Урок - подорож. " Країна чисел.Закріплення вивченого матеріалу."

Про матеріал
Рорв"язування прикладів і задач на додавання і віднімання в межах 10. Що дає можливість дітям в ігровій формі закріпити свої знання складу чисел.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок-подорож з математики

1 клас на тему:

 

«Країна чисел. Закріплення вивченого матеріалу.

 

Розв'язування

прикладів на додавання і

віднімання в межах 10.

 

Розв’язування задач».

 

 

 

 

Вчитель початкових класів

Харківської спеціалізованої

школи I-III ступенів №119

Танько Алли Олександрівни

 

 

2013


Тема: Країна чисел. Закріплення вивченого матеріалу. Розвязування прикладів на додавання і віднімання в межах 20. Розв’язування задач.

 

Мета: повторити вивчений матеріал; удосконалювати обчислювальні навички учнів у межах 10 (вивчені випадки додавання і віднімання); закріпити знання учнями натурального ряду чисел; формувати міцні навички у розв’язанні вивчених видів задач; розвивати логічне мислення, увагу, пізнавальний інтерес учнів; виховувати в учнів доброту, чуйність.

 

Обладнання: роздатковий матеріал, геометричний матеріал, карта подорожі, записи музичних творів, комп’ютер, квитки-картки, матеріал для індивідуальної роботи, малюнки до задач, малюнки транспортних засобів, малюнок лісової школи, малюнки лелек, схема «Мозкового штурму».

Хід уроку

І. Організація класу.

Дзвоник дзвонить, не стихає,

Школярів усіх скликає:

- Гей до класу поспішайте,

На місця свої сідайте.

 

ІІ. Ознайомлення з темою уроку і правилами подорожі

- Сьогодні зранку, біля нашої школи, я помітила двох синичок.

Вони тремтіли від холоду і про щось сумне говорили. Я запросила їх до нашого класу, а заодно і нам розказати про своє лихо.

(До класу заходять дві дівчинки в масках синичок).

- Доброго дня, сестричко. Ну й холоднеча. Забарилася Весна, не йде до нас. Напевно, десь у снігу загрузла, ніяк не добереться. Щоранку сиджу на верхівці дуба, все весну виглядаю.

- І я виглядаю. Моя сосна вища, ніж твій дуб. Вона на пагорбі стоїть - однак, не видно весни.

- А дарма ви там сидите, - почувся голос.

Озирнулися синички, бачать, коло вікна примостилася сорока.

- Сьогодні я літала на лісову галявину, де птахи й звірі завжди збираються обговорювати останні лісові новини.

Там я почула дуже сумну новину. В країні Чисел жив король. У нього була красуня донька, про яку ні в казці сказати, ні пером описати. А була вона така добра та чуйна, що навіть травинки ніколи не образила. Та при­йшло в країну велике лихо. Справжнє чудовисько викрало принцесу ...

Але тут всі птахи розлетілися і я так і не довідалася, де ж знахо­диться принцеса.

Я вже теж хотіла летіти геть, коли раптом почула голос:

- Врятувати Принцесу можуть учні І-го класу. Країна, де вона знаходиться, - аж за глибокими морями, за високими горами. Шлях до Принцеси важкий: треба добре знати математику, бути уважним, терплячим, посидючим. Не можна розслаблятися, а треба йти вперед до знань через гори Наполегливої праці.

(Птахи звертаються до дітей)

  •       Любі діти, допоможіть визволити принцесу, тоді король країни Чисел відпустить до нас Весну.

(Птахи залишають на столі карту подорожі, самі виходять з класу).

Вчитель: То що, діти, вирушаємо в подорож?

Але ми повинні пам’ятати основні правила подорожі. Давайте їх повторимо.

(На екрані монітора слайд № 1).

ІІІ. Перевірка знань.

1.Посадка в автобус.

(на дошці малюнок автобуса)

- У подорож ми вирушимо автобусом. Перевіримо знання, які будуть нам необхідні під час подорожі. Почнемо з усної лічби.

 Як називаються компоненти при додаванні?

 Як називаються компоненти при відніманні?

 Отже, перший доданок 7, другий - 8. Знайдіть суму. (15)

До числа 2 додали невідоме число й отримали 7. Знайдіть невідоме

 число. (5)  ~

як знайти невідомий доданок? (Від суми відняти відомий доданок.)

 Зменшуване 12, від'ємник 4. Чому дорівнює різниця? (8)  

 Скільки одиниць і десятків у числі 19? 16? 17? Знайдіть суму чисел 8 і 4. (12)

- Посадка відбулась успішно, але в aвтoбyсі сидять Примхливі Лінощі й не можуть упоратися з грою «Мовчанка», просять нашої допомоги.

 Гра «Мовчанка»

(На екрані монітора слайд № 2).

 


6 - 3=

8 - 4=

10+3=

5+4=

10 - 5=

4+4=

7 - 3=

15 - 5=


- Допомогли Лінощам!

А Капризні Помилки неправильно читають приклади. Вони просять вас допомогти прочитати їх правильно. Допоможемо?

9+7=16 (діти по – різному читають приклад).

До 9 додати 7, буде 16. 9 плюс 7 дорівнює 16.

9 збільшити на 7, буде 16. Сума чисел 9 і 7 дорівнює 16.

Перший доданок 9, другий - 7, сума - 16.

 

 

2.Долина «Чомусиків».

Зупинка «Для вас, чомучки!».

- Попереду долина «Чомусиків». Зупинка «Для вас, чомучки!».

Тут знаходиться лісова школа. Вчителькою працює Мудра сова.

(на дошці таблиця з задачею та малюнок лісової школи)

3адача. У лісовій школі лисиця з трьома лисенятами, їжачиха з двома їжачатами, зайчиха, білченя, три сови. Скільки там усього звірів і птахів? 1+1+3+1+2+1+1+3=13 (усний розвязок ).

3.Острів цікавих задач.

 Зупинка «Вчусь міркува­ти!». 

Наближаємося до острова Цікавих задач. Зупинка «Вчусь міркува­ти!». Щоб виявити уважних, кмітливих дітей, розв'яжемо задачі.

Горіло 5 свічок. Подув вітер і 2 свічки погасли. Скільки свічок залишилося? (2. Бо 3 згоріло).

На липі 10 гілок. На кожній гілці до стигло по 5 яблук. Скільки всього яблук достигло?(на липі немає яблук).

6 горобців стрибали на подвір'ї. Підкрався кіт, схопив одного і втік.

Скільки горобців залишилося? (Нуль, інші розлетілися.)

 Скільки груш у горщик влізе? (Груші не лазять).

У школу йшло 5 дітей, а назустріч 3. Скільки всього дітей йшло у школу? (5).

4.Подорож тролейбусом.

 Станція «Ясна»

(на дошці малюнок тролейбуса).

- Далі подорожуватимемо тролейбусом. Станція «Ясна». Перевіримо, як ви готуєте ся до уроку. Покажіть свої вміння.

Зошит свій я відкриваю,

Навскоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь.

Буду я писати гарно,

До роботи я берусь.

Математичний диктант.

 Записуйте швидко, правильно.

Запишіть число, у якому:

1 десяток, 5 одиниць (15);

1 десяток, 9 одиниць (19);

1 десятки, 3 одиниці (13).

Запишіть число, яке стоїть після числа 17 (18). Перший доданок 9, другий - 9. Запишіть суму (18). Зменшуване 19, від'ємник 9. Запишіть різницю (10).

Гра «Знайди своє місце».

- Завдання виконано! Сідаймо в тролейбус, але спершу пограймо в гру «Знайди своє місце».

 Уявіть собі, що це квитки.

Учням роздають цифри 1-20. Двоє учнів – контролерів роздають квитки-картки.

Контролери пропонують усім, у кого парні числа, стати в порядку їх зростання. Потім стають ті, у кого непарні числа.

  • Як називається число, для запису якого потрібно дві цифри?

(Двоцифрове.)

  •     Яке найменше одноцифрове число? (0)
  •     Яке найбільше одноцифрове число? (9)
  •     Яке найменше двоцифрове число? (10)

5.Царство геометричних фігур.

(на дошці малюнок пароплава)

- Знання перевірили, а тепер працюємо далі. Сідаймо в пароплав, щоб дістатися до царства геометричних фігур.

Жителі царства пропонують сказати, з яких фігур складено кішку?

Скільки прямих ліній можна провести через дві точки? (l)

Скільки сторін у прямокутника? (4)

Скільки кінців має відрізок? (2)

Скільки кутів у трикутнику? (3)

6. Острів Невідомих.

(звучить запис шуму моря)

  •       Ми підпливаємо до острова Невідомих.

(на екрані монітора слайд№3)

 

 - Чи знаєте ви, хто це? (Дельфін.)

- Він дуже засумував, бо на піску розв'язував приклади, та

раптом набігла морська хвиля і змила частину записів. Допоможіть йому.

 5+ ..=10

 ... +  ..=10

 ... +  ..=10

 Як ще можна утворити число 10?

(Усна перевірка).

7.Хвилинка здоровя .

Ми ще маємо летіти гелікоптером, але жителі дивної планети пропонують нам провести «Хвилинку здоров'я», щоб зняти втому і працювати далі.

 (Учні під музику «Танець маленьких каченят» виконують танцювальні вправи).

- А тепер ми маємо показати, які ми дружні, виявити кращих

обчислювачів.

l-й ряд - «Працьовиті».

6+5=11

11-7=4

4+9= 13

13-3=10

10+7= 17

17-8=9

2-й ряд - «Старанні»

8+5=13

13-7=6

6 + 8 = 14

14-4= 10

10+6=16

16 - 8 = 8

3-й ряд - «Активні».

 7 + 5 = 12

12 - 8 = 4

7+4=11

11-6=5

5+10=15

15 - 8 = 7

Перемогла дружба.

 

8. Місто Задачне

Задача для учнів 2 і 3 групи на дошці).

Учні 1-ї групи розв’язують задачу самостійно з індивідуальних карток.

- Наближаємося до міста Задачнoго. Його мешканці дуже лю­блять розв'язувати задачі. А вам подобається це заняття?

На одній гілці сиділо 10 синичок, а на другій - 3 синички. Полетіло 5 синичок. Скільки залишилося?

- Яка це задача? Проста чи складна? як би ви зробили короткий

запис?

Сиділо - 10 і 3.

Полетіло - 5.

Залишилося - ?

Що відомо?

Що запитується?

Що можемо дізнатися?

1. Скільки синичок сиділо? 10+3=13.

 2. Скільки синичок залишилося?  

 13 - 5 = 8.  

 Відповідь: 8 синичок залишилося.  

Жителі міста Задачного вважають, що ви задачу зрозуміли. Ми її вже розв'язали і записувати її не треба.

9.У гостях у веселого чаклуна Ломиголівка.

Учитель демонструє малюнок

Веселий чаклун пропонує вам розв'язати ще кілька завдань.

 Ломиголівки.

Розставте в кружечки числа 2, 3, 4, 6, 7, 8 так, щоб їх сума на кожній стороні трикутника дорівнювала 20. Числа можуть повторюватися.

 

 

 

 

 

 

 

Розмістіть в кружечках числа від 1 до 9 так, щоб сума кожних трьох чисел на одній прямій дорівнювала 15. Числа не повинні повторюватися.

Відповіді:

 

 

(схеми ломиголівок в кожного учня на парті)

(на дошці малюнок лелеки)

- Біля будинку нас чекає лелека. Він тримає лист. Що ж у цьому листі? Послухайте.

«Любі діти!

Ми, білі лелеки, довідалися, що у вашому класі є діти чуйні й добрі.

Багато з них допомагали синичкам, горобчикам. Ви врятували їх від голодної смерті. За вашу турботу ми хочемо вам віддячити й повідомити, де знаходиться королівська донька, яку ви шукаєте. Не так вже й далеко звідси на горі стоїть високий замок. Саме в ньому й заховали зачаровану Принцесу. Ви здолали всі перешкоди, виконали всі завдання. Ви звільнили королівську доньку.

Бажаємо вам успіхів.

Не забувайте нас.

Чекайте нас весною.

Лелеки».

IV. Хвилинка релаксації.

(Діти заплющують очі, звучить музика (Вівальді))

- Отже, Принцесу ми врятували. Заплющіть очі й уявіть собі: Принцеса повернулася до королівського палацу. Щасливий король, щаслива Принцеса.

Король дарує вам летючий корабель: сам золотий, щогли срібні, паруси шовкові так і здіймаються. Ми летимо вище землі. Довго чи не довго ми летіли, а прилетіли до свого класу.

V. Підсумок уроку.

- А тепер розплющіть очі.

Всі добре попрацювали, впоралися із завданням.

Пригадайте, що ж ми робимо на уроках математики?

(На дошці схема «Мозковий штурм»).

 

 

 

 

 

 

(Рахуємо, читаємо, міркуємо, відгадуємо, вимірюємо, граємо, складаємо задачі, відповідаємо.)

  • Що вам найбільше подобається на уроках математики?
  • Де ми застосуємо знання, здобуті на уроках математики?
  • За активну роботу на уроці та правильні відповіді вручаю вам ось ці картинки із зображенням лелек, адже вони є символом українського народу, саме вони своїм клекотом сповіщають про прихід весни.

 

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\урок\1366050L.JPG

 

А Король країни Чисел свою обіцянку виконав, її ви побачите на екранах моніторів

(слайд№4)

  • Що хотів сказати Король цим малюнком?

(ПРИЙШЛА ВЕСНА!!!)

Ось і уроку кінець!

Хто працював - молодець!

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
5 грудня 2020
Переглядів
919
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку