Планується діяльність учителя і учня на кожному етапі уроку. Планується робота в групах і парах. Розглядаються задачі на краєзнавчому матеріалі, задачі виробничого характеру, історичної тематики.
Професія шукає математика
Урок-ділова гра учнів 6-их класів
Підготувала
Діхтярьова Тетяна Олександрівна, учитель математики
Професія шукає математика
Думайте, творіть, не бійтеся помилятись
Тема уроку. Розв’язування задач на всі дії зі звичайними дробами
Тип уроку: застосування вмінь і навичок.
Форми організації навчально-пізнавальної діяльності: індивідуальна, групова, фронтальна.
Технології: елементи технології критичного мислення, колективно-групового навчання з використанням методів «Мікрофон», «Карусель», «Кубик».
формувати навички роботи в групах; залучати учнів до складання і розв’язування задач виробничого характеру; виховувати інтерес до математики, позитивне ставлення до навчання, до набуття нових знань, саморозвитку, прагнення до успіху
Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання учнів, набуті в ході вивчення теми «Арифметичні дії зі звичайними дробами» та відпрацювати навички використання цих знань для розв’язування текстових задач і рівнянь.
Завдання уроку:
1.1.Учитель: створити умови для дослідження діяльності учнів.
1.2.Учні:
- відтворити знання правил виконання арифметичних дій зі звичайними дробами;
- відтворити знання правил знаходження невідомих компонентів рівняння;
- зрозуміти умову тестової задачі;
- дослідити залежність між даними величинами в умові задачі та шуканими;
- застосовувати правила знаходження числа за його дробом та дробу від числа.
2. Розвивальні:
1.1.Учитель: створити умови для розвитку дослідницьких навичок учнів, викликати інтерес до навчання.
1.2.Учні:
- розвивають увагу, мислення, пам’ять, культуру математичного мовлення;
- розвивають уміння аналізувати ситуацію, оцінювати свої дії та дії інших учнів, працювати самостійно і в групі;
- вчаться формулювати проблему і робити висновки;
- розвивають комунікативну, інформаційну, соціальну, полікультурну компетентності, а також навички самоосвіти й саморозвитку, продуктивної творчої діяльності.
3. Виховні:
- виховувати доброзичливе ставлення один до одного, уважність, кмітливість, чутливість до незвичайних деталей, протирічь, здатність бачити велику кількість ідей, розуміння суті проблеми,вміння вислуховувати.
Обладнання і наочність: таблиці, схеми, дидактичні матеріали, кросворди.
Методичні прийоми уроку:
Хід уроку
Етап уроку |
Діяльність учителя |
Діяльність учнів |
|||||
1.Організаційно-психологічна частина 1-2 хв. |
Я рада усіх вас бачити. Щоб вдало розпочати роботу, перевіримо, чи все готово до уроку. |
Клас готується до роботи, включається у діловий ритм. |
|||||
2.Цілеспрямування і мотивація 3-5 хв.
|
1.Математика – не ізольована наука, а основа і ключ до всіх людських знань. Якої форми треба надати дзеркалу телескопа, щоб зробити чітким зображення зірок і планет? Які обриси крила літака найвигідніші? Як збудувати морське судно, щоб воно надійно протистояло стихії? Як найощадливіше і надійно звести будинок? Як виготовити прилади контролю за здоров’ям людини? Як правильно посіяти сільськогосподарські культури, щоб зібрати найбільший урожай? 2.Хто ж проведе ці обчислення? Сьогодні тема нашого уроку «Професія шукає математика». І нехай сьогодні нас супроводжують слова «Думайте, міркуйте, не бійтеся помилятися…». Але ж ми знаємо з історії, що той, хто не знає минулого, не може зрозуміти сучасного. Тож нам з вами для успішної роботи треба повторити деякі правила.
|
Треба провести обчислення і зробити креслення, а потім уже приступати до побудови.
Учні записують число, класна робота і тему уроку.
|
|||||
3.Актуалізація опорних знань – 5-6 хв.
|
Застосовуємо метод «Кубик». На кожній грані кубика записане одне запитання:
|
Робота в парах Пригадують правила і відповідають. |
|||||
4.Розв’язування задач – 17 хв. |
Зачитує умову задачі.
(Розповідь про планування роботи магазину).
( Розповідь про планування роботи хлібокомбінату).
(Розповідь про планування роботи фермерського господарства). А чи потрібна математика дослідникам минулих часів – історикам?
|
У кожного учня є роздруковані умови задач. Читають і аналізують умову задачі. Учень біля дошки пояснює і записує хід розв’язання задачі.
Усі учні записують у зошити коротку умову і хід розв’язування задачі.
Визначають скільки років минуло від тієї героїчної події. (394) |
|||||
5.Фізкультхвилинка – 2 хв. |
|
Виконують розвантажувальні вправи. |
|||||
6. «Математичне лото» (робота в групах) – 10 хв. |
А тепер давайте поміркуємо: Яка професія наймирніша? (будівельник). Кожна група має завдання на картці: Розв’яжіть рівняння
На дошці висить таблиця, у якій записано шість чисел. Кожне з чисел є розв’язком одного з рівнянь.
Листочки з відповідями прикріплюють зворотньою стороною і перед класом постає фото Антонівського автомобільного мосту через Дніпро, що сполучає Херсон і Олешки (Цюрупинськ). |
Об’єднуються у групи по 4 чоловіки, розв’язують рівняння, обирають делегата, який презентує відповідь перед класом. |
|||||
7.Інформаційна довідка – 2 хв. |
Пояснюю дітям значення чисел:
|
Слухають розповідь учителя |
|||||
8.Домашнє завдання – 2 хв. |
Оголошую конкурс кросвордів |
Записують домашнє завдання |
|||||
9.Підсумки уроку. Рефлексія – 3 хв. |
Оцінити роботу учнів на уроці. Діти, подивіться один на одного, посміхніться один одному, подякуйте сусіду за плідну роботу, оцініть свій настрій. Я теж вам дякую за роботу, бажаю плідного дня. |
Я дізнався… Я навчився… Найбільший мій успіх – це … На наступному уроці я хочу… |