Урок - КВК за життєтворчістю І.Я. Франка "Лиш боротись - значить жить"

Про матеріал

Тема: УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО ПРО ЖИТТЄТВОРЧІСТЬ І.Я.ФРАНКА.

«ЛИШ БОРОТИСЬ - ЗНАЧИТЬ ЖИТЬ»

МЕТА:Усвідомлення учнями значення творчості поета ,вченого ,лірика-високої проби розвивати навики самостійної діяльності учнів; творчого осмислення творчого матеріалу;естетичні смаки,вміння визначити основні види поезій, віршовий розмір, сприяння патріотичному вихованню учнів; виховувати почуття гордості за культурні надбання України,любові до рідної мови.

ТИП УРОКУ: змагання – КВК.

ОБЛАДНАННЯ: Портрет І.Я.Франка, виставка художньої літератури та періодичних видань, картки, кросворди, тестові завдання,підручники, зошити,ілюстрації , мультимедійна дошка.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

 

 

Розробка уроку – КВК

 

присвяченого  життєтворчості 

І. Я. Франка

 

на тему:

 

«Лиш боротись – значить жить!»

 

 

 

                                              Вчитель

 української мови та літератури

Володимирівської ЗОШ № 2

                                                         Сердюк Л. В.

 

 

 

Тема:          УЗАГАЛЬНЕННЯ      ВИВЧЕНОГО       ПРО       ЖИТТЄТВОРЧІСТЬ        І.  Я.  ФРАНКА.

 

           «ЛИШ     БОРОТИСЬ   -     ЗНАЧИТЬ     ЖИТЬ»

 

МЕТА:   Усвідомлення  учнями значення  творчості поета  ,вченого ,лірика-високої  проби  розвивати  навики  самостійної  діяльності  учнів; творчого  осмислення  творчого  матеріалу;естетичні смаки,вміння  визначити  основні  види  поезій, віршовий   розмір, сприяння  патріотичному  вихованню  учнів; виховувати  почуття  гордості  за  культурні  надбання   України,любові  до          рідної  мови.

 

 

ТИП  УРОКУ: змагання – КВК.

 

ОБЛАДНАННЯ: Портрет  І.Я.Франка, виставка  художньої  літератури  та  періодичних  видань, картки, кросворди, тестові  завдання,підручники, зошити,ілюстрації , мультимедійна  дошка.

 

                               ХІД     УРОКУ:

 

1.Організація  класу,оголошення  теми, мети, завдання  уроку.

 

       ВСТУПНЕ   СЛОВО   ВЧИТЕЛЯ  :

І.Я.ФРАНКО…., хто  він ? Чи зможу  я   охарактеризувати його краще, ніж  рідна кровиночка,- син  Тарас?  С.250  «Невгамовний  робітник»(підручник).

А  тепер , до  вашої  уваги - мультимедійна  презентація

« І. Франко – огляд  життя  і  творчості» , яку підготувала група

« пошуківців».

А  наш  урок  ми  проведемо  сьогодні у формі  змагання,щоб  кожен із  вас зміг показати  свої  знання з  вивченого матеріалу  про  життєвий  і  творчий  шлях  І.Я.Франка.

 

ДІЛИМОСЬ     НА     ДВІ   КОМАНДИ (зима – літо) .

А наші  гості будуть  членами  журі.

 

 

І  ТАК,  ОГОЛОШУЄТЬСЯ     ПОЧАТОК  ЗМАГАНЬ!

 

 

 

 

ЗАВДАННЯ 1 :  ПРЕЗЕНТАЦІЯ   ЗНАНЬ!

 

(по  1  члену  з  ком.)розповідають про   життєву долю письменника (умова) розповідь не з підручника , а з додаткових джерел( можна  використовувати  мультимедійну  дошку )

 

ЗАВДАННЯ  2.  РОЗГАДАЙ  КРОСВОРД!

 

(виконується  одночасно з  1 завданням, по-одному  члену  з  команд розгадують кросворд, а  потім  перевіряється  з усіма)

 

ЗАВДАННЯ 3.   ХТО    БІЛЬШЕ  ?

 

( по  одному  учаснику  стають  навпроти один -  одного, і по-черзі називають  твори ,збірки  поезій, а  всі  слухають,щоб  не  повторювались. Команда може допомагати , якщо у суперника  більше  немає , що  сказати)

 

НАПРИКЛАД:  «З ВЕРШИН  І  НИЗИН», «Зів′яле  листя», «Мій ізмарагд», «Із днів  журби», «Мойсей», «Олівець», «Фарбований Лис»…..

 

ЗАВДАННЯ  4.   ТИ- МЕНІ, Я - ТОБІ!

 

(   учасники  задають  по  три   запитання  один одному.  Якщо  не  відповідають  учасники – допомагає   команда)

 

 

 

ЗАВДАННЯ  5.   КОНКУРС   ЧИТЦІВ!

 

( учні  виконують  напамять  вірші  І.Я. Франка)

 

ПІДСУМОК   УРОКУ :  оголошуються  переможці, найактивніші  учні  отримують  бали.

 

 

 

 

 

 

ЗАКЛЮЧНЕ  СЛОВО   ВЧИТЕЛЯ  :

 

ОТ  і  закінчилась  наша  подорож, але  пам′ять  і  вдячність Івану  Франку  не  має  меж.

Іван  Якович з  батькової  кузні  виніс  незгасимий  вогонь  правди, добра, людяності, проніс  його  через  усе  своє  життя. А  могутніми  крилами  літ творчості   Франка    є  пісня  і  праця - це  ті  великі  дві  сили, які  надихали  його  на  боротьбу   в   ім′я  рідного  народу.

Недарма ж  його  девізом  були  слова : « ЛИШ    БОРОТИСЬ  -  ЗНАЧИТЬ    ЖИТЬ!».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         ДОДАТОК     ДО    УРОКУ:

КРОСВОРД    НА   ЗНАННЯ  ЖИТТЄВОГО  І  ТВОРЧОГО   ШЛЯХУ  І.Я.ФРАНКА :

 

1.Село, де  народився  І.Я.Франко?                                                     

(усно)Коли і де ?

2.Місяць    народження?                                                                        

 

3.Ким,за  професією , був  його  батько?                                             

4.Яку  гімназію  закінчив?    

 

5.Прізвище  людини, що разом із ним  видає журнал «ГРОМАДСЬКИЙ

ДРУГ»?  

 

6.Назва  збірки ,що,стала  найвидатнішим  явищем  в  українській  поезії  після  «Кобзаря» Т.Г.Шевченка ?         

7.Назвіть філософську  поему, що  полонила  душу  М.Коцюбинського?

  

8.У  1893 р.  письменник  захищав  докторську дисертацію,  на

  звання  доктора  яких  наук?                 

 

9.Як  називається  трискладовий  віршовий  розмір  з

  наголошеним  першим  складом ?                                                                                                   

 

 

10.Скільки  років  було  Франку, коли  надрукували  його перший  вірш? 

(усно)  Як  називається?                            

 

11.Як  називаються  слова,або звороти  слів  , яких  немає  в  літ. мові, але  вони  побутують  у  розмовній  мові  людей певної місцевості?

 

12.Де  І.Франко  захищав  дисертацію?                                       

   Назвіть   місто.

 

13.Лише  частина  спадщини  Франка  опублікована у скількох   томах?

 

14.Місяць   смерті ?                                                                 

    Усно ( Коли  і  де  поховано ?)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

doc
Додано
6 грудня 2018
Переглядів
1081
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку