Урок-тренінг для учнів 1-го класу за темою: “Ігри”
Мета: формувати поняття про необхідність дотримання правил безпеки під час ігор; створити позитивний емоційний настрій від спільних ігор; виховувати дружні взаємини, доброту, чуйність.
Навчальні завдання:
Наприкінці заняття учні повинні:
- мати уявлення про розваги;
- вміти сприймати невдачу не як обисту поразку, а як поразку у грі;
- вміти змагатися, враховуючи думку товаришів під час гри та сприяти зміцненню міжособистісних взаємин у руховій діяльності.
Обладнання і матеріали: конструктор LEGO, зображення Королівства та спортивного приладдя, льяльки-мотанки
Що підготувати заздалегідь: улюблені іграшки дітей
Орієнтований план уроку
Вступна частина - 5 хв.
Основна частина - 20 хв.
Робота в колі - 5 хв.
Заключна частина - 5 хв.
Хід уроку
I Вступна частина
Знайомство
3ібралися малята
У цікаву гру пограти. Хто добрий настрій має, Хай зараз пострибає. А хтось чомусь сумує, Хай жваво покрокує.
Уcі щирі, усміхніться.
Уcі ввічливі, вклоніться. Ми будемо дружно грати, У грі всіх вас поважати.
(Діти стоять у колі і виконують рухи)
Правила роботи
- Які правила треба використовувати під час ігор, щоб не було образ і конфліктів? Бо в таких випадках доведеться припиниту гру.
Правила гри:
У грі може брати участь 1 або кілька гравців. Ігри для багатьох гравців ставлять перед собою завдання виграти, тобто така гра є змаганням. В іграх зі змаганням гравці можуть утворювати команди, які намагаються досягти спільної мети. Такі ігри називаються командними. У грі поважають лише чесних та справедливих. Уважно слухай вчителя і запам’ятовуй необхідні дії, їх послідовність. Не хитруй і не поспішай, будь
дисциплінованим.
II Основна частина
Діти, сьогодні ми переміщуємось у світ іграшок. Чи маєте ви удома найулюбленіші іграшки та ляльки? Вам подобається з ними грати? А багато іграшок - це вже ціле Королівство. В саме таке Королівство ми з вами і потрапили. Ось ваші улюблені іграшки, які хочуть, щоб ви стали почесними гостями у їхньому замку, якщо дасте відповіді на їх запитання.
- Якщо ви граєте у спільні ігри, то кого повинні слухати? (Того, хто оголосив себе головним у грі)
- Під час гри можна змінювати її правила? (Ні)
- Кого потрібно запрошувати до гри? (Усіх присутніх в класі)
- Як слід грати в ігри? (Чесно, не хитруючи) - Учасникам гри можна сваритися? (Ні, ніколи)
- Дуже дякуємо за ваші відповіді!
От ви й стали почесними гостями Королівства та іграшки запрошують вас виконати вправи з ними.
Як раненько я встаю, |
(Підводяться навшпиньки, потягуються.) |
То багато справ роблю: |
(Розводять руки.) |
Личенько своє умию, |
(«Миють» обличчя.) |
Вушка, носик, очка, шию. |
(«Миють» вушка, очка, шию.) |
Одягнуся, причешуся |
(Нахиляються, причісуються.) |
І yсім я посміхнуся. |
(Посміхаються.) |
Робота у колі
НАШЕ КОЛО, МОВ СІМ'Я
Наше коло, мов сім'я.
Друзі ми: і ти, і я, - Добрий день сусіду зліва.
- Добрий день сусіду справа.
Ми — одна сім'я.
Наше коло, мов сім'я.
Друзі ми: і ти, і я.
Обніми сусіда зліва.
Обніми сусіда справа.
Ми одна сім'я.
(Далі замінюють слова «добрий день» на «посміхнись», «поцілуй», «приголуб», «налякай»; усі завдання потрібно виконувати)
Повідомлення
Перед тим як розпочинати ігри, згадаймо правило дружби.
Утворімо разом коло!
Стільки друзів - глянь навколо.
Руку другу простягну,
З другом сварку не почну.
Будемо дружно грати, У грі всіх поважати.
Робота з LEGO
Наші бабусі та дідусі грали іграшками, які виготовляли самостійно (з ганчірок - ляльок, з гілок - конячок).
А ми з вами зробимо із конструктора LEGO спортивне приладдя, яке іграшки візьмуть у своє королівство.
Гра «Грім - ураган - землетрус»
Учні об’єднуються в трійки. У кожній трійці двоє учасників беруться за руки i, піднявши їх угору, утворюють «хатинку», а третій учень стає між ними — це «мешканець хатинки». Якщо ведучий каже «Грім», «мешканці хатинок» намагаються знайти собі нові «хатинки» й забігають усередину нової пари. Якщо він каже «Ураган», «хатинки» шукають собі нових «мешканців». За сигналом «Землетрус» усі трійки розпадаються, і гравці намагаються створити нові.
Завдання ведучого: знайти собі трійку. Той, хто не встиг знайти нову «хатинку» або нового «мешканця», стає ведучим.
III Заключна частина
Звортній зв’зок
- Діти, що вам сподобалось найбільше на уроці?
- Яких правил потрібно дотримуватися під час гри?
- Чи хотіли ви б опинитися в Королівстві з вашими іграшками назавжди?
Прощання
- А тепер попрошу вас по черзі висловити свої враження.
Ігри мене вчать...
Ігри допомагають мені бути...
Ігри моїх бабусі та дідуся мені цікаві тим, що...
Я хотів(-ла) би пограти з батьками в...
Я хочу створити свою гру про...