Урок - подорож на тему "Масшаб"

Про матеріал

Проведення інтегрованих уроків вносить певний вклад в підвищенні професійної майстерності вчителів, самоосвітній діяльності, сприяє прагненню та свідомій зацікавленості учнів в оволодінні загальноосвітніми предметами, а це в свою чергу впливає на рівень освіченості майбутніх випускників, їх конкурентоспроможність.

При підготовці до уроку акцент робиться на самостійній пізнавальній діяльності учнів (а не заучуванні готових висновків), створенні проблемних ситуацій з урахуванням логіки навчальних дисциплін. Визначається ступінь участі кожного з вчителів: або обидва працюють на рівних (відбувається діалог), або хтось із них “включається” в урок епізодично.

Перегляд файлу

ТЕМА: МАСШТАБ.

МЕТА: 

  • Закріпити поняття масштабу, знайоме учням з предмета географії. Удосконалювати вміння  розв’язувати задачі на знаходження відстані на місцевості, та на карті за значенням масштабу.
  • розвивати вміння використовувати знання про масштаб  в нестандартних ситуаціях, розвивати просторову уяву;
  • прищеплювати любов до рідного краю, вміння працювати в команді, виховувати креативність, відповідальність

ТИП УРОКУ: урок розв’язання вправ. Закріплення вивченого матеріалу.

ОБЛАДНАННЯ: карта України на партах, проектор, комп’ютер, підручник математика А.Г.Мерзляк -6 клас

ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ: масштаб, пропорція, пряма та обернена пропорційність, відношення.

 

ХІД  УРОКУ:

Епіграф:

 

Т. Хілл
... Математика – справа аж ніяк не тільки розуму, але також і фантазії...

 

Не достатньо знати, необхідно також застосовувати.

 

I. Організаційний момент.

Вчитель математики: Тема нашого уроку «Масштаб». Це поняття для вас не нове. Ви його вже вивчили на уроці географії.

Вчитель географії: Сьогодні наш урок пройде у формі подорожі, під час якої ми не тільки будемо знаходити відстані за допомогою математичних знань і умінь, а й дізнаємося дещо нового  про визначні пам’ятки  міст України, які ми відвідаємо.

 

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.

Вчитель математики: Для того щоб вирушити в подорож, потрібно запастися знаннями. Для цього ми дамо відповіді на деякі запитання:

  • Що ж таке масштаб?. Учні дають відповідь, яку вони знають з предмета географії.
  • Що таке відношення?
  • Як називаються числа у відношенні?
  • Що ми називаємо пропорцією?
  • Які величини називаються прямо пропорційними? Навести приклад.
  • Які величини називаються обернено пропорційними? Навести приклад

 

ІІІ. Хід уроку

Що ж ви добре дали відповіді на запитання, тому можемо вирушати в подорож.

Наша подорож пройде за таким маршрутом:

Одеса – Миколаїв – Херсон(Асканія –Нова) – Умань – Київ – Вінниця – Одеса.

У вас на партах лежать географічні атласи. За допомогою карти ми будемо визначати відстані, які нам треба подолати.

1завдання. Давайте визначимо який масштаб карти.

1:3500000( в 1 см на карті 35 км на місцевості)

Першу зупинку ми зробимо в місті Миколаїв. Виміряємо лінійкою відстань між м. Одеса та Миколаїв:  3 см.

2 завдання: Обчислити відстань в кілометрах від Одеси до Миколаїва.

Розвязання:  1 см – 35 км

                       3 см - ? км

 

3·35=105 км.

Ми потрапили до міста Миколаїв. Що ми там можемо відвідати :

Миколаїв - MOW.fm - Enjoy, Create, Love

Миколаївський зоопарк.( слайд – доповіді учнів)

продовжуємо нашу подорож.

Слідуюча наша зупинка – місто Херсон – відвідуємо заповідник – Асканія –Нова.

3 завдання :Визначимо скільки часу нам буде потрібно, щоб добратися до міста призначення, якщо автобус буде їхати зі швидкістю 65 км/год.

- Що нам потрібно для цього знати.

-Правильно – відстань.

-Визначимо відстань по карті.

- Вимірюємо – 1.7 см

1,7·35=59,5 км.

Тепер обчислимо час: 59,5:65= год. Нам в дорозі бути трошки менше 1 години.

 

Відправляємося в місто Умань, яке прославилося своїм Софіїївським парком. ( слайд – доповіді учнів)

askaniya-nova-2

 

Відстань між Херсоном та Уманю складає по прямій 296 км, по трасі – 345. Так як ми працюємо с картою, то беремо відстань по прямій.

Брама * Просмотр темы - Intermarium - достопримечательности

4 завдання: Обчислити скільки сантиметрів буде складати ця відстань на карті. Відповідь округлити до десятих

1см на карті – 35 км на місц.

? см на карті – 296 км на місц.

296:35= 8,5 см

 

5 завдання:Визначити з якою швидкістю нам потрібно їхати, щоб подолати шлях до Київа за 2 год 45 хвилин.

2 год 45 хвилин - 2 год.

На карті 5, 5 см ·35 = 192,5 км . швидкість = 192,5 км: 2 год = 70 км/год.

 

Далі наші шляхи розійдуться. Одна група учнів  відвідає місто Львів, а інша – місто Вінницю.

Завдання групам:

 виміряти відстань на карті, та обчислити відстань, яку потрібно подолати на місцевості.

І група: Київ – Львів

13,5·35=472,5 км

Площа Ринок

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d0/%D0%A1%D0%B2%D1%8F%D1%82%D0%B0_%D0%A1%D0%BE%D1%84%D1%96%D1%8F_%D0%9A%D0%B8%D1%97%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0.jpg

ІІ група Київ – Вінниця

5,8·35=203 км

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e5/Water_tower_%28belfry%29.jpg/640px-Water_tower_%28belfry%29.jpg

 

V. Підсумки уроку.

 Давайте з вами підведемо підсумки уроку.(мікрофон)

 На цьому уроці ми :

  • Закріпили вміння знаходити відстань на карті та місцевості
  • Повторили знаходження швидкості  та часу
  • Познайомилися з визначними пам’ятками міст України.

VI. Домашнє завдання.

Творче.

Підрахувати всю відстань, яку ми подолали на уроці, подорожуючи містами України, та зобразити в зошиті відрізком у масштабі 1:5000000

 

docx
Додано
9 жовтня 2018
Переглядів
717
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку