Урок - тренінг "Як стати толерантним або вчимося співчувати"

Про матеріал

Урок - тренінг з основ здоров'я на тему "Як стати толерантним або вчимося співчувати". Під час тренінгу учні розкриють поняття «толерантність», показажуть певні рівні толерантної поведінки. Сприятимуть формуванню ціннісних установок на толерантне спілкування та навичок толерантної поведінки, звичок.

Перегляд файлу

Урок-тренінг

Тема: Як стати толерантним або вчимося співчувати

Мета: розкрити поняття «толерантність», показати певні рівні толерантної

             поведінки  людини;

            виховувати спостережливість, уважність до інших людей, здатність бачити і              

            розуміти відмінність іншої людини від себе, вчити встановлювати стосунки  

            на  доброзичливій основі;

            виховувати чуйність, взаємоповагу, людяність, терпимість і небайдужість;

            сприяти формуванню ціннісних установок на толерантне спілкування та  

            навичок толерантної поведінки, звичок.

Обладнання і матеріали: мультимедійний супровід, картки, дошка, сонце  з   

             окремими промінцями, ручки.

Хід уроку – тренінгу

І. Вступна частина

--Про що ми говорили на минулому уроці?

      -- Як ваші батьки відреагували на маленькі добрі справи, які ви зробили, виконуючи домашнє завдання. Вислухайте відповіді дітей, підсумуйте сказане.

1.Вправа «Знайомство»

Запропонуйте дітям по черзі назвати своє ім’я та улюблену страву.

2.Передбачення

--Як ви розумієте слово «толерантність»?

     Толерантність — це терпимість і повага до інших людей

--Сьогодні в нас із вами надзвичайна розмова.  Ми поговоримо про те, як треба ставитися до відмінностей, які існують між людьми, дізнаємося, що таке толерантність.

ІІ. Основна частина

  1. Робота над притчею «Чия їжа смачніша»

ЧИЯ ЇЖА СМАЧНІША

Жили в лісі різні звірі. Якось зібралися вони на березі Нілу і засперечалися, чия їжа найсмачніша.

— Найсмачніше у світі — це м’ясо,— сказав Лев.

— Ні, соковите листя,— не погодився Жираф.

— Найсмачніші — банани! — встряла Мавпа.

— Найкраща їжа — зелена трава,— сказав Віл.

І так вони довго сперечалися, мало не побилися!

— Як ви вважаєте, хто з них має рацію?

— Чи існує у світі їжа, що смакує всім?

— Як можна уникнути суперечок?

 

 

Запитання для обговорення:

• Як ви вважаєте, хто з них має рацію?

• Які тварини не їдять м'ясо? (Корова, заєць, жираф, мавпа, буйвіл.)

 • Чи є у світі їжа, що смакує всім? (Ні)

• Як можна уникнути суперечок?

ВИСНОВОК: «Ми бачимо, що і тварини, й люди мають різні смаки, зокрема і в їжі».

2.Бесіда «Толерантність»

-- На нашій планеті живуть люди різних національностей. Кожна нація має свою мову, звичаї, національні страви. Щоб уникнути конфліктів між народами, потрібно поважати ці відмінності, бути толерантним.

Толерантність означає вміння поважати і приймати різноманіття культур, здатність сприймати думки, поведінку і спосіб життя інших людей.

3.Вправа «Хто зображений?»

-- Розгляньте малюнок і спробуйте здогадатися, хто зображений на ньому.

-- Як ви це зрозуміли?

Запитання для обговорення:

--Чи доводилося вам подорожувати світом, бувати в інших країнах? Розкажіть про це. Що вас найбільше здивувало?

--Чи знайомі ви з дітьми, які приїхали з інших країн чи міст? Чим вони схожі на вас і чим різняться?

4. Вправа «Хто де живе?»

- Встановіть відповідність між представниками різних країн, назвами цих країн та національними особливостями.

5. РУХАНКА «ПРИВІТАННЯ» (демонстрування особливостей вітання різних народів)

Учні об'єднуються в пари. Давайте привітаємося з вами так як це роблять різні народи світу (японці, європейці, ескімоси).

  • Привітайтесь як японці (вклоняються);
  •    Привітайтесь як європейці (потискають руки);
  •    Привітайтесь  як ескімоси (труться носами);
  •    Привітайтесь як у Новій Гвінеї (без слів, просто піднімаючи вгору брови)

   --У такій незвичайній формі привітання ми висловили повагу одне до одного. Усі люди різні, неповторні, відрізняються характером, мовою, релігією, звичаями, ідеями, кольором шкіри. Щоб таке розмаїте людство жило в мирі, злагоді, потрібно бути толерантними.

6. ВПРАВА «СОНЕЧКО ТОЛЕРАНТНОСТІ»(ознайомитися з ознаками толерантності)

--Ми часто хочемо бути такими, як усі. Однак не менш важливо почуватися особливим і неповторним.

--Як вони розуміють слова французького письменника Антуана де Сент-Екзюпері: «Якщо я чимось не схожий на тебе, я цим зовсім не ображаю тебе, а навпаки — обдаровую.»?

 З’ясувати ознаки толерантності

--Я вам пропоную  узяти по одному промінцю і прикріпити до сонечка. Проте спочатку треба уважно подивитися, чи щось написано на ньому?

 --Якщо на промінчику нічого нема, треба просто приклеїти його. А якщо на ньому написане слово, то прочитати і постаратися пояснити, що воно означає.

 -- Якщо учень не зміг пояснити значення слова, запитайте клас або поясніть його.

ВИСНОВОК: «Бути толерантним означає звертати увагу на те, що зближує, а не роз’єднує людей».

7. Перегляд мультфільму «Не такий, як усі» (запобігання дискримінації)

-Зараз ми з вами переглянемо мультфільм «Не такий, як усі» (4:39 хв) (рос.мовою) і обговоримо його

Запитання для обговорення:

 • Що сталося з Довгов'язиком? Чому він засмутився?

• Як ставилися до цієї проблеми його брати і сестри?

• Що зробив Довгов'язик, коли вони потрапили в біду?

 • Як змінилося їхнє ставлення?

 • Що саме допомогло Довгов'язикові виручити рідних?

ІІІ. Заключна частина

1.Аналіз ситуації (прочитати й обговорити оповідання)

     Запропонуйте кільком учням прочитати вголос оповідання Василя Сухомлинського «Горбатенька дівчинка»

ГОРБАТЕНЬКА ДІВЧИНКА

Клас розв’язував задачу. Учні схилилися над зошитами. Коли це у двері хтось тихо постукав.

— Відчини двері й подивись, хто там стукає,— сказав учитель.

Чорноокий хлопчик, що сидів за першою партою, швидко відчинив двері.

До класу зайшов директор школи з маленькою дівчинкою. Тридцять п’ять пар очей впилися у незнайому дівчинку. Вона була горбатенька.

Учитель затамував подих і повернувся до класу. Він дивився у вічі пустотливих школярів і мовчки благав: хай не побачить дівчинка у ваших очах ані подиву, ані насмішки.

У їхніх очах була тільки цікавість. Вони дивилися на незнайому дівчинку й лагідно всміхалися.

Учитель полегшено перевів дух.

— Цю дівчинку звуть Оля,— сказав директор.— Вона приїхала до нас здалеку. Хто поступиться їй місцем на першій парті? Бачите, яка вона маленька?

Усі шість хлопчиків і дівчаток, що сиділи за передніми партами, піднесли руки:

— Я...

Учитель був тепер спокійний: клас витримав іспит.

В. Сухомлинський

Запитання для обговорення:

1.Який іспит витримали діти?

2.Чим незнайомка відрізнялася від дітей?

3. Як почувається людина, коли потрапляє туди, де вона «не така, як усі»?

4. Що ми можемо зробити для такої людини?

ВИСНОВОК: «Кожен чимось відрізняється від інших. Тому стався до інших так, як ти хочеш, щоб вони ставилися до тебе».Толерантність означає вміння поважати думки, поведінку і спосіб життя інших людей. Бути толерантним означає звертати увагу на те, що зближує, а не роз’єднує людей. Стався до інших так, як ти хочеш, щоб вони ставилися до тебе.

Підсумкова вправа «Австралійський дощ»

Учасники стають у коло. Тренер  каже:  «Друзі,  чи  знаєте  ви,   що таке  австралійський дощ? Якщо ми будемо уважними, то почуємо, який він. Для цього ви повинні повторювати рухи свого сусіда праворуч. Подивіться на нього».

Тренер починає терти долоні, за ним продовжує наступний учасник, і так далі.

 Коли всі учасники вступлять у гру, створиться враження, що знявся вітер.

 Тренер змінює рух (клацає пальцями), і учасники один за одним також змінюють свої рухи. Створюється враження, що починає накрапати дощ.

 Далі за тією самою схемою:

    починається злива (плескати по ногах);

    гроза, град (тупотіти  ногами);

    гроза почала вщухати (плескати по ногах);

  рідкі краплі падають на землю (клацати пальцями);

   вітер ущухає (терти долоні);

   сонце (руки догори).

docx
Додано
27 березня 2018
Переглядів
2309
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку