ТЕМА УРОКУ. Додавання та віднімання раціональних чисел.
МЕТА УРОКУ:
ТИП УРОКУ: удосконалення вмінь і навичок
ОБЛАДНАННЯ: картки з завданнями, три варіанти самостійної роботи
ХІД УРОКУ
Інтерактивний Метод - «Мікрофон»
У - успіх, увага
Р – радість, робота
О - обдарованість, організованість
К - кмітливість, колективізм Сподіваюсь, що на уроці на нас чекає успіх.
Минуле і майбутнє... Таємниці історії великих відкриттів і сучасні досягнення науки. Різні області застосування знань... Усе хочеться побачити і про все довідатися. А найкращій спосіб пізнання - це подорож.
Сьогодні ми з вами відправляємось у захоплюючу подорож до країни Раціональних Чисел, де ми поринемо у хвилі цікавих задач під вітрилами невирішених проблем.
Але, щоб взяти участь у подорожі, слід придбати путівки, вартість яких виражається не грішми. А чим? Ви дізнаєтесь відгадавши загадку.
На базарі їх не купиш,
На дорозі не знайдеш, їх не зважиш на терезах,
І ціни не підбереш.
(ЗНАННЯ)
Правильно, вартість путівок виражається вашими знаннями. Не забудьте захопити з собою спритність, допитливість, кмітливість і просто гарний настрій.
З кожної подорожі мандрівники повертаються з приємними враженнями та везуть друзям подарунки. Ви теж маєте змогу привезти гостинець – оцінку за урок.
Перевірка домашнього завдання.
1. Фронтальне опитування (метод «Мозковий штурм»)
Отже, зрозуміло, що всі завчасно придбали путівки. І серед нас нема «зайців».
Тому, скоріше відправляємось у подорож.
Цікава країна Раціональних чисел. Красива українська природа: долини, поля, узлісся, галявини.
І ось ми потрапили на галявину усної лічби. Треба повідомити батькам, що ми доїхали і в нас все добре. Але ж ми в країні Раціональних чисел, тому повідомимо їм по математичному телефону.
Три групи розв’язують усно ланцюжком числові приклади, останній у групі називає результат.
І сувора, й солов’їна
Математики країна
Праця тут іде завзята
Вмій лиш спритно рахувати.
І група Число – 8
Відповідь: 100
II група Число 10
Відповідь: 100
III група Число 0
Відповідь: 100
Думаємо колективно,
Працюємо оперативно,
Сперечаємося доказово –
Це для всіх обовуязково.
№1 Виконати додавання, обираючи зручний порядок обчислень:
а) 7,29 + (–5,126) + (–6,29) + 5,126; 1
б) - 13
в)
№2 Спростити вираз і знайти його значення:
7,44 + a + (–3,5) + (–5,44) + (–12,5) + b, якщо а = 9,6; b = – 5,6; Відповідь: - 5,1
№3 Задача
У лютому 2019 року найнижча температура повітря в Україні становила –17° С, що на 12 ° С нижче за температуру, зафіксовану в лютому
2020 року. Яка температура була у лютому цього року?
(–17 + 12 = –5 ° С).
Одночасно на дошці працює учні за картками (послідовно).
№1
а) –167 і 45; б) 0 і –78
в) – 1,23 і –1,32; г)
№2
Обчислити:
а) –1,7 – (–4,7) б) 0,7 + (–7,8)
в) –0,5 + (–1,32) г)
№3
а) –167+(– 45); б) 0,7 – 7,8
2) Розв’язати рівняння:
х – 5,6 = – 2.
Руки вже за головою,
Тож дивись перед собою.
Виправляємо хребет,
Лікті зводимо вперед,
Мов, метелики, літаємо,
Крильця зводим, розправляєм.
Будем вправу завертати,
Легше всім нам працювати.
Продовжимо.
с.282, № 1003(2)
с.280, № 995 (2, 3), № 1002 (3, 4)
Самостійна робота (тести з відкритою формою відповідей на 3 варіанти, які містять тільки одну правильну відповідь з чотирьох)
В1.
А) 1,3; Б) –1,3; В) 0,13; Г) не існує.
А) 1,7; Б); В) 0,3; Г) 7,1
А) додатне; Б) 0; В) невід’ємне; Г) від’ємне
4. Значення виразу –7,5 – х + 6,5 + х дорівнює:
А) 1; Б) –14; В) 2х; Г) –1
5. Обчислити:
А) ; Б) – ; В) ; Г)
6. Який знак ви поставите замість зірочки, щоб утворилась правильна
нерівність: –32+ (– 19) * – 63?
А)> ; Б) <; В)=; Г)> або =
В2.
А) 7,5; Б) –75; В)75; Г)не існує.
А) –1; Б) –0,1; В) 0,1; Г) 10.
3. Сума чисел 13,5 + (–3, 5) є число:
А) від’ємне; Б)0; В) невід’ємне; Г) додатне.
А) 1; Б)–11; В) р; Г) –1.
А) 1 ; Б) ; В) 0,25; Г)– 1.
6. Який знак ви поставите замість зірочки, щоб утворилась правильна нерівність: 32 – (– 19) * 63?
А) > ; Б) <; В)=; Г)>або<
А) –5,6; Б) 0 В) не існує; Г)
А) 1; Б) –1; В) 0; Г) 0,1
3. Сума чисел –13,5 + (– 3, 5) є число:
А) додатне; Б) 0; В) невід’ємне; Г) від’ємне
А) 1; Б)–10; В) 10; Г)с.
А) 2; Б) ; В) ; Г) .
нерівність: –32 – (– 19) * – 63?
А)> ; Б)<;В)=;Г)>або=.
Р - роботі
О - організованій К - кмітливості.
Ми так добре попрацювали, що мені не хочеться з вами прощатися. Тому я пропоную вирішити ще задачу поки не пролунав дзвоник.
Знайти суму цілих послідовних чисел від -1000 до 1000, поясніть відповідь. Урок закінчено. Дякую за урок.
1