Урок -аукціон " Неметали"

Про матеріал
Цей урок в ігровій формі дасть можливість узагальнити матеріал про більш відомі та популярні неметали
Перегляд файлу

                                               Урок  -  аукціон  « Неметалічні елементи та їх сполуки.

Мета уроку:     повторити та зміцнити знання учнів з теми,продемонструвати практичне застосування знань,  розвинути пізнавальний інтерес до  предмета хімії,ознайомити з формою       проведення    простого аукціону.

Обладнання:ігрові гроші,картки учасників аукціону,приладдя для аукціону,зразки сполук,що містять неметали.

Тип уроку: урок - аукціон.

Хід уроку:

І. Привітання

ІІ. Повторення основних питань  з теми

До неметалів відносять хімічні елементи ,які знаходяться  в ІV   V  VII VI  групах . Росташовані вони у  ІІ і ІІІ періодах. Вони утворюють основу всього живого на Землі- це  О  N   S  P   C . Народжувались та гинули безчисленні покоління живих істот,сумним дощем падали вони на  дно морів та океанів, назустріч їм  воздвигали  свої будівлі корали. І ось вже підіймаються до неба вапнякові гори і бурхливі річки створюють таємний світ печер. Знову із неживої природи  разом з водою річок на дно кружевним панциром морської тварини. І так 6,5 млрд. років існування нашої планети . І лише на останній сторінці багатоатомної історії Землі  з’являється Людина. Найскладніша форма  матерії. Вона теж забовьязана своїм існуванням  неметалам.  Давайте детальніше розглянемо  де -  які з хімічних елементів неметалів,їх фізичні та хімічні властивості,вплив на життя людини та всієї планети.

ІІІ. Пояснення правил   аукціону:

Кожний учасник гри отримує по  10 000 чеків і номер учасника. Кредит надається під  30 % річних( до кінця уроку).В критичних випадках може бути виданий повторний кредит під 50 % річних. Ведучий називає початкову і кінцеву вартість питання ,аукціонний крок складає 1000 чеків. Той, хто заплатить 50 % від кінцевої вартості питання вважається покупцем лоту. У випадку не правильної відповіді покупець отримує гроші в розмірі ,вказаній в таблиці вартості питання.

І етап. Торги відкритих лотів (вчитель читає питання ,потім починаються торги)

ІІ етап. Торги напівзакритих лотів(питання учні не знають,відома лише тема)

ІІІ етап. Торги закритих лотів (не відоме ні питання ні тема)

Хід гри

Відкриті  лоти (вартість кожного питання 10 000 чеків)

1.неметал,що застосовується в медицині,для лікування шкірних захворювань(сульфур)

2.неметал,що застосовується для виготовлення зубної пасти (Фтор)

3.кислота,слабкий розчин якої застосовується для підвищення кислотності в шлунку (хлорид на)

4.кислота,що завдяки своїй гігроскопічності,застосовується в органічному синтезі (сульфатна)

5.неметал,спиртовий розчин якого застосовується для дизенфекції (йод)

6.гази,що застосовуються для освітлення рекламних щитів, ламп, тощо.(інертні)

7.газ,водний розчин якого застосовується в медицині під назвою «нашатир» (амоніак)

8.газ,який застосовувався в першу світову війну ,як зброя масового знищення,під назвою «окопний газ»(хлор)

9.отруйний газ,який виділяється при неповному згоранні пального(чадний газ)

10.суміш двох кислот,що застосовується в органічному синтезі,під назвою нітруючи суміш (нітратна і сульфатна)

11. Де в природній речовині більше всього азоту? (повітря)

12.Які порушення в організмі викликають нітрати ?(набряк легень,кашель,блювоту,серцеву

           недостатність,вражають печінку)

13.Чи є сполуки нітрогену в  тютюновому димі?(угарний газ,синільна кислота,нікотін,стірол)

ІІ.Етап торги напівзакритих лотів (10 000 чеків)

  1. Визначити ступінь окислення  елементів у сполуках:

CS2   CH4 CO2 CL2    PCL5  H2SO4  H2SO3  HI  NH4CL  CO2 CO  N2O5  N2

 

  1. Завершити схеми,указати окисник і відновник:

N0+3e →

S0-е→

S+4-2e→

P0+3e→

S+4+6e→

P0-5e→

     3 Позначте кислотний залишок, що належить до одноосновної кислоти:

        - NO-3    - SO2-4   - Cl-   - S2-  - PO3-4   -SO2-3   - CO2-3

     4. Вам до рук потрапила старинна рукопис невідомого алхіміка. Який принцип шифрування поклав він в основу?          

         Визначте  невідомі речовини і напишіть реакції за   наведеними схемами:

        NH4CL →A + B

        A + O2→E + H2O

         E +   Mg → C

         C+ H2O→B+ A

         CaCO3→A + CO2

            A+ CO2→D+H2O

         D→E+ F

         G+H2O=U+A

    5.   Написати   електронні та структурні формули таких речовин:

    CL2     HBr    N2   H2S    CH4   NH3

    6. На   столі  вчителя : кам’яне вугілля, вапняк ,питна сода ,оцтова кислота.  Назвати їх хімічні формули.

ІІІ.  Етап. Торги  закритих лотів. Вартість питання 12 000 чеків.

1.Як ви розумієте термін коло обіг?

2.Яка різниця між коло обігом речовин і коло обігом елемента?

3.Чи пов’язані коло обіг речовин один з одним?

4. Назвіть декілька сполук нітрогену ,які беруть участь  у коло обігу цього елемента?

5.Наведіть приклади реакцій,що відбуваються  в атмосфері та гідросфері?

6. Які види міграцій елементів мають бути характерними для гідрогену?.

7.Визначити молекулярну формулу речовини ,що входить до складу скелета найпростіших морських тварин ,якщо масові частки елементів  у ній складають: Sr-47,83% O-34,78 %  S-17,39 %.

8. В організмі людини міститься за н.у.  10 -4 % радіоактивного карбону -14,який утворюється в атмосфері під дією космічних променів. Це становить в середньому 0,07 г. Визначте приблизну кількість атомів радіоактивного карбону у своєму організмі.

Підведення підсумків уроку : Виграв той учень ,який заробив більше всього грошей.

Заключне слово вчителя.

Домашнє завдання:  розв’язати задачу

Елемент утворює вищий оксид складу  ЕО2. Масова частка  оксигену  в ньому – 53 %. Який це елемент? Напишіть формулу оксиду та сполуки з гідрогеном.

docx
Пов’язані теми
Хімія, 10 клас, Сценарії
Додано
23 жовтня 2023
Переглядів
270
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку