Я у світі 3 клас
Людина починається з добра
Тип уроку: урок-проєкт
Характеристика проєкту:
За діяльністю: дослідницько-інформаційний, творчий;
За кількістю навчальних предметів: міжпредметний;
За кількістю учасників проєкту: груповий;
За характером контактів: внутрішній;
За тривалістю виконання: короткостроковий;
За характером партнерських взаємодій: кооперативний.
Мета та завдання:
Хід презентації проєкту
І. Організаційний момент
1. Вправа «Вітання»
Діти утворюють коло, беруться за руки, посміхаються одне одному. Передаючи в руки іграшку по колу, говорять комплімент.
ІІ. Спрямування до мети
- Упізнайте слова.
Д.бр.та, ч.сн.сть, т.рп.мість, пр..цел.бність, л.д.ність.
- Прочитайте прислів’я, поясність його зміст.
ІІІ. Вивчення проблеми проєкту
-Що таке добро і доброта?
-Що таке ввічливість?
-Що таке делікатність?
-Які риси український народ вважає чеснотами?
ІV. Визначення шляхів розв’язування проблеми.
V. Формування груп для проведення дослідження.
І група – «Бібліотекарі»
ІІ група – «Мовознавці»
ІІІ група – «Знавці»
ІV група – «Видавці»
VІ. Обговорення та презентація проєкту групами.
І група «Бібліотекарі».
Гра «Мікрофон».
1.Поради В.О. Сухомлинського.
Видатний український педагог В.О Сухомлинський у книзі «Як виховати справжню людину» визначив десять «не можна», яких потрібно дотримуватися, щоб стати вихованою, культурною людиною:
Етикет (від французького «ярлик», «етикетка») – це сформований у суспільстві порядок спілкування, прийняті ритуали і манери поведінки.
Лицар – людина безкорислива, готова на самопожертву заради іншої, яка дотримує слова, ввічливу, доброзичливу. Лицар здатний на сміливі вчинки, в його грудях б’ється благородне серце.
Добро – корисна справа, вчинок.
Доброта – чутливість, стан душі людини, що спонукає творити добро.
Чесноти – позитивно-моральні якості людини.
ІІ група – «Мовознавці»
Сказали: «Прошу» чи «Будь ласка» - і ти зрадів, усміхнувся. Відповів: «Дякую» - і тобі усміхнулися.
Ставаймо поліглотами. Вивчаймо, як люди у світі дякують.
Англійці і американці : «Сенк’ю!». Французи: «Мерсі!». Німці: «Данке!».
А тепер ближні наші сусіди поляки: «Дзінькую!». Білоруси: «Дзякую!». Словаки: «Дьякую». Латиші: «Палдіес». Литовці: «Ачю. Декуй». Молдавани: «Мулцумеск». Естонці: «Тянан!».
2. Сенкани добрих слів.
Доброта.
Приємна, гарна.
Вражає, тішить, звеселяє.
Ключ до порозуміння.
Щастя.
Співчуття.
Щире, добре.
Заспокоює,втішає,надихає.
Сприяє дружнім стосункам.
Емпатія.
Добро.
Світле, радісне .
Існує,рятує,окрилює.
Рятує від зла.
Світло.
ІІІ група – «Знавці»
Діти підготували «Серце Добра»
Створення «Серця Добра»:
Перед дітьми лежать частинки розрізаного сердечка. На них написані різні слова. Треба вибрати лише ті, що характеризують позитивну, добру, справжню людину. (Чуйність, ніжність, щирість, егоїзм, грубість, жорстокість, добро, повага, терпіння, ввічливість, лицемірство, невихованість, милосердя).
ІV група – «Видавці»
Технологія «Мікрофон»(повідомлення учнів)
Корисні поради.
VІІ. Підбиття підсумків.
Говорять, що коли на землі народжується дитина, Бог запалює зірку на небі й посилає до новонародженого янгола – охоронця. Уві сні янгол цілує немовлятко тричі:
в чоло – аби воно зростало розумним;
у личко – щоб було красивим;
та в груди – аби здоров’я, любов та доброта вселилась у його тіло, серце, душу.
Сказав Мудрець:
- Живи, добро звершай
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу правда віра
Людину відрізняє від мавпи і від звіра.
Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра!