Урок - подорож. «Усна нумерація чисел в межах 1000»

Про матеріал
Познайомити з новою одиницею – 1000; з утворенням чисел сотень, десятків, одиниць;з назвами цих чисел; закріпити вміння знаходити частку числа і число по його частці.
Перегляд файлу

Тема: «Усна нумерація чисел в межах 1000»

Мета уроку: познайомити з новою одиницею – 1000; з утворенням чисел сотень, десятків, одиниць;з назвами цих чисел; закріпити вміння знаходити частку числа і число по його частці.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Сьогодні я хочу запросити вас до подорожі в країну Математики. Ми повинні відвідати місто Найзаможніших, познайомитися з його мешканцями та, якщо все буде добре, познайомимося з новими друзями. Країну Математики ми з вами іще знає ще мало, і тому, щоб не заблукати, нам, по-перше, треба скласти мапу, а по-друге, скласти казкову історію, для цього треба когось покликати на допомогу.

  1. Усний рахунок.
  • Хто може мешкати в країні Математиці?
  • Повторімо числа і дії над ними, щоб почати складати історію і мапу цієї країни.
    1.           Гра «Назви число» (Математичний диктант)
  • Напиши числа на 1 більше чисел 25,29,40,67,99.
  • Напиши «сусідів» чисел 80,43,59,13,6.
  • Які числа «мешкають» між 49 і 51, 93 і 95, 17 і 19?
  • Які числа «загубились»:47,48,49,52,53,55,57,59,62.
  • Запиши числа, які на один десяток більше чисел 27,70,83,14,90.
  • Запиши  всі числа першої сотні, які закінчуються цифрою.
    1.           «Потяг «Блакитна стріла»

У вагончиках є  вирази, вам потрібно вірно розмістити арифметичні знаки.

 

https://naurok.com.ua/uploads/blog/3ca18f86a8610636bb1732e4651ec21d%20%281%29.jpg

  1. Новий матеріал

Починаємо складати історію і мапу країни Математики.

Далеко-далеко за морями та горами знаходиться  чудова країна Математика. Живуть в ній дуже чемні числа. В цій країні протікають чотири ріки, а називаються вони: Додавання, Віднімання, Множення і Ділення. Одного разу цифри з міста Сотні почули, що будується нове місто.  В цьому місті на  маленьких хатинках ростуть великі квіти, які накривають будиночки від спеки. Також на вулиці багато їздить машин, точніше вони літають. Також є багато чарівних водограїв з чарівною водою, яку можна випити та набрати багато сил.Мешкати в цьому місті захотіли всі. Але потрапити туди було дуже важко, тому числа вирішили об’єднатися (бо коли всі разом, долати  набагато легше) і вишукались по черзі, щоб нікого не загубити, але зрушити з місця не можуть…. Що трапилось?

 

Діти знаходять помилку і виправляють її

0,1,2,3,4,6,5,7,8,9,10

Вишукались на цей раз числа вірно і побігли до будиночка, де мешкало число 10. Тут їх чекав  Потяг «Блакитна стріла». Всілися числа і поїхали по Числовій вулиці біля станції, яка мала назву «Круглі десятки»

Щоб наш потяг не збився зі шляху, назвіть ці станції.

(10, 20, 30…..100.)

Ось і виїхав Потяг з міста Сотень і зупинився. Перед мандрівниками розтяглася велика пустеля, а по її краю простяглася річка Додавання.

  • Як нам потрапити на іншій край. – спитати числа річку.
  • Відповісте мені на два запитання, і я дозволю вам перетнути  на інший берег. Перше запитання: яке наступне місто зустрінете на своєму шляху?
  • В математиці все закономірно, бо це точна наука, - вигукнуло  число 10.
  • Якщо ваше місто називається Сотня, то наступне місто? – замислився нуль
  • Ось, ось! Скільки одиниць в десятках? А скільки десятків в сотнях? Одна сотня та ще одна сотня отримуємо …. дві сотні,- наперебій зашуміли числа.

 

Діти, утворіть далі сотні самостійно.

  • Друге запитання,  скільки копійок в 1 гривні, а в 5? Скільки сантиметрів в метрі, а в 3м, 7м? Поясніть, - питала і питала річка. 

Відповів на запитання річки, числа опинилися на іншому боці, і Потяг поїхав далі. Всі разом проїхали міста: 200, 300, 400….

 

Запишіть їх в зошит, щоб не забути маршрут.

 

  • Ми дібралися до річки Віднімання. Але і ця річка зажадала виконання завдань.

 

Допоможи числам розв’язати задачі.

 

Снимок.PNG

  • Сонце піднялося дуже високо і пекло так, що всі захотіли пити. І нашому потягу теж потрібна  була вода. Ледь-ледь мандрівники доїхали до річки Ділення. Знемагаючи від спраги, числа попрохали у річки води та переправи.
  • Я не можу просто так виконати ваше прохання. Розв’яжіть мої задачі та  отримаєте що бажаєте. 


2.PNG 

Перекинувся через річку міст. Друзі попили води й пішли далі. Подорож їх наближалася до кінця. Сонце не так сильно пекло, наближався вечір.  Йшли наші друзі йшли та ось пере їхніми очима з’явилося диво дивовижне. Велике місто с золотими дахами, пахучими вишневими  садами та прохолодною кришталевою водою. Це місто називалось Заможний. Тут так було всього багато, що неможливо було перерахувати. Поспішати почав потяг, щоб встигнути до ночі, але тут… СТОП! Річка Множення.

  • Я вас довго тримати не буду. Але в місто пройде той, хто товаришує з математикою. Вирішить вирази, і можете продовжити свій шлях.

Снимок.PNG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • І з цим завданням впорались наші мандрівники. Розійшлася ріка і відкрилася брама пере містом. А місто Заможне мало іще одну назву – Тисяча. І мешкають в ньому тисяча одиниць, або сто десятків, або десять сотень. Запишімо у зошит, щоб не забути цих мешканців.

 

1 тисяча = 1000 одиниць

1000=100 десятків

1000= 10 сотень

 

  1. Закріплення

В наступній подорожі  познайомитись з його мешканцями. Вам треба буде запам’ятати їх довгі імена та  адреси.

  1. Рефлексія.

Снимок.PNG

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 червня 2023
Переглядів
287
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку