Урок - розслідування "Слідство ведуть знавці: Погода. Прогноз погоди"

Про матеріал
Нестандартний урок для учнів 4 класу за підручником "Я досліджую світ" Жаркова І./ Частина І.
Перегляд файлу

Тетіївський ліцей №4

Тетіївської міської ради

Київської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок – розслідування

«Слідство ведуть знавці»

Погода. Прогноз погоди

Я досліджую світ 4 клас

 

 

Урок підготувала

учителька початкових класів

Омельчук О. П.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Погода. Прогноз погоди

Мета: продовжувати формувати уявлення про погоду, чинники, від яких вона залежить, прогноз погоди та його значення в діяльності людини;

розвивати мислення, уміння аналізувати, робити висновки, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки;

виховувати бажання вивчати навколишній світ.

Обладнання: презентація, конверти із завданнями для роботи в групах.

Хід уроку

І. Організація класу

Емоційне налаштування

Ось знову лунає дзвінок,

Запрошує всіх на урок.

Будемо дружно ми працювати,

розслідувати та міркувати.

Сьогодні у нас незвичний урок – «Урок- розслідування. Слідство ведуть знавці».  Ви будете моїми помічниками у розслідуванні. Назвіть головні якості, які повинні мати детективи.(Бути допитливими, уважними, зосередженим.)

 

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.

  • Але перед розкриттям справи невеличка розминка.

Вправа «Мікрофон»

  • Чому на Землі змінюються пори року?
  • У яку пору року Сонце о 12.00 піднімається найнижче над горизонтом?
  • У яку пору року опівдні тінь найкоротша?
  • У яку пору року найтепліше? Як це пов’язане із тривалістю дня і висотою Сонця над горизонтом?

 

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

  • Отож, приступаємо до розслідування. Сьогодні 26 січня. Розслідується справа № 26012023 «Погода. Прогноз погоди».
  • Спроектуємо хід нашого розслідування:

Потрібно розслідувати: що таке погода і прогноз погоди.

Що будемо робити: визначати чинники, від яких залежить погода, аналізувати яке значення прогноз погоди має для діяльності людини.

Що це нам дасть: викличе бажання спостерігати за навколишнім світом, вчитися самостійно прогнозувати погоду, використовуючи народні прикмети.

 

ІV. Робота над новим матеріалом.

  1. Початок справи.
  • Рухаючись за стрілками прочитайте слово, яке допоможе нам у розслідуванні.

А            м            с             е            а

 

      т             о             ф            р

  • Чи знаєте ви що таке атмосфера?
  • Уточнимо значення цього слова у професора Лісовенка.

Атмосфера  - це товста повітряна оболонка, якою вкрита наша планета.

 

  1. Розшифрування записів.
  • Серед речових доказів у даній справі знаходиться зашифрований запис. Переставте склади місцями, розшифруйте і прочитайте його.

 

анСт ньонижго руша моатрисфе в нійда цемістівос в нийпев час – ец гопода.

(Стан нижнього шару атмосфери в даній місцевості в певний час – це погода.)

 

  1. Робота з речовими доказами.
  • Шановні знавці, проаналізуйте речові докази, розміщені в даній справі, і скажіть якою може бути погода?

(Погода може бути сонячною, або хмарною, вітряною чи безвітряною, дощовою, або сухою, теплою чи холодною.)

 

  1. Метод «Гронування»
  • Пригадайте і назвіть які чинники визначають погоду у даній місцевості.

 

 

 

  1. Робота в слідчих групах «Відновлення тексту»
  • Дослідимо перший чинник, який впливає на погоду, температура повітря.
  • У конвертах знаходяться факти про даний чинник. Вам їх треба опрацювати і відновити пропущені слова.

 

_____________ нагріває земну поверхню. Що вище Сонце на небосхилі, то ____________ тепла потрапляє на земну поверхню і температура повітря ________________ . Сонце найвище піднімається на небосхилі ______________ , тому цієї пори року спостерігають найвищі температури. Сонце піднімається на небосхилі найнижче ________________ , тому дуже холодно.

Довідка: Сонце, більше, вища, влітку, взимку.

 

  1. Робота з «Базою даних»(з підручником (с.62 -63)(робота в групах).

- Дізнатися якнайбільше і розповісти :

1 група: - про вітер;

2 група: - про хмарність;

3 група: - про опади;

4 група: - про прогноз погоди.

(Звіт груп про виконане завдання)

 

  1. Збір даних на місцевості(домашнє завдання)

Учні читають народні прикмети про передбачення погоди, які підготували вдома.

 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Звіт про виконану роботу.

Наша справа розкрита. Ми з вами розслідували справу і зібрали дуже багато інформації про погоду. Узагальнимо факти, які ми отримали в результаті розслідування:

- Що таке погода?

- Які основні її чинники?

- Якою може бути погода?

- Опишіть яка погода сьогодні.

 

VІ. Підсумок уроку.

Вправа «Кубування»( на гранях запитання):

- Що нового ви дізналися на уроці?

- Що було цікаво?

- Що було складно?

- Хто був на уроці найактивніший?

- Що найбільше сподобалося?

- Що тепер ви вмієте?

docx
Додано
2 лютого 2023
Переглядів
209
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку