Урок - квест «Стежками зарубіжної літератури». Узагальнення та систематизація вивченого в 5 класі

Про матеріал

. Квест сприяє розвитку мислення, допомагає долати проблеми та труднощі, а саме: вирішити, розплутати, придумати, уміти застосовувати свої знання на практиці у нестандартних ситуаціях, тобто актуалізувати знання, вчить мислити логічно, розвиває інтерактивні здібності. Діти мають можливість більше спілкуватися, висловлювати власну думку, в них розвивається уміння не тільки працювати самостійно, а й у команді. Урок-квест підвищує інтерес до вивчення предмета, і, найголовніше, - формує читацькі та пізнавальні компетенції учнів.

Перегляд файлу

Урок - квест «Стежками зарубіжної літератури». Узагальнення та систематизація вивченого в 5 класі

Мета уроку: узагальнити і систематизувати вивчений протягом навчального року матеріал; формувати вміння давати правильну та лаконічну відповідь на запитання; розвивати логічне  образне та асоціативне мислення, пам’ять, увагу, навички застосування знань у нестандартних ситуаціях, творчі здібності, навички роботи в групах; виховувати шанобливе ставлення до літератури, інтерес до читання.

Обладнання: для команд - маршрутні листи, ручки, скриньки (конверти) для збирання монет; для координаторів – монети (для вручення командам за правильні відповіді), картки із завданнями.

 Місце проведення: приміщення школи.

Час проведення: 45 хвилин.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.

Хід квесту

  1. Вступне слово вчителя

Доброго дня, шановні п′ятикласники! Впродовж навчального року ми познайомилися з цікавими художніми творами, які входять до скарбниці світової літератури. Сьогодні у нас є можливість знову перегорнути сторінки вивчених творів, згадати улюблених героїв та поринути в пригоди. Отож, розпочинаємо захопливу подорож стежками зарубіжної літератури (учитель оголошує мету, правила квесту, роздає маршрутні листи). Гарної подорожі та відмінних результатів!

Правила проведення квесту

1. Учні об’єднуються у дві  команди, обирають капітанів, придумують назву команді (записується в маршрутному листі).

2. Кожна команда отримує маршрутний лист і проходить зупинки згідно свого маршруту.

3. Координатори на кожній зупинці, після виконання завдання, роблять відмітку у маршрутному листі та вручають учням монети за правильні відповіді.

4. Забороняється користуватися мобільними телефонами під час гри.

5. Команди повинні повернутися до класу у визначений учителем час (за 5 хв до кінця уроку).

6. Переможець – команда, яка отримає більше монет.

  1. Проходження командами зупинок .
  2. Учитель перевіряє маршрутний лист, підраховуються зароблені монети . Оголошення команди – переможця, нагородження.
  3. Заключне слово вчителя.

Я дякую обом командам, які пройшли усі станції і чудово впоралися із завданнями та хочу завершити наш урок словами  К. Паустовського: «Читайте! Нехай не буде жодного дня, коли б ви не прочитали хоча б однієї сторінки з нової книги». Тож цінуйте хороші книги і читайте їх із задоволенням і користю!

 

 

Маршрутний лист команди_________________________________________________

Капітан__________________________________________________________________

 

Зупинка

Координатор

Підпис

  1. «Цитати»

 

 

 

  1. «Вірю – не вірю»

 

 

  1. «Ігрова»

 

 

  1. «Поетична»

 

 

 

  1. «Ключові слова»

 

 

 

  1. «Реклама»

 

 

 

 

Маршрутний лист команди_________________________________________________

Капітан__________________________________________________________________

 

Зупинка

Координатор

Підпис

  1. «Ігрова»

 

 

 

  1. «Поетична»

 

 

  1. «Ключові слова»

 

 

  1. «Реклама»

 

 

  1. «Цитати»

 

 

  1. «Вірю – не вірю»

 

 

 

Зупинка «Цитати»

Назвіть героя за цитатою (кожна правильна відповідь – 1 монета).

  1. «— Я стану шукачем перлів!  І ховатиму свої перли у скрині. Усі білі камінці — перлини. Ті, що дуже білі і дуже круглі.» (Мумі-троль)
  2. «Я можу-можу-можу ходити! Сьогодні я сама пройшла від ліжка до вікна! А це шість кроків! Боже, як це чудово — знову стати на ноги!» (Полліанна)
  3. «Безталанний герой! Він ні на мить не припиняв пошуків своєї подруги, натрапив на її слід, сліпо, не роздумуючи кинувся вперед і потрапив у пастку. Чотири капкани намертво стиснули в своїх сталевих обіймах чотири лапи звіра» (Лобо)
  4. «Проте його краса обернулася злом для нього. Бо він ріс гордим, жорстоким і егоїстичним. Дітей Дроворуба та дітей односельців він зневажав через їхнє низьке походження»  (Хлопчик-Зірка)
  5. «Хіба ти не бачиш, яка велика її сила? Хіба ти не бачиш, що їй підкоряються і люди, і тварини? Адже вона боса обійшла півсвіту. Не в нас позичати їй сили. Сила — в її серці.» (Герда)
  6. «— А чого ти боїшся, люба дитино? Залишайся в мене, і якщо добре впораєшся з хатньою роботою, то й тобі добре буде. Найкраще дбай про постіль, стели якнайстаранніше та добре вибивай подушки, щоб пір’я летіло» (Пані Метелиця)
  7. «…з’їсть одну чашку рису — стає вищим, з’їсть другу — стає ще вищим. По недовгім часі він перетворився на прегарного юнака.» (Момотаро)
  8. «На середину дня … із жалюгідного злидня, яким був уранці, перетворився на справжнього багатія, що потопав у розкошах.  Крім згаданих уже коштовностей, він мав дванадцять кульок, поламаний пищик, скельце від синьої пляшки, … олов’яного солдатика, двійко пуголовків, шість пістонів, однооке кошеня…» (Том Соєр)

 

Зупинка «Вірю – не вірю»

За твором Роальда Дала «Чарлі і шоколадна фабрика»

(Кожна правильна відповідь – 1 монета).

  1. Родина Чарлі Бакета складалася з восьми осіб. (Ні. Із семи)
  2. Всього золотих квитків було п׳ять. (Так)
  3. На фабриці був скляний ліфт, який міг рухатися в будь-якому напрямку. (Так)
  4. Батько Чарлі працював на фабриці зубної пасти. (Так)
  5. Чарлі куштував шоколад один раз на місяць, коли батько отримував заробітну платню. (Ні. Один раз на рік, на день народження)
  6. Найчастіше в родині Чарлі Бакета їли страви з м׳яса. (Ні. З капусти)
  7. Коли хтось із дітей потрапляв у халепу, умпа - лумпи співали про шоколадні цукерки. (Ні. Про дитячі вади, які призводять до біди)
  8. Першим знайшов золотий квиток Августус Глуп – хлопчик, що забагато їв солодощів. (Так)
  9. Верука Солт захотіла взяти собі білку, за що потрапила у сміттєпровід. (Так)
  10. Віллі Вонка подарував Чарлі Бакету  шоколадну фабрику. (Так)

Зупинка «Ігрова»

(1 монета за кожне завдання. Максимальна к-ть – 8 монет)

1. Скласти пазли, вказати назву твору і автора (1 за вибором). Додаток 1.

2. Розгадати ребус (1- Лобо, 2- Аліса, 3- Мауглі,  4- пані Метелиця, 5- Момотаро). Додаток 2.

3. Гра «Пантоміма». Команда обирає учня, який буде показувати персонажа, а решта – відгадують (2 за вибором). Додаток 3.

 

Зупинка «Поетична»

 (1 монета за кожне завдання. Максимальна к-ть – 2 монети)

  1. Уставте пропущені слова у вірші Г. Гейне «Задзвени із глибини» (1 монета)

 

Задзвени із глибини

Тихої печалі,

Мила пісенька весни, —

Линь все далі й далі!

Линь, дзвени, знайди той дім,

В квітах сад зелений,

І троянду перед ним

Привітай від мене.

(Переклад Леоніда Первомайського)

  1. Випишіть із поезії три епітети. (1 монета) (Тихої, мила, зелений)

 

Зупинка «Ключові слова»

За ключовими словами відгадати назву твору.

(Кожна правильна відповідь – 1 монета).

  1. Печера, паркан, цвинтар, бородавки. («Пригоди Тома Соєра»)
  2. Яблука, колодязь, перина, мачуха. («Пані Метелиця»)
  3. Просяні коржі, меч, чудовиська, персик. («Момотаро, або Хлопчик - Персик»)
  4. Кошеня, ондатр, перли, обсерваторія. («Комета прилітає»)
  5. Тітка, холодець із телячої ніжки, милиці, гра в радість. («Полліанна»)
  6. Джунглі, шакал, Бандар-логи, червона квітка. («Мауглі»)
  7. Вічність, олень, троянда, маленька розбійниця. («Снігова королева»)
  8. Вогнепальна зброя, отрута, капкани, молоді корови. («Лобо – володар Курумпо»)
  9. Вікторіанська доба, гра крокет, Капелюшник, Чеширський Кіт. («Аліса в Країні Див»)
  10. Бурштиновий ланцюжок, нарцис, золоті монети, жебрачка. («Хлопчик – Зірка»)

Зупинка «Реклама»

Завдання: прорекламувати улюблений твір із зарубіжної літератури.

 

Додаток 1. Для виготовлення пазлів ілюстрації збільшити, роздрукувати, розрізати, розкласти в конверти (файли).

  «Аліса в Країні Див» Льюїс Керролл

    «Мауглі» Редьярд Кіплінг

«Пані Метелиця». Німецька народна казка. Записали брати Грімм.

   «Комета прилітає» Туве Янсон

  «Хлопчик – Зірка» Оскар Уайльд

 

Додаток 2.

 

Додаток 3.

  1. Момотаро б׳ється з чудовиськами.
  2. Том Соєр фарбує паркан.
  3. Падчірка вибиває перини пані Метелиці.
  4. Августус Глуп на фабриці у Віллі Вонки.
  5. Аліса на божевільному чаюванні.

 

Додаток 4. Монети для вручення за правильні відповіді.

docx
Додано
1 січня
Переглядів
409
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку