Урок- гра "Додавання раціональних чисел"

Про матеріал
Відкритий урок. Презентація та конспект уроку-гри. Тема: додавання раціональних чисел. Урок: узагальнення вивченого матеріалу. Урок приготовлений до європейського дня котика, вміщує собі фото різних видів котиків та розбиття класу на команди, та групки
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Тема: «Додавання раціональних чисел»Вчитель: Донченко Ю.І. Клас 6с. Верхня Криниця 2020 н.р.

Номер слайду 3

Мета уроку-гри:закріпити навички і вміння застосовувати правила під час виконання вправ та розв’язування задач на дії з додатними й від'ємними числами

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

«Життєва математика»(Раціональні числа поруч)Задача: На яку суму треба поповнити рахунок клієнту, щоб користуватися інтернетом протягом тижня, якщо щоденна вартість послуги 5 грн.?

Номер слайду 7

Розминка: «Мозковий штурм»Як позначаються від′ємні числа? Яке число є раціональним, але воно ні додатне, ні від′ємне? Як визначити розміщення точки на координатній прямій за її координатою?Які числа називаються протилежними?Чому дорівнює модуль від′ємного числа?Яку координату має початок відліку?Порівняйте числа -497 і -279. Назвіть усі цілі числа, для яких - 4≤ х ≤ 3. Між якими сусідніми числами стоїть число -3. Назвіть усі цілі числа, для яких - 2≤ х ≤ 2.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Зміст{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35}№Назва завдання(кількість балів за завдання)Гравці1. Метод «Вірю – не вірю»15 Вся команда2. Співвідношення «Обчисліть значення виразів»5 Котики3. Гра «Хто швидше»5 Котики4. Співвідношення «Виконайте дії»5 Котики5. Таблиця «борг/борг»10 Котики6. Таблиця «прибуток/борг»10 Котики7. Ланцюжок в парах10 Котики8. Усна лічба20 Вся команда9. Чарівна квітка20 Котики. Максимальна кількість балів:100

Номер слайду 10

{8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}Завдання. Вірю. Не вірю. Число - 6,2 – від’ємне.| 3,9| = - 3,9.|- 29,31| = 29,31.- 591< 187.- 389 > - 378.-724< - 953. Менше число на координатній прямій розташоване лівіше. Значення виразу | - 7,2| + | 2,8| = 10.– 3,4; -1,2; -1; 0; 2,7; 15,4 – числа записані в порядку зростання. Число – 6,5 лежить між сусідніми числами – 5 і – 6. 0; 1; 2; 3 – усі натуральні значення х, для яких - 5< х < 4. БМАХРОГ УП К ІВРУЧМАС ЕБ ТАВірю – не вірю!

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Капітани«Чарівна квітка»

Номер слайду 18

Гра «Хто швидше»

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

До раціональних чисел відносять цілі, дробові від'ємні і дробові додатні числа. Модуль будь-якого числа – додатне число. Модулі протилежних чисел рівні між собою. Сума від'ємних чисел – завжди від'ємне число. У додатного числа модуль більше, ніж у від’ємного. Фізкультхвилинка

Номер слайду 25

Від'ємне число завжди менше додатного. На координатній прямій додатні числа розташовані ліворуч від нуля Якщо до числа додати від'ємне число, то воно зменшиться. Сума протилежних чисел дорівнює нулю. Сума від'ємного та додатного числа завжди від'ємне число. Правила додавання раціональних чисел вивчити неможливо ☺

Номер слайду 26

Рефлексія: В мене все вийшло!Хто придумав цю математику?Треба ще пару прикладів!

Номер слайду 27

Сьогодні ми с вами стали: Компетентними Активними Знаючими Кмітливими Акуратними Математика – це казка, яку слід читати, відкривати, вивчати.

Номер слайду 28

Номер слайду 29

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}                          «Усна лічба»Обчислити значення, відповіді розставити в порядку зростання. Прочитати вираз.-3+5 = Д -4 +1 = А 8 + (-2) = А -10 + 10 = Є -3,1 + 1,1 = - 11 + (-6) = Н -11 + (-2) = Р 0 + (-9) = Н-45 +(-15) = У63 + (-60) = И-18 + 8 = Ї-9 + (-2) = А-15 + 0 = К

Перегляд файлу

 

 

Відкритий урок

з математики,

проведений у 6 класі:

 

Белый мрамор

 

                                                                                 Підготувала:

                                                                                 вчитель математики

                                                                                 Донченко Ю. І.

 

 

 

 

 

 

 

 

с. Верхня Криниця – 2020 р.

Тема уроку : «Додавання раціональних чисел»

Мета уроку :

Навчальна: привести в систему знання учнів про дії з додатними й від'ємними числами; закріпити навички і вміння  застосовувати правила під час виконання вправ; формувати життєві компетентності, навички розв’язування прикладних задач;                                                                                                                   Розвивальна: розвивати логічне мислення, вміння працювати за алгоритмом; математичну мову, обчислювальні навички;                                                                                 Виховна: виховувати естетичні смаки, пізнавальній інтерес до предмета, впевненість у своїх силах та гуманне ставлення до тварин.                                                                                                                    Тип уроку: удосконалення знань, умінь і навичок

Обладнання: роздатковий матеріал, ноутбук, проектор, презентація Power Point

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

Доброго всім дня! Сподіваюсь, що настрій у всіх теж добрий, починаємо працювати.

До вашої уваги «хмаринка слів» у вигляді філіжанки кави. Подивіться уважно: які означення, терміни, ключові слова, вже знайомі для вас, ви бачите на екрані? (Діти відповідають: «Раціональні числа, модуль числа, порівняння чисел, віднімання чисел, плюс, мінус, додавання»)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Отже, тема нашого уроку: «Додавання раціональних чисел». Сьогодні ми закріпимо навички і вміння  застосовувати правила під час виконання вправ та розв’язування задач на дії з додатними й від'ємними числами.

А чи знаєте ви що сьогодні за свято? Сьогодні, 17 лютого, в Європі відзначають – день кота! Та давайте сьогодні згадаємо про наших улюбленців і дізнаємося яким котиком будете ви сьогодні!

Епіграф уроку: «Ти наймиліший котик і я це можу довести математично».

ІІІ. Перевірка домашнього завдання:

«Життєва математика». Наскрізні лінії на уроці.

Задача: На яку суму треба поповнити рахунок клієнту, щоб користуватися інтернетом протягом тижня, якщо щоденна вартість послуги 5 грн.?

ІV. Розминка: Метод «Мозковий штурм»

  1. Як позначаються від′ємні числа?
  2. Яке число є раціональним, але воно ні додатне, ні від′ємне?
  3. Як визначити розміщення точки на координатній прямій за її координатою?
  4. Які числа називаються протилежними?
  5. Чому дорівнює модуль від′ємного числа?
  6. Яку координату має початок відліку?
  7. Порівняйте числа -497 і -279.
  8. Назвіть усі цілі числа, для яких - 4≤ х ≤ 3.
  9. Між якими сусідніми  числами  стоїть число -3.
  10.  Назвіть усі цілі числа, для яких - 2≤ х ≤ 2.

V. Хід уроку - гри

1 завдання для всієї команди

Командна робота: Метод «Вірю – не вірю»

Завдання

Вірю

Не вірю

  1. Число - 6,2 – від’ємне.
  2. | 3,9| = - 3,9.
  3. |- 29,31| = 29,31.
  4. - 591< 187.
  5. - 389 > - 378.
  6. -724< - 953.
  7. Менше число на координатній прямій розташоване лівіше.
  8. Значення виразу | - 7,2| + | 2,8| = 10.
  9. – 3,4; -1,2; -1; 0; 2,7; 15,4 – числа записані в порядку зростання.
  10. Число – 6,5 лежить між сусідніми числами – 5 і – 6.
  11.  0; 1; 2; 3 – усі натуральні значення х, для яких - 5< х < 4.

Б

М

А

Х

Р

О

Г

 

У

П

 

К

 

І

В

Р

У

Ч

М

А

С

 

Е

Б

 

Т

 

А

G:\ОТКРЫТЫЙ УРОК\unnamed.jpg

Відповідь: Брахмагупта – це індійський математик VII cт., який працював над від’ємними числами.

 

 

 

 

 

2 завдання робота в парах

Співвідношення «Обчисліть значення виразів». Максимальна кількість балів  5. 

 

 

 

3 завдання Для 1 учасника команди.

Заповнити порожні комірки. (Вставити пропущені числа, враховуючи результати обчислення). Виконується на дошці. Максимальна кількість балів 5.

Відповіді:  1)-2; 12; -16 2) -5; 15; -10

 

4 завдання робота в парах

Співвідношення «Виконай дії». Максимальна кількість балів  5. 

 

 

 

5 завдання робота в парах

Заповни таблицю Борг/Борг. Максимальна кількість балів  10. 

 

 

6 завдання робота в парах

Заповни таблицю Борг/Прибуток. Максимальна кількість балів  10. 

 

 

7 завдання робота в парах.

Закінчити ланцюжок

Завдання для 1 пари

 

 

 

Завдання для 2 пари

 

 

 

 

8 завдання для всієї команди «Усна лічба»

Обчислити значення, відповіді розставити в порядку зростання.

Прочитати вираз.

 

  1. -3+5 = 2                                                 7) -11 + (-2) = -13
  2. -4 +1 = -3                                               8) 0 + (-9) = -9
  3. 8 + (-2) = 6                                             9) -45 +(-15) = -60
  4. -10 + 10 =0                                            10) 63 + (-60) = 3
  5. -3,1 + 1,1 = -2                                        11) -18 + 8 = -10
  6. 11 + (-6) = 5                                           12) -9 + (-2) = -11

                                                                          13)  -15 + 0 = -15

 

у

к

р

а

ї

н

а

-

є

д

и

н

а

-60

-15

-13

-11

-10

-9

-3

-2

0

2

3

5

6

C:\Users\kv\Desktop\ОТКРЫТЫЙ УРОК\завдання\Слайд15.JPG

9 Вправа для капітанів «Чарівна квітка».

Завдання полягає в тому, щоб знайти суму всіх чисел, що записані на пелюстках квітки. Але тому квітка і чарівна, що треба уважно подивитися на ці числа. (Відповідь: Сума чисел 25)

 

Лист балів

Назва завдання

(кількість балів за завдання)

Назва команди

 

 

  1.  

Метод «Вірю – не вірю»

15

 

 

  1.  

Співвідношення «Обчисліть значення виразів»

5

 

 

  1.  

Гра «Хто швидше»

5

 

 

  1.  

Співвідношення «Викрнайте дії»

5

 

 

  1.  

Таблиця «борг/борг»

10

 

 

  1.  

Таблиця «прибуток/борг»

10

 

 

  1.  

Ланцюжок в парах

10

 

 

  1.  

Усна лічба

20

 

 

  1.  

Чарівна квітка

20

 

 

Кількість балів

100

 

 

VI. Рефлексія

Для підведення підсумку нашого уроку проведемо фідбек.

На столах у вас лежать смайлики. Оберіть смайлик який відповідає вашій роботі на уроці та приклейте його на сонечко, що висить на дошці!

Сьогодні ми с вами стали:

  • Компетентними
  •  Активними
  • Знаючими
  •  Кмітливими
  • Акуратними

VII. Домашнє завдання. Опрацювати §40, повторити §39

Низький і середній рівень

Завдання 1

Замість зірочок поставити правильний знак:

  1. * 14 + (*23) = - 37;
  2. 68 + (* 87) = - 19;
  3. * 71,9 + 44,8 = *27,1;
  4. *104,97 + (*104,97) = 0
  5. * + ( * ) = ;
  6. * + ( * ) = *1 .

Завдання 2

Порівняйте числа:

  1. - 58,3 + 21,9   і   -37,2;                               2. -74,81 + (- 12,5)   і 0,6;

3.- 39,48 + 86,2   і   46,82;                               4. – 129,3 + ( - 327,9)  і 467,2.          

Достатній і високий рівень:

Завдання 3

Знайдіть суму:

  1. – 36,8 + ( - 75,7) =                                        2. -274,93 + 546,3 = 

     3.862, 9 +(- 862,9) =                                          4. - 941,3 + (- 1245,97) =

     5.   + ( - ) =                                                 6. – 16 + (- ) =

     7. – 4 +3 =                                                      8. 72 + ( - 59 ) =

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гелешко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
17 лютого 2020
Переглядів
2488
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку