Урок - змагання "Відділ Покритонасінні"

Про матеріал

узагальнити знання учнів отримані під час вивчення теми

«Покритонасінні», здійснити контроль знань з цієї теми,

удосконалювати вміння і навички роботи з гербарієм, картками для

визначення рослин; розвивати самостійність, відповідальність;

виховувати бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

 

 

Урок-змагання

 

«Відділ Покритонасінні»

 

 

2p6wyi-6qt 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Відділ Покритонасінні .

 

                              Нагорода будь-якої праці – в самій праці, в діяльності.

                                                                                             А.Герцен

Мета: узагальнити знання учнів отримані під час вивчення теми

           «Покритонасінні», здійснити контроль знань з цієї теми,

           удосконалювати вміння і навички роботи з гербарієм, картками для

           визначення рослин; розвивати самостійність, відповідальність;

           виховувати бережливе ставлення до природи. 

Обладнання: таблиці з теми «Покритонасінні», гербарій.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Форма уроку: урок-змагання.

 

План-конспект уроку

 

І. Організаційний етап.

1. Повідомлення теми і мети уроку.

2. Нагадати учням правила гри.

3. Клас поділений на 6 творчих груп.

 

ІІ. Узагальнення й систематизація знань. (конкурси)

  1. Конкурс «Розминка».

Гра «Четвертий зайвий »

Робота в малих творчих групах.

Завдання

  1. Визначити, до якої родини належать перераховані рослини.
  2. Визначте зайву рослину.
  3. Поясніть, за якою ознакою ви її визначили.

 

Для групи № 1

  • Деревій звичайний
  • Черемха звичайна
  • Суниці лісові
  • Горобина звичайна

(Родина Розові; зайва рослина – деревій звичайний)

 

         Для групи №2

  • Кульбаба лікарська
  • Осот польовий
  • Горох посівний
  • Волошка синя

(Родина Айстрові; зайва рослина - горох посівний)

 

Для групи №3

  • Біла акація
  • Конюшина лучна
  • Рапс
  • Боби

(Родина Бобові; зайва рослина - рапс)

 

Для групи №4

  • Тимофіївка лучна
  • Паслін чорний
  • Овес посівний
  • Вівсюг звичайнний

 (Родина Злакові; зайва рослина – паслін чорний)

 

Для групи №5

  • Фізаліс звичайний
  • Петунія гібридна
  • Тютюн крилатий
  • Проліска дволиста

(Родина Пасльонові; зайва рослина – проліска дволиста)

 

  1. Конкурс «Захист родини» (цей конкурс готувався як домашнє завдання)

Завдання

  1. Презентація родини.

Учні виготовили розкладнички по кожній родині, де висвітли такі питання:

а) загальні ознаки родини;

б) представники;

в) значення в природі і житті людини;

г) легенди і загадки про квіткові рослини;

 

 

 

  1. Конкурс «Ромашка»

Учням пропонується із загальної купи пелюсток ромашки вибрати ті, що відповідають певній родині класу Дводольні або Однодольні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.Конкурс «Впізнай» 

Кожен учень отримує по 2 рослини з гербарію і визначальну картку. Необхідно визначити назву рослини.

 

5.«Бліцтурнір»

Кожна група повинна швидко дати відповідь на запропоновані варіанти запитань.

  1. Дерево з Розоцвітих із плодами – яблучками (Горобина)
  2. Соковитий плід Розоцвітих (яблуко)
  3. Батьківщина картоплі (Південна Америка)
  4. Південне дерево, сушені плоди якого називають курагою (абрикос)
  5. Багаторічні рослини з цибулинами або кореневищами (Лілійні)
  6. Плід стручок або стручечок (Капустяні)
  7. Формула квітки Ч(5)П(5)Т(5)М(2) (Пасльонові)
  8. Набір висаджених на невеликій ділянці рослин, квітки яких у сонячні дні відкриваються та закриваються в певний час. (Квітковий годинник)

 

 

 

  1. «Знайди помилку»

 

Діаграма Вена «Порівняльна характеристика

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Малініна\діграма коло.pngкласів Дводольні і Однодольні»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виправити помилки і записати у зошит правильно

7.Конкурс «Мовчанка»

Учитель пропонує на аркушах паперу виконати тестові завдання.

  1. Покритонасіння запилюються:

а) вітром;    б) комахами;

в) самозапиленням;  г) усіма способами.

  1. До класу Дводольні належать рослини:

а) пшениця;   б) горох;

в) кукурудза;   г) жито.

  1. Вегетативними органами вищих рослин є:

а) пагін і листки;   б) пагін і квітка;

в) корінь і пагін;   г) стебло і листки.

  1. Плід стручок мають рослини родини:

а) Розові;    б) Капустяні;

в) Пасльонові;   г) Злакові.

  1. Вставний ріст у злаків забезпечує тканина:

а) основна;    б) покривна;

в) стовпчаста;   г) твірна.

  1. Плід сім’янку мають усі рослини родини:

а) Злакові;    б) Айстрові;

в) Пасльонові;   г) Лілійні.

  1. Ознаки дводольних рослин:

а) листки прості й складні;   б) мичкувата коренева система;

в) сітчасте жилкування листків;  г) зародок має дві сім’ядолі.

  1. Родині Розові характерні ознаки:

а) оцвітина проста;  б) оцвітина подвійна;

в) тичинок багато;  г) плід горішки.

  1. Переваги у розмноженні квіткових над голонасінними виявляються:

а) у перехресному запилення; б) появі плодів;

в) появі подвійного запилення; г) появі насіння.

  1.  Основні ознаки, за якими рослини об’єднують в родини:

а) тип кореневої системи;  б) тип плода;

в) будова квітки;    г) тип жилкування листків.

  1. Спільними ознаками голонасінних і покритонасінних є:

а)  розвиток із спори;   

б) наявність квітки;

в) розвиток із насіння;   

г) наявність поживних речовин у насінні.

  1.  Переваги насінного розмноження над розмноженням спорами:

а) багатоклітинність насінини;

б) наявність зародка і поживних речовин;

в) міцні покриви насінини;

г) не залежить від води.

 

ІІІ. Підсумок уроку

  1. Аналіз епіграфа уроку.
  2. Учитель аналізує результати роботи і підводить підсумок.

 

IV. Домашнє завдання

Підготувати повідомлення про вчених- мікологів.

1

 

doc
Додано
11 квітня 2018
Переглядів
1805
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку