Урок -аукціон 7 кл. геометрія

Про матеріал

Тема : Трикутники

Мета : узагальнення й систематизація знань учнів з даної теми; закріпити вміння застосовувати отримані знання; розвивати логічне мислення, навички роботи ; стимулювати творче мислення; виховувати активність, увагу, інтерес до нових знань і бажання їх одержати, самостійність, патріотизм.

Тип уроку: узагальнення й систематизація знань та вмінь.

Перегляд файлу

Урок – аукціон                      _______ 7 кл. (геометрія)

Тема : Трикутники

Мета : узагальнення й систематизація знань учнів з даної теми; закріпити вміння застосовувати отримані знання; розвивати логічне мислення, навички роботи ; стимулювати творче мислення; виховувати активність, увагу, інтерес до нових знань і бажання їх одержати, самостійність, патріотизм.

Тип уроку: узагальнення й систематизація знань та вмінь.

Форма проведення : гра «Аукціон».

Обладнання : рисунки із зображенням трикутників; гонг, молоток.

 

Хід уроку

І. Вступне слово вчителя.

    Увага! Увага! Сьогодні замість уроку геометрії в нас відбудеться аукціон-розпродаж геометричних фігур.

    Що таке аукціон?

    Аукціон – це публічний продаж майна, під час якого покупцем стає той, хто запропонує більш високу ціну. Учасники аукціону називаються аукціонерами, людина, яка проводить аукціон , - аукціоністом, а товар – лотом.

    На наш аукціон надіслано кілька фігур.

Умова: хто одразу дає точне означення фігури, той її і купує . Якщо в когось будуть уточнення і доповнення, фігуру буде продано тому, хто закінчить повну відповідь. Отже, намагайтеся одразу дати повну відповідь бажаючі відповісти (тобто купити фігуру), піднімають руку.  Хто перший підніме – той і починає.

 Аукціоніст після кожної неповної відповіді буде вдаряти в гонг до трьох разів, доки не з’явиться учень(аукціонер), який виявить бажання доповнити відповідь.

 Зауваження. У випадку, якщо не знайдеться учня, який захоче доповнити, тобто завдання виявиться занадто складним, фігуру слід продати попередньому покупцеві. Однак у цьому випадку вчителеві доведеться самому доповнити відповідь, щоб не лишити прогалини у знаннях учнів.

    У ході продажу фігур(лотів) № 10, 11, 12, 13 , 14 доведення рівності трикутників доцільно записувати на дошці, щоб учні ще раз могли простежити відповідність рівних кутів і рівних сторін та пригадати ознаки рівності трикутників. Для цього вчитель може скористатися допомогою помічника – одного і учнів класу. Той самий помічник може допомогти вчителю (аукціоністу) під час проведення аукціону – відзначити, хто перший підвів руку для відповіді. Помічником може бути  учень з найнижчим рівнем навчальних досягнень з геометрії, аби, по-перше, залучити його до процесу; по-друге, надати йому значущості в очах товаришів.

  Якщо для відповіді кілька учнів піднімають руку водночас, треба урізноманітнювати їхній виклик, щоб залучити до участі в аукціоні якомога більше школярів.

 Усі фігури , що виставляють на продаж, слід зобразити заздалегідь на окремих аркушах, вирізати з цупкого паперу та розфарбувати.

 Аукціон можна розпочати.

ІІ. Розпродаж геометричних фігур і задач

  1. На продаж виставляється довільний трикутник. Дайте  визначення трикутника.
  2. Продається гострокутний трикутник. Дайте його визначення.
  3. Продається тупокутний трикутник. Дайте його визначення.
  4. Продається прямокутний трикутник. Дайте його визначення.
  5. Продається рівносторонній трикутник. Дайте його визначення.
  6. Продається рівнобедрений трикутник. Дайте його визначення і назвати властивості.
  7. Продається трикутник зі своєю медіаною. (На моделі довільного трикутника виділити медіану.) Дати визначення медіани.
  8. Продається трикутник зі своєю бісектрисою. (На моделі довільного трикутника виділити бісектрису.) Дати визначення бісектриси.
  9. Продається трикутник зі своєю висотою. (На моделі довільного трикутника виділити висоту.) Дати визначення висоти.
  10.  Продається пара рівних трикутників (див. рис. 1)

                                     В                                                         A

 

 

А                      О                              D

 

                                                                                                C

 

                           Рис.1                                  D                                             B

             C                                                                          Рис.2

Цей лот може придбати той, хто скаже , за якою ознакою трикутники рівні, і , називаючи рівні трикутники, правильно вкаже відповідні вершини (тобто вимовить: трикутник АСО дорівнює ∆ВDO за двома сторонами і кутом між ними).

  1. Продається пара трикутників (див.рис.2) Назвати рівні трикутники та вказати відповідну ознаку (учень має сказати: ∆АВС = ∆DВС за трьома сторонами).
  2.  Продається пара рівних трикутників. (див. рис. 3) Назвати рівні трикутники і довести їх рівність.

В                                С      (відповідь: ∆ АDВ = ∆СВD за двома  сторонами  

                                                   і кутом між ними)

 

 

         А                                     D

 Рис. 3

 

 

 

  1. Продається пара рівних трикутників. (див.рис.4) Назвати рівні трикутники та довести їх рівність.

                   А                      В   (Відповідь: трикутники рівні за стороною і

                                                   прилеглими до неї кутами)

 

 

 

                D                        C

                             Рис.4   

  1.     Продається пара рівних трикутників. (див.рис.5) Назвати рівні трикутники та довести їх рівність.( Відповідь: трикутники рівні за стороною і   прилеглими до неї кутами)

              N

 

                                                                  

 

             M                      P                 R

 

 

 

 

                                                            Q

   Урізноманітнити завдання, повторити геометричні відомості , здобуті в 6 кл., та надихнути учнів на вивчення наступної теми «Коло і круг» допоможуть завдання 15-16.

  1.  Продається коло. (демонструється модель кола, на якій зображені центр, діаметр, хорда.) Дати визначення кола, назвати його центр, радіус, діаметр, хорду.
  2.  Продається ще одне коло. (На моделі кола яскраво зображені центр, радіус, діаметр, що не містить цього радіуса, хорда.) Дати означення радіуса, діаметра, хорди.

ІІІ. Підсумки уроку

Аукціон завершено. У ході аукціону ми узагальнили відомості про трикутник та його елементи, види трикутників, ознаки рівності трикутників, пригадали означення кола та його елементів.

IV. Домашнє завдання

Доберіть або самі складіть задачі для продажу на аукціоні.

docx
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
16 лютого 2018
Переглядів
924
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку