Виховний захід, профорієнтація "Професія кухаря"

Про матеріал
Розвиток пізнавальних інтересів школярів. Профорієнтація, допомога віднайти своє місце в сучасному житті.
Перегляд файлу

Тема: Свято маленьких кухарів.

Мета: Розвивати комунікативну та соціальну компетентність і розвивати уявлення учнів про професії людей; пояснити, що будь-яка професія важлива і потрібна. Виховувати любов до праці, повагу до людей різних професій.

Обладнання: Газова плита, дві каструлі, ополоник, великі ложки, страви, українські рушники.

Діти одягнені в костюми кухарів.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Вчитель: Сьогодні ми з вами зібралися поговорити про професію кухаря. Але спочатку скажіть звідки беруться готові страви у їдальнях?

Учні: Страви готує кухар.

Вчитель: Нічого не з'являється у їдальні без труда кухаря. А щоб стати кухарем, треба оволодіти цією професією.

Виступ агітбригади:

  1. Виходять хлопці: під музику маршу.

Перший учень іде з ополоником, за ним ідуть два учні і несуть каструлю і ставлять на газову плитку.

  1. Виходять на перед всі хлопчики

Слова першого хлопчика:

Хто на кухні хазяйнує?

Хто каструлями керує?

І з ножем працює вправно?

Хто смачні готує страви?

Пиріжки пече рум'яні?

Варить борщ смачний духмяний?

Не відтягнеш і за вуха?

Хто цей майстер?

ВСІ ХЛОПЦІ: Звісно кухар.

  1. Перший учень: Шеф кухар складає заявки.

Другий учень: Кухар-кондитер спеціалізується на кондитерських виробах.

Третій учень: Кухар-технолог організовує процес приготування продуктів.

  1. Танець кухарів: звучить пісня «МАМИН БОРЩИК»
  2. Перший хлопчик:

Кухар запрошує всіх на обід,

Страви смачні пообідати слід.

  1. Виходять дівчата зі стравами

Перша дівчинка:

Голубці готує.

Він дорослих і малят

Смачно нагодує.

Пригощайтеся.

Друга дівчинка:

І пухкенькі і смачні

Із пшениченьки вони

Зі здобного тіста.

Просяться, щоб з’їсти.

Пампушки. Пригощайтеся.

Третя дівчинка:

Довго з тіста їх ліпили,

У окропі поварили.

Потім дружно ласували,

Ще й сметанки додавали.

До вареників. Пригощайтеся

Четверта дівчинка:

Всі ми любимо рулети,

Сливи у компоті.

Як згадаємо котлети.

Аж слина у роті.

Пригощайтеся.

 

 

 

  1. Пісня про кашу.

Перший куплет

Я одна сьогодні буду вдома,

Хочу працювати без утоми.

Я сама зварю найкращу каш,

Хай дивується родина наша.

Приспів:

Це чудова буде каша,

Мама й тато зразу скажуть:

- Ой, смачна ж вона яка,

Ой, хазяєчка дочка.

Другий куплет:

То ж налила до крупи водички,

Кинула і хріну і гірчички.

Перцю і оцту теж додала,

Щоб та каша смак чарівний мала.

Приспів:

Це чудова буде каша,

Мама й тато зразу скажуть:

- Ой, смачна ж вона яка,

 Ой, хазяєчка дочка.

  1. Перший учень:

Кухар – творець прекрасного.

Кухар – це винахідник.

Другий учень:

Професію кухаря ви можете здобути у Іванівському ПТУ Херсонської обл.

 

ВСІ РАЗОМ:

Обирайте професію кухаря.

 

Вчитель: а зараз ми поговоримо про вимоги до професії кухаря, про  вимоги до його мови та правила особистої гігієни.

 

ВИМОГИ ДО ПРОФЕСІЇ КУХАРЯ:

  1. Основні якості кухаря – акуратність, уважність, творча фантазія.
  2. Кухар повинен бути людиною високої естетичної культури; уміти відчувати красу, шукати та створювати її.
  3. Кухар повинен мати добрий окомір – уміти швидко і точно визначити розмір, масу та форму напівфабрикату.
  4. Бути уважним та зосередженим. Адже прояв неуважності може спричинити приготування неякісних і навіть небезпечних для життя людини страв.
  5. У кухаря повинна бути розвинута довготривала мовно-логічна пам'ять. Адже йому необхідно знати склад страв, їх калорійність, фізіологію харчування, санітарію та гігієну, товарні властивості продуктів, правила складання меню.
  6. Кухар повинен мати добру зорову, образну пам'ять – пам'ятати зовнішній вигляд страв; використовувати оперативну пам’ять, готуючи різні страви в певній послідовності, згідно з рецептами їх приготування.
  7. Кухар повинен володіти елементами творчого мислення (фантазія, творчість, винахідливість).

МАНЕРИ СПІЛКУВАННЯ КУХАРЯ:

  1. Кухар повинен бути ввічливим.
  2. У спілкуванні не повинно бути гніву, грубощів, обурення, роздратування, розпачу, злості, зверхності.
  3. Чітко і кваліфіковано виконувати свою роботу, дотримуючись елементарної культури поведінки.
  4. Бути стриманим, терплячим, доброзичливим.
  5. Бути принциповим і чесним.
  6. Бути дисциплінованим і організованим.
  7.  Триматися з гідністю, довіряти людям.
  8. Бути чуйним, ввічливим і шанобливим.
  9. Працювати красиво, шанувати свою професію.
  10. Постійно вдосконалювати свої вміння спілкуватися.

 

ВИМОГИ ДО МОВИ:

  1. Кухар повинен володіти державною мовою.
  2. Мова – дзеркало культури людини.
  3. Кухар повинен досконало знати продукцію підприємства і вміти дати лаконічну та точну характеристику будь-якої страви або напою, поділитись рецептурою страв та особливостями їх приготування.
  4. Повинен володіти професійною термінологією і мати знання термінології кухонь народів світу.

ПРАВИЛА ОСОБИСТОЇ ГІГІЄНИ:

  1. Кухар повинен дотримуватись правил особистої гігієни.
  2. Утримувати в чистоті тіло, волосся, ротову порожнину, санітарний одяг та взуття.
  3. Проводити дезінфекцію рук.
  4. Під час виконання роботи не мати прикрас і годинника.
  5. Використовувати гумові рукавички за інструкцією.
  6. Під час виконання роботи волосся укладається в зачіску або збирається у пучок і покривається ковпаком.
  7. Своєчасно проходити медогляд і мати санітарну книжку.
  8. Не ходити в санітарному одязі за межі підприємства.
  9. До комплекту одягу входить: ковпак, куртка, бриджі, фартух, рушник.

 

Вчитель: Ось ми, діти, познайомилися з професією кухаря. Бажаю вам успіхів у виборі даної професії.

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 березня 2020
Переглядів
1017
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку