Урок - квест ,,Збережемо пташок у рідному краї''

Про матеріал

Розробка уроку містить міжпредметні зв'язки, а саме українська мова, математика, природознавство та літературне читання. Тип уроку - інтегрований, у вигляді лінійного квесту.

Перегляд файлу

 

                                                       

 

                                                                     

 

                                      

 

 

 

                  

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                    Артюхова Тетяна Василівна

                                                                              вчитель початкових класів

                                                                              Краснопільської ЗОШ І – ІІІ ступенів

 

Тема. *Українська мова - ,,Закріплення і узагальнення знань про слова, що означають ознаки предметів’’. *Математика - ,,Повторення вивчених таблиць множення і ділення. Розв’язування задач’’. *Природознавство ,,Повернення перелітних птахів’’. *Літературне читання ,,Прийди, весно, з радістю. Українська народна пісня ,,Ой весна, весна…’’’’.

Мета: 1)формування предметних компетентностей: закріплювати і систематизувати знання про прикметник, не називаючи його; закріплювати і систематизувати вміння учнів у застосуванні таблиць множення і ділення, вдосконалювати навички розв’язувати задачі; розвивати уважність, уміння аналізувати, порівнювати, робити висновки, розвивати навички самостійної роботи; вчити спостерігати за змінами у природі навесні; розвивати вміння виявляти ознаки весни в природі, пізнавальну активність; поглибити знання дітей про перелітних птахів; виховувати любов до птахів; розпочати ознайомлення з новим розділом; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати їхнє мовлення, логічне мислення; вміння правильно аналізувати прочитане; вчити помічати красу довкола; виховувати любов до художнього слова;

2)формування ключових компетентностей: вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; громадянської – бережливе ставлення до природи, пташок; здоров'язбережувальна - дбайливе ставлення до свого здоров’я під час уроку.

Тип уроку: інтегрований ( лінійний квест).

Обладнання: карта завдань, квестові завдання,пазли пташок, епіграф до уроку, відеоролик ,,Перелітні птахи’’.

                                                                                          Хід уроку

І.Організаці класу.

1.1.Привітання.

-Ви почули вже дзвінок?

Починаємо урок.

Кожен з вас приготувався

На перерві постарався.

Перед вами нелегкі завдання

Тож бажаю успіхів в навчанні!

-Епіграфом до уроку ми візьмемо слова з усної народної творчості:

Весна, весна красна,

Прийди, весно, з радістю,

З великою милістю!

1.2. Настрій на урок.

-Зараз прошу вас присісти на підлогу і повторювати за мною.

*Я маленька пташка (голову закрити руками).

*Моє тільце тягнеться до сонечка! (витягнути тіло).

*Мої крильця розправляються! (розкрити кулачки і розпрямити руки).

*Я красива сильна птаха! (руки покласти на груди).

*Я дарую людям радість і красу! (простягнути руки вперед).

-Є такий вислів, що краса врятує світ. Та я гадаю , що краса врятує світ тільки у поєднанні з розумом та мудрістю. Ми тільки що побачили, які ви красиві і зараз ви покажете, що ви ще й розумні. Один французький філософ Жан-Жак Руссо сказав такі слова, які я хочу адресувати вам.

  «Ви талановиті діти! Коли-небудь ви самі приємно здивуєтесь, які ви розумні, як багато вмієте, якщо будете постійно працювати над собою, ставити нові цілі і прагнути до їх досягнення».

   То ж сьогодні на уроці у нас буде мета, яку ми повинні досягти в кінці уроку.

Сьогодні наш урок трохи незвичний.

У світ гри ще один крок

Допоможе зробити нам квест-урок.

Це час міркувань, наполегливий час

Й завдання давно вже чекають на вас.

Сьогодні в нас цікава гра –

Змагатись буде дітвора

В умінні міркувати,

Дружно й плідно працювати.

ІІ.Мотивація навчальної діяльності.

2.1.Повідомлення теми і мети уроку.

-Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати знання про прикметник, розв’язувати задачі на повторювання вивчених таблиць множення і ділення; поглиблювати знання про перелітних птахів та зробимо вступ до розділу літературного читання ,,Ой, весна, весна…’’. За правилами квесту вам потрібно об’єднатися в 2 команди по 4 учні і вибрати собі командирів.

                                                  (Учні об’єднуються в команди та обирають командира.)

2.2. Введення ігрової ситуації.

-Ми вирушаємо в подорож, до весняного лісу. І наше завдання – захистити від зникнення перелітних птахів. Зберігаючи окремо кожну пташку, ми виконуватимемо завдання. За правильне виконання кожна команда отримуватиме пазл. Внаслідок чого складеться картинка певної пташки. Це і буде ключ для відкриття чарівного куточка природи. І я впевнена, що ми впораємося з усіма завданнями, якщо будемо дружно працювати у командах.

2.3.Встановлення правил.

- То ж давайте повторимо правила роботи в команді:

*Працювати дружно та завзято.

*Прислухатися до порад товариша.

*Допомагати один одному.

*Не галасувати, не сваритися.

*Думати  швидко.

*Відповідати  чітко.

*Друзям не заважати.

*Хвилин уроку не марнувати.

ІІІ.Основна частина уроку.

-Отримати маршрутний лист у вчителя ви можете тільки після того, як прочитаєте слова з пропущеними літерами.

Команда №1.

Л*Л*К*                   (Лелека)

С*Л*В*Й                (Соловей)

Команда №2.

Л*СТ*ВК*              (Ластівка)

ШП*К                      (Шпак)

-Молодці! За кожне виконане завдання ви отримуватимете картинку-пазл, де зображено частинку пташки, яку потрібно захистити від зникнення з наших лісів.

3авдання 1.

3.1. Робота з реченням.

-Ось повз вас пролітає шпачок. (Додаток 1) Його прохання до вас:

-Прочитайте і запишіть 2 речення, встановивши межі слів, підкресліть прикметники.

Команда №1.   

1.Ластівкулегковпізнатипояскравомублискучомусиньосталевомуоперенню.

2.Шпаквиспівуєвранцітаввечерісвоїдзвінкіпісні.

Команда №2.

1.Білокрилийлелекаповернувсязтеплихкраїв.

2.Пізноввечерічутиголосгарногоспівочогосоловейка.

-Команди, отримуйте пазл своїх пташок.

3авдання 2.

-Вирушаємо далі. Нас зустрічає лелека. (Додаток 2) Цей птах попереджає, що потрібно добре знати народні прикмети для того, щоб погода не завадила нам у справах. Тож потурбуємося і про цю пташку.

 3.2.Робота з народними прикметами.

-Запишіть розсипані народні прикмети. Випишіть слова, що означають ознаку предмета. Змініть їх за зразком: один – багато.

Команда №1.

*Закує зозуля на голе дерево – буде неврожай.

*Якщо граки прилетіли прямо на гнізда – буде рання весна.

Команда №2.

*Птахи в’ють гнізда на сонячній стороні – на холодне літо.

*Ранній приліт жайворонка – до ранньої весни.

-Кожна команда тримайте свої частинки пазлів.

Завдання 3.

- Радісно, заклично з давніх-давен люди вітали весну. Навесні сонце яскравіше, небо стає високим, зелень аж блищить… Тому і радіє душа, хочеться співати, працювати, славити рідну землю.

   Знаючи, якою буде погода, ми можемо мандрувати далі. І наступна пташка, яка потребує захисту це ластівка. (Додаток 3) Вона пропонує роботу з веснянкою.

3.3. Робота з веснянкою.

а)Читання веснянки ,,Ой, весна, весна, …’’ колективно. (Підручник с.130)

б) Продовжити речення, опираючись на текст веснянки.

Команда №1.

Розмова ведеться між _________________ (весною і дітьми).

Діти хотіли дізнатися, що _______________________ (весна їм принесла).

Команда №2.

Весна принесла дітям _______________________ (літечко, житечко, пшеницю, пашницю, квіточки).

У веснянці вжито такі образні вислови: _____________________________ (днем красна, озимая пшениця, усякая пашниця, чарівні квіточки).

-Ви справилися і з цим завданням  - молодці! Отримуйте наступний фрагмент пазла ваших пташок.

Завдання 4.

-До нас із гілочки дерева заглядає соловейко. (Додаток 4) Виконайте і його завдання будь ласка, воно пов’язане із математикою. Ви повинні дати відповідь  на таке питання – чи можна руйнувати пташині гнізда?

3.4. Робота над задачами.

Команда №1.

*Маса яйця ластівки – 3 грами. Яка маса 8 яєць у гнізді ластівки? (8 ∙ 3 = 24 (яц.))

*12 шпаків розсілися на 3 гілки порівну. Скільки шпаків на кожній гілці? (12 : 3= 4 (шп.))

 Команда №2.

*У гаю 5 гнізд солов’я.У кожному гнізді по 3 яйця. Скільки всього яєць солов’я у гаю? (5 ∙ 3 = 15 (яц.))

*За 4 години шпак приносить своїм пташенятам 36 комах. Скільки комах приносить шпак за 1 годину? (36 : 4 = 9 (к.))

-Отже, ваша відповідь на питання соловейка – (всі разом відповідають) не можна руйнувати гнізда пташок. Командири можуть отримати останній пазл.

IV.Підведення підсумків.

-Працювали ви не марно, тому отримали гарні результати – зберегли від зникнення пташок. А ще – на партах з пазлів утворилися гарні пташки. Познайомимося з ними ближче.

4.1.Коротка розповідь про пташок.

-Кожна команда приготувала розповідь про своїх пташок, тож їм слово.

Команда №1.

ЛЕЛЕКА

    Лелека білий, у народі – чорногуз, бусол, бузько, бусьок, боцюн, гайстер.

   Поселяється білий лелека на луках, болотах, пасовищах. Полюбляє зволожені ділянки з невисокою трав’яною рослинністю, на яких є групи старих розлогих дерев, особливо якщо луки періодично затоплює, а траву регулярно викошують. Чорногузи гніздяться на скелястих підвищеннях, деревах, будівлях та електричних опорних стовпах. Вони заселяють відкриті та напіввідкриті ландшафти поряд з людським житлом.

   В Україні лелека вважається вісником весни. Приліт птахів навесні люди святкували здавна. Зникнення птахів восени і повернення навесні здавалося дивним. Древні слов’яни вважали, що птахи на зиму летять у ,,вирій’’ – рай. Повертання птахів навесні пов’язувалось зі звісткою богів про настання весни.

СОЛОВЕЙ

    Соловей – рід дрібних птахів. Самці чудово співають. Цих пташок налічується 12 видів, з них в Україні представлено 3 : соловей західний, соловей східний та синьошийка.

    Соловей східний, або соловейко звичайний – гніздовий, перелітний птах. Гніздиться на всій території України, крім Карпат і більшої частини Криму.

    Соловей західний в Україні також гніздовий та перелітний. Зустрічається в Закарпатті, Передкарпатті, Придунайськім регіоні та Криму. Живе цей птах приховано в чагарниках, заростях лісів, садів та парків. Гнізда мостить на землі під кущами. Живиться комахами, їхніми личинками. Перелітні птахи прилітають у квітні – травні, відлітають у серпні – вересні.

Команда №2.

ЛАСТІВКА

   Ластівка – рід птахів родини ластівкових . Найпоширеніший вид – сільська ластівка. Це один з найгарніших перелітних птахів. Вона має довгий роздвоєний хвіст із глибоким вирізом, тонкі крила. У повітрі ця пташка здійснює запаморочливі акробатичні трюки.

   Ластівка має яскраве оперення – на спині блискуче пір’я, а черевце – біле. Ластівку легко впізнати по характерній формі хвоста з глибоким розрізом і довгим хвостовим пір’ям з боків. Улітку, заглянувши під дах хліва, майже завжди можна побачити приліплене до стелі характерне, схоже на чашу гніздо цієї пташки. Восени можна спостерігати за ластівками, що збираються у великі зграї перед відльотом на місця зимування.

ШПАК

    Шпак звичайний належить до родини шпакових. Шпаки багатьох видів населяють всю територію України, більшу частину Європи та Західної Азії. Ці птахи є постійними мешканцями Південної і Західної Європи. Шпаків також було завезено до Австралії, Нової Зеландії, Північної Америки та Південної Африки.

   Шпак зазвичай оселяється в міських та приміських зонах, де є багато штучних споруд, які забезпечують йому місця відпочинку і гніздування. Шпаки також люблять поселятись у трав’янистих місцинах. Інколи вони мешкають у лісах  і дібровах, рідше – в місцях, засаджених кущами.

4.2. Перегляд відеоролика ,,Перелітні птахи’’.

-Наші весняні птахи дякують вам за дбайливе ставлення. І тому запрошують відвідати чарівні куточки нашої рідної землі. Адже це все – наш дім, який Бог створив для людей. І краса цього творіння нехай відкривається у ваших людських душах почуттям любові і милосердя.

4.3.Рефлексія.

-Що найбільше вам сподобалося на уроці?

-Що було найважче?

-Від чого ви отримали задоволення?

-А тепер прийміть невеличкі призи від ваших пташок – це яйця ,,Кіндер-сюрприз’’.

 

                                                                                                                                                                     Додаток 1

 

 

Пов’язане зображення

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                    Додаток 2

 

Пов’язане зображення

 

 

 

                                                                                                                                              Додаток 3

 

Результат пошуку зображень за запитом "картинка ласточки для детей"

 

 

 

 

                                                                                                                                             Додаток 4

 

C:\Users\ВАСИЛЬЕВНА\Desktop\конспекти з природи\2.jpg

 

 

 

 

     КАРТА  ЗАВДАНЬ

                        

 

                Пов’язане зображення

                

                        Пов’язане зображення

 

                              Результат пошуку зображень за запитом "картинка ласточки для детей"

                                 

                                   C:\Users\ВАСИЛЬЕВНА\Desktop\конспекти з природи\2.jpg

                                  

 

 

 

docx
Додано
20 листопада 2018
Переглядів
1991
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку