Урок - пресконференція на тему «Як живеться вам, мікроби?». ЯДС, 4 клас

Про матеріал
Нетрадиційна форма проведення уроку зацікавить дітей вивчати проблемні питання з різних сторін, вміти презентувати свої роботи.
Перегляд файлу

Тема уроку. Пресконференція на тему «Як живеться вам, мікроби?»

 

Мета. Формувати уявлення про мікроби;

  • організувати та реалізувати роботу над навчальним проєктом;
  • розвивати вміння працювати з інформацією: знаходити необхідні дані в різних джерелах, критично аналізувати їх, узагальнювати та систематизувати відомості;
  • активізувати пізнавальну діяльність дітей;
  • збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня;
  • розвивати самостійне мислення, вміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування;
  • виховувати бажання дізнаватися нове, зокрема заохочувати інтерес до вивчення природознавства.

Очікувані результати уроку

  • Учень / учениця пояснює, які живі організми називають мікробами;
  • бере участь у  драматизації, зосереджуючи увагу на тому, як словесні та несловесні засоби доповнюють один одного для передавання емоційного стану персонажа, його намірів;
  • самостійно добирає джерела необхідної інформації природознавчого змісту,  перевіряє достовірність інформації;
  • вітається та звертається до інших, дотримуючись норм мовленнєвого етикету, використовує ввічливі слова;
  • об’єднується з іншими дітьми у групи, пари для спільної діяльності;
  • висловлює та аргументує власну думку, поважаючи позицію інших і дослухаючись до спільних рішень;
  • підтримує діалоги з тем, пов’язаних із важливими життєвими ситуаціями;
  • зіставляє почуте з власним досвідом, висуває власні гіпотези;
  • ставить запитання дорослим і одноліткам щодо інформації, яка викликає сумнів або є незрозумілою;
  • наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її прикладами;
  • обґрунтовує важливість запобіжних заходів (наприклад, вакцинації) та         оцінює  наслідки їх недотримання для себе та інших;
  •  аналізує способи запобігання неінфекційним та інфекційним захворюванням;
  • робить висновки із спостережень та досліджень разом з учителем або самостійно;
  • систематизує та узагальнює інформацію, отриману з різних джерел.

Ресурси та матеріали:

  • Ілюстрації різноманітних мікробів.
  • Аксесуари для дійових осіб (таблички, бейджики для дійових осіб, мікрофони тощо).
  • Плакати або слайди з інформацією про мікроби.
  • Ватман, кольорові маркери.

 

Підготовка до уроку-пресконференції. (У ході підготовки проєкту «Розмова мікробів»):

1.Розподіл ролей: мікроби, модератор, журналісти. Кожна дитина отримує роль.

2.«Мікроби» готують факти про себе придумують імена, бейджики для свого персонажа. Журналісти готують запитання, модератор готує вступне слово, таблички для гостей і журналістів.

План уроку:

1. Вступ 

Вчитель представляє тему уроку та розповідає про формат пресконференції, план проведення і завдання уроку.

2. Пресконференція

  • Вступ від модератора: (ним може бути вчитель), представлення теми та учасників пресконференції.
  • Виступ мікробів: кожен мікроб розповідає про себе, своє середовище життя, роль у природі та вплив на людину.
  • Сесія запитань від журналістів: журналісти задають підготовлені та імпровізовані запитання мікробам.
  • Відповіді мікробів: мікроби відповідають на запитання, діляться цікавими фактами.

3. Обговорення та висновки. Створення інтелект-карти «Мікроорганізми»

  • Обговорення з учнями важливості мікробів у житті людини та природи.
  • Висновки про те, як мікроби впливають на наше життя, які з них корисні, а які можуть бути небезпечними.
  • Як уберегтися від впливу хвороботворних мікробів.

5. Заключне слово вчителя

  • Підсумок уроку.
  • Мотивація до подальшого вивчення мікросвіту.
  • Анонс наступних тем або проєктів.

 

 

 

 

 

Матеріали до уроку:

Анкети, які готують діти, що представляють мікроорганізми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дійові особи:

 Грибок Пліснявко

 Вірус Вакцинус

Вірус Грипозус

Бактерія Йогуртія

Грибок Пеніцилінус

Бактерія Болючка

Бактерія Поживка

Грибок- Дріжджовик

Питання журналістів:

Шкідливим мікроорганізмам:

1. Бактерія Болючка (представник хвороботворних бактерій)

   - Запитання:  "Бактеріє Болючко, чому ви вважаєтеся шкідливими? В яких умовах ви найкраще розвиваєтесь?"

   - Запитання: "Які захворювання ви можете викликати у людей і тварин?"

2. Грибок Пліснявко (представник пліснявих грибів)

   - Запитання: "Грибку Пліснявко, де ви зазвичай живете і як впливаєте на їжу та інші речі?"

   - Запитання: "Як можна захистити продукти і речі від вашого впливу?"

 

Корисним мікроорганізмам:

1. Бактерія Йогуртія (представник корисних бактерій)

   - Запитання: "Бактеріє Йогуртіє, в чому полягає ваша користь для людей?"

   - Запитання: "Де ви зазвичай зустрічаєтесь і як ви впливаєте на процес виготовлення йогуртів?"

2. Грибок Пеніцилінус (представник антибіотиковиробних грибів)

   - Запитання:"Грибку Пеніцилінусе, як ви допомагаєте в медицині?"

   -Запитання: "Як відбувається процес виробництва пеніциліну з вашої допомогою?

3.Бактерія Поживка

-Запитання: «Розкажіть про свою роль у створенні поживи для рослин».

-Запитання: «Як саме ви робите гумус?»

4.Грибок- Дріжджовик.

-Запитання: «Яке ваше значення у природі?»

-Запитання: «Яку користь ви приносите для людей?

 

Представникам Вірусів

1. Вірус Грипозус (представник грипу)

   - Запитання: "Вірусе Грипозусе, розкажіть, будь ласка, як ви поширюєтесь серед людей?"

   - Запитання: "Які симптоми викликаєте ви, і що люди можуть робити, щоб захистити себе від зараження?"

2. Вірус Вакцинус (представник вакцинних вірусів)

   - Запитання: "Вірусе Вакцинусе, яку роль ви відіграєте у створенні вакцин?"

   - Запитання: "Чому вакцини з вашою участю важливі для запобігання серйозним захворюванням?"

 

Додаткові питання (до бактерій):

  • Ви такі маленькі. Як вас можна побачити?
  • Чому вас віднесено до живої природи?
  • Чому вас іще називають мікробами?
  • Чим ви живитеся?
  • Як розмножуєтеся?
  • Де живете?
  • Де вас збирається найбільше?
  • Якщо ви хвороботворні бактерії, то чого боїтеся?

Орієнтовні відповіді мікроорганізмів:

Відповіді Грибка Пліснявка для дітей:

1. Де живе і як впливає на їжу та речі:

   - Привіт! Я Грибок Пліснявко. Я люблю жити там, де волого і тепло, наприклад, на старому хлібі або фруктах, які залишились без уваги. Я можу з'являтися як пухнаста пліснява на вашій їжі. Коли я росту на їжі, вона стає зіпсованою і небезпечною для їжі. Я також можу жити на стінах або речах у вологих місцях, як ванні кімнаті.

2. Як захистити продукти і речі від плісняви:

   - Щоб не дати мені шансу розростатися, важливо тримати ваш дім чистим і сухим. Завжди прибирайте залишки їжі і тримайте її в закритих контейнерах. Якщо у вашому домі волого, спробуйте використовувати осушувач повітря. І пам'ятайте, якщо ви побачите мене на їжі, краще її викинути, щоб не захворіти.

 

Відповіді Бактерії Болючко для дітей:

1. Чому вважається шкідливою та умови для розвитку:

   - Привіт, я Бактерія Болючко! Мене називають шкідливою, бо якщо я потраплю всередину вашого тіла, я можу зробити вас хворими. Я люблю жити там, де тепло і волого, наприклад, в ставках, калюжах, і навіть на їжі, яку ви забули прибрати. Я дуже швидко росту, якщо мені затишно і є що їсти!

2. Захворювання, які може викликати:

   - Я можу бути причиною різних хвороб, як у людей, так і у тварин. Наприклад, я можу викликати кашель або лихоманку, якщо живу у ваших легенях, або біль у животі, якщо потраплю у вашу їжу. Є багато різних видів бактерій, як мене, і деякі з них можуть викликати більш серйозні хвороби, якщо ви не будете дотримуватися правил гігієни і не митимете руки.

Відповіді Бактерії Йогуртії для дітей:

1. Користь для людей:

   - Привіт, я Бактерія Йогуртія! Я дуже корисна для людей, тому що допомагаю їм тримати їхній животик здоровим. Коли я живу в вашому кишечнику, я допомагаю перетравлювати їжу і зміцнювати вашу імунну систему, щоб ви не хворіли. Я також допомагаю виробляти вітаміни, які важливі для вашого здоров'я.

2. Роль у виготовленні йогуртів:

   - Я живу в молоці і допомагаю перетворити його в йогурт. Коли я додаюся до молока, я з'їдаю молочний цукор і перетворюю його на кислоту. Це робить йогурт густим і надає йому той смачний кислуватий смак. Так я допомагаю створювати різні види йогуртів, які ви любите!

Відповіді Грибка Пеніцилінуса для дітей

1. Як допомагає в медицині:

   - Привіт, я Грибок Пеніцилінус! Я дуже корисний у медицині, бо я виробляю особливу речовину, що називається пеніцилін. Пеніцилін - це ліки, які допомагають людям позбутися від неприємних хвороб. Він бореться з поганими бактеріями у вашому тілі і допомагає вам швидше видужати!

2. Процес виробництва пеніциліну:

   - Отже, як я допомагаю робити пеніцилін? Ну, спочатку вчені створюють для мене ідеальні умови, щоб я міг рости. Я люблю тепло і вологу. Коли я росту, я виробляю пеніцилін. Потім цей пеніцилін обережно збирають і перетворюють на ліки, які ви можете взяти, коли почуваєтесь погано. Так я допомагаю людям бути здоровими!

Відповіді Віруса Грипозуса для дітей:

1. Як поширюється серед людей:

   - Привіт! Я Вірус Грипозус, і я поширююсь дуже швидко серед людей. Коли хтось хворий на грип кашляє або чхає, я вилітаю у повітря у маленьких краплинках. Якщо інша людина вдихає ці краплинки, я можу потрапити в їх тіло. Я також можу жити на речах, яких доторкаються хворі люди, як дверні ручки або іграшки, тому важливо мити руки!

2. Симптоми грипу та захист від зараження:

   - Коли я потрапляю в тіло людини, я можу викликати різні симптоми грипу. Це може бути висока температура, біль у м'язах, головний біль, кашель, і втома. Щоб захистити себе від зараження, дуже важливо мити руки з милом, уникати тісного контакту з людьми, які хворі, і використовувати маски, якщо багато людей навколо хворі. Також дуже добре допомагає щеплення від грипу, яке можна отримати щороку.

Відповіді Віруса Вакцинуса для дітей:

1. Роль у створенні вакцин:

   - Привіт, я Вірус Вакцинус! Моя роль у створенні вакцин дуже важлива. Я допомагаю вченим робити вакцини, які навчають вашу імунну систему боротися з різними хворобами. Це трохи схоже на тренування: я показую вашому тілу, як виглядає вірус або бактерія, але не роблю вас хворими. Так ваше тіло вчиться і стає сильнішим, щоб в майбутньому захистити вас від справжніх хвороб!

2. Важливість вакцин для запобігання захворювань. "Вакцини, в яких я беру участь, дуже важливі, бо вони допомагають зупинити серйозні захворювання. Коли багато людей вакциновані, віруси та бактерії не можуть легко поширюватися і робити людей хворими. Це допомагає захистити не тільки тих, хто отримав вакцину, але й інших людей навколо, особливо тих, хто не може отримати вакцину через здоров'я. Таким чином, вакцини рятують багато життів і допомагають усім залишатися здоровими!"

 

 

 Бактерія Поживка

1. Як ми допомагаємо живитися рослинам?

«Ми живемо у землі і допомагаємо робити щось дуже важливе для рослин, називається це «гумус». Гумус - це як супер-їжа для рослин, яка знаходиться у землі. Він допомагає рослинам рости здоровими і міцними».

2. З чого і як ми робимо гумус.

«Коли листя, гілки, і інші частини рослин опадають на землю, вони ще не готові стати частиною гумусу. Спочатку їх потрібно переробити. Тут і починаю свою роботу я, бактерія. Я з мільярдами своїх друзів, як маленькі майстри, розбираємо ці рослинні частини на дуже маленькі шматочки. Це трохи схоже на те, як ви їсте їжу - спочатку ви розгризаєте її, а потім вона перетворюється на те, що ваше тіло може використовувати.

Коли ми- бактерії закінчуємо свою роботу, з рослинних частинок утворюється гумус. Він дуже корисний для землі, бо робить її плодючою. Це означає, що в землі, де є багато гумусу, рослини ростуть краще і швидше.

Отже, хоч ми дуже маленькі і нас не видно неозброєним оком, ми робимо велику роботу, допомагаючи природі та рослинам!"

Грибок- Дріжджовик.

1. Значення у Природі:

   - Розкладання Органічних Речовин: «Я- Дріжджовий гриб. Я допомагаю розкладати органічні речовини. Я "їм" різні рослинні та тваринні рештки, перетворюючи їх на простіші сполуки. Це допомагає у кругообігу поживних речовин у природі та підтримує здоров'я ґрунту.

2. Значення у Житті Людей:

   - Харчова Промисловість:  «Дріжджі відіграють величезну роль у виробництві хліба, пива та вина. Ми викликаємо процес бродіння, коли перетворюємо цукор у вуглекислий газ і спирт. Це робить хліб, пироги і всю випічку пухкими та додає унікальний смак напоям.

   - Медицина: «Деякі види дріжджів використовуються в медицині для виробництва антибіотиків та інших лікарських препаратів».

 

Для створення інтелект-карти з підсумками вивчення теми "мікроорганізми", основні елементи можуть включати:

  1. Центральний Вузол: "Мікроорганізми"

(дихають, живляться, розмножуються, гинуть)

  1. Основні Гілки:
    • Види мікробів: бактерії, віруси, гриби.
    • Де живуть.
    • Користь: у природі і для людей.
    • Чим небезпечні:  хвороби людей, тварин, рослин; псування продуктів.
    • Захист від небезпечних мікробів
      • Особиста гігієна
      • Вакцинація
      • Безпечні методи обробки їжі
      • Засоби захисту і дезінфекція
  2. Підгілки:
    • Для кожної гілки можуть бути конкретні приклади мікроорганізмів, їх ролей, способів взаємодії з людиною та природою, а також методів захисту від хвороботворних мікробів, малюнки і фотофакти.

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
18 лютого
Переглядів
233
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку