Урок - тренінг " Ми - українці"

Про матеріал
Захід чудово підійде для дітей 1-3 класів з метою вивчення українських традицій, формуванння патріотизму, комунікативних навичок, культури спілкування. Містить інтерактивні методи навчання
Перегляд файлу

Ми – українці!

(Виховне заняття з учнями першого класу)

Тема: Ми – українці, діти свого народу

Мета: розширювати уявлення учнів про те, хто ми в цьому світі; дати поняття про ментальність, основні риси характеру українців;  виховувати в дітей бажання бути хорошими й добрими людьми.

Ціннісні орієнтації та ціннісно -смислові установки: виховання свідомого патріотизму та активного громадянства, забезпечення прав дитини й демократизація стосунків, національна єдність поколінь, гуманістична мораль тощо.

Матеріал. Пісні, відеофрагмент із зображенням земної кулі, національного одягу українців, картин природи, народна музика, вірші, дитячі ігри.

Хід заняття

Учитель. Погляньте, діти, на  зображення нашої Землі. Це наша планета, на якій ми з вами живемо. Людей на Землі дуже багато, і всі вони різні за кольором шкіри, за національністю й за расами. Кожна людина має свою країну, свою мову та культуру. Подивіться на нашу землю, нашу Батьківщину – Україну. Ми тут живемо – і ми хто? Так, ми – українці!

А зараз ми всі разом заспіваємо пісню про нашу Україну.

( Пісня про Україну)

Учитель. На цій землі наші предки жили дуже давно, багато тисячоліть, ми древній народ. А через те що наша земля знаходиться в центрі Європи, навколо нас жили інші народи, створювали свої держави, розмовляли своєю мовою, мали свою культуру й віру. Наші предки були прив’язані до своєї землі, тому що вона їх годувала. Родючі грунти давали багаті врожаї хліба, овочів та фруктів. Хоч і доводилось тяжко працювати, але було всього вдосталь. Тому люди тут завжди жили мирно, любили природу-годувальницю й бачили в ній красу, чарівність, дивувалися звукам і кольорам. Та й самі навчилися створювати красу: малювали, винайшли свою писемність, будували, співали, вишивали, ткали, виготовляли різноманітний посуд і прикраси, навчилися виготовляти музичні інструменти й грати на них. Ось у таких умовах закладався й людський характер. Українці добрий, мирний, щедрий і щирий, дуже працьовитий, пісенний і ліричний народ. А ми всі, діти, нащадки свого народу, пагінці величезного дерева роду українців, беремо все від своїх предків, тобто нам передається ментальний код поколінь. А що це таке? Як ви думаєте? ( відповіді дітей)

Від тата й мами вам передається генетичний код, тобто фізичні властивості будови тіла, група  крові, колір волосся й очей, розумові здібності, фізичні задатки. А от від народу нам передається ментальний код – це вікові вподобання, , мова, культура, обряди, звичаї, духовність, віра. Це дух нації. Отже ми з вами – представники свого народу і його  менталітету. Хоч ми всі люди на Землі, але кожна нація відрізняється від іншої, має свої характерні ознаки. А чим відрізняються люди? Як ви думаєте?

Так, мовою, культурою, звичаями, традиціями, вірою та інш.

-         А яка у нас мова?

Так, українська, найбагатша. Найкрасивіша.

 

Учень. У нашій мові – будні й свято,

Щирість, лагідність, тепло.

Мова світла і крилата, Так завжди у ній було.

 

Учениця. І вона найкрасивіша,

Дуже лагідно звучить.

Українцям наймиліша,

Нам без мови – не прожить.

 

Учитель. А ще в нас народні пісні, яких найбільше в цілому світі. І вони звучать сьогодні по всій планеті, бо приваблюють людей своєю щирістю, мелодійністю, теплом. Українські діти слухають пісні вже з першого дня свого народження, бо мами їм співають колискові. Послухаємо одну з них.

Колискова пісня на вибір вчителя.

А зараз послухаймо українську народну дитячу жартівливу пісню.

 

Учитель. Пісне моя українська,

Дума моя материнська,

Рідна й така чарівна,

В цілому світі одна.

 

А ще в нас є національні танці.  А який це танець?

Так, гопак. Це не тільки національний танець, а й вид бойового мистецтва. Переглянемо відеофрагмент.

Учитель. Можливо, хтось із вас теж освоїть бойовий гопак – і стане справжнім козаком.

Зараз ми з вами пограємо в гру. В українців є багато дитячих ігор, адже діти завжди любили розваги та вміли гратися гуртом. ( гра на вибір)

 

Учитель. Ми розглянули картини чарівної природи нашого краю, послухали й самі поспівали українські народні пісні, розібралися з тим, хто ми в цьому світі, що таке менталітет і який менталітет українців. Згодом ви дізнаєтесь ще більше, бо з кожним разом будете розширювати свій кругозір, збагачувати м знання новою інформацією – і не тільки на виховних заняттях, а й самостійно.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                           Урок тренінг

 

Тема: Пригоди крапельки.

Мета: надати можливість учням поділитися власними міркуваннями про воду; закріпити уявлення про стани  води; вчити грати у колективні ігри; виховувати ввічливість і культуру спілкування; заохочувати до занять фізкультурою і спортом.

Навчальні завдання

Наприкінці заняття учні повинні:

Вміти висловлювати власні міркування про воду;

Пояснювати значення води в житті людини;

Вміти висловлювати свою думку, активно взаємодіяти з однокласниками, конструктивно спілкуватися, грати у колективні ігри.

Обладнання і матеріали:

Маркери, олівці, клей;

Скоч, ватман, магніти.

Що підготувати заздалегідь:

Музичній супровід
парасольку

Склянку з чистою водою

Відеопрезентацію про воду

Роздруковані правила роботи в групі

Картки для об’єднання

Зображення сонечка, килим-хмарку

Мікрофон

Хід уроку

 

Доброго ранку – всіх ми вітаємо!

Доброго дня – усім щастя бажаємо!

В гості до нас краплинка прийшла,

Чисту водичку нам принесла.

( Діти під музику займають місце у тренінговому колі. Вчитель показує склянку з водою та демонструє відео-ролік про воду)

1 Вступна частина

Знайомство

Учні називають своє імя, відновлюють спогадт про воду, де зустрічалися з водою

Правила роботи

Нагадайте, які правила допоможуть нам весело і цікаво мандрувати з крапелькою…

2 Основна частина

Бесіда-діалог

-         Коли за вікном похмура погода, темні хмари на небі, що люди беруть із собою, виходячи на вулицю?

-         Парасольку. ( вчитель розкриває парасольку)

-         Навіщо потрібна парасолька?

-         Сховатись, захиститись від дощу.

-         Звідкіля під час дощу падають крапельки води на нас?

-         З хмар на небі.

-         А як ці крапельки опинились на хмарці?

-         Пропоную помандрувати  разом з крапелькою і дізнатись дещо про її життя.

Робота в групах.

Об’єднати дітей у 4 групи.

-         Називаємо водойми з прісною водою: річка, озеро, струмок, джерело.

-         Навіщо потрібна людині прісна вода?

-         Щоб бути здоровим , сильним, загартованим, слідкувати за своїм тілом.

 

Кожна група отримує малюнки, на яких вода зображена у певному агрегатному стані.

1 група – вода перебуває у твердому стані;

2 група – вода перебуває у рідкому стані;

3 група – вода перебуває у вигляді пари;

4 група –види водойм

 

Завдання 1,2,3 групам – визначити агрегатний стан води, спробувати показати його за допомогою рухів, без слів. Інші команди спробують відгадати, про який стан води йдеться.

4 група називає види водойми, демонструючи малюнки з їхнім зображенням. «Бурхливе море» показує за допомогою рухів, інші діти вгадують назву показаної водойми.

Отже вода на Землі може перебувати у 3 різних станах. А як же вона переходить із одного стану в інший?

Гра «Сонечко, хмаринка й краплинка»

Діти під музику вільно рухаються по класній кімнаті ( водичка в рідкому стані) Коли з’являється сонечко зі словами «Сонечко припікає…», діти повинні переміститися на килимок-хмаринку, імітуючи випаровування води. Коли сонечко ховається, крапельки знову під музику починають вільно рухатись, повертаючись з хмаринки-килимка на Землю, імітуючи дощик.

Висновок:

Краплинка перетворилась тому що пригріло Сонечко.

Намалюйте свою пригоду з краплинкою на ватмані.

 

Гра «Раз-краплинка. Два – краплинка. Три – краплинка.»

Діти вільно рухаються по класній кімнаті, промовляючи слова: «Раз краплинка. Два – сніжинка, імітуючи при цьому або рух крапельки, або сніжинки. На слова Три крижинка учасники гри повинні зупинитися на місці і завмерти у будь якій формі води у твердому стані. Імітуючи предмети, тварин і т.д.

Ведучий вибирає найкращу фігуру. Яка потім водить»

Запитання

-         У яких станах перебуває вода?

-         Чи знаєте ви гру, в якій водичка перебуває у рідкому стані?

-         3 Заключна частина

Зворотній зв'язок

-         Учні по черзі називають. Що їм сподобалось на уроці.

Прощання

-         Нумо дружно дітвора,

-         Всі гукне «Води ура!

(Промовляючи слова прощання, діти показують, які вони сильні і здорові від того, що дружать з водичкою..)

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 березня
Переглядів
279
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку