Урок - тренінг
Взаємодія і злагодженість – запорука успіху
Мета: з’ясувати, як допомагають у роботі злагодженість та взаємодія, вчити
створювати спільний проект, виховувати взаємоповагу, взаємодопомогу.
Вправа "Привітання "
Мета: формувати культуру спілкування, сприяти об`єднанню колективу.
Інструкція. Привітатися із учасником, який стоїть зліва, сказати комплімент або побажання на сьогоднішній день.
Вправа «Чарівний глечик»
Мета : створення сприятливого емоційного клімату .
Інструкція. Колеги! Пропоную вам дістати по одному папірцю з чарівного глечика (вази, мішечка), який підкаже, що на вас чекає сьогодні або що вам потрібно зробити найближчим часом. Ці побажання чарівно впливають на настрій, підбадьорюють, надають упевненості.
Гра «Якби я …»
Мета: завершити незакінчені пропозиції.
Інструкція: Придумати кінцівку невеликого твору
«Якби я був (-а) вітром, то…»
«Якби я був (-а) зіркою, то…»
«Якби я був (-а) хмаркою, то…»
«Якби я був (-а) морем, то…»
«Якби я був (-а) невидимим(-ою), то…»
«Якби я був (-а)найкращим винахідником, то…»
Вправа «Незапланована подорож».
Мета: сприяти розвитку креативності, уяви, почуття гумору, гнучкості та оригінальності мислення.
Інструкція . Зараз я почну вправу, кинувши м’яч кому- небудь з вас, і скажу, куди потрапить отримувач м’яча. Гравець, який ловить м’яч, швидко називає три предмети, які необхідно взяти з собою, направляючись у це місце.
Поділ на групи
Вправа «Казковий вернісаж»
Усі ми родом із дитинства. І завжди з ніжністю і любов’ю згадуємо казки, які чули вдома, в дитячому садку, в школі. Адже казка – не просто найпопулярніший фольклорний жанр, це джерело, що дає творчу наснагу кожній творчій людині. Казка дарує радість і дорослим, і дітям.
Тому зараз ми виконаємо вправу «Казковий вернісаж». Кожен учасник по черзі отримує картку із казковим героєм . За назвою казки учасники об`єднаються в групи.
Правила роботи в групі
Мета: показати необхідність вироблення і дотримання певних
правил за якими відбувається взаємодія людей у групі; прийняти
правила для продуктивної роботи під час тренінгу.
Хід вправи: перш ніж перейти до подальшої роботи, пропоную вам
прийняти певні правила, за якими ми будемо працювати протягом
нашої зустрічі. Практика проведення тренінгової роботи показує,
що найбільш корисними в роботі груп є такі правила:
● Говорити по черзі, а не всі _____________. (Водночас)
● Не перебивати того, _______ говорить. (хто)
● Критикувати ідеї, а не ______, яка їх висловила. (особу)
● Дотримуватися «правила ________ руки». (піднятої)
● Поважати всі висловлені _______. (думки)
● Заохочувати всіх ____________ до роботи. (однокласників)
Обидві групи працювали швидко і при цьому досягли певного результату. Але щоб ця робота виконувалася не хаотично, кожен із вас повинен знати яке місце він займає в групі. Тобто маєте розподілити ролі.
Розподіл ролей
Проблемне запитання для груп
На дане запитання вам допоможе дати відповідь приказка і формула, яку ви складете зі слів і позначок.
Та тільки віз і нині там ( І група)
взаємодія + злагодженість = успіх (ІІ група)
Висновок: взаємодія і злагода – запорука успіху.
Коли ми з дітками проводимо такі тренінги, а частіше елементи тренінгів, привчаємо дітей працювати командою, злагоджено, допомагати один одному.
В українській мові є багато слів, які починаються «взаємо…»
Кросворд: записати слова, які починаються «взаємо» ….
взаємодія
взаємозв`язок
взаємодопомога
взаємоперевірка
взаємопідтримка
Руханка «Усі – дехто – один – ніхто»
Мета:розім'ятися, потренувати увагу.
Слово вчителя: «Встаньте ті, в кого карі очі»; «Встаньте ті, хто вранці прокинувся у доброму настрої»; «Встаньте ті, в кого є друзі»; «Встаньте ті, хто любить кавун»; «Встаньте ті, хто вранці п`є каву»; «Встаньте ті, хто полюбляє мультики»; «Встаньте ті, хто бачив кенгуру»; «Встаньте ті, хто розмовляє англійською»; «Встаньте ті, у кого в грудні день народження».
Підсумок: Отже, за допомогою цієї вправи ми дізналися, що між нами є багато спільного.
Творча робота з LEGO
(розповіді учасників груп)
Притча про успіх.
Один чоловік вирішив змінити світ. Але світ такий великий, а він такий маленький. Тоді він вирішив змінити своє місто. Але місто таке велике, а він такий маленький. Тоді він вирішив змінити свою родину. Але родина в нього така велика, одних діток десяток. Тоді ця людина добралася до того єдиного, кого вона в силах змінити, будучи таким маленьким: самого себе. Тож не бійтеся змінювати себе.
Рефлексія
Мета: очікування та побажання
Хід вправи: провести у вигляді гри «Відкритий мікрофон»
Вправа «Відкритий мікрофон»
Запропонуйте учням по черзі сказати, що їм найбільше сподобалося чи не сподобалося на цьому занятті. Чи збулися їхні очікування і висловити побажання на майбутнє.
Заключне слово тренера
Я дякую усім учасникам заняття за активну та результативну роботу. Бажаю, щоб ваша праця приносили лише радість та позитивні результати. Робіть усе з любов′ю. Адже усе, що робиться з любов’ю, приречене на успіх.
1