. Квест сприяє розвитку мислення, допомагає долати проблеми та труднощі, а саме: вирішити, розплутати, придумати, уміти застосовувати свої знання на практиці у нестандартних ситуаціях, тобто актуалізувати знання, вчить мислити логічно, розвиває інтерактивні здібності. Діти мають можливість більше спілкуватися, висловлювати власну думку, в них розвивається уміння не тільки працювати самостійно, а й у команді. Урок-квест підвищує інтерес до вивчення предмета, і, найголовніше, - формує читацькі та пізнавальні компетенції учнів.
Урок - квест «Стежками зарубіжної літератури». Узагальнення та систематизація вивченого в 5 класі
Мета уроку: узагальнити і систематизувати вивчений протягом навчального року матеріал; формувати вміння давати правильну та лаконічну відповідь на запитання; розвивати логічне образне та асоціативне мислення, пам’ять, увагу, навички застосування знань у нестандартних ситуаціях, творчі здібності, навички роботи в групах; виховувати шанобливе ставлення до літератури, інтерес до читання.
Обладнання: для команд - маршрутні листи, ручки, скриньки (конверти) для збирання монет; для координаторів – монети (для вручення командам за правильні відповіді), картки із завданнями.
Місце проведення: приміщення школи.
Час проведення: 45 хвилин.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.
Хід квесту
Доброго дня, шановні п′ятикласники! Впродовж навчального року ми познайомилися з цікавими художніми творами, які входять до скарбниці світової літератури. Сьогодні у нас є можливість знову перегорнути сторінки вивчених творів, згадати улюблених героїв та поринути в пригоди. Отож, розпочинаємо захопливу подорож стежками зарубіжної літератури (учитель оголошує мету, правила квесту, роздає маршрутні листи). Гарної подорожі та відмінних результатів!
Правила проведення квесту
1. Учні об’єднуються у дві команди, обирають капітанів, придумують назву команді (записується в маршрутному листі).
2. Кожна команда отримує маршрутний лист і проходить зупинки згідно свого маршруту.
3. Координатори на кожній зупинці, після виконання завдання, роблять відмітку у маршрутному листі та вручають учням монети за правильні відповіді.
4. Забороняється користуватися мобільними телефонами під час гри.
5. Команди повинні повернутися до класу у визначений учителем час (за 5 хв до кінця уроку).
6. Переможець – команда, яка отримає більше монет.
Я дякую обом командам, які пройшли усі станції і чудово впоралися із завданнями та хочу завершити наш урок словами К. Паустовського: «Читайте! Нехай не буде жодного дня, коли б ви не прочитали хоча б однієї сторінки з нової книги». Тож цінуйте хороші книги і читайте їх із задоволенням і користю!
Маршрутний лист команди_________________________________________________ Капітан__________________________________________________________________
|
||
Зупинка |
Координатор |
Підпис |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Маршрутний лист команди_________________________________________________ Капітан__________________________________________________________________
|
||
Зупинка |
Координатор |
Підпис |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Зупинка «Цитати»
Назвіть героя за цитатою (кожна правильна відповідь – 1 монета).
Зупинка «Вірю – не вірю»
За твором Роальда Дала «Чарлі і шоколадна фабрика»
(Кожна правильна відповідь – 1 монета).
Зупинка «Ігрова»
(1 монета за кожне завдання. Максимальна к-ть – 8 монет)
1. Скласти пазли, вказати назву твору і автора (1 за вибором). Додаток 1.
2. Розгадати ребус (1- Лобо, 2- Аліса, 3- Мауглі, 4- пані Метелиця, 5- Момотаро). Додаток 2.
3. Гра «Пантоміма». Команда обирає учня, який буде показувати персонажа, а решта – відгадують (2 за вибором). Додаток 3.
Зупинка «Поетична»
(1 монета за кожне завдання. Максимальна к-ть – 2 монети)
Задзвени із глибини
Тихої печалі,
Мила пісенька весни, —
Линь все далі й далі!
Линь, дзвени, знайди той дім,
В квітах сад зелений,
І троянду перед ним
Привітай від мене.
(Переклад Леоніда Первомайського)
Зупинка «Ключові слова»
За ключовими словами відгадати назву твору.
(Кожна правильна відповідь – 1 монета).
Зупинка «Реклама»
Завдання: прорекламувати улюблений твір із зарубіжної літератури.
Додаток 1. Для виготовлення пазлів ілюстрації збільшити, роздрукувати, розрізати, розкласти в конверти (файли).
«Аліса в Країні Див» Льюїс Керролл
«Мауглі» Редьярд Кіплінг
«Пані Метелиця». Німецька народна казка. Записали брати Грімм.
«Комета прилітає» Туве Янсон
«Хлопчик – Зірка» Оскар Уайльд
Додаток 2.
Додаток 3.
Додаток 4. Монети для вручення за правильні відповіді.