Урок - подорож "До вершини знань"

Про матеріал

Урок узагальнення та систематизації знань з української мови за 4 клас

Мета: виявити рівень сформованості пізнавальної активності учнів 4 класу, їх готовність до навчання в старшій школі;

систематизувати та узагальнити знання, здобуті в початковій школі;

прищеплювати інтерес до вивчення мови, виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища.

Перегляд файлу

Клас: 4                                                                                            

Тема: ДО ВЕРШИНИ ЗНАНЬ 

Мета: виявити рівень сформованості пізнавальної активності учнів 4 класу, їх готовність до навчання в старшій школі;

систематизувати та узагальнити знання, здобуті в початковій школі;

прищеплювати інтерес до вивчення мови, виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань

Форма уроку: урок - подорож

Обладнання: мультимедійний проектор, картки з текстами.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Мотивація навчальної діяльності.

1. Організаційний момент.

2. Повідомлення теми, мети уроку.

* Майже чотири роки тому батьки привели вас до гімназії і поставили на вузьку стежину, що веде до вершини знань

* Цей шлях був нелегким, були труднощі, болісні падіння, але перша вершина майже подолана – ви закінчуєте початкову школу.

* І зараз я вам пропоную пройти цей шлях ще раз, успішно демонструючи свої знання.

* А  йти ми будемо стежиною від привалу до привалу.

* Отже, сьогодні на уроці ми відправляємося у похід на вершину знань.

* Що для туриста – альпініста може бути гарним, як не погода -  тепла, сонячна

* Найкращі альпіністи будуть отримувати оцінки – сонечка. Чим більше  сонечок , тим вища оцінка.

* Тож, до роботи!!!

Запис у зошиті: дата, класна робота, тема.

ІІ. Узагальнення та систематизація знань.

1. «Розминка»

* Що називаємо мовою? мовленням?

* Якою синтаксичною одиницею послуговується людина в процесі мовлення? (речення)

* Що спільного та відмінного між словом та реченням.

* Яка найменша мовна одиниця? (звук)

* Скільки букв? (33), звуків? (38)

* Назвіть голосні звуки (а, о, у, е, и, і).

* Скільки частин мови? Назвіть їх.

2. Перший привал  «Орфографія»  ( один учень біля дошки )

Словниковий диктант. Взаємоперевірка (робота в парах)

Аеродром,  восени, щодня,будь ласка, до побачення, портрет , механік, напам’ять, шістдесят, юннат, республіка, посередині.

3. Другий привал  «Фонетика»

Записати фонетичною транскрипцією:

1 учень – довкілля, Україна;

2 учень – середовище, оновлення. 

3 учень – спочатку виписати слова, в яких букви ю, я, ї позначають один звук, а потім – два звуки.

4. Третій привал  «Будова слова. Словотвір»

Розібрати слова за будовою і дібрати до них спільнокореневі слова:

1 учень – весняного;

2 учень – українська ;

5. Робота з текстом

* Прослухайте уважно текст.

* З’ясуйте, якій події (даті) він присвячений.

* Доберіть до тексту заголовок.

* Яка тема, головна думка тексту?

Учитель читає текст

Щороку, у третю суботу квітня, коли наша планета Земля вже готова до весняного оновлення, в Україні святкують День довкілля.                                   Головною метою цього свята є поліпшення стану навколишнього середовища У цей день проводяться заходи по збереженню природи. Мешканці міст і сіл садять дерева й кущі, ліквідують стихійні звалища сміття, упорядковують території парків, скверів та алей, розчищають водойми.
           День довкілля в Україні майже співпадає з трагічною датою 26 квітня. Кожен громадянин повинен пам’ятати, що саме в цей день сталася аварія на  Чорнобильській  атомній електростанції. Безперечно, наслідки катастрофи – одна з найголовніших проблем довкілля, як в нашій країні, так і за її межами. І громадський обов’язок кожного з нас – пам’ятати й всіляко сприяти оздоровленню природи, що нас оточує.

      Треба жити в єдності з природою, берегти її багатства. І чудові краєвиди завжди милуватимуть людське око.

* Отже, якій події присвячено текст?

* Що знаєте про День довкілля?

* А чи всі згодні, що це текст? Чому? (Речення пов’язані між собою за змістом, мають тему та основну думку, будову)

* Знайдіть зачин, основну частину, кінцівку.

* Який заголовок можна дібрати?

* Яка тема та  основна думка ?

6. Четвертий привал  «Морфологія»

3 учні біля дошки

Виписати з тексту:

1 ряд – по п’ять іменників,

2 ряд – по п’ять прикметників,

3 ряд – по п’ять дієслів.

* Які ще частини мови є в тексті? Записати по два приклади.

7. П’ятий привал  «Синтаксис»

Синтаксичний розбір речення:

І чудові краєвиди завжди милуватимуть людське око.

( Просте, розповідне, неокличне)

8. Творче завдання

Скласти правила  для туристів по збереженню навколишнього середовища.

Учні зачитують вголос

ІІІ. Підсумок уроку

Досягли вершини, молодці!!

ІV. Оцінювання

 

docx
Додано
5 травня 2018
Переглядів
789
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку