Урок - практикум "Початок правління князя Володимира"

Про матеріал

Ознайомити учнів з діяльністю князя Володимира; з'ясувати, які реформи проводив

Володимир, проаналізувати зовнішню та внутрішню політику, розвивати історичне мислення, сформувати вміння аналізувати історичні факти і події, оцінювати їх значення. Сприяти формуванню патріотичної свідомості у учнів, шанобливому ставленню до історичного минулого, усвідомлювати себе як частини українського етносу, розвитку почуття гордості за свій народ.

Перегляд файлу

Тема: Початок правління князя Володимира.

                   Урок – практикум.

Мета: ознайомити учнів з діяльністю князя Володимира; з’ясувати, які реформи проводив

Володимир, проаналізувати зовнішню та внутрішню політику, розвивати історичне мислення, сформувати вміння аналізувати історичні факти і події, оцінювати їх значення. Сприяти формуванню патріотичної свідомості у учнів, шанобливому ставленню до історичного минулого, усвідомлювати себе як частини українського етносу, розвитку почуття гордості за свій народ.

Обладнання: підручник, карта, атласи, дидактичний матеріал.

Тип уроку: Урок формування вмінь і навичок.

                                              Структура уроку

  1. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.
  2. Вивчення нового матеріалу
  • Князь Володимир: людина і державець.
  • Внутрішня політика Володимира Великого. Прийняття християнства.
  • Зовнішня політика князя.
  • Історичне значення діяльності князя Володимира Великого.
  1. Закріплення та повторення вивченого матеріалу.
  2. Підсумковий етап.
  3. Д\З    вивчити § 7.позначити на контурній карті народи з якими воював В.Великий, підготувати повідомлення про Я. Мудрого.

                                         Хід уроку

 У ході уроку ми ознайомимося з діяльністю князя Володимира Великого, реформами, які він проводив, значення їх для держави; з’ясуємо чому запровадження християнства вважається епохальним переворотом в історії Київської держави; розглянемо значення внутрішньої і зовнішньої політики В. Великого для держави. Усе це будемо робити за допомогою історичних джерел, для чого вам потрібно ознайомитися з пам’ятками.

    Пам’ятка роботи з історичним джерелом

  1. Уважно прочитати зміст історичного джерела.
  2. Виділити в тексті головне і другорядне.
  3. Звернути увагу на час написання джерела.
  4. Порівняти свої знання про історичну подію з інформацією, яку містить джерело.
  5. Висловити власну думку щодо даного історичного джерела.

 

 

  1. Князь Володимир : людина і державець.

Після загибелі князя Святослава у Київській державі  спалахнули міжусобні війни між його синами: Ярополком Київським, Олегом Древлянським, Володимиром Новгородським. Останній переміг своїх братів і став великим князем Київським і одноособовим правителем держави. Дитячі та юнацькі роки цього князя оспівані в билинах нашого народу.

Самостійна робота за завданням.

Опрацювати текст § 7  виділити головне і другорядне.

 

Аналітична бесіда за запитаннями

1.Як ви думаєте, Володимир виховувався як простий хлопчик чи як князівський син?

2. На ваш погляд, чи вбачала княгиня Ольга в маленькому внукові майбутнього князя?

3. Чи позначився вплив виховання Ольги на Володимира як державця? Аргументуйте відповідь.

 

 

 

 

Робота з історичним джерелом.

  Опрацювати уривок з «Літопису Руського», виділити в ньому головне та другорядне.

  «… Не ховайте  собі скарбів на землі, де ото міль жере і злодії підкопують, а збирайте собі скарби на небі, де а ні  міль, ні злодії не крадуть. І Давида він слухав, який говорив: «Добрий чоловік милує і дає», і Соломона він слухав, який говорив: «Тому, хто бідним дає, бог у позику дає».

 Це почувши, повелів він усякому старцеві і вбогому  приходити на двір на княжий і брати всяку потребу – питво і їжу із скарбниць. І радив він також і це. Сказавши: «Немічні й недужі не можуть дійти до двору мого»,- він повелів спорядити вози і покладав на них хлібів, м’яса, риби, і овочів різних, і мед у бочках, а в других квас. І стали везти це по городу, запитуючи: « Де недужі чи старі, що не можуть ходити?». І тим роздавали все на потребу»

Запитання

  1. Чому, на вашу думку, Володимир піклувався про хворих і немічних?
  2. Чи поважав народ свого князя за таку доброчинну діяльність?
  3. Як ви вважаєте, такі заходи князь влаштовував постійно чи лише на великі свята?

Отже, зерна, посіяні княгинею Ольгою, зійшли пишними колосками у Володимировому серці. Він виріс чудовим державцем, який намагався втілити в життя багато нових і потрібних для зміцнення держави реформ. Володимир став одним з найталановитіших політичних діячів тогочасної Європи.

 

  1. Внутрішня політика В. Великого. Прийняття християнства.

Володимир проводив широко масштабну і далекоглядну внутрішню політику, спрямовану на зміцнення могутності Київської Русі через концентрацію державної влади в руках князя. Заходами, як   могли б це забезпечити, стало впровадження ряду реформ.

Робота з підручником опрацювати § 7 с.42  «Реформи Володимира Великого» виписати реформи , які проводив Володимир у зошити.

  1. Адміністративна: всю країну було поділено на вісім округів, округи на волості, на чолі яких стояли довірені особи або сини Володимира.
  2. Військова: військо Володимира утворюється з найманців, які мали право володіти земельною власністю.
  3. Оборонна: навколо Києва було проведене широке будівництво фортець, укріплень, які стали опорними пунктами в боротьбі з печенігами.
  4. Градобудівна; будувалася велика кількість нових міст по берегах основних річок держави.
  5. Судова: прагнув розмежувати єпископський та графський суди.
  6. Фінансова: почав карбувати власні гроші
  7. Релігійна.

 

Робота з історичним джерелом.

Розглянути уривки з « Літопису Руського», які розповідають про протилежні дійства: почитання язичницьких богів (а) та прийняття християнства русичами (б).

 А. « У рік 6488( 980). І став княжити Володимир у Києві один. І поставив він кумири на пагорбі поза двором: Перуна дерев’яного, а голова його була срібна, а вус – золотий, і Хорса, І Дажбога, і  Стрибога, і Мока. І приносили їм люди жертви, називаючи їх богами, і приводили синів своїх, і жертвували їх цим бісам, і оскверняли землю .І осквернялась жертвами їхніми земля Руська і пагорб той. Але преблагий бог не хоче смерті грішникам; на тім  пагорбі  нині  є церква Св. Василя (Великого) як ото потім скажемо»

 Б.  « І було видіти радість велику на небі і на землі, що стільки душ спасається, а диявол тужить, говорячи: « Горе мені, бо проганяють мене звідси!». Люди охрестившись, ішли у доми свої. А Володимир радий бувши, що пізнав він Бога сам і люди його, і глянувши на небо , сказав: « Боже великий, що створив небо і землю, поглянь на нові люди свої! Дай же їм, Господи, узнати тебе, істинного Бога, як ото узнати землі християнські, і утвердь в них віру правдиву і незмінну. А мені допоможи, Господи, проти ворога – диявола, щоб, надіючись на тебе і на твою силу, одолів підступи його».

 

Самостійна робота за завданнями і запитаннями.

  1. Скласти порівняльну характеристику християнства та язичництва. Результати занести до таблиці.

                    Риси, притаманні християнству та язичництву.

християнство

                 Язичництво

Триєдиний Бог

Багатобожжя

церква

Капище

Священики

Жерці

Віра в надприродну силу Бога

Почитання сил природи

Молитва – звернення до Бога

Через жертвоприношення вшановуються Боги

 

  1. Надати характеристику якійсь одній рисі християнства або язичництва.
  2. Чому Володимир надав перевагу  християнству?

Остаточно християнство було прийнято в 988р., але й до нього були християни в державі. Так, прийняли віру Христа  Аскольд, Ігорова дружина – княгиня Ольга, а лише тоді Володимир.

 

Самостійна робота за завданням.

 Скласти хронологічний ланцюжок « Впровадження християнства на Русі»

       860р.  поч..Х ст.. 957р. 988р.

_____!________!______!____!______________

 

 

3.Зовнішня політика князя Володимира.

 Робота з історичним джерелом.

 Правління князя Володимира припадає на ті часи, коли на руські землі нападали кочовики, тому йому доводилося з ними воювати, а для їх затримання споруджували фортеці.

Прочитати текст і заповнити таблицю. §  7

                         Походи Володимира Великого

Дата походу

Проти кочових племен

Основні заходи

Наслідки

 

 

 

 

 

  Отже, наслідки діяльності князя Володимира. Так держава стала могутньою, сусідні народи почали визнавати Київську Русь;  розпочалося формування єдиного світогляду, державної ідеології, сприяння розвитку культури.

  1. Історичне значення діяльності Володимира Великого.

Самостійна робота за завданням.

Висловіть власне судження про діяльність цього князя.

Закріплення та повторення вивченого матеріалу

  1. Як прийшов до влади Володимир?
  2. На що була спрямована його внутрішня політика?
  3. З якими народами приходилося воювати В. Великому?
  4. В чому полягає історичне значення діяльності В. Великого?

Висновок:

 Князя Володимира можна назвати Великим, бо за його правління Київська Русь досягла високого рівня військової могутності, економічного і культурного піднесення, стала в рівень тогочасними європейськими державами.

 

doc
До підручника
Історія України 7 клас (Гупан Н.М., Смагін І.І., Пометун О.І.)
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
1056
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку