
***
Невеличка перепеличка під полукіпком розпідпадьомкалась.
***
Ніс Пилип плуг через поріг.
***
Ой був собі коточок,
Украв собі клубочок
Та й сховався в куточок.
***
***
Побіля Прокопа паляниці пекла.
***
Пиляв Пилип поліна з лип, притупив пилку Пилип.
***
Пік біля кіп картоплю Прокіп.
Побачив вовк козу,
Забув про грозу.
***
Поля поле поливає, поле й переполює.
***
Семен сказав синам "Скосіть сіно".
Сини скосили сіно.
Старий Семен сказав синам "Спасибі".
***
Сів шпак на шпаківню, заспівав шпак півню:
"Ти не вмієш так, як я - так, як ти, не вмію я".
***
Став на горіх - упав на поріг.
***
Стриб-стриб-стриб - підстрибує по стерні рідня: перепілка, перепел, перепеленя.
***
Ти, малий, скажи малому
Хай малий малому скаже,
Хай малий теля прив'яже.
***
Хитру сороку спіймати морока,
А на сорок сорок - сорок морок.
***
Ходить квочка коло кілочка,
Водить діток, дрібних квіток.
***
У бобра добра багато.
***
Галасливі ґави й галки в гусенят взяли скакалки.
Гусенята їм ґелґочуть, що й вони скакати хочуть.
***
Ой, збирала Маргаритка маргаритки на горі. Розгубила маргаритки Маргаритка у дворі.