Розробка уроку з геометрії.Суміжні кути.7кл.

Про матеріал

Суміжні ікути

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Перегляд файлу

 

Тема: Суміжні кути. Властивості суміжних кутів.

 Мета: домогтися свідомого розуміння учнями означення суміжних кутів, засвоєння змісту властивості суміжних кутів, а також сформувати уявлення в учнів про зміст поняття «теорема»; сформувати в учнів уміння розпізна­вати на готовому рисунку пари суміжних кутів, будувати кут, суміжний з даним, відтворювати зміст теореми про властивість суміжних кутів та, використовуючи цю влас­тивість розв'язувати задачі на обчислення суміжних кутів.

   Розвивати логічне мислення, кмітливість, спостережливість, уміння аналізувати.

   Виховувати акуратність, точність, дисциплінованість , відповідальність.

 Тип уроку: засвоєння  нових знань, вироблення вмінь.

   Обладнання: Мультимедійна дошка, набір крес­лярського приладдя.

                                                                  Хід уроку

 

 На дошці епіграф.(слайд 1)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Організаційно-психологічний  етап. Настрій уроку.(2хв.)(звучить музика, учитель читає вірш)

                                        Казка- загадка 

В тридев’ятому князівстві,

В тридесятім королівстві,

В необмеженій світлиці

Жили – були дві сестриці.

Перша була господиня

І справжнісінька газдиня,

Сюди - туди походжала

І усім допомагала.

Числа, вирази й рівняння -

Всі вирішують питання,

Ще й  до витівок і чар

Є у неї божий дар!

Поряд вічна і жива

Діє друга вже сестра.

Цілий знайдеш арсенал,

Як зайдеш в її портал.

Тут фігури основні

Проживають нарівні,

Можна легко їх пізнати

Як властивості всі знати!

Все із точки народилось

Об’єдналось і створилось,

Кути, промені й прямі –

Це ще жителі не всі.

І до неї звідусюди

За порадою йдуть люди –

 Інженери і шевці,

Зодчі вчені і кравці.

Вона тут про всіх подбає,

Доведе й переконає –

Аксіоми й теореми

Всі вирішують проблеми.

Поспішайте  подивиться
Друзі, й ви у цю світлицю

Швидко в неї увійдіть

Сестер ім’я назовіть!

( Це алгебра і геометрія)

  Отже, ви зрозуміли, що  ми продовжуємо вивчати одну з найнеобхідніших наук у світі, без якої не обходиться сьогодні жодна професія.

ІІ. Аналіз самостійної роботи.

Учитель аналізує типові помилки , відповідає на запитання учнів, в разі потреби. розв’язує задачі того типу, на які треба звернути увагу.

1.Мотивація навчальної діяльності учнів.  (слайд 4)

ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів. Оголошення мети і теми уроку.     Ми з вами завершили вивчення першого розділу геометрії «Найпростіші геометричні фігури»,  ви переконались, «що немає царського шляху у геометрію» - це слова уже відомого вам давньогрецького вченого Евкліда. Це означає , що  досягнення відкривають двері тим, хто трудиться і старається, хто цілеспрямований і впевнено  іде до мети.

Ми мандруємо з вами по саду мистецтва , розуму і праці. І у цьому саду ми зібрали невеличкий букет, який складається з найпростіших геометричних фігур. Пр игадайте їх. (слайд2).

Сьогодні ми продовжуємо мандрувати  по цікавому різнобарвному геометричному саду і будемо доповнювати наш букет знань новими , дуже важливими, поняттями. Ми починаємо вивчати новий розділ «Взаємне розташування прямих на площині». Тут ви дізнаєтесь про кути що мають спеціальну назву в геометрії ,розширите і поглибите свої знання про паралельні і перпендикулярні прямі , а також познайомитесь з такими загально математичними поняттями , як аксіома, теорема, наслідок, доведення, ознака, означення.

Розгляньте слайд 3.Поділіть кути на групи за їхньою градусною мірою. Які групи ви утворили?

Опишіть словами, використовуючи назви елементів кутів, особливості взаємного розміщення кутів на  рисунку. Який з випадків A-E зайвий? Чому?(Слайд 4)

 

 

   Отже , ви побачили, що на слайді 3 всі кути вам знайомі, а на слайді 4  є кути, які? ( Учні дають характеристику кутам, що віднесені до певної групи.)

- Постає запитання: Чи мають такі кути назву?

  Сьогодні ми дамо  назву таким кутам, навчимося їх розпізнавати , будувати  вивчимо їх властивість ,  навчимося розв’язувати практичні  задачі, застосовуючи цю властивість.

IV. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів   (слайд 5,6)

V.Пояснення нового матеріалу.

Метод: евристичний(слайд 7).

Запитання до учнів.

  • скільки кутів зображено на слайді?(три)
  • назвіть ці кути.( АОС, АОВ, ВОС).
  • як називається промінь ОС?
  • як називаються промені ОА і ОВ?
  • як називається АОВ?

Отже, що ми бачимо на слайді?

 Учні: розгорнутий кут, що розбитий внутрішнім променем на два кути.

Учитель. Такі кути називаються суміжними.

Робота з підручником. Відкрийте підручник на сторінці 32 і прочитайте перший абзац.

 Учитель .Які кути називаються суміжними?(кілька учнів повторюють означення)

(на слайді 7 з’являється означення суміжних кутів)

 На якому з малюнків на слайді 7 зображені суміжні кути?(ефект анімації)

Учитель. Які умови повинні виконуватись, щоб кути були суміжними?

    Учні: - одна сторона спільна

  • дві інші – доповняльні промені

Робота в зошиті. (Слайд 8)(ефект анімації)

  • Накресліть пряму .(на слайді з’являється пряма)
  • Зобразіть на ній три точки А,В,С.(на слайді з’являються точки)
  • Позначте точку М , що не лежить на  цій прямій .( на слайді з’являється точка М)
  • Проведіть промінь ВМ. (на слайді з’являється промінь ВМ)
  •  Які кути утворились?

Дослідження.(Слайд 8) Виміряйте кути АВМ і МВС і запишіть результати вимірювань в зошит.

                         Знайдіть суму  кутів АВМ і МВС.

                         Суму мір яких кутів ви знайшли?

                         Чому вона дорівнює?

                         Чи випадково це?

                         Чи справді сума мір будь-яких суміжних кутів дорівнює 180?

Що це справді так , ми обґрунтуємо  за допомогою логічних міркувань.

У математиці кожне твердження, істинність якого обґрунтовується шляхом логічних міркувань називається теоремою.(на слайді 8 з’являється тлумачення слова теорема)

Ланцюжок таких міркувань називається доведенням.


 

Робота з підручником. Прочитайте абзац 4 на ст.32.

  - Що таке теорема?

  - Що називається доведенням?

 Отже, сьогодні ми доведемо першу у вашому житті теорему – це властивість суміжних кутів. Для того , щоб довести будь-яку теорему, потрібно виділити, що у цій теоремі дано, - це умова теореми, і що потрібно довести, - це висновок. Для цього сформулюємо нашу властивість у формі  «Якщо… ,то…», тобто : «Якщо  два кути суміжні, то їх сума дорівнює 180°» Тут слова перед комою виражають умову теореми, а після коми – висновок.(Слайд 9)

Евристичний   метод:

 Які кути називаються суміжними?
Який кут утворює об’єднання двох суміжних кутів?

Як це записати?
Яка міра розгорнутого кута?

(після відповідей  учнів на слайді з’являються відповідні записи)

(Учні записують в зошити)

 

Яку теорему ми довели?( кілька учнів формулюють  властивість суміжних кутів).

V1.Фізкультхвилинка.

Методика «Сугестопедія»(навіювання). Надання учням позитивного психоемоційного  заряду»

V1.Закріплення нових знань.

 

А) Усне розв’язування вправ.

1.Дано гострий кут. Чи може бути гострим суміжний з ним кут? Чому?

2.Яким є кут суміжний з тупим?

3.Сума  мір двох куті дорівнює 180°.Чи суміжні вони?

4.Чи можна вважати кути АОВ, ВОС, СОD суміжними? Чому?

Б)Письмове розв’язування вправ.

1.Колективне розв’язування№104, №(слайд 11)

 

2.Самостійне розв’язання. №106(б) ,(Правильність  розв’язання  учні перевіряють на слайді 12)

 

1.Колективне розв’язування №116(слайд 12)

 

В)Робота в групах.

    Група №1)№125,а).   Група №2(№125,б).     Група №3(№125,в)   Група №24(№125,г)

(Після виконання завдання лідер кожної групи  коментує результати розв’язування, звіряючись зі слайдом 13)

V111. Підсумок уроку.

 Прийом «Люстрація»(слайд 14) (Після відповідей учнів неправильні твердження  змінюють колір)

 

 

Х1.Домашнє завдання. Прийом» «Геометрична  біржа»( Учні купують завдання , оцінені в балах)

(слайд 15)

 

 

 

 

Х. Рефлексія.(Слайд 16)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
28 лютого 2018
Переглядів
1433
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку