УРОК-«ПРЕС-КОНФЕРЕНЦІЯ»
УКРАЇНСЬКА МОВА
4 КЛАС
Тема. Наші обереги. Український рушник.
Мета: розширити знання дітей про одвічний людський символ – рушник; розвивати пізнавальні інтереси учнів, уміння працювати самостійно з додатковими джерелами інформації; виховувати повагу до звичаїв та обрядів нашого народу.
Обладнання: рушники, звукозапис пісні «Пісня про рушник»
Тип уроку: прес-конференція
Підготовча робота до уроку.
Хід уроку
І. Повідомлення теми та мети уроку.
Український рушник… скільки він промовляє серцю кожного з нас! Від сивої давнини і до наших днів, в радості і в горі рушник – невід’ємна частка нашого побуту. Його можна порівняти з піснею, бо без рушника, як без пісні, не обходиться народження, одруження і смерть людини.
Сьогодні на уроці ми проведемо прес-конференцію з цієї теми.
Діти, хочу нагадати, що успіх уроку залежить від кожного з вас. Особливо від «знавців-етнографів», адже треба якнайдокладніше розповісти все, що дізналися про рушник. А від «журналістів» чекаємо цікаві запитань. Інформацію, яка вас зацікавить запам’ятовуйте або записуйте, а потім використаєте її при написання замітки в газету.
ІІ. Робота над новим матеріалом.
1. Прес-конференція («журналісти» ставлять запитання, на які відповідають «знавці»)
Питання «журналістів»
10) Що означає «ставати на рушник»?
11) Яка роль рушника на похороні?
12) Перший день огляду озимини теж пов'язаний з рушником, як саме?
13) Якого кольору нитки брали найчастіше для вишивання українських рушників?
14) Яка ознака хліба та солі на вишитому рушнику?
15) Чи існують якісь повір’я відносно рушника?
16) Яке значення має рушник у вашому житті?
2. Підбиття підсумків прес-конференції.
- Ви впевнились в тому, що в Україні немає найбільш цінної реліквії ніж рушник.
Хіба що наша чарівна українська пісня.
Звучить звукозапис пісні «Пісня про рушник»
- Ми сприймаємо цю пісню, як символ материнської любові. Сподіваюсь, що вона викликала у вас натхнення написати замітку до газети про український рушник. (Кожна група учнів отримує завдання і разом складають замітку)
3.Складання замітки до газети (робота в групах)
План
План
План
План
4. Обговорення складених заміток.
5. Запис складених заміток.
ІІІ. Підсумок уроку.
1. Бесіда.
2. Слово вчителя
- Свої враження передам віршем Ірини Михайлівської
Дивлюся мовчки на рушник,
Що мати вишивала,
І чую: гуси зняли крик,
Зозуля закувала.
Знов чорнобривці зацвіли,
Запахла рута-м’ята,
Десь тихо бджоли загули,
Всміхнулась рідна мати.
І біль із серця раптом зник,
Так тепло-тепло стало…
Цілую мовчки той рушник.
Що мати вишивала…