Урок - проект "Суд над вогнем"Урок-проект з курсу «Основи здоров’я» «Вогонь –- друг, вогонь – ворог»

Про матеріал
Мета проекту: Довести, що вогонь є другом і одночасно може бути ворогом людини; засвоїти з учнями причини виникнення пожеж та правила, які треба виконувати, щоб запобігти пожежам. Розвивати логічне мислення, уміння робити висновки. Виховувати інтерес до професії пожежного. Завдання проекту: Збір інформації щодо викорис¬тання вогню; ознайомлення з правилами пожежної безпеки; спостереження, опитування, співвіднесення зі знаннями, отриманими на уроках. Освітній продукт: виставка малюнків «Захистимо світ від пожежі», суд над Вогнем, відеофрагменти, інсценізація, газета « Вогонь! 101!». Об'єкт пізнання: правила пожежної безпеки. Тип проекту: груповий, довготривалий.
Перегляд файлу

КЗ « Солоницівський ліцей № 3»

 

 

 

 

Урок-проект з курсу «Основи здоров’я»

 «Вогонь –- друг, вогонь – ворог»

 

 

    Вчитель початкових класів

    Рашевська С. М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     2019 н. р.

Урок-проект з курсу «Основи здоров’я»

 «Вогонь –- друг,вогонь – ворог»

Мета проекту: Довести, що вогонь є другом і одночасно може бути ворогом людини; засвоїти з учнями причини виникнення пожеж та правила, які треба виконувати, щоб запобігти пожежам. Розвивати логічне мислення, уміння робити висновки. Виховувати інтерес до професії пожежного.

Завдання проекту: Збір інформації щодо викорис­тання вогню; ознайомлення з правилами пожежної безпеки; спостереження, опитування, співвіднесення зі знаннями, отриманими на уроках.

Освітній продукт: виставка малюнків «Захистимо світ від пожежі», суд над Вогнем, відеофрагменти, інсценізація, газета « Вогонь! 101!».

Об'єкт пізнання: правила пожежної безпеки.

Тип проекту: груповий, довготривалий.

ПЛАНУВАНШ ДІЯЛЬНОСТІ

Учасники проекту складають план роботи.

План виконання проекту

1.Обговоримо у класі важливість проблеми.

2.Висловимо пропозиції щодо форми представлення результату (виставка малюнків, газета, творча гра, створення діафільму, вистава).

3.Визначимо джерела потрібної інформації.

  1. Об'єднаємось у творчі групи. Розподілимо обов'язки між учасниками.
  2. Зберемо необхідний матеріал. Відберемо факти, що потребують ілюстрування.
  3. Виготовимо газету. Оформимо виставку ма­люнків «Захистимо світ від пожежі».
  4. Запросимо гостей і продемонструємо їм резуль­тат проекту.

8.Оцінимо роботу учасників проекту.

 

ЗАХИСТ ПРОЕКТУ

Мета уроку: вивчити правила пожежної безпеки; розвивати творче мислення, уяву, увагу; виховувати дисциплінованість, прагнення зберегти своє здоров'я, майно, бажання турбуватися про життя та здоров'я навколишніх, повагу й інтерес до професії пожежного.

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.

Обладнання: малюнки, газета, ілюстрації, сиг­нальні картки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ХІД УРОКУ

I. Актуалізація опорних знань учнів. Мотиваційний етап.

Вступне слово вчителя.

 Сьогодні на уроці ми поговоримо та помірку­ємо про вогонь, його корисну і шкідливу дію, вплив на життя людини. Ви повинні знати, що вогонь — серйозна стихія, і ігри з ним небезпечні. Чотири  групи учнів працювали над проектом «Вогонь  друг чи ворог». Сьогодні вони продемонструють нам резуль­тати свого проекту. Урок проведемо у формі захисту своїх робіт.

 

ІІ. Захист групи журналістів.

1.Презентація газети «Вогник»

Відгадайте загадки.

Шкварчить і злиться, води боїться.

З язиком, а не лає,

Без зубів, а кусає. ( Вогонь)

Що буває, коли дітлахи

запалюють вдома малі сірники? (Пожежа.)

- Отже, ви мабуть здогадалися, що ми працювали з інформацією про вогонь, намагалися дослідити: вогонь – друг чи ворог?

Учитель :- Пограємо в гру «Добрий і злий вогник» (Під цими двома написами діти прикріпляють тематичні малюнки та коментують їх «На цьому малюнку вогонь корисний…». Сигнальними картками показують « Добрий», «Злий».)

 

-Вогник – наш товариш і друг,

Ми без нього, як без рук.

Мама їсти нам готує

І за ним весь час пильнує.

 

А в печі велетенській, у домні,

Плавлять сталь сталевари невтомні.

 

Ще вогонь нам хліб випікає

і від холоду нас захищає.

 

Вічний вогонь біля пам’ятника горить,

Не забудь перед ним голову схилить!

 

А ще вогонь зі спортом дружить,

Спортсменам - олімпійцям вірно служить.  

 

 ІІІ.Захист групи фахівців:- Але ж трапляється, що вогонь з вірного друга перетворюється на безжалісного ворога та руйнівника , знищуючи за лічені хвилини те, що створювалося роками праці, гублячи дорослих і навіть дітей.

 

- Приборкують вогонь пожежні. Пожежні – мужні, безстрашні, сильні, спритні бійці. Вони готові прийти на допомогу щохвилини. Не кожна людина заради інших ризикуватиме своїм життям. Тому й поважають пожежних усі. Найкращий пожежний одягає бойове спорядження за 18с., а через 30 с. він займає місце в кабіні машини.

 

- На сторінці нашої газети ви можете познайомитися з різним пожежним транспортом. Цікаво, що води в пожежних машинах для гасіння вогню вистачає тільки на 13 хвилин. Тому дуже важливо , щоб у помешканнях працювали допоміжні пожежні крани. А дізналися про це ми під час відвідування Солоницівської пожежної частини.

 

Кореспондент. – Як діяти, якщо пожежа вже спалахнула?

 

Фахівець. – Не лякатися, не ховатися, а залишити приміщення і повідомити комусь з дорослих або подзвонити у пожежну охорону «101».

Кореспондент. – Чи можна водою гасити вогонь, який виник від спалаху телевізора?

 

Фахівець . – Ні. Вода – провідник струму. Слід накрити полум’я ковдрою та вимкнути телевізор.

 

3. Діафільм « Мишки –бешкетники»https://fc.vseosvita.ua/001lfx-0d98/008.png

- Діти нашого класу створили свою студію і випустили діафільм. Зараз пропонуємо переглянути фільм на пожежну тему.

Компанія «Школярик фільм» представляє діафільм «Мишки - бешкетники».

У малесенькій норі, у гарнесенькім домі

Веселились і жили мишки дві чудові.https://fc.vseosvita.ua/001lfx-0d98/009.png

Мама й татко на роботі, наказали: не шуміть,

А мишенята ті чудові вирішили в хатці вогник запалить.

 

Дрівець уже вони наклали, листки із зошита знайшли.

І коробку з сірниками вже хутенько принесли.

 

А вогонь все вище, а вогонь все далі.

Ось вже з’їв він і подушку, і прямує далі .

А мишенята ті злякались, залізли під ліжко.

Лиш хвости їх виглядають і дрижать аж жижки.

 

Ось і татко повернувся, повернулась мати,

вже їм сьогодні не буде де спати.

https://fc.vseosvita.ua/001lfx-0d98/00a.png

Бо згоріла їхня хата – то велике горе,

А мишеняток врятували, і сліз уже море.

 

Друже, чи для пустощів, чи гри

Сірників ти не бери!

Бо з вогнем погані жарти –

Жартувати з ним не варто!

 

4. Складання правил дій під час пожежі .

Постарайся покинути помешкання!https://fc.vseosvita.ua/001lfx-0d98/00b.png

Рухайся по стіні, закрив ніс і рот від диму мокрою ганчіркою!https://fc.vseosvita.ua/001lfx-0d98/00c.png

Ховатися під час пожежі на можна!

Не заливай водою електроприлади, що загорілися!

Не відкривай вікна!

Ліфтом користуватися не можна!

Попередь про пожежу сусідів і попроси їх викликати пожежних, або подзвони сам!

 

IV. Ділова гра.

4. Група соціологів.

- А зараз перед нами захищають свій проект група соціологів. Вони спробували винести свій вердикт Вогню. Вашій увазі суд над Вогнем.https://fc.vseosvita.ua/001lfx-0d98/00d.png

Секретар. Прошу всіх підвестися! Суд іде!

(Суддя, слідчі, адвокат, прокурор займають свої місця.)

Суддя. На відкритому судовому засіданні слухається справа про звинувачення Вогню. Вогонь обвинувачу­ється в тому, що через нього трапляється багато по­жеж, у яких гинуть діти, дорослі, рослинний і тварин­ний світ. Ми закликаємо сьогодні детально з'ясувати поставлені нами питання, уважно заслухати свідків і винести справедливий вирок.

З'ясуймо особу підсудного. Ваше ім'я, підсудний?

Підсудний. Вогонь.

Суддя. Дата народження?

Підсудний. З моменту появи життя на землі.

Суддя. Чи визнаєте себе винним у скоєнні вище­згаданих злочинів?

Підсудний. Ні.

Суддя. Обвинувачу, Вам слово.

Прокурор. Шановний суде! Від імені жертв Вогню я звинувачую це зло, стверджуючи, що Вогонь  най­гірше з лих. Його безвинні, на перший погляд, дії за своєю сутністю, а насадки цих дій жахливі, бо при­зводять до загибелі незліченної кількості людей, рослин і тварин, завдають шкоди всьому, що нас оточує.

Суддя. Якими фактами ви зможете підтвердити своє звинувачення?

 

Прокурор. Прошу Вас вислухати свідків.

Суддя. Починаємо допит свідків. Перший свідок, прошу.

 

1-й свідок. Високий суде, я, Візер Петро, го­ворю від імені дітей, які гралися сірниками, і через їх пустощі Вогонь спалив будинок. А інші діти просушу­вали свій одяг біля каміну — і Вогонь теж спалив їх одяг, лічені секунди залишилися до пожежі в будин­ку. Ось мої докази.

Суддя. Викликається другий свідок.

 

2-й свідок. Я,Сірик Карина, ніколи не виступала в суді, але те, що я бачила, жахливо. І я не можу мов­чати. Мої сусіди Юрко й Антон запалили паперово­го літачка і пустили його з третього поверху. Літачок полетів на балкон другого поверху, від нього загорів­ся одяг, який у той час сушився, незабаром виникла пожежа. Потім хлопці почали розпалювати вогнище поблизу гаражів. Це спричинило пожежу. А винен у цьому Вогонь. Ось мої докази.

 

Суддя. Викликається третій свідок.

3-й свідок. Я, …Нестеренко Ніколь, дуже люблю ново­річні свята. Нещодавно я була свідком того, як мій братик, запаливши бенгальський вогонь біля ялинки, ледь не згорів сам разом з нею. І в цьому винен Во­гонь.

 

Суддя. Викликається четвертий свідок.

4-й свідок. Я  Кобзар Олександра. Мама відправила мене до сусідки, і я була свідком, як електрокамін, що стояв біля вікна, спричинив загоряння тюлю. Одяг, що сушився над газовою плиткою, теж загорівся. Одно­часно загорівся стіл під нагрітою праскою, яку забу­ли вимкнути. Страшна картина. Усе горить, і в цьому винен Вогонь.

 

Суддя. Викликається п'ятий свідок.

5-й свідок. Я, Курганов Іван, коли відпочивала в лісі, була свідком такого випадку. Група дітей, розпа­ливши багаття, варила обід. Смачно поївши, вони за­лишили непогашений вогонь і пішли додому. Вуглі, що тліли, запалили траву, дерева. Якби не приїхали пожежні, увесь ліс згорів би, загинули рослини і дея­кі тварини. Ось докази.

 

Адвокат. Я протестую. Мій підзахисний не винен. У злочинах винні людська жорстокість, безтурботність, недбалість, безвідповідальність, байдужість, неуцтво.

 

Суддя. Протест відхиляється, Вам буде надано слово.

 

Прокурор. Ми можемо продовжувати допит свід­ків обвинувачення, вони всі з'явилися на судове за­сідання.

 

Суддя. Досить. Перед тим як перейти до допиту свідків захисту, нам всім потрібно трохи відпочити.

 Встати. Прошу фізкультхвилинку розпочати.

Не вмикай на кухні газ  раз,

Не клади за піч дрова  два,

В лісі сірників не три  три,

Не лишай вогонь в квартирі  чотири,

Не лягай при свічці спать — п'ять,

Іскра впала на підлогу — погасіть — шість,

Зачиніть вікно, коли в небі грім — сім,

У грозу під деревом не стійте в лісі — вісім,

Сірником не забавляйтеся знічев'я  дев'ять,

Пам'ятайте всі, про що в лічилці йдеться  десять.

 

Учитель; -Тепер перейдемо до допиту свідків захисту, шостий свідок, будь ласка.

6-й свідок. Я, Лимар Настя , доведу вам, що вогонь — надійний помічник і друг людей. Це він рухає тепловози і теплоходи, живить велетенські домни, допомагає людині освоювати космос. Ось докази.

 

Суддя. Викликається сьомий свідок.

7-й свідок. Я, Щербань Денис, свідчу:

Якщо холоди настали 

Допоможе нам вогонь.

Він розтопить піч у хаті,

Але ти стій осторонь.

Якщо раптом світло згасне,

Свічку ми запалимо.

В цьому випадку вогню ми подякуємо.

 

Суддя. Викликається восьмий свідок.

8-й свідок. Я, Поспєлова Євдокія, упевнена в тому, без Вогню ми не могли б готувати їжу, пекти смачний хліб, обігріватися у своїх будинках. Ось докази.

 

Суддя. Викликається дев'ятий свідок.

9-й свідок. Я, Муравльова Людмила , разом зі своїми батьками і сестричкою відпочивала в лісі. Ми розпалили вог нище, в якому запекли шашлики, посмакували. Після цього засипали Вогонь землею. За такий гарний і починок я дякую Вогню. Ось докази.https://fc.vseosvita.ua/001lfx-0d98/011.jpg

Суддя. Викликається десятий свідок.

 

10-й свідок. Я, Орлянська Дарья, хочу навести такі, докази. Щороку без вогню й тепла взимку на вулиці замерзають люди. Чотири роки тому у місті Алчевську Луганської області були закриті школи, дитячі садочки. Через відсутність тепла в місті діти змушені були їхати в різні санаторії, табори для дітей, щоб зберегти своє здоров'я. Дякує за тепло, Вогню.

 

Суддя. Адвокате, Вам слово.

 

Адвокат. Я відмовляюся від захисту.

 

Суддя. Підсудний, слово Вам.

 

Підсудний. Я не визнаю себе винним. Якщо ви захочете мене засудити, нічого у вас не вийде. Скільки існує світ, стільки буду жити ї я. А світ — вічний. А якщо не вірите, запитайте в них (до залу), що вони думають.

 

Суддя. Ви, хто сидить у цьому залі, усі маєте виконати сьогодні функцію присяжних засідателів. Прошу вас підвестися й винести вердикт  винен чи не винен підсудний.

(Кожний присяжний виносить свій вердикт.)

Суддя. Наш суд був коротким і правдивим. Уважно заслухавши обидві сторони, суд виніс рішення: через те, що Вогонь  завжди добрий слуга, а поганим може бути господар Вогню, вважаємо його не винним і бажаємо вічно служити людям. Засідання суду оголошую закритим.

А людям потрібно суворо дотримуватися правил і протипожежної безпеки. ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ! Вогонь стає ворогом, якщо поводитися з ним необережно.

ІV. Звіт групи артистів.

Пожежний. (Презентація)

Я почув, що викликали ви пожежну службу.

Але зараз я вогню пропоную дружбу.

Будем грати в гру, малята,

Але жарт з вогнем  біда!

Щоб пожежу загасити,

Що потрібно нам?(Вода.)

Пожежник- . Але ще скажіть, будь ласка,

-Чим пожежу загасить?

Гра « Мікрофон» ( Якщо виникла пожежа не ховатись у куток, а вогонь гасити. Поки він іще малий воду лий. Сип піском, топчи, накрий - щоб не міг палити. Вогнегасник у пригоді стане. А якщо вогонь не згас, і багато диму, вибігай з кімнати враз. По телефону 101 викличу пожежних. Набираю 101, чітко вулицю і дім, прізвище своє назву і квартиру, там, де трапилося лихо.)

 

V. Творче застосування знань.

Учитель. Сьогодні ви добре попрацювали на уроці. Який же висновок ви для себе зробили?

(Вогонь  наш друг, допомагає нам і служить, треба завжди

пам'ятати, що необережне поводження з ним може завдати великої шкоди і перетворити його на ворога.)

  1. Перевірмо, як ви засвоїли знання. Гра « Так чи ні».

Коли я говоритиму правильно  піднімайте зелену сигнальну картку, а в разі моєї помилки  червону.

  • Гратися сірниками.
  • Вчасно вимикати електроприлади.
  • Ввімкнути телевізор і лягти спати.
  • Запалити газ на плиті та піти до школи.
  • Не можна гратися сірниками, це небезпечно.
  • Не можна залишати вогонь у газовій плиті, у печі без нагляду.
  • Не тримати вибухові речовини поблизу вогню.
  • Пожежних викликати за номером 101.

 

2.Створення пам'ятки. Гра « Добавляночка»

- Якщо правильно назвете всі відповіді, це страшне слово можна буде витерти з дошки, загасити. А якщо всі люди довкола будуть дотримуватись правил поведінки з вогнем, той самі пожежі зникнуть з лиця Землі. Щоб ви ніколи на були свідками пожежі, не потерпілими, ні винуватцями.(По черзі знімають картки)

Всім маленьким школярам

Дуже добре треба знати:

Сірники не для забави,

З ними страшно ... (грати).

Розігрілась праска дуже,

Що робити будеш, друже?

За гаряче не хапай,

Із розетки... (вимикай).

Знати має учень кожний,

Щоб похід був до ладу,

Жартувать з вогнем не можна 

Ліс потрапить у ... (біду).

Якщо виникла пожежа,

Що тоді робить:

Не ховатися в куточок,

А вогонь … ( гасить)

При пожежі, при пожежі,

Знає кожен громадянин

При пожежі, при пожежі

набирають … ( 101)

Вивчіть правила пожежні,

Будьте завжди обережні.

Знає хай дитина кожна,

Жартувать з вогнем ... (не можна)!

 Дотримуйтесь правил пожежної безпеки вдома й у школі!

 

Діти. Нам ще належить підрости,

Та і сьогодні вже готові:

Вам як один відповісти –

Вогню поставим перепони!

Лихим пожежам – стоп, заслін!

Вогонь добро хай лиш дарує,

другом буде тільки він,

А нас хай дружба всіх згуртує!

Пісня про дружбу.

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
28 березня 2021
Переглядів
266
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку