8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Урок - подорож" Вправи й задачі на засвоєння таблиць множення і ділення"

Про матеріал

Закріпити таблицю множення й ділення , формувати обчислювальні навички в межах вивченого матеріалу; удосконалювати вміння розв'язувати рівняння, задачі певних видів; розвивати увагу, пам'ять, мову. Логічне мислення учнів; виховувати інтерес до вивчення математики, любов та бережне ставлення до тварин.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета : закріпити таблицю множення й ділення , формувати обчислювальні навички в межах вивченого матеріалу; удосконалювати вміння розв’язувати рівняння, задачі певних видів; розвивати увагу, пам'ять, мову. Логічне мислення учнів; виховувати інтерес до вивчення математики, любов та бережне ставлення до тварин.

Обладнання: картки з прикладами для усних обчислень, малюнки тварин, потяга, геометричних фігур.

Тип уроку: урок повторення та узагальнення знань.

Вид уроку : урок – подорож.

Хід уроку

І. Організаційна частина. Створення емоційно – сприятливої атмосфери уроку для навчання

Вчитель:

Любі діти! Добрий день!

Зичу праці і пісень.

А ще, друзі, всім бажаю

Сил, натхнення на весь день!

Учні:

Добрий день! Добрий день!

Дякуєм за побажання.

На урок берем з собою

Знання, вміння, навички й старання.

 

Вчитель. Давайте сьогодні на уроці виробимо собі правила:

І будемо не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно і плідно працювати.

ІІ . Мотивація навчальної діяльності учнів

Повідомлення теми  й мети уроку

Вчитель. Сьогодні нас запросили в гості, а куди, ви дізнаєтесь, коли розв’яжете приклади, запропоновані вам на картках.

( Учні отримують картки із записаними на них арифметичними виразами, їм потрібно знайти значення виразів, відповіді записати.)


3*6 -9=

15:3+13=

20-(8:4)=

3*5+4=

0*1+1=

5*10-30=

18-2*2=


Вчитель . Кожне число відповідає певній букві. Прочитайте це слово.

Гра « Шифрувальник»

14

9

19

1

18

20

К

З

П

А

О

Р

 

  • А що таке ЗООПАРК?

Зоопарк( зоологічний парк) – парк для утримання і збереження рідкісних тварин,  у якому створено рідкісні умови їхнього існування.

Вчитель. Нас сьогодні запросили в гості у зоопарк. Але до нього потрібно

Доїхати. Із собою беремо:

  • Кмітливість
  • Старанність
  • Допитливість
  • Уважність
  • Активність

Чи всі зможуть доїхати до зоопарку? Це залежить від вас самих – як ви будете працювати!

ІІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів

Математична розминка

  • Як продовжити цей ряд? Яку закономірність ви помітили?

4.8,12,16 ….( 20,24,28,32)

  •  Вилучіть зайве число.

24,18,36,32,12,42 ( 32 не ділиться на 6)

  • З яких двох множників складається число 36?
  • 27:3+9=18         36-18:3= 6         45-4*9=9

В якому прикладі допущено помилку? А що треба зробити, що відповідь залишилася 6? ( Поставити дужки.)

  • Назвіть числа четвертого десятка. ( Вчитель показує картки з числами.)

Які з них діляться на 4, 5,8?

31,32,33,34,35,36,37.38,39,40.

VІ.  Осмислення знань

Робота над рівняннями

Картинки по запросу картинку волкаВчитель. З усною лічбою ми впоралися добре. Мабуть, ми всі поїдемо в зоопарк. Їхати будемо трамваєм. Водій у нас буде  дізнаємося коли відгадаємо загадку.

  • Сірий , зубатий, по полю гуляє,ягнят шукає. (Вовк)
  • Але нам ще потрібно придбати квитки .

Перший ряд поїде у першому вагоні. Вашим квитком буде розв’язання рівняння на знаходження невідомого доданка ( Х+36=81)

Другий ряд – у другому вагоні, а відповідне рівняння – на знаходження невідомого множника (х* 5=35)

Третій ряд – у третьому вагоні, а відповідне рівняння – на знаходження невідомого зменшуваного ( х-16=57)

Перевірка

Вчитель. Учні з другого ряду! Як ми називаємо числа при додаванні?

  • Учні з третього ряду скажуть, як знайти невідомий доданок?

Числові вирази

Вчитель. Наш трамвай прибув до місця призначення. Нас зустрічають мешканці зоопарку.

  • Картинки по запросу картинку зебриХоч і не служать у моряках, а всі в морських тільняшках ( Зебра)
  • Де ви кожного дня зустрічаєте зебру?
  • Чому пішохідну доріжку називають « зеброю»?
  • Розкажіть, як треба переходити дорогу.

Вчитель. Зебра пропонує нам перейти дорогу до зоопарку, а для цього потрібно правильно скласти і розв’язати математичні вирази .

Давайте пригадаємо

Сума

+

Різниця

-

Добуток

*

Частка

:

Збільшити на

+

Зменшити на

-

Збільшити у разів

*

Зменшити у разів

:

 

  • Частку чисел 48 і 8 зменшити у 2 рази.
  • Число 6 помножити на різницю чисел 72 і 65.
  • Добуток чисел 3 і 8 збільшити на 27.

Фізкультхвилинка

Підведіться на хвилинку:

Розпочнемо фізкультхвилинку!

Числові ланцюжки

Вчитель . Я називаю приклад з відповіддю. Якщо відповідь правильна – ви підстрибуєте й плескаєте в долоні, а якщо ні - присідаєте.

6*6=36                   7*2=14             9:3=3                          81: 9=9

4*3=10                   4*4=20            40:5=8                        18:9=9

3*7=21                   9*3=25            35:5=7                         36:6=8

Робота з підручником

Вчитель. Ще один мешканець зоопарку заховався в цьому ребусі. Хто він?

C:\Users\vova\Desktop\Без названия (1).jpg                                                                                                             

Вчитель . Так, це тигр.

  • Цей хижий звір пропонує нам розв’язати задачу

Картинки по запросу картинку качка птахКартинки по запросу картинку вівця           Картинки по запросу картинку гуска

                35 кг                                         5 кг                       2 кг               

 

       Розгляньте числові дані та дайте відповіді на запитання.

  1. Яка маса вівці та двох таких гусаків?
  2. У скільки разів маса вівці більша від маси гусака і качки разом?
  3. На скільки кілограмів маса гусака і качки разом менша від маси вівці?

Вчитель .

  • Про кого ці задачі?
  • Що вам відомо про вівцю, гуску, качку?
  • Читаємо перше запитання, складаємо математичний вираз.
  • Читаємо друге запитання. Яка це задача? Який знак треба поставити. Щоб дати відповідь на запитання « у скільки разів…?».
  • Читаємо третє запитання . Яка це задача? Який знак треба поставити, щоб дати відповідь на запитання « на скільки …?»

( Діти записують лише вираз.)

Вчитель. Тигр пропонує нам самостійно розв’язати задачу.

Маса вівці 32 кг, а маса індички – у 4 рази менша. Яка маса девяти таких індичок?

Перевірка

На дошці демонстраційна картка з правильним розв’язанням задачі.

Вчитель. Перевірте, чи так ви розв’язали задачу?

Геометричний матеріал.

Картинки по запросу картинку слона казковогоВчитель. Закреслити кожну четверту букву й дізнаєшся , хто є ще одним мешканцем зоопарку.

ВАЛСЬРВЛЖЗХОЙЮВН

  • Він запитує вас : яку фігуру нагадують ваші квитки ? ( Чотирикутник) Покажіть. А чому їх називають чотирикутниками?
  • Покладіть їх на парти. А тепер підніміть лише прямокутники. Чому їх називають прямокутниками?
  • Покладіть їх на парти. Підніміть лише квадрати. Чим квадрат відрізняється від попередньої фігури?
  • Як знайти периметр квадрата?
  • Існує два способи

Ркв= а+а+а+а

Рав=а*4

Знайдіть периметр квадрата зі стороною 7 см.

V.Підсумок уроку

Рефлексія

Картинки по запросу картинку лисицяГра « Дешифрувальник»

Вчитель. Прочитайте , кого ми зустрінемо далі.

ЯИСЙЛИ

  • Так , дійсно нам назустріч поспішає лисиця. Як вам відомо це дуже хитрий звір. Тому й завдання буде з хитринкою.

Гра « Хитрі знаки»

Потрібно розставити такі знаки дій, щоб рівності були правильними.

8…4…2=34                                             8…4…2=30

8…4…2=4                                               8…4…2=0

VI.Домашнє завдання

Вчитель. Домашнє завдання вам приготував ще один мешканець зоопарку. Хто він? Ви дізнаєтеся, виконавши завдання. А знаходиться воно у конверті вашого квитка.

Рівняння

Х:8=4                                     24:х=4                          42:х=7

Задача

Маса лисиці 8 кг, а маса леопарда в 9 разів більша. Яка маса вовка, якщо вона менша від маси леопарда на 30 кг?

Вчитель. Мешканці зоопарку прощаються з вами і чекають у гості наступного разу. Але їм цікаво, чи сподобалась вам подорож?

  • А що запам’яталося найбільше?
  • Яке завдання виявилося найскладнішим ?
  • А яке – найцікавішим?
  • Щоб ви побажали мешканцям зоопарку?

 

docx
Додано
26 листопада 2018
Переглядів
324
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку