допомогти учням глибше усвідомити ідейно-художній зміст оповідання; розвивати навички виразного читання, переказу, характеризування героїв, оцінювання їхніх дій і вчинків, виховувати кращі людські якості: доброту, милосердя, совісність, співчуття, відповідальність за свої вчинки.
Експозиція: Ількові на день народження подарували гроші, якими він може розпорядитися на власний розсуд, йому дуже хочеться купити нову іграшку. Зав’язка: у дворі Ілько зустрічає засмучену сусідку. Розвиток дії: бабуся шукає гаманець, хлопчик пропонує свою допомогу, зі 100-гривневою купюрою і списком ліків він біжить в аптеку. Кульмінація: ліки коштували чотириста сімдесят гривень, в Ілька аж дух забило. Розв’язка: хлопчик купує ліки, доплачуючи за покупку своїми коштами, тому на іграшку ще доведеться позбирати трохи. КОМПОЗИЦІЯ:
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Радісний«Ілько вибіг із дому з радісним передчуттям»Небайдужий, співчутливий«Бабусю, у вас щось сталося? — запитав хлопчик»Схвильований«В Ілька аж дух забило. Хвилину він стояв у задумі»Вагається, як краще поступити«Промайнула думка просто повернути список ліків бабусі, перед очима замиготіли образи новеньких іграшок, якими він хвалиться перед товаришами»Рішучий, щедрий«Ілько струснув головою і потягнувся рукою до внутрішньої кишені куртки, рішуче промовивши:— Давайте!»Викручується, говорить неправду«Так, там акція була, — збрехав Ілько»«Та ні, мам. Я передумав поки що. Ще позбираю трохи…»ЦИТАТНА ХАРАКТИРИСТИКА ІЛЬКА
Я ставлюся до Ількового вчинку позитивно. Бабуся була знайомою сусідкою. Вона частенько пригощала хлопчика цукерками. Тому хлопчик вирішив віддячити їй у скрутну хвилину. Оскільки гроші йому дозволили витратити на власний розсуд, доклавши їх до бабусиної покупки, він не завдав шкоди нікому. Як я ставлюся до вчинку Ілька?
На місці Ілька можна вчинити по-різному. Наприклад, поступити так, як хлопчик, якщо розуміти, що ліки бабусі більш потрібні, ніж мені нова іграшка. І коли ти можеш розпоряджатися коштами на свій розсуд. А можна пошукати бабусин гаманець на пошті. Не слід відкидати можливість, що його хтось знайшов і залишив у поштарки, щоб повернути власнику. Важливо допомагати старим людям. Не бути байдужим до чужої біди. Як би ти вчинив на місці Ілька?