17 липня о 18:00Вебінар: Відеоуроки: як створювати якісний контент для Ютубу

Урок - презентація "Конкуренція"

Про матеріал
Справді, на попередніх уроках ми зустрічали термін «конкуренція». Але нам до цього часу незнайомий зміст цього економічного поняття. Отже, тема сьогоднішнього уроку… КОНКУРЕНЦІЯ. По суті, конкуренція - це боротьба за досягнення кращих умов доступу до обмежених ресурсів суспільства. Саме в ході конкурентної боротьби в ринковій економіці вирішуються питання: "Що? Як? Для кого?" виробляти. Будемо розбиратися ...
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Актуалізація знань учнів1. Ресурси на планеті _______________ ?2. Бажання людей ____________ ?3. Яку проблему вирішує економіка?4. Які основні питання вирішує виробник?5. Суб'єкти економічних відносин?6. Схема просування товару?7. Назвіть виробничі ресурси та їх винагороду.8. Що таке попит?9. Що таке пропозиція?

Номер слайду 2

КОНКУРЕНЦІЯ

Номер слайду 3

МЕТА УРОКУ:ознайомитися зі змістом понять «конкуренція», «монополія», «олігополія», та «монополістична конкуренція»; навчитися виділяти та формулювати характерні ознаки ринкових структур;розвивати в учнів логічне мислення, навички порівняння, інтуіцію;розвивати вміння працювати у групах, формулювати та відстоювати власну думку;виховувати економічну культуру споживача.

Номер слайду 4

Основні питання:1. Конкуренція: поняття, сутність, учасники.2. Функції і основні характеристики конкуренції.3. Види, форми і методи конкуренції.4. Позитивні і негативні наслідки конкуренції.

Номер слайду 5

Які синоніми ви знаєте до слова конкуренція?

Номер слайду 6

Синоніми. Де зустрічається конкуренція в житті?

Номер слайду 7

Де зустрічається конкуренція в житті? Спорт Природа Працевлаштування Вступ до навч. закладів Конкурси краси Будь – які вибори Між ким існує конкуренція на ринку?

Номер слайду 8

Між ким існує конкуренція на ринку?Між покупцямита продавцями

Номер слайду 9

За що боротьба?Покупці Продавці

Номер слайду 10

За що боротьба?Покупці Продавці За кращі товари та послуги Обсяги продаж

Номер слайду 11

Ціль боротьби? За що боротьба?Між покупцямита продавцями. Між ким існує конкуренція на ринку?Прибуток Найбільше задоволення потреб. Покупці Продавці За кращі товари та послуги Обсяги продаж

Номер слайду 12

Конкуренція (від лат. зіткнення) – це спосіб ефективного розподілу обмежених ресурсів у суспільстві. Конкуренція - невід'ємна риса ринкової економіки.

Номер слайду 13

Основні характеристики конкуренціїЯкість товару (послуги) Ціна споживання. При купівлі товару (послуги) в першу чергу ми звертаємо увагу на . . .

Номер слайду 14

Інформування. Мотивація. Санація. Функції конкуренції Розподілення

Номер слайду 15

За методами здійснення. За формою. За видами Цінова. Неціновавнутрішньогалузеваміжгалузева. Досконала. Недосконаламіжнародна. Види, форми і методи конкуренції

Номер слайду 16

Розрізняють 4 типи (моделі) конкурентних ринків :

Номер слайду 17

Досконала (чиста) конкуренція - це така модель ринку, при якій вплив кожного учасника економічного процесу на загальну ситуацію настільки малий, що ним можна знехтувати.

Номер слайду 18

Ознаки досконалої конкуренціїна ринку знаходиться багато незалежних продавців і покупців даного продукту. ніким і нічим не обмежений доступ на ринок і такий самий вихід з нього всіх бажаючих. фірми, що конкурують, випускають стандартизовану продукцію. в умовах чистої конкуренції відсутній будь-який вплив окремої фірми на рівень ринкової ціни. Учасники ринкових угод мають вичерпну і вчасну інформацію про якість товару, ціни і вигоду торгівлі. ( харчова і легка промисловість)Якщо відсутня хоч би одна ознака досконалої конкуренції, вона є недосконалою конкуренцією.

Номер слайду 19

Монополістична конкуренція ринкова структура, у якій велика кількість фірм виробляють диференційовану продукцію, тобто таку, яка немає близьких замінників (наприклад: взуття, одежа, косметика, перукарні та інше).

Номер слайду 20

Олігополія ринкова структура, представлена декількома великими фірмами, що контролюють виробництво і збут основної маси продукції ( автомобілі, літаки, мобільний зв'язок)Доповідь 1. Олігополії в Україні.

Номер слайду 21

Монополія - ринок, де є тільки один виробник, який повністю контролює обсяг виробництва й дуже сильно впливає на ціну (газо-, водо-, електро-, теплопосточання)Монополія - головний ворог конкуренції.

Номер слайду 22

В країні з ринковою економікою з монополізмом ведеться боротьба на державному рівні. ЧОМУ? Однак, є галузі, де монополія просто необхідна: виробництво атомної зброї, електромережі, тепломережі, армія тощо. ЧОМУ?

Номер слайду 23

Доповідь 2. Державні монопольні утворення в Україні. Доповідь 3. Приватні монопольні утворення в Україні. Доповідь 4. Національне законодавство про конкуренцію в Україні.

Номер слайду 24

Розподіли наступні категорії товарів і послуг за типами існуючої конкуренції в Україні1. Чай2. Косметика3. Картопля4. Метрополітен6. Телевізори7. Кінотеатр8. Взуття9. Автомобілі10. Одежа11. Зерно12. Водопостачання13. Мобільний зв”язок14. Перукарня15. Видобуток газу і нафти16. Вивіз побутових відходів18. Валюта19. Оборона і армія20. Кава.

Номер слайду 25

Методи конкуренціїЦінова конкуренція — це боротьба між товаровиробниками за споживача (покупця), яка передбачає продаж однорідних і приблизно однакових за якістю товарів і послуг за більш низькими цінами ніж у конкурентів . Нецінова конкуренція— це боротьба між великими товаровиробниками за споживачів (покупців) методами підвищення якості й надійності товарів, поліпшення їх асортименту та сервісного обслуговування споживачів, надання кредиту для покупців, реклами тощо.

Номер слайду 26

В ціновії конкуренції -головним засобом боротьби є ціна:* Сезонні знижки* Демпінгові ціни* Дисконт * Накопичувальні знижки* ІншіСпособи нецінової конкуренції: Додаткове обслуговування та : Безкоштовна зборка Безкоштовна доставка Безкоштовний дизайн в подарунок Безкоштовна доставка на поверх Високий рівень обслуговування Тривала гарантія на товар або гарантування 100% якості Кредитування Інші переваги для покупця

Номер слайду 27

Розподіли наступні категорії за методом конкуренції (цінова / нецінова): 1. Акційна знижка на товар2. Безкоштовна доставка на поверх3. Знижка за купоном4. Дизайн у подарунок5. Кредитування6. Гарантія якості.

Номер слайду 28

За формою конкуренції розрізняють:1. Внутрішньогалузева (між підприємствами однієї галузі)2. Міжгалузева (полягає в тому, що потенційний інвестор схильний вкладати капітал у виробництво тих видів продукції, які можуть принести максимальний прибуток з мінімальним ризиком фінансових втрат.)3. Міжнародна (являє собою конкуренцію виробників на світовому ринку і включає в себе як внутрігалузеву, так і міжгалузеву форми конкуренції. На світовому ринку домінуюча роль належить компаніям найбільш розвинутих країн).

Номер слайду 29

Конкуренція буває добросовісна і недобросовісна (шантаж, підкуп, шпіонаж та інші). Прикладом здорової конкуренції в Україні може бути конкуренція на ринку роздрібної торгівлі. Так, на ринку існують великі гравці – «Велика кишеня», «Сільпо», «АТВ-маркет», «Фуршет» і більш дрібні: "Екомаркет", «Брусничка», "Чумацький шлях". Також у невеликих містах працюють дуже дрібні продавці товарів, що не заважає їм отримувати прибуток і конкурувати з більшими.

Номер слайду 30

Позитивні 1. Сприяє розвитку НТП і створення нових видів товарів2. Змушує економити ресурси і знижувати ціну3. Веде до покращення якості продукції та обслуговування споживачів4. Вирівнює рівень заробітної плати у різних сферах економіки5. Швидко та гнучко реагує і адаптується до змін 6. Забезпечує свободу вибору і дій споживачів і виробників. Негативні 1. Створює умови для безробіття, банкрутства окремих підприємств2. Веде до збільшення диференціації доходів та створює умови для їх несправедливого перерозподілу3. Виступає важливим фактором монополізації економіки4. Не сприяє збереженню невідновлювальних ресурсів (тварини, ліс, вода, корисні копалини та інше)5. Погано впливає на екологію6. Не фінансує соціальну сферу населення (наука, освіта, медицина, міська інфраструктура)Наслідки конкуренції

Номер слайду 31

Пізнавальне відео:10 прикладів конкуренції відомих брендов. Домашнє завдання: підручник Канченко Т. В., Панченко Н. П. “ Основи економіки ”, стор. 83 – 89, написати ессе на тему «Що було б, якщо б не було конкуренції?».

Номер слайду 32

32 Знайди відповідність: Чиста монополія. Олігополія. Монополістична конкуренція. Досконала конкуренція. Безліч невеликих фірм. Одна велика фірма. Велика кількість середніх і невеликих фірм, що виробляють споживчі товари. Обмежена кількість великих фірм

Номер слайду 33

33 Дайте відповіді на запитання:1. Конкуренція, за якою не спостерігається хоч би один з ознаків досконалої конкуренції, має назву недосконала конкуренція А) так Б) ні2. Монополія і монополістична конкуренція - це тождествені поняття в економіці: А) так Б) ні3. Чи доцільно, на твою думку, вдаватися до скасування монополії на забезпечення населення ел./ен., газом, теплом, водою?

Номер слайду 34

344. “Нафтогаз", "Укрзалізниця", є прикладом _____________ монополії , в той час, як “Xerox” і “Polaroid” – приклади штучної монополії.5. Олігополія - це: А) єдина фірма на ринку. Б) багато фірм на ринку. В) обмежена кількість фірм на ринку

Номер слайду 35

6. На якому ринку найбільш марно дотримуватися девізу: «Реклама-двигун торгівлі»?Монополістичному. Монополітична конкуренція. Досконала конкуренція. Олігополістичному7. Якщо ринок за своєю структурою є монополією, це означає, що: На ринку діє один покупець. На ринку діє один продавець. На ринку діє один продавець і один покупець. Продавець має можливість продавати свій товар по дуже високій ціні.

pptx
Додано
18 листопада 2019
Переглядів
637
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку