урок математики 3 клас "Ділення нуля. Неможливість ділення на нуль"

Про матеріал

Інтегрований урок з математики, природознавства, трудового навчання. урок виконаний у формі подорожі по зимовому лісі, куди діти прийшли підтримати тварин.

Перегляд файлу

Математика

3 клас

Урок № 43

Тема:Ділення 0 на число. Неможливість ділення на нуль.

Мета (формувати компетентності):

  • Ключові: уміння вчитися (уміння зосереджено слухати учителя, переключатися з одного виду діяльності на інший; загальнокультурну (формувати естетичне ставлення до навколишньої дійсності); здоров’язбережувальну (формувати правильну поставу, підтримувати сприятливий емоційний настрій); соціальну (співпрацювати з однокласниками й учителем); інформаційно-комунікативну (оперувати інформацією, отриманою на уроці);
  • Предметні:  закріплювати знання про множення на 0 і 0 на число, ділення 0 на число, неможливість ділення на 0, формувати вміння розв’язувати задачі на кратне порівняння часток; розвивати логічне мислення,  увагу, творчі здібності; прищеплювати інтерес до музики, до співу; розширювати знання про пристосування тварин до життя в різних умовах;
  • Виховувати  турботливе ставлення до тварин, охайність.

Обладнання: іграшкові тварини, зображення сови, штучна ялинка, глечик з медом,  грибочки, горішки, ноутбук, картки для перевірки знань, схеми задач, маски ведмедя, дятла, лисиці.

Тип уроку:  урок  закріплення вивчених знань, урок – подорож.

Інтегровані предмети: математика, музика, природознавство.

                                                           План уроку

                                          Хід уроку

І.Організація класу.

Рік старий на відході –

Рік новий на порозі.

Будьте, діти, щасливі,

В мирі, в праці навіки!

Вас запрошую зараз

На урок математики!

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім 3 класі

Діти -  просто  молодці!

  • Сьогодні,  напередодні  зими,  ми здійснимо подорож до зимового  лісу. Спочатку протопчемо стежинку до  лісу.

ІІ.  Актуалізація опорних знань

  1. Каліграфічна хвилинка

1 2 3 4 5 10 20 30 40 50 100

Запишіть каліграфічно числа. Порівняйте їх. Що ви про них можете сказати? Збільшіть їх на 10.

Ось ми і протоптали стежинку до лісу.

  1. Усний рахунок

До лісу підемо з подарунками для лісових мешканців. Для білочки візьмемо смачних грибочків, зайчикові – моркви, а ведмедикові – найсолодшого меду. Що ? Де поставим мед? Так, ведмедика краще не чіпати до весни. Але ми зможемо їх взяти, лише правильно виконавши завдання.

  • Гриби (на картках по варіантах), за 1 хвилину;

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  1. Зустріч із совою

Отож гостинці ми взяли.  Значить ідемо в гості до лісових мешканців. На узліссі нас зустрічає Мудра Сова. Вона сказала, що пустить нас до лісу, якщо ви поясните її зашифровані знаки і розкажете, що будете робити на уроці.

  • Які приклади та формули вам відомі?
  • Що нове?
  • Отже, сьогодні на уроці ми будемо вивчати ділення нуля на число.

ІV. Засвоєння нового матеріалу матеріалу

  1. Робота з вивченими формулами
  • Як пов’язані дії множення та ділення?
  • Чи можемо ми утворити другий приклад на ділення?

Отож запам’ятайте такий віршик Сови:

Як помножити нуля, а чи поділити,

В результаті пишуть нуль і дорослі й діти.

А на нуль ділить не можна –

Знає це дитина кожна.

ФІЗХВИЛИНКА

  1. Тренувальні вправи

№ 372

По одному прикладу – на дошці;

5-6 – по варіантах.

  1. Розвязанняя задачі

№ 373

 

  1. Продовження подорожі

Аж ось і лісова галявина. На ній зелена красуня ялинка. Привітаймося з нею.

Творче завдання

На що схожий нуль?

Зробимо сюрприз для жителів лісу і прикрасимо їм ялиноньку іграшками круглої форми.

До нас у клас я принесла ялинку, зроблену власними руками і прикрашену мною та моїми колегами. Зробіть таку ялинку і вона дуже довго радуватиме вас своєю красою. При цьому ви збережете життя не одній лісовій красуні.

 

Нарешті справились із завданнями. (Діти прикрашають ялинку власноруч виготовленими іграшками) та кладуть грибочки

 

V. Підсумок уроку. Рефлексія

  • Час повертати додому. Але що це?!  Вітрюган нагнав хмари, стало геть темно. Як знайти дорогу? Потрібно розігнати хмари.
  • Що нового дізналися на уроці?

-  Яке важливе правило запамятали?

- Що було найцікавіше?

Молодці! Ви дуже гарно працювали!

V. Домашнє завдання

А щоб перевірити, чи уважні ви були на уроці, виконаєте домашнє завдання :  с.54 обчислити № 11

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
30 листопада 2018
Переглядів
2200
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку