Тема: УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО ПРО ЖИТТЄТВОРЧІСТЬ І.Я.ФРАНКА.
«ЛИШ БОРОТИСЬ - ЗНАЧИТЬ ЖИТЬ»
МЕТА:Усвідомлення учнями значення творчості поета ,вченого ,лірика-високої проби розвивати навики самостійної діяльності учнів; творчого осмислення творчого матеріалу;естетичні смаки,вміння визначити основні види поезій, віршовий розмір, сприяння патріотичному вихованню учнів; виховувати почуття гордості за культурні надбання України,любові до рідної мови.
ТИП УРОКУ: змагання – КВК.
ОБЛАДНАННЯ: Портрет І.Я.Франка, виставка художньої літератури та періодичних видань, картки, кросворди, тестові завдання,підручники, зошити,ілюстрації , мультимедійна дошка.
Міністерство освіти і науки України
Розробка уроку – КВК
присвяченого життєтворчості
І. Я. Франка
на тему:
«Лиш боротись – значить жить!»
Вчитель
української мови та літератури
Володимирівської ЗОШ № 2
Сердюк Л. В.
Тема: УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО ПРО ЖИТТЄТВОРЧІСТЬ І. Я. ФРАНКА.
«ЛИШ БОРОТИСЬ - ЗНАЧИТЬ ЖИТЬ»
МЕТА: Усвідомлення учнями значення творчості поета ,вченого ,лірика-високої проби розвивати навики самостійної діяльності учнів; творчого осмислення творчого матеріалу;естетичні смаки,вміння визначити основні види поезій, віршовий розмір, сприяння патріотичному вихованню учнів; виховувати почуття гордості за культурні надбання України,любові до рідної мови.
ТИП УРОКУ: змагання – КВК.
ОБЛАДНАННЯ: Портрет І.Я.Франка, виставка художньої літератури та періодичних видань, картки, кросворди, тестові завдання,підручники, зошити,ілюстрації , мультимедійна дошка.
ХІД УРОКУ:
1.Організація класу,оголошення теми, мети, завдання уроку.
ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ :
І.Я.ФРАНКО…., хто він ? Чи зможу я охарактеризувати його краще, ніж рідна кровиночка,- син Тарас? С.250 «Невгамовний робітник»(підручник).
А тепер , до вашої уваги - мультимедійна презентація
« І. Франко – огляд життя і творчості» , яку підготувала група
« пошуківців».
А наш урок ми проведемо сьогодні у формі змагання,щоб кожен із вас зміг показати свої знання з вивченого матеріалу про життєвий і творчий шлях І.Я.Франка.
ДІЛИМОСЬ НА ДВІ КОМАНДИ (зима – літо) .
А наші гості будуть членами журі.
І ТАК, ОГОЛОШУЄТЬСЯ ПОЧАТОК ЗМАГАНЬ!
ЗАВДАННЯ 1 : ПРЕЗЕНТАЦІЯ ЗНАНЬ!
(по 1 члену з ком.)розповідають про життєву долю письменника (умова) розповідь не з підручника , а з додаткових джерел( можна використовувати мультимедійну дошку )
ЗАВДАННЯ 2. РОЗГАДАЙ КРОСВОРД!
(виконується одночасно з 1 завданням, по-одному члену з команд розгадують кросворд, а потім перевіряється з усіма)
ЗАВДАННЯ 3. ХТО БІЛЬШЕ ?
( по одному учаснику стають навпроти один - одного, і по-черзі називають твори ,збірки поезій, а всі слухають,щоб не повторювались. Команда може допомагати , якщо у суперника більше немає , що сказати)
НАПРИКЛАД: «З ВЕРШИН І НИЗИН», «Зів′яле листя», «Мій ізмарагд», «Із днів журби», «Мойсей», «Олівець», «Фарбований Лис»…..
ЗАВДАННЯ 4. ТИ- МЕНІ, Я - ТОБІ!
( учасники задають по три запитання один одному. Якщо не відповідають учасники – допомагає команда)
ЗАВДАННЯ 5. КОНКУРС ЧИТЦІВ!
( учні виконують напам’ять вірші І.Я. Франка)
ПІДСУМОК УРОКУ : оголошуються переможці, найактивніші учні отримують бали.
ЗАКЛЮЧНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ :
ОТ і закінчилась наша подорож, але пам′ять і вдячність Івану Франку не має меж.
Іван Якович з батькової кузні виніс незгасимий вогонь правди, добра, людяності, проніс його через усе своє життя. А могутніми крилами літ творчості Франка є пісня і праця - це ті великі дві сили, які надихали його на боротьбу в ім′я рідного народу.
Недарма ж його девізом були слова : « ЛИШ БОРОТИСЬ - ЗНАЧИТЬ ЖИТЬ!».
ДОДАТОК ДО УРОКУ:
КРОСВОРД НА ЗНАННЯ ЖИТТЄВОГО І ТВОРЧОГО ШЛЯХУ І.Я.ФРАНКА :
1.Село, де народився І.Я.Франко?
(усно)Коли і де ?
2.Місяць народження?
3.Ким,за професією , був його батько?
4.Яку гімназію закінчив?
5.Прізвище людини, що разом із ним видає журнал «ГРОМАДСЬКИЙ
ДРУГ»?
6.Назва збірки ,що,стала найвидатнішим явищем в українській поезії після «Кобзаря» Т.Г.Шевченка ?
7.Назвіть філософську поему, що полонила душу М.Коцюбинського?
8.У 1893 р. письменник захищав докторську дисертацію, на
звання доктора яких наук?
9.Як називається трискладовий віршовий розмір з
наголошеним першим складом ?
10.Скільки років було Франку, коли надрукували його перший вірш?
(усно) Як називається?
11.Як називаються слова,або звороти слів , яких немає в літ. мові, але вони побутують у розмовній мові людей певної місцевості?
12.Де І.Франко захищав дисертацію?
Назвіть місто.
13.Лише частина спадщини Франка опублікована у скількох томах?
14.Місяць смерті ?
Усно ( Коли і де поховано ?)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||
|
|
|
|
||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||