Закріпити таблицю множення й ділення , формувати обчислювальні навички в межах вивченого матеріалу; удосконалювати вміння розв'язувати рівняння, задачі певних видів; розвивати увагу, пам'ять, мову. Логічне мислення учнів; виховувати інтерес до вивчення математики, любов та бережне ставлення до тварин.
Мета : закріпити таблицю множення й ділення , формувати обчислювальні навички в межах вивченого матеріалу; удосконалювати вміння розв’язувати рівняння, задачі певних видів; розвивати увагу, пам'ять, мову. Логічне мислення учнів; виховувати інтерес до вивчення математики, любов та бережне ставлення до тварин.
Обладнання: картки з прикладами для усних обчислень, малюнки тварин, потяга, геометричних фігур.
Тип уроку: урок повторення та узагальнення знань.
Вид уроку : урок – подорож.
Хід уроку
І. Організаційна частина. Створення емоційно – сприятливої атмосфери уроку для навчання
Вчитель:
Любі діти! Добрий день!
Зичу праці і пісень.
А ще, друзі, всім бажаю
Сил, натхнення на весь день!
Учні:
Добрий день! Добрий день!
Дякуєм за побажання.
На урок берем з собою
Знання, вміння, навички й старання.
Вчитель. Давайте сьогодні на уроці виробимо собі правила:
І будемо не просто слухати, а чути.
Не просто дивитись, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати,
Дружно і плідно працювати.
ІІ . Мотивація навчальної діяльності учнів
Повідомлення теми й мети уроку
Вчитель. Сьогодні нас запросили в гості, а куди, ви дізнаєтесь, коли розв’яжете приклади, запропоновані вам на картках.
( Учні отримують картки із записаними на них арифметичними виразами, їм потрібно знайти значення виразів, відповіді записати.)
3*6 -9=
15:3+13=
20-(8:4)=
3*5+4=
0*1+1=
5*10-30=
18-2*2=
Вчитель . Кожне число відповідає певній букві. Прочитайте це слово.
Гра « Шифрувальник»
14 |
9 |
19 |
1 |
18 |
20 |
К |
З |
П |
А |
О |
Р |
Зоопарк( зоологічний парк) – парк для утримання і збереження рідкісних тварин, у якому створено рідкісні умови їхнього існування.
Вчитель. Нас сьогодні запросили в гості у зоопарк. Але до нього потрібно
Доїхати. Із собою беремо:
Чи всі зможуть доїхати до зоопарку? Це залежить від вас самих – як ви будете працювати!
ІІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів
Математична розминка
4.8,12,16 ….( 20,24,28,32)
24,18,36,32,12,42 ( 32 не ділиться на 6)
В якому прикладі допущено помилку? А що треба зробити, що відповідь залишилася 6? ( Поставити дужки.)
Які з них діляться на 4, 5,8?
31,32,33,34,35,36,37.38,39,40.
VІ. Осмислення знань
Робота над рівняннями
Вчитель. З усною лічбою ми впоралися добре. Мабуть, ми всі поїдемо в зоопарк. Їхати будемо трамваєм. Водій у нас буде дізнаємося коли відгадаємо загадку.
Перший ряд поїде у першому вагоні. Вашим квитком буде розв’язання рівняння на знаходження невідомого доданка ( Х+36=81)
Другий ряд – у другому вагоні, а відповідне рівняння – на знаходження невідомого множника (х* 5=35)
Третій ряд – у третьому вагоні, а відповідне рівняння – на знаходження невідомого зменшуваного ( х-16=57)
Перевірка
Вчитель. Учні з другого ряду! Як ми називаємо числа при додаванні?
Числові вирази
Вчитель. Наш трамвай прибув до місця призначення. Нас зустрічають мешканці зоопарку.
Вчитель. Зебра пропонує нам перейти дорогу до зоопарку, а для цього потрібно правильно скласти і розв’язати математичні вирази .
Давайте пригадаємо
Сума |
+ |
Різниця |
- |
Добуток |
* |
Частка |
: |
Збільшити на |
+ |
Зменшити на |
- |
Збільшити у разів |
* |
Зменшити у разів |
: |
Фізкультхвилинка
Підведіться на хвилинку:
Розпочнемо фізкультхвилинку!
Числові ланцюжки
Вчитель . Я називаю приклад з відповіддю. Якщо відповідь правильна – ви підстрибуєте й плескаєте в долоні, а якщо ні - присідаєте.
6*6=36 7*2=14 9:3=3 81: 9=9
4*3=10 4*4=20 40:5=8 18:9=9
3*7=21 9*3=25 35:5=7 36:6=8
Робота з підручником
Вчитель. Ще один мешканець зоопарку заховався в цьому ребусі. Хто він?
Вчитель . Так, це тигр.
35 кг 5 кг 2 кг
Розгляньте числові дані та дайте відповіді на запитання.
Вчитель .
( Діти записують лише вираз.)
Вчитель. Тигр пропонує нам самостійно розв’язати задачу.
Маса вівці 32 кг, а маса індички – у 4 рази менша. Яка маса девяти таких індичок?
Перевірка
На дошці демонстраційна картка з правильним розв’язанням задачі.
Вчитель. Перевірте, чи так ви розв’язали задачу?
Геометричний матеріал.
Вчитель. Закреслити кожну четверту букву й дізнаєшся , хто є ще одним мешканцем зоопарку.
ВАЛСЬРВЛЖЗХОЙЮВН
Ркв= а+а+а+а
Рав=а*4
Знайдіть периметр квадрата зі стороною 7 см.
V.Підсумок уроку
Рефлексія
Гра « Дешифрувальник»
Вчитель. Прочитайте , кого ми зустрінемо далі.
ЯИСЙЛИ
Гра « Хитрі знаки»
Потрібно розставити такі знаки дій, щоб рівності були правильними.
8…4…2=34 8…4…2=30
8…4…2=4 8…4…2=0
VI.Домашнє завдання
Вчитель. Домашнє завдання вам приготував ще один мешканець зоопарку. Хто він? Ви дізнаєтеся, виконавши завдання. А знаходиться воно у конверті вашого квитка.
Рівняння
Х:8=4 24:х=4 42:х=7
Задача
Маса лисиці 8 кг, а маса леопарда в 9 разів більша. Яка маса вовка, якщо вона менша від маси леопарда на 30 кг?
Вчитель. Мешканці зоопарку прощаються з вами і чекають у гості наступного разу. Але їм цікаво, чи сподобалась вам подорож?