Урок - квест з природознавства "Горючі корисні копалини"

Про матеріал
Урок розроблений у вигляді квесту .Клас об'єднується у 4 команди, які отримують свої завдання, зчитуючи QR -коди, одна із станцій - "Дослідницька", де діти самостійно проводять досліди.В кінці уроку використовується тестування за допомогою Plickers.Урок насичений, цікавий, динамічний.
Перегляд файлу

Природознавство
Вчитель: Сніжко С.В.
Місце проведення : З клас.............

Тема:   Паливні корисні копалини (вугілля, нафта, газ, торф) та їхнє використання  людиною.

Мета: закріпити знання учнів  про корисні копалини, вчити працювати з різними видами інформації, проводити досліди та робити висновки на основі їх результатів;

розвивати спостережливість, творчу уяву, мислення, вміння працювати у групі;

виховувати бережне ставлення до ресурсів планети, наполегливість, дружнє ставлення до однокласників.

Обладнання : мультимедійна дошка, зразки корисних копалин для дослідів на кожну групу, картки із QR – кодами, смартфони, таблиці, картки з ребусами, пазли.

Тип уроку: урок – квест

                       

                                             ХІД УРОКУ

І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

                     Дзвоник на урок  лунає –

                     Всіх у мандри закликає.

                     Щоб скарб відшукати, будьте кмітливі,

                     Дружніми будьте і не ліниві!

                     Тож, часу не гаймо, усі працювати,

                     Давайте знання хутчіш здобувати!

  • Діти, погляньте на дошку. На ній виросло Дерево Знань, але , як ви бачите, це дерево ще не має плодів. Давайте попрацюємо так, щоб в кінці уроку на ньому з’явився урожай! Домовилися?

ІІ.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

А над якою темою ми будемо працювати на уроці, спробуйте дізнатися, розгадавши ребус.    ГЕНЕРАТОР РЕБУСІВ

        

                 

      

  • Так, тема уроку – «ПАЛИВНІ КОРИСНІ КОПАЛИНИ».

Але, як ви вже здогадалися, урок буде не звичайний, а у вигляді квесту. (На дошці з’являється вертикальний запис цього слова)

 

К –                         (кмітливі, креативні)

В –                         (веселі, вправні, винахідливі, ввічливі)

Е –                         (енергійні)

С –                          (спритні, сміливі, старанні)

Т –                           (творчі, толерантні, тактовні)

-Діти, я пропоную на кожну букву дібрати слова, які б характеризували вас під час змагання. Які ви повинні бути?

(Діти добирають слова)

-Чудово! Все це я пропоную взяти до уваги і вважати нашими правилами під час гри - квесту. Згода?

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.Вправа «Асоціативний кущ»

-Але, перш ніж вирушити, скажіть мені, будь ласка, які асоціації у вас виникають до словосполучення КОРИСНІ КОПАЛИНИ ?

(Діти називають асоціації, їх назви з’являються на інтерактивній дошці

 

Гірські  породи      шахта      родовища          рудні       горючі        кар’єр        торф скважина      запаси       нафта         граніт           глина     вапняк                природний газ               кам’яне  вугілля         залежі              будівельні        вичерпні  використання      геолог                  карта           золото         кам’яна сіль

-Дуже добре!

2. Вправа «Мозковий штурм»

-А тепер поміркуйте і скажіть, які назви корисних копалин мені потрібно перемістити під назву  ПАЛИВНІ КОРИСНІ КОПАЛИНИ? 

(Відповіді дітей. Переміщаю на інтерактивній дошці назви: НАФТА, ПРИРОДНИЙ ГАЗ, КАМ’ЯНЕ ВУГІЛЛЯ , ТОРФ. 

-Розумнички! Скільки назв ви відібрали?  (4).

Тож, груп у нас теж буде 4. Знайдіть у себе під стільцями фішки та об’єднайтесь у групи за умовними позначеннями корисних копалин, знайшовши стіл із відповідним прапорцем.

(Діти займають місця ).

-У кожної команди є завдання. Читайте уважно, виконуйте їх, а результати фіксуйте у таблицю. За правильно виконане завдання отримуєте частину скарбу і QR – код із наступною локацією. І не забувайте про правила! Усе усім зрозуміло?

Які є запитання? Тож, вирушаймо!

IV.ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

            І СТАНЦІЯ – «ДОСЛІДНИКИ»

Завдання 1:    Дослідіть по черзі властивості зразків корисних копалин за властивостями, які зазначені у таблиці. Результати досліджень зафіксуйте у цю ж таблицю. Вперед!

(Команди по черзі досліджують зразки. Фіксують у таблицю результати. Вчитель перевіряє. Якщо все правильно – вручає частину пазла та QR – код)

(«Молодці! Ви справилися із першим завданням чудово! Наступна станція - комп'ютер із логотипом вашого столу. Бажаю успіху!»)

                

                     ІІ СТАНЦІЯ – «НАУКОВА»

На комп’ютері завдання:

«Вітаю! Вам залишилося дослідити властивості природного газу. Зайдіть за посиланням , прочитайте подану інформацію та заповніть останній пункт таблиці. Хай щастить!»

ПРИРОДНИЙ ГАЗ

(Діти заходять за посиланням, читають стільки матеріалу, скільки потрібно для заповнення таблиці. Вчитель перевіряє, якщо все виконано правильно – вручає частину пазла та  QR – код).

КОД ГРУПИ 1 (Чудово! Другу станцію пройдено! Залишилася остання -"Ігрова". Знайдіть і розгадайте кросворд, який сховано біля дверей. Будьте уважні!)          

КОД ГРУПИ 2 («Чудово! Другу станцію пройдено! Залишилася остання -"Ігрова". Знайдіть і розгадайте кросворд, який сховано біля столу вчителя. Будьте уважні!»)

КОД ГРУПИ 3 («Чудово! Другу станцію пройдено! Залишилася остання -"Ігрова". Знайдіть і розгадайте кросворд, який сховано там, де ви можете виглянути на вулицю. Будьте уважні!»)

КОД ГРУПИ 4 («Чудово! Другу станцію пройдено! Залишилася остання -"Ігрова". Знайдіть і розгадайте кросворд, який сховано під котроюсь із парт. Будьте уважні!»)

ІІІ СТАНЦІЯ – «ІГРОВА»

Діти знаходять аркуш із кросвордом, розгадують. Отримують останній пазл. Збирають із пазлів КАРТУ КОРИСНИХ КОПАЛИН УКРАЇНИ. Сідають за парти.

 

Кросворд ( Створено спільно з Кроссгеном)

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Вони корисні …

2.Людина, яка займається пошуком корисних копалин.

3.Із неї виготовляють бензин.

4.Ним опалюють будинки та готують на ньому їжу.

5.Крихкий, легший за воду.

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

4

г

а

з

 

 

 

 

 

 

е

 

 

 

 

3

 

1

к

о

п

а

л

и

н

и

 

 

л

 

 

 

 

а

 

5

т

о

р

ф

 

 

ф

 

 

 

г

 

 

 

 

т

 

 

 

 

 

 

 

 

а

 

 

ПАЗЛ «КАРТА ПАЛИВНИХ КОРИСНИХ КОПАЛИН УКРАЇНИ»

 

Картинки по запросу корисні копалини паливні

 

  • Діти, що ви отримали, склавши пазл? (Відповіді дітей)
  • Так, а чому я назвала цю карту «СКАРБОМ»? (Бо корисні копалини – це безцінний скарб нашої планети.)
  • А як потрібно використовувати це багатство? (Економно використовувати, бо запаси корисних копалин не відновлюються. А ще використовувати альтернативні ресурси)

 

 

ЛЮДИ,БЕРЕЖІТЬ КОРИСНІ КОПАЛИНИ!(3 слайда)

 

Картинки по запросу чому потрібно економити корисних копалин

 

-Отже, діти, квест пройдено! Ви дуже добре попрацювали! Ваша робота була злагоджена та результативна.

Як ви засвоїли знання, я перевірю за допомогою тестування. Візьміть свої картки із QR – кодами. Стежте, щоб пальчиками ви не перекривали номери та букви кода. Буква правильної відповіді завжди зверху!

 

V.ТЕСТУВАННЯ (За допомогою програми Plickers)

1.Гірські породи –це…

А) гори;

Б) усе, що знаходять в горах;

В) природні тіла, які знаходяться в глибинах землі та на її поверхні.

2.Кам’яне вугілля  – це гірська порода, яка перебуває у:

А) твердому стані;

Б) рідкому стані;

В) газоподібному стані.

3.Нафта належить до..

А) рудних корисних копалин;

Б) горючих корисних копалин;

В) будівельних корисних копалин.

3. Торф…

А) легший за воду;

Б) важчий за воду;

В) розчиняється у воді.

4. Природний газ –

А) тверде тіло;

Б) газоподібне;

В) рідина.

5.Кам’яне вугілля

А) м’яке, пластичне.

Б) рідке, не має своєї форми;

В) тверде, крихке.

6. Нафта у воді

А) розтікається по поверхні маслянистою плівкою;

Б) розчиняється;

В) тоне.

7.Торф видобувають

А) у шахтах;

Б) відкритим способом;

В) із свердловин.

8. Газ видобувають

А) у шахтах;

Б) відкритим способом;

В) із свердловин.

9.Корисні копалини утворюються

А) за сотні років;

Б) за мільйони років;

В) за десятки років.

10.Основна властивість паливних корисних копалин – це

А) горючість;

Б) їх використовують у будівництві;

В) з них виготовляють метали.

- Результати тестування потрапили на мій ноутбук, оцінки я потім виставлю до щоденників. Команда – переможець гри-квесту отримає +2 бали до оцінки за тест.

VI.РЕФЛЕКСІЯ

-Діти, а тепер повернемося до нашого ДЕРЕВА ЗНАНЬ. Хто вважає, що йому на уроці все вдалося, прикріпіть на дерево ціле яблучко,  у кого виникли деякі незначні труднощі  -  надкушене яблучко, а кому ще було складно працювати – прикріпіть половинку яблучка.

-Погляньте, яке гарне вийшло деревце! Ви, діти, чудово попрацювали! Дякую за активну та плідну роботу!

docx
Додано
21 січня 2020
Переглядів
1636
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку