Проведення інтегрованих уроків вносить певний вклад в підвищенні професійної майстерності вчителів, самоосвітній діяльності, сприяє прагненню та свідомій зацікавленості учнів в оволодінні загальноосвітніми предметами, а це в свою чергу впливає на рівень освіченості майбутніх випускників, їх конкурентоспроможність.
При підготовці до уроку акцент робиться на самостійній пізнавальній діяльності учнів (а не заучуванні готових висновків), створенні проблемних ситуацій з урахуванням логіки навчальних дисциплін. Визначається ступінь участі кожного з вчителів: або обидва працюють на рівних (відбувається діалог), або хтось із них “включається” в урок епізодично.
ТЕМА: МАСШТАБ.
МЕТА:
ТИП УРОКУ: урок розв’язання вправ. Закріплення вивченого матеріалу.
ОБЛАДНАННЯ: карта України на партах, проектор, комп’ютер, підручник математика А.Г.Мерзляк -6 клас
ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ: масштаб, пропорція, пряма та обернена пропорційність, відношення.
ХІД УРОКУ:
Епіграф:
Т. Хілл
... Математика – справа аж ніяк не тільки розуму, але також і фантазії...
Не достатньо знати, необхідно також застосовувати.
I. Організаційний момент.
Вчитель математики: Тема нашого уроку «Масштаб». Це поняття для вас не нове. Ви його вже вивчили на уроці географії.
Вчитель географії: Сьогодні наш урок пройде у формі подорожі, під час якої ми не тільки будемо знаходити відстані за допомогою математичних знань і умінь, а й дізнаємося дещо нового про визначні пам’ятки міст України, які ми відвідаємо.
II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.
Вчитель математики: Для того щоб вирушити в подорож, потрібно запастися знаннями. Для цього ми дамо відповіді на деякі запитання:
ІІІ. Хід уроку
Що ж ви добре дали відповіді на запитання, тому можемо вирушати в подорож.
Наша подорож пройде за таким маршрутом:
Одеса – Миколаїв – Херсон(Асканія –Нова) – Умань – Київ – Вінниця – Одеса.
У вас на партах лежать географічні атласи. За допомогою карти ми будемо визначати відстані, які нам треба подолати.
1завдання. Давайте визначимо який масштаб карти.
1:3500000( в 1 см на карті 35 км на місцевості)
Першу зупинку ми зробимо в місті Миколаїв. Виміряємо лінійкою відстань між м. Одеса та Миколаїв: 3 см.
2 завдання: Обчислити відстань в кілометрах від Одеси до Миколаїва.
Розвязання: 1 см – 35 км
3 см - ? км
3·35=105 км.
Ми потрапили до міста Миколаїв. Що ми там можемо відвідати :
Миколаївський зоопарк.( слайд – доповіді учнів)
продовжуємо нашу подорож.
Слідуюча наша зупинка – місто Херсон – відвідуємо заповідник – Асканія –Нова.
3 завдання :Визначимо скільки часу нам буде потрібно, щоб добратися до міста призначення, якщо автобус буде їхати зі швидкістю 65 км/год.
- Що нам потрібно для цього знати.
-Правильно – відстань.
-Визначимо відстань по карті.
- Вимірюємо – 1.7 см
1,7·35=59,5 км.
Тепер обчислимо час: 59,5:65= год. Нам в дорозі бути трошки менше 1 години.
Відправляємося в місто Умань, яке прославилося своїм Софіїївським парком. ( слайд – доповіді учнів)
Відстань між Херсоном та Уманю складає по прямій 296 км, по трасі – 345. Так як ми працюємо с картою, то беремо відстань по прямій.
4 завдання: Обчислити скільки сантиметрів буде складати ця відстань на карті. Відповідь округлити до десятих
1см на карті – 35 км на місц.
? см на карті – 296 км на місц.
296:35= 8,5 см
5 завдання:Визначити з якою швидкістю нам потрібно їхати, щоб подолати шлях до Київа за 2 год 45 хвилин.
2 год 45 хвилин - 2 год.
На карті 5, 5 см ·35 = 192,5 км . швидкість = 192,5 км: 2 год = 70 км/год.
Далі наші шляхи розійдуться. Одна група учнів відвідає місто Львів, а інша – місто Вінницю.
Завдання групам:
виміряти відстань на карті, та обчислити відстань, яку потрібно подолати на місцевості.
І група: Київ – Львів
13,5·35=472,5 км
ІІ група Київ – Вінниця
5,8·35=203 км
V. Підсумки уроку.
Давайте з вами підведемо підсумки уроку.(мікрофон)
На цьому уроці ми :
VI. Домашнє завдання.
Творче.
Підрахувати всю відстань, яку ми подолали на уроці, подорожуючи містами України, та зобразити в зошиті відрізком у масштабі 1:5000000