Урок -подорож у 5 класі: "Відріхок.Пряма.Промінь" допоможе при поясненні нового матеріалу в ігровій формі пригадати основні геометричні фігури, їх властивості, перевірити вміння учнів розрізняти та характеризувати їх. Урок можна використати при поясненні подібного матеріалу в геометрії 7 класу.
Урок-подорож. Математика 5 клас. Вчитель Давиденко Т.М.
Тема: Відрізок. Пряма. Промінь
Мета: повторити поняття відрізка, прямої, променя; вміти впізнавати, розрізняти та будувати їх;
вміти використовувати набуті знання при розв’язуванні задач; розвивати логічне мислення, навички виконання геометричних побудов, комунікативні навички учнів, рухову пам'ять, формувати творчий стиль розумової діяльності, шляхом поєднання колективної пошукової діяльності, та розвитку самостійності учнів;
виховувати відповідальність, активність, цікавість до предмету, культуру мовлення, запису та геометричних побудов, практичність.
Обладнання: комп’ютер, магнітна дошка, портрет Піфагора, сигнальні карточки, карточки індивідуальних різнорівневих завдань, слайдові презентації Microsoft PowerPoint.
Література:
1) А. Г.Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір. Математика 5 клас. 2018
2) Д. Левшин «Магистр рассеянных наук» (М. Дитяча література 1970)
3) www.rambler.ru
4) www.yandex.ru
5) www.nigma.ru
Девіз уроку:
«Точка – це перша основа геометрії»
Леонардо да Вінчі (італійський скульптор, художник, архітектор)
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент. Сл.1-2
«Очікування» (рухова вправа).
Намалюємо руками своє серце, наповнимо легені киснем, щоб добре працював наш мозок. Подаруємо доброзичливу посмішку один одному. Бажаю вам доброго дня, діти.
ІІ. Мотивація діяльності учнів. Сл.3-4. Ми вже знайомі з деякими геометричними фігурами, знаємо, що є в 7 класі математика розділиться на два предмети: алгебра та геометрія. Геометрія-це наука про геометричні фігури та їх властивості. Найпростіші геометричні фігури: точки, прямі, промені, відрізки, кути. Сьогодні ми здійснимо мандрівку до країни Геометрія де нас постійно буде супроводжувати точка. Спочатку перевіримо вашу готовність пізнавати цікаве, спробуємо зійти на стежинку успіху. Сл.5
ІІІ. Перевірка домашнього завдання. «Стежина успіху»
Завдання на відповідність. Розв’язати рівняння. Відповідь «вираз» є кодом для проходження стежиною.
1) 115 (В), 2) 175 (А), 3)253 (Р), 4) 80 (А) 5) 91 (З) Сл.6.
ІV. Актуалізація опорних знань учнів.
1. Усні завдання з використанням магнітної дошки. Повторюємо формули. Сл.7.
2. Геометричні фігури (моделі). Основні геометричні поняття точка, пряма, промінь, відрізок використовуються при вивченні різних геометричних фігур та їх побудові.
V. Пояснення нового матеріалу. . «База»
Повторивши основні поняття попереднього розділу переходимо на базу нового матеріалу Сл.6 (відео пояснення: відрізок, пряма, промінь)
VІ. Закріплення нового матеріалу.
1. Міст переходу: обговорення набору слайдів під гаслом «Підсумуємо».
Засвоєння вивчених понять кожним учнем закріплюється та перевіряється Математичним диктантом. Сл.8 -18 «Долина роздумів»
2. Учні спостерігають текст на мультимедійній дошці та слухаючи звуковий супровід голосом вчителя. У зазначених місцях учні вписують у відповідні рядки ( 1-8 ) у своїх зошитах пропущені слова. Під керівництвом вчителя учні здійснюють самоперевірку диктанту. Сл. 19
(1 – кінця, 2 – кінця, 3 – кінців, 4 – відрізок, 5 – промінь, 6 – промінь, 7 – відрізок, 8 – два промені). За кожну вірну відповідь учні одержують 1б. ( Оцінювання роботи. Самоперевірка. )
3. Фізкульт – хвилинка Сл.20
VІ. Розв’язування рівнянь та задач. « Печера знань»
Підручник. Стор.20
Прилади для вимірювання довжини. Одиниці вимірювання довжини.
Чи можна виміряти довжину відрізка? Променя? Прямої?
Точний малюнок. №48 (Самостійно в зошитах під наглядом вчителя)
Схематичний малюнок. На дошці №50
№ 52. Обман зору.
№60
VI. Домашнє завдання. Задача. Скільки відрізків утворюють 4 точки, що лежать на одній прямій? П.3-4. № 49, № 63.
VІІ. Підсумок уроку. Усні вправи. «Останній ривок»
Обговорення відео фрагменту про відрізок, пряму, промінь.
Усні вправи з використанням магнітної дошки та моделей відрізка, прямої, променя. Підготовка до вивчення теми наступного уроку «Кути»
Оцінки ( математичний диктант – 8 б, значення змінних при перевірці домашнього завдання.-2 б, активність та вірність відповідей- 2б, )
Перевірка зошитів.