Урок-ділова гра "Задачі зі звичайними дробами"

Про матеріал

Планується діяльність учителя і учня на кожному етапі уроку. Планується робота в групах і парах. Розглядаються задачі на краєзнавчому матеріалі, задачі виробничого характеру, історичної тематики.

Перегляд файлу

Професія шукає математика

Урок-ділова гра учнів 6-их класів

 

Підготувала

Діхтярьова Тетяна Олександрівна, учитель математики

 

 

 

Професія шукає математика

Думайте, творіть, не бійтеся помилятись

Тема уроку. Розв’язування задач на всі дії зі звичайними дробами

Тип уроку: застосування вмінь і навичок.

Форми організації навчально-пізнавальної діяльності: індивідуальна, групова, фронтальна.

Технології: елементи технології критичного мислення, колективно-групового навчання з використанням методів «Мікрофон», «Карусель», «Кубик».

 формувати навички роботи в групах; залучати учнів до складання і розв’язування задач виробничого характеру; виховувати інтерес до математики, позитивне ставлення до навчання, до набуття нових знань, саморозвитку, прагнення до успіху

 Мета уроку: узагальнити і систематизувати   знання учнів, набуті в ході вивчення теми «Арифметичні дії зі звичайними дробами» та відпрацювати навички використання цих знань для  розв’язування текстових задач і рівнянь.

Завдання уроку:

  1. Освітні:

1.1.Учитель: створити умови для дослідження діяльності учнів.

1.2.Учні:

  - відтворити знання правил виконання арифметичних дій зі звичайними дробами;

 -  відтворити знання правил знаходження невідомих компонентів рівняння;

 - зрозуміти умову тестової задачі;

 - дослідити залежність між даними величинами в умові задачі та шуканими;

 - застосовувати правила знаходження числа за його дробом та дробу від числа.

   2. Розвивальні:

         1.1.Учитель: створити умови для розвитку дослідницьких навичок учнів, викликати інтерес до навчання.

         1.2.Учні:

            - розвивають увагу, мислення, пам’ять, культуру математичного мовлення;

            - розвивають уміння аналізувати ситуацію, оцінювати свої дії та дії інших учнів, працювати самостійно і в групі;

            - вчаться формулювати проблему і робити висновки;

            - розвивають комунікативну, інформаційну, соціальну, полікультурну компетентності, а також навички самоосвіти й саморозвитку, продуктивної творчої діяльності.

  3. Виховні:

           - виховувати  доброзичливе ставлення один до одного, уважність, кмітливість, чутливість до незвичайних деталей, протирічь, здатність бачити велику кількість ідей, розуміння суті проблеми,вміння вислуховувати.

Обладнання і наочність: таблиці, схеми, дидактичні матеріали, кросворди.

Методичні прийоми уроку:

  • Словесні (розповідь, бесіда, робота з книгою);
  • Наглядні (ілюстрації, демонстрації);
  • Практичні (розв’язування вправ, робота в групах).

 

                                            Хід уроку

Етап уроку

Діяльність учителя

Діяльність учнів

1.Організаційно-психологічна частина 1-2 хв.

Я рада усіх вас бачити. Щоб вдало розпочати роботу, перевіримо, чи все готово до уроку.

Клас готується до роботи, включається у діловий ритм.

2.Цілеспрямування і мотивація 3-5 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Математика – не ізольована наука, а основа і ключ до всіх людських знань. Якої форми треба надати дзеркалу телескопа, щоб зробити чітким зображення зірок і планет? Які обриси крила літака найвигідніші? Як збудувати морське судно, щоб воно надійно протистояло стихії? Як найощадливіше і надійно звести будинок? Як виготовити прилади контролю за здоров’ям людини? Як правильно посіяти сільськогосподарські культури, щоб зібрати найбільший урожай?

2.Хто ж проведе ці обчислення? 

Сьогодні тема нашого уроку  «Професія шукає математика».

І нехай сьогодні нас супроводжують слова «Думайте, міркуйте, не бійтеся помилятися…».

Але ж ми знаємо з історії, що той, хто не знає минулого, не може зрозуміти сучасного. Тож нам з вами для успішної роботи треба повторити деякі правила.

 

 

Треба провести обчислення і зробити креслення, а потім уже приступати до побудови.

 

 

 

 

Учні записують число, класна робота і тему  уроку.

 

 

 

 

 

3.Актуалізація опорних знань – 5-6 хв.

 

 

 

 

 

 

Застосовуємо метод «Кубик». На кожній грані кубика  записане одне запитання:

  • Як додати звичайні дроби?
  • Як відняти звичайні дроби?
  • Як помножити два звичайні дроби?
  • Як поділити два звичайні дроби?
  • Як знайти дріб від числа?
  • Як знайти число за його дробом?

 

 

Робота в парах

Пригадують правила і відповідають.

4.Розв’язування задач – 17 хв.

Зачитує умову задачі.

  1. Садівниче господарство відправило у 3 магазини 2800 кг яблук. У перший магазин  відправили  усіх яблук, у другий - усіх яблук, а в третій – решту яблук. Скільки кілограмів яблук одержав кожен магазин?

(Розповідь про планування роботи магазину).

  1. На хлібокомбінат  прибуло два вагони з борошном. В одному з них 56 тонн борошна, а  в другому  в 1 раза більше. Скільки тонн борошна замовив хлібокомбінат? На скільки днів роботи вистачить цього борошна, якщо кожного дня витрачають 3 тонни?

( Розповідь про планування роботи хлібокомбінату).

  1. Фермер спланував зібрати урожай картоплі за три дні. За перший день він зібрав урожай з усієї площі, за другий день – з площі, що залишилася. І за третій день – решту 6 га. Чому дорівнює площа картопляного поля?

(Розповідь про планування роботи фермерського господарства).

А чи потрібна математика дослідникам минулих часів – історикам?

  1. У 1621 році в переможній Хотинській битві зійшлися з одного боку військо козацьке на чолі з гетьманом Петром Сагайдачним і польська армія, а з іншого – турецька і татарська армії. У козацькому війську було близько 40000 козаків, що становило 1 від кількості польської армії. У татарській армії було 60000 вояків,що становило   від кількості турецького війська. У скільки разів українсько-польське військо було меншим від армії супротивника?

 

 

У кожного учня є роздруковані умови задач.

Читають і аналізують умову задачі.

Учень біля дошки пояснює і записує хід розв’язання задачі.

 

Усі учні записують у зошити коротку умову і хід розв’язування задачі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Визначають скільки років минуло від тієї героїчної події. (394)

5.Фізкультхвилинка – 2 хв.

 

 

 

 

Виконують розвантажувальні вправи.

6. «Математичне лото» (робота в групах) – 10 хв.

 А тепер давайте поміркуємо: Яка професія наймирніша? (будівельник).

Кожна група має завдання на картці:

Розв’яжіть рівняння

  • 389 + х=2366, х=1977;
  • х-417=1568, х=1985;
  • 28х=280, х=10;
  • 5425-х=4059, х=1366;
  • 1075:х=43, х=25.

На дошці висить таблиця, у якій записано шість чисел. Кожне з чисел є розв’язком одного з рівнянь.

1977

1985

10

1366

25

Листочки з відповідями прикріплюють зворотньою стороною і перед класом постає фото Антонівського автомобільного мосту через Дніпро, що сполучає Херсон і Олешки  (Цюрупинськ).

Об’єднуються у групи по 4 чоловіки, розв’язують рівняння, обирають делегата, який презентує відповідь перед класом.

7.Інформаційна довідка – 2 хв.

Пояснюю дітям значення чисел:

  • 1977 рік – початок будівництва;
  • 1985 рік – завершення будівництва, з 24 грудня розпочався рух транспорту;
  • 10 км – довжина всієї споруди мостового переходу;
  • 1366 м – довжина мосту над Дніпром;
  • 25 м – ширина мосту.

Слухають розповідь учителя

8.Домашнє завдання – 2 хв.

Оголошую конкурс кросвордів

Записують домашнє завдання

9.Підсумки уроку. Рефлексія – 3 хв.

Оцінити роботу учнів на уроці.

Діти, подивіться один на одного, посміхніться один одному, подякуйте сусіду за плідну роботу, оцініть свій настрій.

 Я теж вам дякую за роботу, бажаю плідного дня.

Я дізнався…

Я навчився…

Найбільший мій успіх – це …

На наступному уроці я хочу…

                        

docx
Додано
11 жовтня 2018
Переглядів
1187
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку