узагальнити знання учнів отримані під час вивчення теми
«Покритонасінні», здійснити контроль знань з цієї теми,
удосконалювати вміння і навички роботи з гербарієм, картками для
визначення рослин; розвивати самостійність, відповідальність;
виховувати бережливе ставлення до природи.
Урок-змагання
«Відділ Покритонасінні»
Тема: Відділ Покритонасінні .
Нагорода будь-якої праці – в самій праці, в діяльності.
А.Герцен
Мета: узагальнити знання учнів отримані під час вивчення теми
«Покритонасінні», здійснити контроль знань з цієї теми,
удосконалювати вміння і навички роботи з гербарієм, картками для
визначення рослин; розвивати самостійність, відповідальність;
виховувати бережливе ставлення до природи.
Обладнання: таблиці з теми «Покритонасінні», гербарій.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Форма уроку: урок-змагання.
План-конспект уроку
І. Організаційний етап.
1. Повідомлення теми і мети уроку.
2. Нагадати учням правила гри.
3. Клас поділений на 6 творчих груп.
ІІ. Узагальнення й систематизація знань. (конкурси)
Гра «Четвертий зайвий »
Робота в малих творчих групах.
Завдання
Для групи № 1
(Родина Розові; зайва рослина – деревій звичайний)
Для групи №2
(Родина Айстрові; зайва рослина - горох посівний)
Для групи №3
(Родина Бобові; зайва рослина - рапс)
Для групи №4
(Родина Злакові; зайва рослина – паслін чорний)
Для групи №5
(Родина Пасльонові; зайва рослина – проліска дволиста)
Завдання
Учні виготовили розкладнички по кожній родині, де висвітли такі питання:
а) загальні ознаки родини;
б) представники;
в) значення в природі і житті людини;
г) легенди і загадки про квіткові рослини;
Учням пропонується із загальної купи пелюсток ромашки вибрати ті, що відповідають певній родині класу Дводольні або Однодольні
4.Конкурс «Впізнай»
Кожен учень отримує по 2 рослини з гербарію і визначальну картку. Необхідно визначити назву рослини.
5.«Бліцтурнір»
Кожна група повинна швидко дати відповідь на запропоновані варіанти запитань.
Діаграма Вена «Порівняльна характеристика
класів Дводольні і Однодольні»
Виправити помилки і записати у зошит правильно
7.Конкурс «Мовчанка»
Учитель пропонує на аркушах паперу виконати тестові завдання.
а) вітром; б) комахами;
в) самозапиленням; г) усіма способами.
а) пшениця; б) горох;
в) кукурудза; г) жито.
а) пагін і листки; б) пагін і квітка;
в) корінь і пагін; г) стебло і листки.
а) Розові; б) Капустяні;
в) Пасльонові; г) Злакові.
а) основна; б) покривна;
в) стовпчаста; г) твірна.
а) Злакові; б) Айстрові;
в) Пасльонові; г) Лілійні.
а) листки прості й складні; б) мичкувата коренева система;
в) сітчасте жилкування листків; г) зародок має дві сім’ядолі.
а) оцвітина проста; б) оцвітина подвійна;
в) тичинок багато; г) плід горішки.
а) у перехресному запилення; б) появі плодів;
в) появі подвійного запилення; г) появі насіння.
а) тип кореневої системи; б) тип плода;
в) будова квітки; г) тип жилкування листків.
а) розвиток із спори;
б) наявність квітки;
в) розвиток із насіння;
г) наявність поживних речовин у насінні.
а) багатоклітинність насінини;
б) наявність зародка і поживних речовин;
в) міцні покриви насінини;
г) не залежить від води.
ІІІ. Підсумок уроку
IV. Домашнє завдання
Підготувати повідомлення про вчених- мікологів.
1