Урок - подорож "Материки Землі"

Про матеріал
Цікавий кроу - подорож, який стане у пригоді учням та вчителям під час вивчення теми "Материки Землі".
Перегляд файлу

1

 

Урок природознавства

 

 

Тема : Материки Землі

Мета:

  • Закріпити знання про карту півкуль, ознайомити учнів з поняттям  « материки», з їхнім розміщенням на глобусі і карті півкуль
  • Формувати навички культури спілкування в групах, навичок ораторського мистецтва
  • Розвивати прагнення примножувати багатства Землі
  • Виховувати любов до  рідної землі

Обладнання: фізична карта півкуль, глобус, фізична карта України,  логічно - опорна схема, ілюстрації, фішки на кожній парті.

 

Хід уроку:

 

І. Організація класу.

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

  • Доброго дня вам , діти. Я відкрию вам секрет. Сьогодні у нас урок незвичайний, ми будемо мандрувати.
  • А ви любиме мандрувати?
  • Що потрібно знати мандрівникам?
  1. Гра « Мікрофон»
  • Зараз наш класний журналіст Сашко, так класний, бо вчиться в нашому класі, задасть вам декілька запитань, щоб зясувати, чи готові ви мандрувати.

Запитання «журналіста»

  • Що значить орієнтуватися на місцевості?
  • За допомогою якого приладу можна орієнтуватися на місцевості?
  • Яка зірка допомагає мандрівникам?
  • Що таке карта? Які бувають карти?
  • Що таке глобус?

 

    -   Ну, що, журналісте, можна нам вирушати у подорож?

  • Це дуже добре. Сьогодні ми будемо мандрувати по нашій планеті. Чи знаєте ви як вона називається? ( Земля)
  • Правильно! Ми побуваємо на різних землях , познайомимося із рідкісними  рослинами і тваринам.

2. – А от тему сьогоднішнього уроку ви дізнаєтеся, коли виконаєте вправу «Дешифрувальник»

Р

А

М

Ш

Т

И

К

Е

1

2

3

4

5

6

7

8

Зашифроване слово:

3 2  5  8 1 6 7 6

МАТЕРИКИ

  • Отже, сьогодні на уроці ми будемо мандрувати по … ( материках)

 

 

 3.Робота за логічно – опорною схемою

 

- Що ви знаєте про материки?

(вчитель вивішує таблиці)

 

4. Проблемне запитання

- Тепер вам відомо, що таке материки. А чи знаєте ви, чим відрізняються материки від островів?

Метод « Займи позицію»

(У різних куточках класу висять плакати із написами. Діти повинні прочитати напис  і зайняти позицію, тобто визначитись , що означає слово « острів» без попереднього ознайомлення)

Читаємо вслух написи на таблицях.

- Ще раз прочитайте самостійно написи на таблицях і визначтесь, що означає слово «острів»  . Хто вважає, що визначення острова це напис під номером 1, підніміть цифру 1 і т.д.

Діти самостійно виводять правило про значення слова « острів» - 3

 

5. Робота з картою.

-На дошці є карта півкуль. Яка уявна лінія ділить Землю на західну і східну півкулі?

(меридіан)

-Відкрийте підручники. На задньому форзаці є карта півкуль. Розгляньте її.

- Скільки всього материків?

- Знайдіть острови на карті. ( Гренландія)

- Що ж тоді , на вашу думку буде називатися  напис під номером 1? ( це півострови)

- Знайдіть півострови на карті

( Кримський, Аравійський)

  1. Розповідь учителя про походження материків.

Історія виникнення материків

Вчені припускають ,що в прадавні часи  всі материки становили одне ціле. Це був такий собі праматерик, який отримав назву Пангея. Потім він розколовся на кілька частин, які почали дрейфувати в різних напрямках. Так утворилися Північна  та Південна Америки, Австралія, Африка та Євразія. Через кілька мільйонів років розташування материків може змінитися. Такі зміни можуть супроводжуватися сильними землетрусами та виверженнями вулканів.

.

 

 

 

 

 

 

 

  1. Продовження вивчення нового матеріалу

Мандруємо , не виходячи з дому

-  На землі так багато куточків, які так і манять до себе. Пустеля Сахара і діючі вулкани, льодовики і коралові острови - все це так хочеться побачити. І це можливо! Треба тільки мати під рукою карту і трішки фантазії.

А ще потрібно знати усе про ці материки. 

 

      Робота з мультимедійною дошкою-

-

  • Що спільного і відмінного між материками?

( СПІЛЬНЕ: материки – це окремі великі ділянки суші, що омиваються водою; РІЗНЯТЬСЯ материки розмірами, конфігурацією, формами земної поверхні , природою)

 

 « Фізкультхвилинка»

Діти виконують під музичний супровід «Пісня Червоної шапочки»

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу

8. Робота з картою. Гра « Показуха»
Перед картою, повернувшись спиною до неї, на стілець сідає один із учнів або вчитель Вчитель показує на карті певний материк, океан, умовні лінії і т. і. Учні класу характеризують показане вчителем, але не називають його. Той, хто сидить на стільці, має назвати цей об’єкт.

Виконання тестів.

у кожного на парті є тести, їх 6. кожне правильно виконане завдання оцінюється в 2 бали. На виконання вам дається 3 хв.

(в цей час звучить пісня «Море,море»)

Перевірка виконання тестів. Ви самі можете оцінити себе.

 

  1. Порт « Цікавинок»

Довідкове бюро « А чи знаєте ви…»

  • А тепер побуваємо у порту « Цікавинок»
  • В пустелі Калахарі ( Африка) дуже жарко. Але 1 вересня 1981 року там вперше випав сніг!
  • Дерево баобаб живе до 5 тисяч  років ( Африка)
  • Повітря в Арктиці настільки холодне і сухе, що можна почути, як хтось розмовляє навіть на відстані за 5 км від нього.
  • Пінгвіни в Арктиці не живуть, вони живуть в Антарктиді, на Південному полюсі
  • В деяких районах Арктики лід настільки древній, що тварини , яким мільйони років, наприклад такі , як мамонти , добре збереглися в ньому.
  • Лід Арктики стрімко тане. Багато експертів вважають, що причиною такого стрімкого танення льодів є глобальне потепління. Якщо так далі піде, то незабаром кораблі зможуть ходити з Європи в Азію по скороченому маршруту

 « В ГОСТЯХ У БОЦМАНА»

На дошці вивішені малюнки.

  • На який із материків нам потрібно взяти такі речі?( парасольку, валянки, літак, пляшку з водою, панаму)

На дошці записуються відповіді учнів в таблиці. Приймаються всі відповіді дітей, навіть неправильні.

Назви речей

Назва материка

Ми знаємо

парасолька

Південна Америка

Найвологіший материк

валянки

Антарктида

Найхолодніший материк

літак

Євразія

Найбільший материк

воду

Австралія

Найсухіший материк

панаму

Африка

Найжаркіший материк

 

 

 

ІV. Рефлексія

- Ось і повернулись ми із мандрівки. Вам сподобалося?

- На яких материках ми побували?

- Чи однаковий тваринний і рослинний світ на нашій планеті?

- Від чого це залежить?

- На якому материку знаходиться Україна?

- Де знаходиться наша школа?

- А тепер визначіть свій настрій.

В кожного учня на парті є три вирази обличчя. Завдання дітей вибрати лише одне, яке відповідає обізнаності з даної теми.

 

 

- Підніміть смайлик, який відповідає вашому настрою.

 

V. Підсумок уроку

Якщо поглянути на Землю із Космосу, то видно , якою малою є наша планета порівняно зі Всесвітом. Це ще раз переконує людей у необхідності захищати свій дім – планету Земля!

Майбутнє нашої планети залежатиме від вас , тому що ви можете «стати дослідниками, моряками, авіаторами, інженерами, вченими, що перемагають усі труднощі і стихії»( Микола Трублаїні)

Отож , і я вам бажаю бути наполегливими у досягненні своєї мети, наполегливості у здобутті  знань.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
5 листопада
Переглядів
60
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку