Урок - подорож: "Порівняння чисел. Повторення виченого."

Про матеріал
Найпоширенішою формою ведення навчально-виховної діяльності в по­чатковій школі є уроки-мандрівки. . Такі уроки зацікавлюють учнів, допомагають опрацьовувати складний мовознавчий матеріал без напруження, у невимушеній ігровій діяльності, стимулюють розвиток творчих здібностей учнів.
Перегляд файлу

ТЕМА:   ПОРІВНЯННЯ ЧИСЕЛ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО.

МЕТА:       Закріпити вивчений матеріал в обчислювальні навички додавання і віднімання чисел 1,2,3,4; склад чисел в межах 10;

Вміння будувати відрізки і порівнювати їх довжини,

Розвивати логічне мислення, кмітливість, пам'ять;

Виховувати взаємодопомогу, дружбу, охайність матема­тичних записів, інтерес до математики.

ОБЛАДНАННЯ: Демонстраційний матеріал: казкові будиночки і звірята, таблиця-схема геометричного, змісту, м'яч  гумовий, конверт із загадками, таблиця-картка з геометричними фігурами, грамзаписи;

Роздатковий матеріал: цифрові картки, підручники, лінійки, олівці, диференційовані картки, зошити.

ТИП УРОКУ: урок-подорож.

 

Перебіг уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА.

II. УСНИЙ РАХУНОК.

1 .Гра: " Впізнай цифру ".

2.Гра: " Піймай м'яч ".

3.Робота з казковими будиночками.

Ш. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.

1.Відгадування загадок.

2.Розповідь про геометрію.

3.Робота з таблицею-схемою геометричного змісту.

4.Гра: "Впізнай і порівняй фігури ".

5 .Фізкультхвилинка.

6.Робота над розв'язуванням задач:

а) Колективне виконання задач;

б) Робота з підручником

-   хвилинка каліграфії;

в) Робота з диференційованими картками.

 

IV. ПІДСУМОК УРОКУ.

ХІД УРОКУ

І.ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА.

Під музику діти вільно заходять у клас.

ІІ.УСНИЙ РАХУНОК.

- Діти, що ви найбільше любите робити у вільний час?

Ну звичайно гратися!

- А хочете побувати у містечку розваг? (Так).

Там на вас чекають цікаві ігри, забави. Оскільки ж ви школярі, ігри для вас будуть не прості. Маєте показати в них не лише спритність, а й знання, проявити кмітливість.

Однак у містечко нелегко потрапити. Бачите - біля воріт стоять вартові. Треба непомітно, тихенько пройти у ворота, щоб вас не припинили вартові.

(Вартові ловлять дітей. З тих, кого упіймали, беруть викуп — розповісти вірш, лічилку, загадати загадку).

Вірш:

І сурова й солов'їна ,

Математики країна.

Праця там іде завзято

Вмій лиш спритно рахувати.

Додавати, віднімати

Вмій збагнути все кмітливо

Дати відповідь сміливо.

 

Загадка:

Він у лінійку, чи в клітинку,

Є у тебе, є в Маринки.

Можна в ньому щось писати,

А як схочеш - малювати.

Що ото за дивина?

Зветься (зошитом) вона.

 

Лічилка:

Раз, два, три, чотири:

Мене грамоти учили.

Ні писати , ні читати,

Тільки в лялечки пограти.

Киця лялечки розбила -

Мама кицю насварила.

Коли ж татко це узнав,

Киці вушко натріпав.

 

Загадка:

Не стоїть і не стрибає,

Жодного кута не має. (Круг).

- Перша вулиця: Цифрова.

Подивіться як тут багато цифр. (Біля картонних будинків виставлені цифри).

1. Гра: "Впізнай цифру".

- Візьміть собі кожен цифру і утворіть два кола. Під музику ви будете вільно танцювати, а коли музика зупиниться - швидко станете в коло, знайшовши своє місце відповідно до цифри. Чиє коло швидше збереться, ті й виграють у цій грі

2. Гра: "Піймай м'яч".

Всі утворюють велике коло, а всередину стає вчитель. Він кидає м'яч дитині і називає число 5, 6, 4 і т.д., а діти доповнюють до 7, 8, 10. Коли хтось назве неправильно, всі плещуть у долоні і вибуває з гри дитина, яка помилилась.

3. Робота з казковими будиночками.

- Діти, а хто це? (Звірята).

- Знаєте чому звірята засмучені? (Ні).

Вони не можуть знайти свої будиночки. Номери будиночків дізнаєтесь, коли розв'яжете ось ці приклади.

4+2+1+7 (білочка)

6+4-1+9 (кіт у чоботях ).

7+2-4+5 (зайчик)

10-3-1 +6 (лисичка)

(Діти беруть карточки, розв'язують приклади і називають результати математичних дій - це і є номери будиночків).

- Хто хоче допомогти білочці? Вона живе в будиночку, номер якого більший за 6, але менший за 8?

Ходи, Олю, відведи білочку до її будиночка під номером яким? (7).

А ось в будиночку під номером 6 живе хтось, чия назва починається буквою. Упізнали хто це? Oт і Лисичці допомогли. Зайчик живе біля Лисички, номер його будиночка на 1 менший (5). А котику лишився який номер ? Так, 9.

 

III. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.

1 .Відгадування загадок.

А зараз ми перейдемо на іншу вулицю.

- Діти, а хто це? (Сорока).

Діти співають.

Розкажи сороко де ти була?

Розкажи ж нам люба, як діла?

Сорока:

Я за вами слідом

Все йшла та йшла

І завдання вам ось ці несла.

Діти:

А ну ж бо давай нам

Завдання свої,

Ми швидко розв'яжемо

Задачі твої.

Розгортаємо конверт із задачками:

1. Він у сторони протяг

Рівненькі відрізки,

Поміж яких у нього

4-кути-ріжки. (Квадрат, прямокутник).

 

2. Якщо складемо квадрат

Протилежними кутами,

Вийдуть дві фігури в нас -

Можна їх назвати братами.

А - чому ти доведи,

Як назвати їх, скажи. (Трикутник).

Слідуюча вулиця у Містечку Забав - Геометрична.

(Діти сідають за парти ).

2. Розповідь про геометрію.

- Діти, зараз ми з вами вирушимо у цікаву подорож до країни Геометрії. Слово "геометрія " - грецьке, у перекладі на нашу мову означає "землемірство". Така назва виникла тому, що геометричні знання використовувалися в давнину для вимірювання на землі. А сьогодні такі знання потрібні кожному: водієві і художнику, механізатору і космонавту, кравчині і будівельнику. Тому геометрію вивчають всі.

3. Робота за таблицею-схемою.

- Уявімо, що наша класна дошка - віконечко у незвичайний дім Геометрії. В ньому мешкають цікаві предмети, які оживають тільки в руках працелюбних і кмітливих дітей. Коли їх беруть у руки вони швидко й вправно креслять, вимірюють усе вздовж і впоперек, угору і вниз.

- Хочете подивитися в це віконечко і дізнатися, хто там живе? Давайте попросимо найголовнішу геометричну фігуру, щоб прочинила його.

4.Гра: "Впізнай і порівняй фігури ".

(Вчитель вивішує таблицю геометричних фігур). А котра ж з них найголовніша?

(Промовляю таємниче ).

Я - невидимка. В цьому суть моя, мене лиш дотиком ручки чи крейди зображають, і крапкою усюди називають.

- То яка найголовніша фігура? Хто був уважним, той почув і головне про цю невидимку. ( Крапка).

- Покажіть її на таблиці.

- Крапка не має виміру, й усі фігури утворюються з крапки, але виділимо головні - це кінці відрізка, вершини трикутників, прямо­кутників.

- Яку фігуру ми вже вміємо будувати? ( відрізок ). -А якими приладами користуємося для його побудови? ( Лінійкою, олівцем).

- А які ще відомі фігури ви бачите? ( Ми пізніше будемо вчитися їх будувати і навчимося користуватись приладами: косинцем, цир­кулем ).

- Як ви гадаєте, а що це?

Це цікава галявина -схема, на якій заховалися казкові герої. ( Віконця затулені різними за кольором геометричними фігурами).

- Ви хочете потрапити в гості до лісових мешканців?

Так!. Я навчу вас зараз, як знайти стежку до них, і дізнатися хто ж на вас чекає?.

Для цього слід орієнтуватися по схемі. Будьте уважні.

- Піднімаємось вгору!

- Що це?(Ялинка ).

Покажи на ній геометричні фігури.

Зніми найбільший.

А ось тут  є і завдання: накреслити відрізок довжиною З см.

- Відкриємо віконечко і з ким зустрілися ( 3 колобком ). Далі опускаємося вниз по стежинці t вправо до хатинки знайти віконечко. На яку фігуру воно схоже? Зніми його.

Завдання: накреслити відрізок на 1 см довший (4 см).

- Як це зробити? ( Це стільки ж і ще один).

- До кого в гості потрапили? ( До Ганнусі).

-Знайдіть геометричні фігури на таблиці

5 .Фізкультхвилинка (окотренінг)

6.Робота над розв'язуванням задач:

а) Колективне виконання задач;

У садок до годівниці Прилетіли три синиці.

Потім ще чотири птиці.

Скільки птиць на годівниці? (3+4=7) 3.

 

Чотири груші Ваня мав,

Ще чотири братик дав.

На подвір'ї Ваня сів,

Вісім груш відразу з'їв.

І подумав, чи не мало,

Скільки груш іще зосталось? (4+4-8=0) Б)

б) Робота з підручником.

-Хвилинка каліграфії: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,0 (показ) Молодці.

А ось чи вмієте порівнювати числа. Завдання по підручнику.

в) Робота з диференційованими картками:

-   Я ще для вас і завдання на картках приготував.

1 група: вставити пропущені числа:

5 + = 9 9+   =10

6 -  = 3  +6 = 8

10 - = 7 4+  =6

2 група: з'єднати приклади з відповідями:

5+4           7 9+1

2 + 6     10  3   8           6-3

10 - 3     9    6               4 + 2

3 група: обчислити:

5 + 4 = 9+1 =

2+ 6 = 6-3=

10 – 3 = 4 + 2 =

IV. ПІДСУМОК УРОКУ.

Ось ми і побували з вами у математичному Містечку Розваг.

-Що вам найбільше сподобалося і запам'яталося? (Відповіді дітей ).

Всі сьогодні були активні. Я бачу у вас у всіх чудовий настрій. І нехай цей настрій вас ніколи не покидає. Тож давайте, діти, закінчимо нашу подорож веселою пісенькою:

І.      І співать і рахувать,

Ще й задачку розв'язать

Вчать нас у школі. (З рази ).

ІІ. Віднімать і додавать, і дорослим помагать.

Вчать нас в школі. (3 рази).

ІІІ. Як до 3 додати 2, по складах читать слова.

Вчать нас у школі. ( 3 рази).

IV. Як відрізок будувать, скільки буде 5 да 5.

Вчать нас у школі. ( 3 рази ).

Під музику виходять діти через казкові ворота з класу.

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
4 жовтня 2021
Переглядів
891
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку