Урок- Challenge на тему "What colour is it? What’s your favourite colour? " 1 клас

Про матеріал

Урок- Challenge на тему "What colour is it? What's your favourite colour? "для 1 класу. Виконуючи невеличкі завдання-виклики учні повторюють та практикують вживання лексичного матеріалу.

Перегляд файлу

1 клас

Тема:  What colour is it? What’s your favourite colour?

Мета: вчити  учнів розпізнавати на слух ЛО уроку, застосовувати їх в

             мовленні,

             ознайомити з літерами N,U, їх звуковими та графічними значеннями,

             вчити розпізнавати великі та малі літери N,U та раніше вивчені  

             літери(A,B,C,D,E,F,G, H,I,K,O,P,S,T);

             повторити раніше вивчені літери A,B,C,D,E,F,G, H,I,K,O,P,S,T);

            повторити та затренувати кольори англійською мовою;

             удосконалювати навички усного діалогічного мовлення;

            удосконалювати навички аудіювання за допомогою використання

            аудіо записів, відеозаписів та мовлення вчителя англійською мовою;

             розвивати пам'ять, увагу та уяву;

             сприяти вихованню взаємодопомоги,дружби;

             розвивати інтерес до уроків англійської мови.

Очікувані результати:  учні розпізнають на слух ЛО уроку, намагаються

               застосовувати їх в мовленні,

               розпізнають вивчені  літери, їх звукові та графічні значення,

               називають улюблені кольори англійською мовою;

               бажають працювати на уроці англійської мови.

Обладнання: МР3 програвач, аудіо записи, відеозаписи, іграшка на руку,

                      кольоровий папір, літери, цифри, пазли,  кольорові кульки.

Type of the lesson: revising and practicing.

 

Procedure of the lesson

Preparation for apprehension foreign speech

  • Greeting

(З мишкою на руці вчитель): Good morning, children!

Pupils: Good morning!(poem “Good morning”)

Go to the blackboard.

Пісня “Hellosong” (з іграшкою на руці)

 “How are you?”(ask each other)діалогічне мовлення (at the blackboard)

T: Take your seats,please.

  • Announcing the theme of the lesson

Children, look, our Vicky is sad today. Do you know why?

She washed her dresses and all the colours from her dresses washed away.

Can you help Vicky to find back the colours for her dresses ? (Yes)

But to help her you must do some tasks:

  • To revise colours;
  • To count;
  • To revise and learn new letters.

So, are you ready? (Yes)

Let’s start!

The basic part of the lesson.

(a white dress is on the mouse)

To return colours to this dress you have to revise colours:

  • say the poem about colours;

   Щоб навчитись малювати,

Треба кожен колір знати.

 Green - зелений, як травичка,

 Blue - блакитний, як водичка,

Yellow - жовтий, як курчатко,

Grey як сіре мишенятко,

Pink рожевий, наче ружа,

Black - це чорний, як калюжа,

Red - червоний, наче мак,

Purple- наче як буряк,

Orangeта це ж апельсин!,

White - це білий, білий сніг,

Що у лісі вкрив барліг.

A в барлозі ведмежатко:

Всe коричневе, як татко!

 Brown спина, brown боки,

Сплять ведмеді-лежебоки.

Повторюємо вірш і показуємо на дошці кольори у вигляді травички, курчатка,..

Lets stick these colours on Vicky’s dress

What colour is it?(practicing)

Watch video and say what is your favourite colour.

Work in pairs( what is your favourite colour? – I like blue.)- ask each other

Well, one dress we’ve saved. Very good!

What colour is it? (It is colourful)

Look, there’s onother one near numbers.

How do you think , what should we do now?

Yes! Let’s count!

Song ”Let’s count”(move, count and sing)

Now, jump and say how old are you: I am 7.(and sit down)

Ask Vicky: How old are you?

  • I am 7.

Look, what colour is under number 7?

Let’s stick it on the dress. (what colour is it?)

Ok, we have saved already 2 dresses.

We are a good team, aren’t we?

And the next task will be: Letters.

Look, there are 2 dresses more left. Let’s do this task to help our mouse.

  • “Dave and Eva” – the Phonic Song(40:52) Look, listen, repeat and point the letters in your books(papers)
  • Look and name the letters, words(teacher’s cards)
  • Let’s play “Cats and kittens”(3 groups)
  • Today we have two new letters which can help us to colour the Vicky’s dresses. They are N,U(look, listen and repeat)
  • Make puzzles(new letters N,U)(2 groups) Name the letters, words and say what colours do we have on the backside of  puzzles. Let’s stick the colours on the dresses.
  • What colours are the dresses now?

Yes,you did it! Vicky is very happy now. And thanks you. She wants to dance, jump and sing. Are you happy for Vicky?

Let’s play: “Vicky says”

                        I can   fly,  jump,  swim, run, climb, dance, sing, play football!

The final part of the lesson.

  • Summarizing
  1. What did we do on today’s lesson?
  2. What did you like best of all?
  3. What new letters did we learn?
  4. What colours are your favourite?(ballons)
  5.  “Bye-bye Song”(with Vicky on my hand)
  • Reflection –colour letters bright if you liked today’s lesson, and dark – if not.

 (letters colouring sheets – N,U)

docx
Додано
23 червня 2018
Переглядів
1481
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку